План уроку виробничого навчання 2.1.: Іструктаж з техніки безпеки, охорони праці. Побудова бухгалтерського балансу та зміни статей балансу

Про матеріал
Тема програми: Відпрацювання обліку. Тема уроку 2.1.: Іструктаж з техніки безпеки, охорони праці. Побудова бухгалтерського балансу та зміни статей балансу
Перегляд файлу

Тема програми: Відпрацювання обліку.

Тема уроку 2.1.: Іструктаж з техніки безпеки, охорони праці. Побудова бухгалтерського балансу та зміни статей балансу.

Мета уроку:

  •               а) навчальна навчити правильно охарактеризовувати елементи методу бухгалтерського обліку. Розглянути бухгалтерський баланс. Навчити працювати з бухгалтерськими документами, які стосуються балансу, максимально засвоїти термінологію бухгалтерського обліку. Сформувати поняття бухгалтерського балансу і типів змін в ньому під впливом господарських операцій, ознайомити учнів із фінансовою звітністю та її видами, навчити складати початковий та кінцевий баланс і переносити дані у Ф2 Баланс.
  •               б) розвивальна    Сприяти розвитку в учнів пізнавальної діяльності та логічного мислення, самостійності у виконанні завдань, вміти планувати і організовувати свою роботу, узагальнювати та аналізувати результати діяльності та практичного підходу до вирішення виробничих ситуацій. Вміти застосовувати свої знання на практиці.  Формувати уміння складати бухгалтерські проводки, здійснені господарськими операціями та  бухгалтерський баланс і відбивати в нім зміни під впливом господарських операцій за допомогою виконання практичних завдань.

в) виховна виховувати навички самостійної роботи, працездатність та відповідальне ставлення до праці, чуттєве розуміння, повагу до товаришів і старших, любов до обраної професії. Вчити старанності, уважності і охайності в оформленні і веденні бухгалтерських документів.  Виховувати почуття особистої відповідальності за виконувану справу,  самостійність, бережливість та сприяти професійному становленню майбутніх бухгалтерів.

Тип уроку: урок вдосконалення вмінь та формування навичок. 

Дидактичне забезпечення - інструкційна картка, практичне завдання, облікові регістри, опорний конспект, план  рахунків бухгалтерського обліку, конспекти, калькулятор, бланки первинних документів.

Міжпредметні зв'язки: «Охорона праці», «Бухгалтерський облік».

Хід уроку

І. Вступний інструктаж

  1.       Перевірка наявності учнів.
  •     перевірити кількість учнів на уроці;
  •     перевірити зовнішній вигляд учнів.
  1.       Перевірка ТБ.
  • облаштування робочих місць оператора комп'ютерного набору; 
  • правила охорони праці та техніки безпеки перед початком роботи;  
  • правила вмикання, вимикання комп'ютерів; 
  • правила охорони праці, техніки безпеки та поведінки учнів під час роботи за комп'ютером
  • правила охорони праці та техніки безпеки по закінченню роботи. 
  1.       Перевірка знань пройденого матеріалу. Актуалізація опорних знань з минулої теми.

Актуалізація знань та умінь учнів.

Актуалізація знань:

Ваша професія на сьогоднішній день користується  попитом на ринку праці, і ці всі поняття які ми розглядаємо на виробничому навчанні, робота з документами, балансом, журналом господарських операцій, планом рахунків,  Вам потрібні будуть у житті, так як в свою чергу Ви, майбутні офісні службовці, бухгалтера, влаштуєтесь за професію і покажете свої знання, вміння та навички.

1.4. Пояснення нового матеріалу

Сьогодні, як Ви вже зрозуміли, у нас буде незвичний урок. На уроках професійно-теоретичної підготовки та на попередньому уроці виробничого навчання ви почали вивчати елементи методу бухгалтерського обліку, до яких входить баланс. При вивченні бухгалтерського обліку ви підійшли до дуже важливого етапу це – «Зміни статей балансу у відповідності до господарських   операцій»! Бухгалтерський баланс є фінансовою звітністю, що є своєрідним «резюме» усього процесу ведення бухгалтерського обліку. На сьогоднішньому уроці будемо з’ясовувати, що таке бухгалтерський баланс, зміни в балансі та баланс, як звітність , кому потрібна ця звітність та для чого складається баланс .

