План уроку "Обробка низа халата"

Про матеріал
План-конспект відкритого уроку в ПТНЗ, може використовуватись викладачами та майстрами при проведенні уроків виробничого навчання та теоретичних уроків з професії "Кравець", 2-3 кваліфікаційного розряду. Урок побудовано в формі гри, він ставить за мету перевірити , узагальнити та застосувати вивчений навчальний матеріал з теми "крайові шви", який є базовим для вивчення всього курсу технології. Гра "Шість капелюхів" передбачає проведення уроку у вигляді двобою між учнями на кращі знання, вміння та навички з даної теми. Урок також ставить за мету встановити міжпредметні зв’язки та зв'язок даної теми з попередніми темами дисципліни.
Перегляд файлу

Дата проведення: 24.10.2016р.

Місце проведення: швейна майстерня центру

Група  220

Предмет: «Виробниче навчання»

Рік навчання: другий

Майстри в\н - Чорна  Олена Миколаївна

 


Тема програми:  Виготовлення халата

 

Тема уроку: Обробка низу халата різними способами

 

Мета: 

Навчальна: ознайомити учнів з різними методами виконання, сформувати на основі теоретичних знань практичні  навики, прийоми і уміння по виконанню вище вказанних операцій.

Виховна: Виховати старанність, охайність, економне ставлення до витрат матеріалів, відповідальність за свою роботу уважність, спостережливість, наполегливість в роботі, інтерес до обраної професіі..

Розвиваюча: В процесі роботи розвинути пам'ять, увагу, уяву, логічне і творче мислення,  естетичний смак до оформлення одяг,  вміння аналізувати, комунікативні здібності та здатність орієнтуватись в нестандартних умовах.

Тип уроку:  урок застосування знань, вмінь та навичок.

(Урок-гра)

 

Метод: робота в малих групах   (у парах)  

 

Матеріально-технічне   забезпечення   уроку: лекала, лінійка, крій тканини для ви­конання ручних робіт,  сантиметрова стрічка, ножиці, пристрої малої механізації, розпорювач, крейда, наперсток, набір голок для ручних робіт, , альбоми із зразками, інструкційні картки по виконан­ню ручних робіт та дотриманню правил охорони праці, картки-лото, булавки, нитки, тканина, флізелін, праска, стіл прасувальний, зошит, роздатковий   матеріал- питання естафет.

Дидактичне забезпечення уроку:

  • Інструкційні картки;
  • поопераційні папки (зразки-еталони;) ,
  • ескізи моделей халатів
  • картки-завдання,
  • Папка № 12

 

Література:

ОсновнаИлюстрированное пособие по изготовлению легкой одежды Труханова  А.Т.,М.:«Легкая и пищевая промышленность», 1984г.-160с.,ил.; Легкий жіночий і дитячий одяг:Навч.посібник Борецька Є.Я.,Пацюрковська І.І.,Троць Б.Б.-К.:Вища шк.,1995.-384с.:іл.

Додаткова  –Производственное обучение портных: Метод.пособие для средних проф.-техн. Училищ.-2-еизд.,перераб.и доп.-М.:Высш.Школа,1979.-188с.,ил. Ничкало Н.Г.- Педагогічна книга майстра виробничого навчання.-Київ «Вища школа», 1992р.

 

Міжпредметні зв'язки:

Матеріалознавство: тема  «Властивості волокон» та ін..

Технологія швейних виробів: «Ручні строчки і машинні шви» та ін..

обладнання,спецмалювання.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

 

Мета: Привітання, перевірка наявності учнів у класі, готовність їх до уроку і правильної організації робочого місця, зосередження уваги учнів на сприйняті но­вого матеріалу теми.

(1—2 хв.). Перевіряється   наявність  учнів і   їх   готовність     до уроку.

 

Форма організації: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань і умінь учнів словесні (бесіда).

 

 

D:\фотки\ЖОВТЕНЬ УРОК 2016\DSC00140.JPG

 

II.Мотивація навчальної діяльності .

 

Мотивація навчання

Мета діяльності: заохочення учнів до сприймання навчального матеріалу.

Форма, організації навчання: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань  і умінь учнів - словесні, наочні (розпо­відь, пояснення, демонстрування).

 

Слово майстра в/н

- Сьогодні наш урок буде незвичний – у формі гри «Шість капелюхів».

D:\фотки\ЖОВТЕНЬ УРОК 2016\DSC00166.JPG

Кольорові капелюхи – це метафора, яка добре запам’ятовується та дає змогу швидко переключати мислення.

Метод шести капелюхів – це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних етапів, кожен з яких представлений капелюхом певного кольору.

 Гра «Шість капелюхів» дозволить зробити наш урок сьогодні цікавим, а розумову працю на ньому – яскравою і захопливою.

D:\Лена\ХАЛАТ\EPcH-ahMoME.jpg

 Бажаю усім, щоб до кожного з нас

Завітало натхнення сьогодні у клас

І збудило бажання здобути знання,

 Щоб потім життям ви не йшли навмання.

Щоб вам захотілось новеньке пізнати,

Самим научитись та інших навчати.

 

Перший етап СИНІЙ КАПЕЛЮХ - процес:

Вступне слово майстра в/н:

- Ми з вами живемо в XXI столітті, але не повинні забувати про своє коріння, та звичайно ж в умінні не поступатися своїм предкам. В часи ваших прабабусь, на Україні, кожна дівчина з дитинства опановувала навички кравецького ремесла від матері та бабусі. За звичаєм, дівчина мала пошити та вишити 35 сорочок. Вважалося, що не кожна дівчина здатна виготовити хорошу сорочку.

Як бачимо, здавна дівчат цінували за їхню любов до праці, художній смак, та за золоті руки.

Одна з головних рис ментальності українки – це охайність.

В народній пісні говориться:

А у них, багачок,

Та по сім сорочок,

А у мене одна,

 Та й та біла щодня.

А я з вечора намочу,

Опівночі полощу,

А досвіту вберусь,

Ще й до хлопців сміюсь

Щоб у них, багачок,

Не брехав язичок.

Я у них залюбки

Відіб’ю парубків.

Я вважаю, що ми з вами будемо гідними нащадками традицій наших предків, і навчимось шити не тільки сорочку а й інші вироби.

слайд 1

Тема сьогоднішнього уроку : «Обробка низу халата різними способами»

 

 

Запишіть в щоденник тему уроку(тема записана на дошці)

Мета нашого уроку ( мета записана на дошці )    

                                    слайд 2

 

Навчальні питання які ми розглянемо на уроці (записані на дошці)   слайд 3

 

 

На попередніх уроках ви вже виконували обробку низу інших  виробів, які пошивали, тому давайте пригадаєм.

 

А, щоб пригадувати вам було цікаво  ми пограєм в гру «Шість капелюхів».

Майстер в/н розказує правила гри з капелюхами.

слайд 4

Слайд 5

Правила гри :

розділити учнів на дві команди :

А хто знає як раніше називали майстринь які шили одяг ?

( команда  «Модистка»  і команда  «Білошвейка»)

  • визначити бригадирів команд ( які будуть визначати кожного учасника, якій буде давати відповідь)
  • далі  учні дають відповіді на запитання і  передають  естафету далі-(наступному учаснику) , після кожної відповіді  маєте допуск до іншого запитання, або завдання.

- А тепер, увага, як ми будемо фіксувати результати гри.

За умовами гри, кожна учениця зобов’язана прийняти участь в обговоренні кожного питання, тобто побувати в усіх капелюхах.

 Оцінювання завдань :

2 бали- правильна повнна відповідь;

1бал- неповна відповідь;

0 – відповідь невірна або відсутня.

Контроль знань теоретичного матеріалу.


-Тепер кожна команда обирає свого капітана.

- Капітани команд будуть слідкувати під час гри за дисципліною, розподіляти завдання між членами команди, спостерігати за часом.

 І перше завдання капітанів – зібрати всі домашні завдання у свою скарбничку (виконання крайових швів).

Другий етап – видача завдань:

Майстри в/н та роздають командам « капелюхи» з завданнями та детально пояснюють зміст кожного завдання (кожен капелюх); по два учня для виконання кожного завдання-робота в малих групах.

Роздати всім завдання, та команда, яка розпочне першою-додатково 2 бали

слайд 6

  • БІЛИЙ КАПЕЛЮХ – інформація, детальна та необхідна, тільки факти.

Завдання : Описати зовнішній вигляд моделі халата, зображеного на малюнках,фото тощо, (схема опису зовнішнього вигляду моделі додається); (картка 1).

D:\фотки\ЖОВТЕНЬ УРОК 2016\DSC00173.JPG

слайд 7

  • ЧЕРВОНИЙ КАПЕЛЮХ – інтуїція.

Завдання : Пронумеруйте послідовність виготовлення вузлів халата ,згідно малюнка (картка 2).

 

 

слайд 8

  •  ЖОВТИЙ КАПЕЛЮХ – логіка.

Це завдання вимагає від учнів переключити увагу на пошук оптимальної технологічної послідовності обробки халата.

Завдання: Заповнити картку технологічної послідовності обробки халата, обґрунтувати свій вибір, згідно малюнка (картка 3).

 - Капітани команд, оберіть два члени команди для цього завдання.

D:\фотки\ЖОВТЕНЬ УРОК 2016\DSC00172.JPG

слайд 9

  • ЗЕЛЕНИЙ КАПЕПЕЛЮХ – креатив.

Цей капелюх допоможе вам проявити свої професійні навички кравця та творчі здібності, вивільнити свою фантазію та гарний смак.

Завдання : Відповідно до моделі халата підібрати обробку низу виробу тим чи іншим способом.

Для виконання практичного завдання команди використовують свої зразки тканин із скарбнички капітанів.

Для виконання завдань зеленого капелюха капітани призначають гравця –для виконання  практичної роботи .

D:\фотки\ЖОВТЕНЬ УРОК 2016\DSC00167.JPGD:\фотки\ЖОВТЕНЬ УРОК 2016\DSC00165.JPG

слайд 10

  • ЧОРНИЙ КАПЕЛЮХ – критика.

 Цей капелюх дозволяє вам дати волю критичним оцінкам, захищає від нерозважливих і непродуманих дій.

Вам необхідно буде перевірити якість обробки  готових халатів та продемонструвати  робочі прийоми перевірки якості обробки. D:\фотки\ЖОВТЕНЬ УРОК 2016\DSC00160.JPG

III.Вступне інструктування.

 

Мета діяльності: Підготовка учнів до активного і свідомого виконання опе­рацій по обробці низу виробу.

Форма організації: фронтальна, групова.

Методи навчання, словесні (бесіда, пояснення), наочні (демонстрування зраз­ків, інструкційних карт, схем обробки), практичні.

Слайд 11

Слово майстра в/н: Нижній зріз  виробів  платтяно-блузочного асортименту в легкому одязі обробляють різними способами.

Вибір способу обробки залежить від моделі виробу, виду і властивостей тканини. Перш ніж приступити до обробки низу плаття, халата, або блузки, уточнюємо низ виробу (осноровку). Виріб розкладаємо на столі, перегинаємо по середині переду і спинки, суміщуємо бокові шви, виточки, шви з'єднання ліфа із спідницею з лицьової і виворітної сторони. Після чого уточнюємо довжину виробу по намічених точках та лінію підгину, попередньо перевіривши і уточнивши довжину виробу на фігурі.

Зайву тканини підрізаємо. Низ перегинаємо на ширину підгину по наміченій лінії в бік вивороту, обрізаний край підгинаємо на 0,5 см, заметуємо, потім застрочуємо на відстані 0,1—0,15 см від підігнутого краю.

 

D:\фотки\ЖОВТЕНЬ УРОК 2016\DSC00162.JPG

 

 

Обработка низа швом вподгибку с закрытым срезом  Обробка низа швом впідгин з  закритим зрізом                  

Обработка низа швом вподгибку с открытым срезом Обробка низа швом впідгин з  відкритим обметаним  зрізом

 Вироби, розширені донизу обробляємо- вузьким швом у підгин із закритим зрізом двома строчками.

Обработка низа московским швом Обробка низа двума строчками

У виробах з тонких шерстяних і шовкових сипучих тканин зріз низу спочатку обметуємо на машині, потім перегинаємо в бік вивороту по наміченій лінії підгину, зріз підгинаємо всередину і застрочуємо -однією строчкою у виробах прямого силуету і двома строчками — у виробах, злегка розширених донизу.

Першу строчку прокладаємо на відстані 1 см від згину низу, а  другою прикріплюємо підігнутий край. Якщо виріб з припуском на підгин розширений донизу, то низ треба заметати трьома строчками. Спочатку підгинаємо зріз на 0,5 см і заметуємо. Потім підгинаємо низ по лінії підгину і заметуємо на відстані 1 см від згину низу, а третьою -закріплюємо підігнутий край. Заметаний низ підшиваємо вручну потайними стібками.

У виробах з товстих шерстяних і бавовняних тканин спочатку зріз заметуємо, потім перегинаємо в бік вивороту по наміченій лінії і підшиваємо вручну без підгину краю всередину. По наміченій лінії низ підгинають навиворіт, підіг-нутий край закріплюють, заметуючи двома строчками. Першу строчку прокладають на відстані 1 см від підігнутого краю, а другу — біля краю зрізу. Рекоменду­ється підігнутий край до підшивки припрасувати з вивороту через вологу  лляну тканину.
  

Отже, низ можна обробити різними способами, наприклад:

Обробка низа швом  впідгин з  відкритим зрізом

Обробка низа швом впідгин з  закритим зрізом

Обробка низа швом упідгин   з окантованим зрізом

Обробка низа двума строчками

Обробка низа обкантувальним швом з двума закритими зрізами

Закріплення.

