ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО- ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «БЕРЕЗНІВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»
ПЛАН УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ
Тема програми: Виконання сучасних чоловічих стрижок
Тема уроку: Визначення особливостей форми голови, вибір форми та фасону стрижки.
Мета уроку :
Навчальна:навчити учнів правильно визначати форму голови, вибирати форму та фасон стрижки, закріпити професійні знання, вміння та навички з технології виконання сучасних операцій стрижки, домогтися правильного їх виконання; формувати якості самоконтролю при організації своєї праці для досягнення бажаного результату.
Розвивальна:розвивати в учнів естетичні смаки, просторове уявлення та креативне мислення при вирішенні виробничих ситуацій;
Виховна:виховання працелюбства, свідомого ставлення до праці як до вищої цінності людини і суспільства; формування культури трудових стосунків; виховання дисциплінованості, організованості, вміння включатися у виробничі відносини.
Тип уроку: закріплення складних вмінь та навичок.
Методи проведення: бесіда, особистий показ трудових прийомів, самостійна робота, робота в парах.
Дидактичне забезпечення: конспект навчального матеріалу, підручник, інструкційні картки, інструкції з охорони праці, картка контролю помилок, робочий зошит, мобільний додаток МаnHairstyles.
Обладнання та інструмент:індивідуальне робоче місце, дезінфікуючий засіб, пеньюар та фартух, комірці, гребінець, затискачі для волосся, рушник, серветка, косметичні засоби по догляду за волоссям (шампунь для волосся, бальзам, термозахиснийспрей чи олійка), інструменти для виконання чоловічої стрижки (ножиці прямі і філірувальні, машинка, тример, шебер, безпечна бритва), манекени голів, фен, щітка для укладання.
Міжпредметні зв’язки:
Хід уроку І. Організаційний момент (3 хв.)
1. Перевірка наявності учнів та готовність їх до уроку.
Звіт старости про наявність учнів та готовність їх до уроку.
2. Записи в журналі та допуск учнів до уроку.
ІІ. Вступний інструктаж (42 хв.)
Епіграф уроку
Перукар - це митець.
Предмет його мистецтва - волосся,
його форма, об'єм, колір, елементи дизайну.
Майстер в/н: Добрий день. Темою нашого сьогоднішнього уроку є «Виз-начення особливостей форми голови, вибір форми та фасону стрижки». Під час вивчення даної теми ми повинні правильно навчитися визначати форму обличчя, вибирати стиль майбутньої чоловічої стрижки враховуючи індивідуальні особливості, та виконувати її з використанням сучасних операцій стрижки. Для того, щоб в майбутньому впевненіше почувати себе в професійній діяльності.
Професійновиконана стрижка — основа будь-якоїзачіски. Від того, наскількиякісно вона виконана, залежитьзовнішнійвиглядлюдини. Стрижка для чоловіка – важливий аспект, який формує його зовнішній вигляд та дає оцінку того, хто він та чим займається. Це візитна карточка будь-якого чоловіка, який хоче мати статусний вигляд та бути помітним в очах своїх друзів та колег. Правильно підібрана зачіска допоможе вам приховати недоліки і найбільш чітко виразити переваги.
3. Актуалізація опорних знань учнів (ведення бесіди з учнями з метою перевірки знань, необхідних для проведення практичної роботи)
Майстер в/н:А тепер давайте з вами повторимо, що Ви вивчали на попередніх уроках за допомогою опитування. (З’ясування рівня знань перед вивченням нової теми за допомогоюусного опитування)
1. Назвіть сучасні методи стрижок.
Відповідь.
Пойтинг - ковзний зубчастий зріз від середини волосся до кінців
(прямими ножицями)
Метод зубців пили – це метод, який виконується на завершальному
етапі стрижки. При виконанні ножиці розміщені під кутом
Окантування можевиконуватися як в кінці, так і на початку стрижки. Цяопераціянадаєстрижці завершений вигляд, визначає контур майбутньоїзачіски.
Зведенняволосся «нанівець» - це отриманняплавного переходу відкороткого до більшдовгоговолосся.
2.Для виконання чоловічої стрижки які інструменти використовують?
Відповідь. Ножиці прямі та філірувальні, бритва безпечна, машинка для стрижки, тример, шебер.
3. Які види стрижок ви знаєте?
Відповідь. Бувають контрастні (силуетні) та неконтрастні
(рівномірні). Для контрастної стрижки характерні різкі переходи у
довжині волосся на різних ділянках голови, тобто нерівномірне його
зістригання. У неконтрастних стрижках немає великої різниці у довжині
волосся.
4. Які бувають форми обличчя?
(Очікувана відповідь. Овальне, трикутне, ромбоподібне, прямокутне, кругле,
квадратне, трапецевидне.)
5. Дайте характеристику формам обличчя.
Відповідь:
4. Подання нового матеріалу за нижче поданим планом :
Майстер в/н:Перед тим як приступити до роботи потрібно повторити вимоги з охорони праці.
4.1. Охорона праці та санітарно-гігієнічні вимоги при виконанні гарячого укладання.
За вимогами охорони праці перед початком роботи ми повинні одягнути спецодяг, а на клієнту повинен знаходитись пеньюар і комірець.
У перукаря повинен бути необхідний інструмент для виконання стрижки волосся. Перед початком роботи потрібно перевірити справність обладнання та електричного інструменту. Інструмент повинен бути чистим та продезінфікованим. Дезінфікуючий засіб повинен знаходитися на кожному робочому столику.
Також для дезінфекції інструменту можна використовувати стерилізатор, який під дією ультрафіолетових променів убиває мікроби.
Перед тим, як дезінфікувати інструмент, необхідно провести механічне очищення.
4.2. Організація робочого місця
Одягнути спецодяг та змінне взуття; виконати оперативне прибирання робочого місця; викласти необхідний інструмент, матеріали у зручному розташуванні, перевірити справжність електроприладів та обладнання.
4.3. Підготовчі роботи перед виконанням стрижки волосся
Майстер в/н:У клієнта чисто вимите волосся, можна приступати до стрижки, але перед початком роботи повинні провести:
Запитуємо клієнта про бажану послугу. Пропонуємо різновиди варіантів стрижки і приходимо до спільного рішення. Пропонуємо використання програми для підбору стрижки МаnHairstyles. Розповідаю про особливості роботи.
«Волосся – найпомітніша деталь зовнішнього вигляду. За їхнім станом уважний спостерігач зможе сказати про ставлення
людини до життя, її смаки, добробут і навіть особливості характеру».
Для виконання робіт нам потрібні розділити волосся на зони.
1. П- подібним проділом виділяю волосся фронтально-тім'яної зони і заколюю її затискачами.
2. Починаю стрижку з укороченняволоссяскроневих зон на пальцях,відтягуючипід кутом 45° , поступовопросуваючись допотиличноїзони.
3. Закінчую стрижку скронево-бічних зон виконаннямкласичногочоловічогоокантування.
4. Потімпереходжу до стрижки волоссяпотиличноїзони.Волоссянижньопотиличноїзони стрижу під кутом 45°, а верхньопотиличної - 90°. Під час виконаннязрізуслідрівнятися на попередньозрізані пасма.
5. Закінчивши стрижку виконуютьокантуванняпотилиці.
6. Переходжу до стрижки виділеноїтім'яноїзониволосся. Горизонтальнимпроділом, що проходить паралельнопроділувідвуха до вуха, виділяю пасмо шириною 1 см. Відтягуюйого перпендикулярно голові і відрізаю на потрібнудовжину. Це буде стабільнеконтрольнепасмо. Способом стрижки пасмо за пасмом стрижу всю зону.
7. Все волосся фронтально-тім'яноїзонипідстригаю методом пойтинга, відокремлюючи пасма горизонтальнимипроділами, підтягуючиїхвгору до стабільного контрольного пасма.
8. Зрівнююволоссятім’яної та скроневих зон. Виконуюфілірування.
9. Укладаюволосся феном і виконуюперсоналізацію стрижки різними методами філіруванняволосся.
Майстер в/н: Дякую за повні відповіді.
Чи всім зрозуміло, як виконується дана стрижка? Якщо у вас виникли запитання, я з задоволенням відповім на них.
«Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш».
Арабське прислів’я
Також на сьогоднішньому занятті Ви маєте можливість ознайомитися з правилами роботи з програмою МаnHairstyles, та виконати чоловічу стрижку використовуючи для вибору форми зачіски даної програми. Демонструю на телефоні як нею працювати.
5. Організація контролю за якістю виконання робіт та самоконтролем учнів.
Націлити учнів на :
- користування інструкційно — технологічною документацією;
- правильністю і акуратністю виконуваних робіт, відповідність виконуваних операцій;
- контроль та взаємоконтроль під час роботи з ріжучими інструментами, електричними приборами та хімічними препаратами.
6. Доведення до відома учнів норми та обсяги роботи за виробничу зміну.
Майстер в/н:За виробничу зміну Ви повинні виконати чоловічу стрижку з укладанням волосся феном. У вільний час працюєте з робочим зошитом. Для виконання робіт Вам надається норма часу 5год.
7. Розподіл учнів за робочими місцями.
Майстер в/н: Ви уже раніше для роботи запросили клієнтів, тож прошу вас зайняти свої робочі місця.
ІІІ. Поточний інструктаж ( 5 год.)
Цільові обходи
ІV. Заключний інструктаж ( 15 хв. )
Майстер в/н: Сьогодні ви достатньо добре попрацювали і саме час перейти до підведення підсумків.:
Аналіз робіт виконаних учнями на уроці :
Майстер в/н:Учні, мене цікавлять, ваші відчуття під час уроку? Що Ви очікували від його проведення. (Відповіді учнів)
Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговими.
Виставлення оцінок у класний журнал.
Домашнє завдання
Повторити вивчений сьогодні матеріал.
Майстер в/н: Я дякую вам за співпрацю, ви сьогодні були неперевершені, бажаю вам успіху.До побачення.
Майстер в/ н:Толочик Наталія Михайлівна