 Тому, основною метою нашого заняття є ознайомитися з основними

критеріями складання бухгалтерського балансу підприємства, визначити зміни, які відбуваються в балансі за рахунок господарських операцій, і заповнювати форму 1 Баланс. Крім того ви зможете застосувати творчі та професійні здібності у вирішенні різних виробничих ситуацій.

1.3. Перевірка опорних знань та умінь учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці. (Дати відповіді на питання)

Але, перш, ніж ми перейдемо до вивчення нового матеріалу, давайте пригадаємо, з чого ми починали вивчення балансу

Давайте собі уявимо, що після закінчення ліцею ви хочете створити свою фірму. (Застосовую кейс – метод.

Почати вести облік на підприємстві треба з того , щоб чітко порахувати, що має підприємство, щоб потім можна було визначити чи залишився ти у програші, чи отримав прибуток. По-перше треба визначити, скільки на підприємстві є майна .

- Що таке майно?  (Жодна фірма не може існувати не маючи приміщення (обладнання, сировини, грошових коштів) .  Це і є майно – гроші та матеріальні цінності - речі, цінність яких не може бути виражена в грошах). Але є і нематеріальні активи (комп’ютерні програми, ліцензії).
1 ПРАВИЛО – Потрібно виразити у грошах вартість всього майна, використовуючи грошовий вимірник.

Як називають все майно підприємства, яке вноситься засновниками та виражене в грошовому вимірнику? (Статутним капіталом). Тобто він є власним джерелом утворення майна, формується засновниками або власниками підприємства.

Тепер давайте визначимо вартість майна підприємства та джерел його утворення на прикладі.

Що має підприємство? (майно,господарські засоби, активи)

Звідки взялося?
(джерела утворення майна)

Приміщення 15000,0
 

Вніс …. 15000,0

Грошові кошти 5000,0

Вніс…. 5000,0

Разом 20000,0

Разом 20000,0

 

Ту частину таблиці, в якій відображено майно підприємства прийнято називати ? – АКТИВОМ,  а в якій відображено джерела утворення цього майна – ПАСИВОМ.

Яку назву має така таблиця? – БАЛАНС.

Якщо він складається на дату створення підприємства, то він називається?  -  засновницьким.

2 ПРАВИЛО – Баланс складається на конкретну дату, оскільки показує вартість майна,  яке є у тебе на певний момент часу. Підсумок активу і пасиву балансу називають? - ВАЛЮТОЮ БАЛАНСУ.

3  ПРАВИЛО – Баланс повинні підписувати керівник підприємства та головний бухгалтер.

            Якщо подивитись на той баланс, то можна сказати, що АКТИВ=ПАСИВ.

Чому ця рівність правильна ? Бо і в активі і в пасиві відображено одне і теж майно, тільки в активі воно згруповане за складом, а в пасиві за джерелами його утворення.

Завдання бухгалтера – фіксувати абсолютно всі зміни, що відбуваються з майном підприємства.

  •                  От, наприклад , твоєму підприємству для того,щоб розпочати свою діяльність необхідно 8000грн. Потрібно позичити 3000 грн. Уявимо, що позичаємо гроші в банку
  •                  Подумай, як зміниться ситуація з майном і джерелами його утворення? (У підприємства стало більше майна на 3000 грн. і виникла заборгованість перед банком у сумі 3000 грн.) Так, у вас виникає зобов’язання перед банком віддати цю заборгованість. Тепер рівняння набуває вигляду: АКТИВ =ВЛАСНИЙ КАПІТАЛ + ЗОБОВ’ЯЗАННЯ. Саме ця рівність називається основним балансовим рівнянням. На підставі неї формується баланс будь-якого підприємства.

Учні повинні у пізнавальній сфері :

  •                   Згадати поняття балансу, майна підприємства та джерел його утворення, формулу виведення кінцевого сальдо, поняття оборотної відомості, «літачків».
  •                   Засвоїти взаємозв’язок рахунків з балансом.
  •                   Пояснити послідовність заповнення статей балансу
  •                   Продемонструвати на прикладі однієї господарської операції зміни, які відбудуться у балансі 
  •                   Застосовувати вміння користуватися нормативними документами (Журнал «Все про б\о №8 за 23.01.2013»)
  •                   Сформулювати правила складання балансу

1.4. Аналіз і доповнення відповідей учнів, підведення підсумків

 2. Пояснення нового матеріалу:

2.1  Повторити тему та мету уроку.

2.2  Вивчення нового матеріалу.  

На будь-якому підприємстві щодня відбувається величезна кількість різних господарських операцій. Наприклад, поступають матеріали об постачальників, відвантажується готова продукція покупцям, оплачуються податки до бюджету і багато інших. Кожна операція викликає певні зміни в складі і розміщенні господарських засобів і джерел їх формування. Оскільки господарські засоби складають актив балансу, а джерела їх формування - пасив, то зміни в засобах і джерелах викличуть, відповідно і зміни і в статтях бухгалтерського балансу. Давайте подивимося яким змінам піддасться баланс під впливом господарських операцій. (відео)

Використовуючи дані фінансової звітності керівник підприємства може дізнатися про стан майна на ньому, його капітал та зобов’язання, про те, які були результати діяльності підприємства – прибуток чи збиток – за звітний період, а також про рух грошових коштів. Ця інформація потрібна при прийнятті багатьох рішень.

Фінансова звітність згідно з Законом України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» - це бухгалтерська звітність, що містить інформацію про фінансовий стан, результати діяльності та рух грошових коштів підприємства за звітний період.

Буває квартальна і річна. Користувачі : внутрішні і зовнішні.
Вимоги: звітність повинна бути – зрозумілою, достовірною, своєчасною і економічною.

Пояснення супроводжується показом ВІДЕО.

ІІІ. Поточний інструктаж (самостійна робота учнів — 195 хв.)

  1.                Розподіл учнів по робочих місцях та видача завдань для самостійної роботи.
  2.                Пояснення послідовності виконання завдань.

Завдання на урок

Необхідно:

1.На підставі даних для виконання вправи віднести наведені статті до активу чи пасиву балансу і скласти початковий баланс.

2.Скласти кореспонденцію рахунків за здійсненими господарськими операціями і відобразити їх на рахунках (записи оформити в журнал реєстрації господарських операцій).

3. Підрахувати обороти і залишки по всіх рахунках.

4.Скласти оборотну відомість: звіривши дебетові і кредитові обороти.

5.Скласти баланс на кінець місяця.

6.Перенести дані у Ф2 Баланс.

Вимоги по складанню балансу

1. Частину балансу, в якій відображено майно підприємства слід називати активом, а частину балансу, в якій відображено джерела утворення майна – пасивом.

2. Підсумок активу і пасиву балансу називають валютою балансу.

3. Баланс слід складати на конкретну дату.

4. Його обов’язково повинні підписувати керівник та головний бухгалтер. (Бухгалтерський словник.

 

Дані для виконання:


з/п

Назва рахунка

Сума

Код

Дт

Кт

1

Основні засоби

60000,0

 

10

2

Сировина і матеріали

12000,0

 

201

3

Виробництво

50000,0

 

23

4

Каса

5000,0

 

301

5

Рахунки в банках

350000

 

311

6

Розрахунки з постачальниками та підрядчиками

 

18000

63

7

Розрахунки з оплати праці

 

35000,0

661

8

Статутний капітал

 

140000,0

40

9

Короткострокові кредити

 

24000,0

60

10

Нерозподілені прибутки

 

260000,0

44

 

 

БАЛАНС

 

477000,0

 

477000,0

 

 

 

Господарські операції за місяць:
 

1.Відпущено зі складу у виробництво матеріали на суму 10000 грн.
2. Одержано з поточного рахунку в касу підприємства кошти для виплати заробітної плати 30000 грн.

3. Перераховано кредиторську заборгованість постачальникам із поточного рахунка в сумі 18000 грн.

4. Виплачено із каси заробітну плату працівникам даного підприємства в сумі 35000 грн.

5. Одержано на склад від постачальника матеріали на суму 12000 грн.

Активні

Пасивні

10 Основні засоби

63 Розрахунки з постачальниками і підрядчиками

Дт

Кт

Дт

Кт

Поч. с-до 60000,0

 

 

Поч. с-до 18000,0

 

 

18000,0

 

 

 

 

12000,0

К.с.     60000,0

-

К.с.  -

12000,0

 

201 Сировина і матеріали

661 Розрахунки з оплати праці

Дт

Кт

Дт

Кт

Поч. с-до 12000,0

 

 

Поч. с-до 35000,0

 

10000,0

35000,0

 

12000,0

 

 

 

К.с.      14000,0

-

К.с. -

-

 

23 Виробництво

40 Статутний капітал

Дт

Кт

Дт

Кт

Поч. с-до 50000,0

 

 

Поч. с-до 140000,0

10000,0

 

 

 

К.с.   60000,0

-

К.с.  -

140000,0

 

301 Каса

60 Короткострокові кредити

Дт

Кт

Дт

Кт

Поч. с-до 5000,0

 

 

Поч. с-до 24000,0

30000,0

 

 

 

 

35000,0

 

 

К.с.  -

-

К.с.   -

24000,0

 

311 Рахунки в банках

44 Нерозподілені прибутки

Дт

Кт

Дт

Кт

Поч.с-до 350000,0

 

 

Поч. с-до 260000,0

 

30000,0

 

 

 

18000,0

 

 

К.с.   302000,0

-

К.с.   -

260000,0

4.Скласти оборотну відомість: звіривши дебетові і кредитові обороти

№ рах.

Початкове сальдо

Обороти

Кінцеве сальдо

10

60000,0

-

-

-

60000,0

-

201

12000,0

-

12000,0

10000,0

14000,0

-

23

50000,0

-

10000,0

-

60000,0

-

301

5000,0

-

30000,0

35000,0

-

-

311

350000

-

-

48000,0

302000,0

-

63

-

18000

18000,0

12000,0

-

12000,0

661

-

35000,0

35000,0

-

-

-

40

-

140000,0

-

-

-

140000,0

60

-

24000,0

-

-

-

24000,0

44

-

260000,0

-

-

-

260000,0

Баланс

477000,0

477000,0

105000,0

105000,0

436000,0

436000,0

  1.                За даними оборотної відомості можемо скласти кінцевий баланс станом на 01.03.2021 р.


з/п

Назва рахунка

Сума

Код

Дт

Кт

1

Основні засоби

60000,0

-

10

2

Сировина і матеріали

14000,0

-

201

3

Виробництво

60000,0

-

23

4

Каса

-

-

301

5

Рахунки в банках

302000,0

-

311

6

Розрахунки з постачальниками та підрядчиками

-

12000

63

7

Розрахунки з оплати праці

-

-

661

8

Статутний капітал

-

140000,0

40

9

Короткострокові кредити

-

24000,0

60

10

Нерозподілені прибутки

-

260000,0

44

 

БАЛАНС

436000,0

436000,0

 

Учні самостійно виконують завдання на робочих місцях.   По черзі аналізують виконання завдання.

Перевірка виконання завдання. Самоконтроль. Висновки

Цільові обходи з метою:

-  перевірки організації робочих місць учнів та дотримання правил безпеки праці;

-  перевірки правильності виконання трудових прийомів, операцій;

- надання допомоги учням;

- перевірки ходу виконання робіт (міжопераційний контроль);

-  правильності дотримання технічних умов;

-  прийняття та оцінювання робіт учнів.

Проводиться індивідуальна робота з учнями (допомога невстигаючим учням, додаткові завдання тим, хто успішно виконав всі обов’язкові завдання).

 IV. Заключний інструктаж  (30 хв.).

  1.               Підведення підсумків роботи за день.

Отже, наш урок добігає кінця.

Що ви дізналися нового за урок?

Відповідь: що таке баланс, його структуру, які зміни відбуваються в балансі під впливом господарських операцій.

А чого ви навчилися за урок?

Відповідь: навчилися складати баланс і визначати типи змін.

2. Відзначити кращі роботи учнів, зупинитись на допущених  помилках, вказати на причини і способи їх усунення.

3. Аналіз виконання правил і вимог безпеки праці та організації робочого місця.

4. Повідомлення і обґрунтованість оцінки учня.

Виставляю оцінки за урок залежно від правильності і повноти виконаних завдань .

5. Повідомити тему наступного уроку.

6. Завдання додому.

А тепер послухайте завдання додому. На підставі господарських операцій, по яких ви визначали зміни в балансі, відіб'єте зміни по статтях і складете бухгалтерський баланс з урахуванням цих змін. Хто бажає краще засвоїти тему – складіть кросворд на 12 слів по темі  «Баланс» і отримаєте додаткову оцінку.

На цьому урок закінчений. До побачення.

VI. Прибирання індивідуальних робочих місць учнів.

 

1

 

docx
Додано
29 грудня 2021
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку