План уроку Тема. Словосполучення і речення. Просте речення

Про матеріал
  • навчальна:
  • ü повторити відомості про словосполучення і речення; зв'язок між словами у словосполученні, відмінність між словосполученням та сполученням слів; відмінність між словосполученням і реченням; про речення, його будову, види речень за метою висловлювання, за емоційним забарвленням, за кількістю граматичних основ, про головні та другорядні члени речення;
  • ü удосконалити навички синтаксичного розбору простих речень;
  • розвивальна:
  • ü розвивати творчі вміння побудови словосполучень з різними видами зв'язку;
  • ü розвивати пам'ять, увагу, логічне та творче мислення, уміння працювати в групі;
  • виховна:
  • ü за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів любов до обраної професії;
  • ü виховувати прагнення до дієвості, активності, творчості у житті, бажання самому творити свою долю.
Внутрішньо-предметні зв'язки: граматика( граматичні засоби оформлення різних видів речень ), стилістика (стилістичний синтаксис).
Перегляд файлу

План  уроку

Тема.  Словосполучення і речення. Просте речення

Мета:

  • навчальна:
  • розвивальна:
  • розвивати творчі вміння побудови словосполучень з різними видами зв’язку;
  • розвивати пам’ять, увагу, логічне та творче мислення, уміння працювати в групі;
  • виховна:
  • за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів любов до обраної професії;
  • виховувати прагнення до дієвості, активності, творчості у житті, бажання самому творити свою долю.

Внутрішньо-предметні зв’язки: граматика( граматичні засоби оформлення різних   видів речень ), стилістика (стилістичний синтаксис).              Міжпредметні зв’язки: література, технологія приготування їжі, організація виробництва та обслуговування,  професійна етика і психологія.                                                                                               Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.                                                                    Вид уроку: конкурс.                                                                                                                   Форма проведення: урок-конкурс (КВК).                                                                  Методи, прийоми, форми роботи: бесіда з елементами розповіді викладача, робота в групах, випереджувальні завдання, методи «Ромашка Блума», «Мозковий штурм», вправи «Квітка-семиквітка», «Золота рибка», «Цікава подорож», «Правильно заміси тісто», «Хто швидше?», інтерактивна вправа «Очікування», гра «Вірю – не вірю», робота з таблицею «Просте речення», «Словосполучення», робота з діаграмою Ейлера-Венна, прийоми  «Градусник», «Ключове слово», «Драбинка успіху», «Скріпка», лінгвістичні ігри «Конструктор», «Визбирувач» ,«Мовні обрахунки», «Синтаксичний бар`єр», інформаційна хвилинка «Цікавинки з історії кулінарії».

Обладнання: ноутбук, проектор, екран, презентація до уроку, роздавальний матеріал, таблиця «Просте речення», «Словосполучення», картки оцінювання.

Випереджувальні завдання:                                                                                               - підготувати цікавинки з історії кулінарії, використовуючи  прості та складні речення.

Очікуванні результати: 

  • учні знають стилістичні особливості вживання в мовленні різних типів простих речень;
  •  уміють доречно використовувати їх в усному та писемному мовленні.

Методична мета: використання тестових завдань для ефективного педагогічного контролю за рівнем якості знань учнів.

Епіграфи:  Не забувай, що кожен твій вчинок, кожне твоє бажання позначається на людях, що тебе оточують; роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре.

В.Сухомлинський

 

Уранці, коли пробуджуєшся, спитай себе: «Що я маю зробити?» Увечері, перше ніж заснути: «Що я зробив?»

Піфагор

 

 

 

Перебіг  уроку

І. Організаційний момент

- привітання з учнями;

- перевірка присутніх на уроці учнів (доповідь чергового);

- перевірка готовності учнів до уроку та завдань уроку.

  • Визначення емоційної готовності учнів до уроку
  • Вправа «Квітка-семиквітка»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово викладача

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань  уроку

  • Інтерактивна вправа «Очікування»
  • Вправа «Золота рибка»

ІV. Актуалізація опорних знань

  • Метод «Ромашка Блума»                                                                                               V. Систематизація й узагальнення вивченого

   Словосполучення – це смислове й граматичне сполучення двох або більше повнозначних слів, поєднаних підрядним зв’язком.

До словосполучень не належать…

Речення – це слово або група слів, яка виражає закінчену думку.

Речення – це синтаксична одиниця,яка складається з одного або кількох слів,граматично пов’язаних,що становлять інтонаційну і смислову єдність.

  • Робота з таблицею «Просте речення»
  • Змагання капітанів

Гра «Вірю – не вірю»

  Вправа «Хто швидше?»

  • Робота з діаграмою
  • Лінгвістична гра «Конструктор»
  • Вправа «Цікава подорож»
  • Вправа «Правильно заміси тісто»
  • Робота біля дошки
  • Опрацювання таблиці   «Синтаксичний розбір словосполучення»                                                                                          
  •  Робота з текстом

Метод «Мозковий штурм»

  • Як ви думаєте, а який вовк перемагає у вас?
  • Чому вас вчить ця притча?
  • Як ви думаєте, чому ми нарікаємо на життя?
  • Чому вас вчить ця поезія?
  • Опрацювання таблиці « Синтаксичний розбір простого речення»
  • Робота з текстом
  • Лінгвістична гра «Синтаксичний бар’єр»
  • Робота біля дошки

Завдання для кафе «Еліта»

Записати речення, підкреслити  члени речення. Зробити повний синтаксичний розбір речення

Випускники прийшли в гості до свого старого професора.

Завдання для кафе «Корона»

Записати речення, підкреслити  члени речення. Зробити повний синтаксичний розбір речення

Випускники скаржилися на численні труднощі й життєві проблеми.

  • Лінгвістична гра «Визбирувач» (робота в групах)

Учням пропонують визбирати з поданих текстів прості речення і визначити вид.

  • Лінгвістична гра «Мовні обрахунки»

Завдання – знайти прості речення і порахувати їх кількість.

  • Інформаційна хвилинка «Цікавинки з історії кулінарії»
  • Робота з таблицею

Дослідження-узагальнення. Узагальни­ти теоретичні відомості про види простих ре­чень. Заповнити схему.

http://2.bp.blogspot.com/-W-TWPIIGS0M/VL0-Rj31dnI/AAAAAAAAAYQ/NkkRJLCEXMs/s1600/%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%B4%2B%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.jpg

VI Рефлексія

  • Прийом «Градусник»

VII Підбиття підсумків уроку, оцінювання учнів

  •              Прийом «Драбинка успіху»

На аркуші ви малюєте драбинку, що налічує 12 щаблів. Потім кожен учень позначає на драбинці щабель, на якому він опинився наприкінці уроку.

  •              Заповнення карток оцінювання

II. Домашнє завдання

Учням середнього рівня навченості

Записати рецепт улюбленої страви, використовуючи прості речення

Учням достатнього рівня навченості

Напишіть твір-мініатюру «Кожен коваль своєї долі», використовуючи відомі синтаксичні конструкції

 

Учням високого рівня навченості

Зовсім скоро ви будете складати ЗНО. Працюючи над розгорнутим висловлюванням ви повинні будете не тільки чітко сформулювати тезу, аргументи, а й навести доречні приклади. Отже, додому ви отримаєте творче завдання, у якому слід підтвердити або спростувати тезу «Кожен коваль своєї долі»

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
1434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку