План уроку
Тема. Словосполучення і речення. Просте речення
Мета:
Внутрішньо-предметні зв’язки: граматика( граматичні засоби оформлення різних видів речень ), стилістика (стилістичний синтаксис). Міжпредметні зв’язки: література, технологія приготування їжі, організація виробництва та обслуговування, професійна етика і психологія. Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань. Вид уроку: конкурс. Форма проведення: урок-конкурс (КВК). Методи, прийоми, форми роботи: бесіда з елементами розповіді викладача, робота в групах, випереджувальні завдання, методи «Ромашка Блума», «Мозковий штурм», вправи «Квітка-семиквітка», «Золота рибка», «Цікава подорож», «Правильно заміси тісто», «Хто швидше?», інтерактивна вправа «Очікування», гра «Вірю – не вірю», робота з таблицею «Просте речення», «Словосполучення», робота з діаграмою Ейлера-Венна, прийоми «Градусник», «Ключове слово», «Драбинка успіху», «Скріпка», лінгвістичні ігри «Конструктор», «Визбирувач» ,«Мовні обрахунки», «Синтаксичний бар`єр», інформаційна хвилинка «Цікавинки з історії кулінарії».
Обладнання: ноутбук, проектор, екран, презентація до уроку, роздавальний матеріал, таблиця «Просте речення», «Словосполучення», картки оцінювання.
Випереджувальні завдання: - підготувати цікавинки з історії кулінарії, використовуючи прості та складні речення.
Очікуванні результати:
Методична мета: використання тестових завдань для ефективного педагогічного контролю за рівнем якості знань учнів.
Епіграфи: Не забувай, що кожен твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе оточують; роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре.
В.Сухомлинський
Уранці, коли пробуджуєшся, спитай себе: «Що я маю зробити?» Увечері, перше ніж заснути: «Що я зробив?»
Піфагор
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
- привітання з учнями;
- перевірка присутніх на уроці учнів (доповідь чергового);
- перевірка готовності учнів до уроку та завдань уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вступне слово викладача
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
ІV. Актуалізація опорних знань
Словосполучення – це смислове й граматичне сполучення двох або більше повнозначних слів, поєднаних підрядним зв’язком.
До словосполучень не належать…
Речення – це слово або група слів, яка виражає закінчену думку.
Речення – це синтаксична одиниця,яка складається з одного або кількох слів,граматично пов’язаних,що становлять інтонаційну і смислову єдність.
Гра «Вірю – не вірю»
Вправа «Хто швидше?»
Метод «Мозковий штурм»
Завдання для кафе «Еліта»
Записати речення, підкреслити члени речення. Зробити повний синтаксичний розбір речення
Випускники прийшли в гості до свого старого професора.
Завдання для кафе «Корона»
Записати речення, підкреслити члени речення. Зробити повний синтаксичний розбір речення
Випускники скаржилися на численні труднощі й життєві проблеми.
Учням пропонують визбирати з поданих текстів прості речення і визначити вид.
Завдання – знайти прості речення і порахувати їх кількість.
Дослідження-узагальнення. Узагальнити теоретичні відомості про види простих речень. Заповнити схему.
VI Рефлексія
VII Підбиття підсумків уроку, оцінювання учнів
На аркуші ви малюєте драбинку, що налічує 12 щаблів. Потім кожен учень позначає на драбинці щабель, на якому він опинився наприкінці уроку.
VІII. Домашнє завдання
Учням середнього рівня навченості |
Записати рецепт улюбленої страви, використовуючи прості речення |
Учням достатнього рівня навченості |
Напишіть твір-мініатюру «Кожен коваль своєї долі», використовуючи відомі синтаксичні конструкції |
Учням високого рівня навченості |
Зовсім скоро ви будете складати ЗНО. Працюючи над розгорнутим висловлюванням ви повинні будете не тільки чітко сформулювати тезу, аргументи, а й навести доречні приклади. Отже, додому ви отримаєте творче завдання, у якому слід підтвердити або спростувати тезу «Кожен коваль своєї долі» |