План уроку та презентація на тему: "Будова, робота та технічне обслуговування системи охолодження двигуна внутрішнього згоряння"

Про матеріал
Даний матеріал допоможе у вивченні системи охолодження ДВЗ, розгляд її будови, основних несправностей, підвищення інтересу учнів до вивчення предмету «Трактори», а також сформувати вміння учнів застосовувати отримані теоретичні знання на практиці.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Державний навчальний заклад «Полтавський центр професійно – технічної освіти»Тема: «Система охолодження двигуна внутрішнього згорання»Підготував викладач: Гапша Анатолій Миколайович

Номер слайду 2

формування знань і вмінь учнів під час вивчення теми системи охолодження;виявити прогалини в знаннях учнів при закріпленні теми системи охолодження;Мета уроку:

Номер слайду 3

Навчальна:визначити рівень знань учнів з будови системи охолодження; визначити основні несправності системи охолодження; сформувати вміння учнів застосовувати отримані теоретичні знання на практиці; засвоїти вимоги, що пред'являються до системи охолодження і обов'язки учнів по дотриманню правил з охорони праці;закріпити знання у використанні понять і термінів; Завдання уроку:

Номер слайду 4

Розвиваюча: розвивати пізнавальну активність учнів, товариську взаємодопомогу та співробітництво;  розвивати увагу, сприйняття і пам'ять учнів; розвивати творче та технічне мислення; розвивати вміння учнів систематизувати, аналізувати, узагальнювати знання, вміння робити висновки; розвивати інтерес до професії. Виховна: виховання культури поведінки, повагу до праці і людей; виховувати відповідальність, дисциплінованість; виховувати професійні переконання, любов до професії. Завдання уроку:

Номер слайду 5

Тип уроку:комбінований, урок вивчення нової теми. Вид уроку:бесіда, дискусія, тестування, що включає в себе повторення системи охолодження, основні несправності, здійснення ремонту. Методи навчання:словесний, наочний і практичний.

Номер слайду 6

температурний режим роботи двигуна;призначення, класифікацію, загальну будову і дію системи охолодження;охолоджувальні рідини, їх використання;будову оболонки охолодження, радіатора, термостата, рідинного насоса;зовнішні ознаки несправностей системи охолодження, їхні причини і шляхи усунення;призначення, загальну будову і роботу повітряної системи охолодження. Учні повинні знати:

Номер слайду 7

призначення та класифікація систем охолодженнязагальна будова та робота системи охолодженняохолоджувальні рідинибудова та робота приладів системи охолодженнятехнічне обслуговування системи охолодження. Навчальні питання

Номер слайду 8

Робота двигуна залежить від температурного режиму. Перегрівання ДВЗПереохолодження ДВЗзменшується потужність через зростання механічних витрат на подолання сил тертя;зменшується наповнення циліндрів свіжим зарядом робочої суміші;нагрівається мастило, в'язкість його зменшується, мащення деталей погіршується;деталі інтенсивно спрацьовуються і змінюють свої механічні властивості.знижується потужність, підвищується витрата палива через погіршення умов утворення і згоряння робочої суміші;збільшуються затрати потужності на подолання сил тертя через погіршення мащення деталей при збільшенні в'язкості масла.

Номер слайду 9

забезпечує безперервне відведення частини теплоти, що виділяється при згорянні палива, а також підтримує оптимальний тепловий режим роботи двигуна. Система охолодження

Номер слайду 10

Класифікація системи охолодження двигуна

Номер слайду 11

Термосифонна система охолодження

Номер слайду 12

сорочка охолодження (порожнини блока і головки блока циліндрів); радіатора; верхній і нижній патрубок з’єднується з сорочкою охолодження; рідинний відцентровий насос; вентилятор; термостата;кришка з пароповітряним клапаном; зливний краник, встановлених на нижньому бачку радіатора і блока циліндрів. Загальна будова та робота системи охолодження

Номер слайду 13

Трактора з двигунами рідинного охолодження. Трактора МТЗ-80 і МТЗ-82 (чотирициліндрові чотиритактні дизельні двигуни сімейства 4 Ч11/12,5 (моделі Д-240 і Д-243)Трактор Т-150, Т–150 К (СМД-62 V-подібний 6-ти циліндровий, чотиритактний, дизельний двигун (оснащений турбонаддувом з безпосереднім уприскуванням палива. Двигун ЯМЗ-236 Д (без турбонаддува, з займанням від стиснення).