 

Перед тим, як приступити до роботи ви повинні дотримуватись правил з охорони праці, а саме:

 

Перелік питань:

  1.               Які види травматизму мають місце при виконанні ручних робіт?
  2.               Розповісти про організацію робочого місця при ви­конання машиних робіт?
  3.               Розкажіть правила охорони праці в учбовій май­стерні?
  4.               Поясніть призначення спецодягу  і назвіть, який спецодяг використовується для професії  «Кравець»?
  5.               Яких правил з О.П. потрібно дотримуватись під час виконання прасувальних робіт?

Слайд 12  

 

Під час роботи подумайте над таким питанням

 

Проблемне питання:           

 

Який дефект виникає  при обробці кутиків, якщо низ халата обробляється швом у підгин з закритим зрізом?

 

IV. Самостійна робота учнів. Час на виконання — 5 годин.

 

Мета діяльності: активізація отриманих базових теоретичних і практичних знань і умінь та їх комплексне застосування на практиці.

 Форма організації: індивідуальна

 Методи навчання: практичні, наочні

 Оформлення звіту, щодо проблемного питання.

Поточне інструктування.

Індивідуальне:

Мета діяльності: перевірка правильності виконання завдань, усунення ти­пових помилок, що виникли в процесі виконання трудових прийомів після вступ­ного інструктажу.

Форма організації: індивідуальна.

Методи навчання: словесні, практичні - пояснення, демонстрування.

 

В процесі роботи майстер індивідуально підходить до кожного учня, спостері­гає за його роботою і за необхідності дає поради:

 

  • перевіряє правильність організації робочого місця;
  • правильність виконання трудових прийомів і операцій;
  • правильність користування матеріалами інструментами;
  • уміння користуватися приладами;
  • дотримання правил техніки безпеки і норм виробничої санітарії та гігієни.

Перший обхід- проводиться після вступного інструктажу, коли всі учні при­ступили до роботи.

Другий обхід - здійснюється перевірка організації робочого місця, рівень за­своєння показаних трудових прийомів і операцій, раціонального використання  матеріалів і інструментів, дотримання правил техніки безпеки.

Третій обхід - виявлення помилок при виконанні робіт і їх усунення.

Четвертий обхід- здійснюється аналіз третього обходу і попереднє оціни вання робіт.

Фронтальне:

 

Мета діяльності: у разі виявлення типової помилки роз'яснення її суті демонстрування шляхів її усунення або запобігання.

Форма орган і зації: фрон тальн а.

Методи навчання: наочні, словесні, практичні , пояснення, демонстрування.

 

Типові помилки та шляхи їх усунення.

Проводиться   в   разі   виявлення   типових   помилок. Пояснення типових помилок:

V.   Заключне інструктування.

 

Мета діяльності: узагальнення майстром найбільш характерних (типових: помилок , що виникли при виконанні окремих операцій) і передбачення шляхів їх усунення.

Форма організації: індивідуальна, фронтальна.

Методи навчання: словесні - бесіда, пояснення.

 

1.Підведенпя підсумків уроку

Отже, на сьогоднішньому уроці ви навчились обробляти низ халата різними способами .

Загалом, робота пройшла добре, у того хто був уважний майже не виникало помилок.

2.Характеристика типових помилок і шляхів їх усунення

 

3.Демонстрування кращих робіт

 

  1. Підведенпя підсумків гри, оголошення  результатів.

 

5. Оцінювання робіт і оголошення оцінок. 

 

6.Видача домашнього завдання

Домашнє завдання: повторити термінологію ручних робіт,виконати фігурні закріпки, інавесні петлі.

 

VI. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

Гра «Шість капелюхів».

 

Правила гри :

 

  • розділити учнів на дві команди ( команда і команда
  • визначити бригадирів команд ( які будуть визначати кожного учасника, якій буде давати відповідь)
  • далі  учні дають відповіді на запитання і  передають  естафету далі-(наступному учаснику) , після кожної відповіді  маєте допуск до іншого запитання, або завдання.

2 бали- правильна повнна відповідь;

1бал- неповна відповідь;

0 – відповідь невірна або відсутня.

 


 

 

ДНЗ «Подільський центр ПТО»

 

 

 

План-конспект відкритого уроку

 

 

Тема: «Обробка низу халата різними способами»

 

 

D:\Лена\ХАЛАТ\МОДЕЛІ ХАЛАТА\310_413_c_s368.jpg                               

 

                                                       

                                                                  

 

Чорна Олена Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м.  Кам’янець-Подільський

2016р.

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
1810
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку