Дата проведення: 24.10.2016р.
Місце проведення: швейна майстерня центру
Група 220
Предмет: «Виробниче навчання»
Рік навчання: другий
Майстри в\н - Чорна Олена Миколаївна
Тема програми: Виготовлення халата
Тема уроку: Обробка низу халата різними способами
Мета:
Навчальна: ознайомити учнів з різними методами виконання, сформувати на основі теоретичних знань практичні навики, прийоми і уміння по виконанню вище вказанних операцій.
Виховна: Виховати старанність, охайність, економне ставлення до витрат матеріалів, відповідальність за свою роботу уважність, спостережливість, наполегливість в роботі, інтерес до обраної професіі..
Розвиваюча: В процесі роботи розвинути пам'ять, увагу, уяву, логічне і творче мислення, естетичний смак до оформлення одяг, вміння аналізувати, комунікативні здібності та здатність орієнтуватись в нестандартних умовах.
Тип уроку: урок застосування знань, вмінь та навичок.
(Урок-гра)
Метод: робота в малих групах (у парах)
Матеріально-технічне забезпечення уроку: лекала, лінійка, крій тканини для виконання ручних робіт, сантиметрова стрічка, ножиці, пристрої малої механізації, розпорювач, крейда, наперсток, набір голок для ручних робіт, , альбоми із зразками, інструкційні картки по виконанню ручних робіт та дотриманню правил охорони праці, картки-лото, булавки, нитки, тканина, флізелін, праска, стіл прасувальний, зошит, роздатковий матеріал- питання естафет.
Дидактичне забезпечення уроку:
Література:
Основна –Илюстрированное пособие по изготовлению легкой одежды Труханова А.Т.,М.:«Легкая и пищевая промышленность», 1984г.-160с.,ил.; Легкий жіночий і дитячий одяг:Навч.посібник Борецька Є.Я.,Пацюрковська І.І.,Троць Б.Б.-К.:Вища шк.,1995.-384с.:іл.
Додаткова –Производственное обучение портных: Метод.пособие для средних проф.-техн. Училищ.-2-еизд.,перераб.и доп.-М.:Высш.Школа,1979.-188с.,ил. Ничкало Н.Г.- Педагогічна книга майстра виробничого навчання.-Київ «Вища школа», 1992р.
Міжпредметні зв'язки:
Матеріалознавство: тема «Властивості волокон» та ін..
Технологія швейних виробів: «Ручні строчки і машинні шви» та ін..
обладнання,спецмалювання.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Мета: Привітання, перевірка наявності учнів у класі, готовність їх до уроку і правильної організації робочого місця, зосередження уваги учнів на сприйняті нового матеріалу теми.
(1—2 хв.). Перевіряється наявність учнів і їх готовність до уроку.
Форма організації: фронтальна.
Методи навчання: за джерелом знань і умінь учнів словесні (бесіда).
II.Мотивація навчальної діяльності .
Мотивація навчання
Мета діяльності: заохочення учнів до сприймання навчального матеріалу.
Форма, організації навчання: фронтальна.
Методи навчання: за джерелом знань і умінь учнів - словесні, наочні (розповідь, пояснення, демонстрування).
Слово майстра в/н
- Сьогодні наш урок буде незвичний – у формі гри «Шість капелюхів».
Кольорові капелюхи – це метафора, яка добре запам’ятовується та дає змогу швидко переключати мислення.
Метод шести капелюхів – це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних етапів, кожен з яких представлений капелюхом певного кольору.
Гра «Шість капелюхів» дозволить зробити наш урок сьогодні цікавим, а розумову працю на ньому – яскравою і захопливою.
Бажаю усім, щоб до кожного з нас
Завітало натхнення сьогодні у клас
І збудило бажання здобути знання,
Щоб потім життям ви не йшли навмання.
Щоб вам захотілось новеньке пізнати,
Самим научитись та інших навчати.
Перший етап СИНІЙ КАПЕЛЮХ - процес:
Вступне слово майстра в/н:
- Ми з вами живемо в XXI столітті, але не повинні забувати про своє коріння, та звичайно ж в умінні не поступатися своїм предкам. В часи ваших прабабусь, на Україні, кожна дівчина з дитинства опановувала навички кравецького ремесла від матері та бабусі. За звичаєм, дівчина мала пошити та вишити 35 сорочок. Вважалося, що не кожна дівчина здатна виготовити хорошу сорочку.
Як бачимо, здавна дівчат цінували за їхню любов до праці, художній смак, та за золоті руки.
Одна з головних рис ментальності українки – це охайність.
В народній пісні говориться:
А у них, багачок,
Та по сім сорочок,
А у мене одна,
Та й та біла щодня.
А я з вечора намочу,
Опівночі полощу,
А досвіту вберусь,
Ще й до хлопців сміюсь
Щоб у них, багачок,
Не брехав язичок.
Я у них залюбки
Відіб’ю парубків.
Я вважаю, що ми з вами будемо гідними нащадками традицій наших предків, і навчимось шити не тільки сорочку а й інші вироби.
слайд 1
Тема сьогоднішнього уроку : «Обробка низу халата різними способами»
Запишіть в щоденник тему уроку(тема записана на дошці)
Мета нашого уроку ( мета записана на дошці )
слайд 2
Навчальні питання які ми розглянемо на уроці (записані на дошці) слайд 3
На попередніх уроках ви вже виконували обробку низу інших виробів, які пошивали, тому давайте пригадаєм.
А, щоб пригадувати вам було цікаво ми пограєм в гру «Шість капелюхів».
Майстер в/н розказує правила гри з капелюхами.
слайд 4
Слайд 5
Правила гри :
розділити учнів на дві команди :
А хто знає як раніше називали майстринь які шили одяг ?
( команда «Модистка» і команда «Білошвейка»)
- А тепер, увага, як ми будемо фіксувати результати гри.
За умовами гри, кожна учениця зобов’язана прийняти участь в обговоренні кожного питання, тобто побувати в усіх капелюхах.
Оцінювання завдань :
2 бали- правильна повнна відповідь;
1бал- неповна відповідь;
0 – відповідь невірна або відсутня.
Контроль знань теоретичного матеріалу.
-Тепер кожна команда обирає свого капітана.
- Капітани команд будуть слідкувати під час гри за дисципліною, розподіляти завдання між членами команди, спостерігати за часом.
І перше завдання капітанів – зібрати всі домашні завдання у свою скарбничку (виконання крайових швів).
Другий етап – видача завдань:
Майстри в/н та роздають командам « капелюхи» з завданнями та детально пояснюють зміст кожного завдання (кожен капелюх); по два учня для виконання кожного завдання-робота в малих групах.
Роздати всім завдання, та команда, яка розпочне першою-додатково 2 бали
слайд 6
Завдання : Описати зовнішній вигляд моделі халата, зображеного на малюнках,фото тощо, (схема опису зовнішнього вигляду моделі додається); (картка 1).
слайд 7
Завдання : Пронумеруйте послідовність виготовлення вузлів халата ,згідно малюнка (картка 2).
слайд 8
Це завдання вимагає від учнів переключити увагу на пошук оптимальної технологічної послідовності обробки халата.
Завдання: Заповнити картку технологічної послідовності обробки халата, обґрунтувати свій вибір, згідно малюнка (картка 3).
- Капітани команд, оберіть два члени команди для цього завдання.
слайд 9
Цей капелюх допоможе вам проявити свої професійні навички кравця та творчі здібності, вивільнити свою фантазію та гарний смак.
Завдання : Відповідно до моделі халата підібрати обробку низу виробу тим чи іншим способом.
Для виконання практичного завдання команди використовують свої зразки тканин із скарбнички капітанів.
Для виконання завдань зеленого капелюха капітани призначають гравця –для виконання практичної роботи .
слайд 10
Цей капелюх дозволяє вам дати волю критичним оцінкам, захищає від нерозважливих і непродуманих дій.
Вам необхідно буде перевірити якість обробки готових халатів та продемонструвати робочі прийоми перевірки якості обробки.
III.Вступне інструктування.
Мета діяльності: Підготовка учнів до активного і свідомого виконання операцій по обробці низу виробу.
Форма організації: фронтальна, групова.
Методи навчання, словесні (бесіда, пояснення), наочні (демонстрування зразків, інструкційних карт, схем обробки), практичні.
Слайд 11
Слово майстра в/н: Нижній зріз виробів платтяно-блузочного асортименту в легкому одязі обробляють різними способами.
Вибір способу обробки залежить від моделі виробу, виду і властивостей тканини. Перш ніж приступити до обробки низу плаття, халата, або блузки, уточнюємо низ виробу (осноровку). Виріб розкладаємо на столі, перегинаємо по середині переду і спинки, суміщуємо бокові шви, виточки, шви з'єднання ліфа із спідницею з лицьової і виворітної сторони. Після чого уточнюємо довжину виробу по намічених точках та лінію підгину, попередньо перевіривши і уточнивши довжину виробу на фігурі.
Зайву тканини підрізаємо. Низ перегинаємо на ширину підгину по наміченій лінії в бік вивороту, обрізаний край підгинаємо на 0,5 см, заметуємо, потім застрочуємо на відстані 0,1—0,15 см від підігнутого краю.
Обробка низа швом впідгин з закритим зрізом
Обробка низа швом впідгин з відкритим обметаним зрізом
Вироби, розширені донизу обробляємо- вузьким швом у підгин із закритим зрізом двома строчками.
Обробка низа двума строчками
У виробах з тонких шерстяних і шовкових сипучих тканин зріз низу спочатку обметуємо на машині, потім перегинаємо в бік вивороту по наміченій лінії підгину, зріз підгинаємо всередину і застрочуємо -однією строчкою у виробах прямого силуету і двома строчками — у виробах, злегка розширених донизу.
Першу строчку прокладаємо на відстані 1 см від згину низу, а другою прикріплюємо підігнутий край. Якщо виріб з припуском на підгин розширений донизу, то низ треба заметати трьома строчками. Спочатку підгинаємо зріз на 0,5 см і заметуємо. Потім підгинаємо низ по лінії підгину і заметуємо на відстані 1 см від згину низу, а третьою -закріплюємо підігнутий край. Заметаний низ підшиваємо вручну потайними стібками.
У виробах з товстих шерстяних і бавовняних тканин спочатку зріз заметуємо, потім перегинаємо в бік вивороту по наміченій лінії і підшиваємо вручну без підгину краю всередину. По наміченій лінії низ підгинають навиворіт, підіг-нутий край закріплюють, заметуючи двома строчками. Першу строчку прокладають на відстані 1 см від підігнутого краю, а другу — біля краю зрізу. Рекомендується підігнутий край до підшивки припрасувати з вивороту через вологу лляну тканину.
Отже, низ можна обробити різними способами, наприклад:
Обробка низа швом впідгин з відкритим зрізом
Обробка низа швом впідгин з закритим зрізом
Обробка низа швом упідгин з окантованим зрізом
Обробка низа двума строчками
Обробка низа обкантувальним швом з двума закритими зрізами
Закріплення.
Перед тим, як приступити до роботи ви повинні дотримуватись правил з охорони праці, а саме:
Перелік питань:
Слайд 12
Під час роботи подумайте над таким питанням
Проблемне питання:
Який дефект виникає при обробці кутиків, якщо низ халата обробляється швом у підгин з закритим зрізом?
IV. Самостійна робота учнів. Час на виконання — 5 годин.
Мета діяльності: активізація отриманих базових теоретичних і практичних знань і умінь та їх комплексне застосування на практиці.
Форма організації: індивідуальна
Методи навчання: практичні, наочні
Оформлення звіту, щодо проблемного питання.
Поточне інструктування.
Індивідуальне:
Мета діяльності: перевірка правильності виконання завдань, усунення типових помилок, що виникли в процесі виконання трудових прийомів після вступного інструктажу.
Форма організації: індивідуальна.
Методи навчання: словесні, практичні - пояснення, демонстрування.
В процесі роботи майстер індивідуально підходить до кожного учня, спостерігає за його роботою і за необхідності дає поради:
Перший обхід- проводиться після вступного інструктажу, коли всі учні приступили до роботи.
Другий обхід - здійснюється перевірка організації робочого місця, рівень засвоєння показаних трудових прийомів і операцій, раціонального використання матеріалів і інструментів, дотримання правил техніки безпеки.
Третій обхід - виявлення помилок при виконанні робіт і їх усунення.
Четвертий обхід- здійснюється аналіз третього обходу і попереднє оціни вання робіт.
Фронтальне:
Мета діяльності: у разі виявлення типової помилки роз'яснення її суті демонстрування шляхів її усунення або запобігання.
Форма орган і зації: фрон тальн а.
Методи навчання: наочні, словесні, практичні , пояснення, демонстрування.
Типові помилки та шляхи їх усунення.
Проводиться в разі виявлення типових помилок. Пояснення типових помилок:
V. Заключне інструктування.
Мета діяльності: узагальнення майстром найбільш характерних (типових: помилок , що виникли при виконанні окремих операцій) і передбачення шляхів їх усунення.
Форма організації: індивідуальна, фронтальна.
Методи навчання: словесні - бесіда, пояснення.
1.Підведенпя підсумків уроку
Отже, на сьогоднішньому уроці ви навчились обробляти низ халата різними способами .
Загалом, робота пройшла добре, у того хто був уважний майже не виникало помилок.
2.Характеристика типових помилок і шляхів їх усунення
3.Демонстрування кращих робіт
5. Оцінювання робіт і оголошення оцінок.
6.Видача домашнього завдання
Домашнє завдання: повторити термінологію ручних робіт,виконати фігурні закріпки, інавесні петлі.
VI. Прибирання робочих місць.
Гра «Шість капелюхів».
Правила гри :
2 бали- правильна повнна відповідь;
1бал- неповна відповідь;
0 – відповідь невірна або відсутня.
ДНЗ «Подільський центр ПТО»
План-конспект відкритого уроку
Тема: «Обробка низу халата різними способами»
Чорна Олена Миколаївна
м. Кам’янець-Подільський
2016р.