Номер слайду 14

Загальна будова рідинної системи охолодження

Номер слайду 15

Загальна будова рідинної системи охолодження

Номер слайду 16

Трактора з двигунами повітряного охолодження. Т- 40 АМ чотирициліндровий чотиритактний дизельний двигун повітряного охолодження Д-37, або Д-144,Т-25 А обладнаний двоциліндровим чотиритактним дизельним двигуном повітряного охолодження (Д21 А)

Номер слайду 17

кожух; ротор вентилятора;напрямний апарат; захисну сітку; циліндр двигуна з ребрами; щитки-дефлектори;масляний радіатор;тягу керування жалюзі;жалюзі. Будова повітряної системи охолодження

Номер слайду 18

Перевір свої знання з будови повітряної системи охолодження

Номер слайду 19

Перевір свої знання з будови повітряної системи охолодження

Номер слайду 20

Надійність роботи рідинної системи охолодження залежить від властивостей охолоджувальної рідини:достатньо теплоємкоювисока температура кипіннянизька температура замерзанняне мати схильності до утворення накипуне викликати корозії металевих деталейне пошкоджувати гумових та пластикових матеріалівбезпечна для людини в процесі експлуатаціїпожежонебезпечна, дешева, поширена. Охолоджувальні рідини

Номер слайду 21

Недоліки:температура замерзання 0℃ і наявність солей (у вигляді накипу відкладаються на поверхнях сорочки охолодження та деталях системи)Вода

Номер слайду 22

Переваги:низька температура застигання і висока кипіннявисокий ступінь в'язкостірідина не горючаз високою теплоємністю та теплопровідністю. Недолік:токсичність. Антифриз 40, 65- суміш етиленгліколю та дистильованої води

Номер слайду 23

Тосол – А40, А65

Номер слайду 24

Радіатор призначений для охолодження рідини. Скла­дається з верхнього і нижнього бачків, сполучених між собою серцевиною. Тепла вода двома трубопроводами подається із сорочок охолод­ження головок циліндрів у верхній бачок, в якому є заливна гор­ловина з паровідвідною трубкою. Заливна горловина закриваєть­ся кришкою з паровим і повітряним клапанами. Прилади системи охолодження

Номер слайду 25

підтримує в системі надлишковий тиск 0,14 Мпа;підвищує температуру кипіння;зменшує пароутворення і витрату охолоджувальної рідини; відво­дить пари рідини з системи в атмосферу при її закипанні, коли тиск в системі збільшується до 0,15...0,17 МПа;сполучає атмосферу із системою при остиганні рідини;за­побігає сплющенню і деформації трубок серцевини;Пароповітряний клапан ізолює систему охолодження від атмосфери при нормальному тепловому режимі

Номер слайду 26

Будова радіатора

Номер слайду 27

підтримує температуру охолодженої рідини при різних навантаженнях двигуна і температурах навколишнього повітря, забезпечує швидке прогрівання двигуна після його пуску; залежно від температури охолоджувальної рідини спрямовує потік із сорочки охолодження у верхній бачок радіатора або до насоса через відвідну трубку. Термостати бувають рідинні (сильфонні) і з твердим наповнювачем. Застосовують обидва типи термостатів. Термостат

Номер слайду 28

вал насоса;крильчатка;підшипники;болт кріплення крильчатки;самопідтискний сальник; маточина шківа;шків;вентилятор;Рідинний насос забезпечує примусову циркуляцію рідини в системі

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Номер слайду 31

заливати в систему чисту, м'яку воду;радіатор потрібно заповнювати до рівня горловини, під час роботи стежити, щоб рівень води був нижче за 8 см від верхньої площини заливної горловини;доливати воду в систему перегрітого двигуна слід поступово при працюючому двигуні;взимку не можна заливати занадто гарячу воду в холодний двигун. Правила які слід виконувати для забезпечення нормальної роботи системи охолодження:

Номер слайду 32

ЩО: Перевірити рівень охолоджувальної рідини в радіаторі, усунути підтікання, у разі потреби долити воду;Очистити радіатор від бруду та рослинних решток;ТО – 1: Змастити підшипник рідинного насоса;Перевірити натяг паса вентилятора;ТО – 3: Промити систему охолодження розчином для видалення накипу;Сезонне обслуговування (СО): Перевірити роботу термостату та термометру;Установити або зняти утеплювальні чохли. Операції технічного обслуговування системи охолодження

Номер слайду 33

1. На яких із зазначених двигунів використано повітряну систему охолодження?□ СМД-60; □ Д-240; □ Д-144; □ ЯМЗ-238.2. Який з приладів рідинної сис­теми охолодження призначений для прискореного нагрівання двигуна?□ термостат; □ рідинний насос; □ вентилятор; □ радіатор.3. Для нормальної роботи двигуна температура охолоджувальної ріди­ни має становити:□ 45...55 °С; □ 55...65 °С; □ 65...80 °С; □ 80...95 °С; □ 95...100 °С.4. Баки та серцевина радіатора двигунів Д-240 виготовлені з: □ латуні; □ сталі; □ алюмінієвого сплаву; □ бронзи. Дайте відповіді на запитання.

pptx
Додав(-ла)
Гапша Анатолій
Додано
16 березня 2019
Переглядів
5721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку