План заходів щодо запобігання булінгу

Про матеріал
ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ НА 2020/2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Перегляд файлу

ЗАТВЕРДЖУЮ        

Директор НВК  

____ В.В. Ірклієнко

  

ПЛАН ЗАХОДІВ, СПРЯМОВАНИХ НА ЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЮ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЮ)В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ НА 2020/2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

1

Підготовка наказу «Про створення комісії з запобігання булінгу»

вересень

Директор школи

 

2

Підготовка наказу «Про порядок дій персоналу при зіткненні з випадками булінгу (цькування) в закладі освіти»

Перший тиждень вересня

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

3

Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): · педагогічний персонал; · · технічний персонал.

Вересень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

4

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційної скриньки для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

Соціальний педагог, класні керівники 1-9 класів

 

5

Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті закладу освіти

Вересень

Відповідальний за роботу сайту

 

6

Підготовка брошури з нормативними документами з профілактики булінга (цькування) в освітньому середовищі для педагогів

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

7

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: · з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

8

Оновлення тематичного стенду

Протягом навчального року

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

9

Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників

Листопад

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

10

Перевірка інформаційної доступності правил поведінки та нормативних документів з профілактики булінгу (цькування)

Листопад

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

11

Інформаційна акція для старшокласників

Грудень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

12

Виступ на загальношкільних батьківських зборах щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Лютий

Директор школи уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти

15

Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

16

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом

Листопад

Директор школи, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

17

Тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

08.01.2021

Соціальний педагог

 

18

Співбесіда з класними керівниками за результатами діагностики класного колективу

За результатами кожної чверті

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування), практичний психолог, соціальний педагог

 

19

Консультування класних керівників психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій

Протягом навчального року

соціальний педагог

 

Робота з учнями

20

Проведення тренінгів для старшокласників з розвитку навичок спілкування та мирного вирішення конфліктів

Протягом навчального року

соціальний педагог

 

21

Імітаційна гра для молодших школярів (1-4-й класи) «Якщо тебе ображають»

Жовтень

Класні керівники 1-4 класів

 

22

Тиждень толерантності

Листопад

Рада старшокласників, класні керівники 1-9 класів

 

23

День відкритих дверей у шкільного психолога

Листопад

соціальний педагог

 

24

Імітаційна гра для учнів середніх і старших класів «Розкажи про насильство»

Грудень

Рада старшокласників, класні керівники 5-9 класів

 

25

Конкурс плакатів проти насильства

Березень

Рада старшокласників

 

Робота з батьками

26

Тематичні загальношкільні батьківські збори

Жовтень

Адміністрація школи

 

27

Підготовка пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям Жовтень Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

28

Тематичні батьківські збори в класах

Грудень

Класні керівники 1-9 класів

 

29

Проведення консультацій психолога з питань взаємин батьків з дітьми

Протягом навчального року

класні керівник 1-9 класів

 

30

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей

1 раз на місяць

Уповноважений з прав дитини закладу освіти

 

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

31

Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності, інклюзивності

2 рази на рік

Адміністрація закладу, колектив закладу

 

32

Анонімне анкетування учнів 5-11-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі

Грудень

соціальний педагог

 

33

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Грудень

Класні керівники 1-9класів

 

34

Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів

Лютий

соціальний педагог

 

35

Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти

За потреби

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

36

Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу

Травень- червень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План

заходів щодо профілактики булінгу

2018 – 2019 н.р.

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

 Діагностичний етап

1

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

 

Вересень

Психолог школи

2

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

      спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

      психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

      соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

      визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Усі категорії учасників освітнього процесу

Упродовж року

Класні керівники,

практичний психолог школи

 Інформаційно-профілактичні заходи

1

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »

Методична кухня класних керівників

Жовтень

Заступник директора з ВР

 

2

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Педагогіч-

ний колектив

Жовтень

Заступник директора з ВР

3

Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції

Батьки здобувачів освіти

Грудень

Директор школи

 

4

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

1 – 11

Упродовж року

Психолог школи

5

Контроль стану попередження випадків  булінгу

Нарада при директорі

Квітень

Директор школи

6

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

Педагогіч-ний колектив

Березень

Психолог школи

7

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогіч-ний колектив

Упродовж року

Заступник директора з ВР

 

 Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4

Упродовж року

Класні керівники

2

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

1-11

Упродовж року

Класні керівники

3

Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості

5 – 11

Упродовж року

Класні керівники

 

4

Засідання дебатного клубу «Як довіряти й бути вдячним»

9-11

Січень

Вчитель історії та правознавства

5

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії

1-11

Упродовж року

Класні керівники, учителі літератури, історії

6

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

1-11

10-14 грудня

Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог школи

7

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Сильні духом»

1-11

21-25 січня

Заступник директора з ВР

8

Проект «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібергбулінг»

5-8

Лютий- квітень

Педагог-організатор

 Психологічний супровід

1

Діагностика стану психологічного клімату класу

1-11

Упродовж року

Психолог школи

2

Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час

1-11

Упродовж року

Психолог школи

3

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

1-11

Упродовж року

Психолог школи

4

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

1-11

Упродовж року

Психолог школи

Робота з батьками

1

Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»

1-11

Упродовж року

Класні керівники

2

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

1-11

Упродовж року

Психолог школи

3

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

За запитом

Січень – Лютий

Психолог школи

4

Інформаційна робота через інтернет-сторінки

 

Упродовж року

Заступник директора з ВР

 

Авторское право © 2013, Nutrition Consultants. Все Права Защищены.

Joomla template created with Artisteer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  української  мови у  6  класі

Тема уроку.  «Іменник. Узагальнення  вивченого»

 

Мета: 

  • повторити й поглибити знання учнів про іменник як части­ну мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфо­логічних ознак іменників; формувати загальнопізнаваль­ні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях;
  • розвивати зв'язне мовлення, творче і логічне мислення, образне уявлення,  пам'ять, увагу,  здібності працювати у творчих группах, парах,самостійно.
  • виховувати любов до природи, її краси, любов до рідної мови,    кмітливість, наполегливість та старанність у навчанні, культуру мовлення.

Тип уроку: урок  узагальнення й систематизації  вивченого

                        урок- мандрівка

Обладнання: дидактичний матеріал:  мультимедійний  супровід , мапа мандрівки, картки, фішки.

 

Методи і прийоми: слово вчителя, вправи, бесіда (репродуктивна, евристична), передбачення, тренування, думай/ділися думками з партнером, «Мозковий штурм», « Рефлексія».

 

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент ( Слайд 1)

- Добрий  день, діти! Я дуже щаслива працювати сьогодні з вами.

Тема нашого уроку «Іменник. Узагальнення  вивченого»

  А працюватимемо ми під таким девізом( Слайд 2):

      Не просто слухати, а чути!

Не просто дивитись, а бачити!

Не просто відповідати, а міркувати

Дружно й плідно працювати.

ІІ. Мотивація навчання школярів.

Мозковий  штурм( Слайд 3)

  • Сьогодні повелителька океану  частин мови – Морфологія вирішила перевірити ваші  знання, кмітливість. Щоб  відкрити таємниці про одну з частин мови, ми  здійснемо  мандрівку океаном  Морфології. Але  подорож  у  нас  незвичайна. Морська цариця просить допомогти їй. Необхідно перекласти українською слова:
  • На протяжении недели – …
  • Самый лучший друг – …
  • Избавиться от вредной привычки …
  • Обращаться за помощью

Русалонька вдячна нам за допомогу. Діти,  на  чому  здійснювали  люди  раніше  морські подорожі? ( На  кораблі, шхуні, каравелі)

Історична  довідка

( Слайд 4 )

  • Ось  такі  були  кораблі,  шхуни, каравели  тощо.
  • Якою  частиною  мови  є   ці назви?  ( Іменник).

 

ІІІ. Повідомлення  теми  та  мети  уроку.

Сьогодні  ми  всі  разом  попливемо  на  каравелі « Іменник » ( Слайд 5)              по  океану  Морфології. А  під  час  мандрівки  ми  будемо  зупинятися  на  островках, щоб  виконати  завдання. ( Слайд 6)            

 (Учитель  коментує  мапу подорожі).

 Ми  згадаємо   про іменник, граматичні  ознаки, повторимо  все, що  вивчили  про цю  частину  мови. За  правильні  відповіді  та  активну  роботу ви  будете  отримувати  ось  такі  фішки,на  яких  зображено чайку, тому  що  цей  птах є супутником моряків і нам  він  допоможе!  А в  кінці  уроку  ми  підрахуємо кількість  фішок  та  виставимо  оцінки.

Отже, щасливої подорожі!  

  1. Вправа «Очікування». ( Слайд 7)            
  • На партах у вас  також є свої  каравели .
  • Зараз я пропоную висловити свої очікування, чого прагнете досягти, що дізнатись, чому навчитись? Запишіть їх на каравелах за таким зразком: « Я хочу…», « Я прагну…», « Я намагатимуся…» і. т. ін.. Наприкінці уроку, коли допливемо до берега  Досягнень, дамо відповідь на запитання: Чи досягли ми  очікуваного?»  ( Слайд 7)
  • А  тепер  відкрийте  зошити, запишіть  число( Слайд 8 )              :

Класна  робота

Узагальнення  вивченого  про  іменник.

ІV.  Актуалізація опорних знань учнів  .

Мандрівка  розпочинається! ( Слайд 9 )

  • Ось і  перший    острів. А  називається  він , діти, ТЕОРЕТИЧНИЙ.
  • Тут на нас чекає Чорний ящик. (Слайд 10). У чорному ящику предмет, що по-різному називається українською і російською мовами, хоч обидва слова походять від одного давнього кореня. З'явилося це слово в давньоіндійській мові, звучало приблизно як «шаккара» і означало «пісок». Згодом воно потрапило до Персії, потім до Австралії, звідти до Італії. Потім його було запозичено німцями. Від німців слово потрапило до поляків, а вже у поляків запозичили його ми, українці. Що ж у чорному ящику?(Слайд 11)
  • Цукор(слайд 12). Молодці.
  • Ми  зараз  повторимо  правила, які  ви  вивчили  на  попередніх  уроках.

Питання:

  • Що  називається  іменником?
  • На  які  питання  відповідає іменник?
  • На  які  категорії  поділяються  іменники?
  • Який  рід  має  іменник?
  • Які  ще  ознаи  іменника  ви  знаєте?
  • Чим  вступає  іменник  у  реченні?

( Слайди 13-18)

  • Молодці ,діти. Отже, вперед!

V.  Повторення  та  систематизація знань  з  теми  іменник.

  • Наступний  острів  на  нашому  шляху  « Інтелектуальний »

(Слайд 19)

-(Слайд 20). Утворіть з  поданих  слів  іменники ( усно)

Морський- море;

Штормить – шторм;

Повітряна – вітер;

Хвилястий – хвиля;

Подорожувати – подорож.

- Максимально використовуючи  утворені  слова,  складіть  і  запишіть  речення  в  зошитах. (  Діти зачитують  речення, які  самі  склали.)

 

Учитель:

  • Діти, раптово  розпочався  шторм, який  заважає  нам  далі здійснювати  подорож. Тому  нам  треба  виконати  наступне  завдання. ( Слайд 21)

Вправа «Знайди  ключ». Робота  біля  дошки.

  • Випишіть  з  поданих  слів :

І стовпчик – назви  істот;

ІІ  стовпчик – назви  неістот.

Розподільне  письмо

Дитина, рибалка, двері, учень, одяг, рух, жінка, олівець, брат, автор, гриб, автобус

(З перших букв слів складіть слово – ключ)

Ключ. Дружба – дорога.

  • Справді, діти, дружба – це гарна риса, шляхетна, варта кожної хорошої людини. Вірний друг – то найбільший скарб. Недарма народнє прислів’я говорить: “Людина без друзів, що дерево без коріння”. Тож завжди дружіть і будьте вірними друзями. І у  дорозі  нам  потрібна  буде  дружба!!!

Острів Бухта  Всезнайок

( Слайд 22)

  1. Дослідження-пошук. (Слайд 23-24)

Завдання: підберіть до іменників – власних назв потрібні за значенням іменники- загальні назви. ( усно)

1) …… Хрещатик   6) ……”Соняшник”

2) …… Севастопіль   7) ……Україна

3) ……Петро             8) ……Дніпро

4) ……Оксана    9) ……”Орбіта”

5) ……”Жигулі”    10) ……”Мудра дівчина”

- Що  об’єднує  ці  слова?

Це загальні  назви. Вони  пишуться  з  маленької  букви.

3.  Гра-конкурс “Хто більше?” ( слайд 25) Робота в парах

Завдання: доповніть кожну групу слів власними назвами

  • Свята: Спасівка, ….
  • Географічні поняття: Крим, ….
  •  Назви художніх творів: оповідання ”Пилипко”, ….
  •  Астрономічні назви: планета Марс, ….
  • Що  об’єднує  дібрані  вами  вами  слова? ( Вони  пишуться  з  великої  букви.  Це  власні  назви)

Острів  Практичний( Слайд 26)

Вправа “Редактор” ( Робота  біля  дошки, Слайд 27)

Відредагуйте речення, звертаючи увагу на рід іменників та форми слів, поєднаних з ними. Запишіть відредаговані речення.

З високої насипі було дуже добре видно місто. Запис у щоденнику була зроблена абияк. Дівчина відчувала страшну біль. Біля двору нас зустрічала собака.

Лінгвістичний баскетбол  “Одним словом” ( Слайд 28)усно

Назвіть іменники спільного роду, що відповідають таким визначенням

  • Той (та), хто любить багато говорити. (Базіка)
  • Той (та), хто цурається фізичної, чорної роботи. (Білоручка)
  • Неслухняна дитина. (Неслух)
  • Та людина, що плаче без причини. (Плакса).
  • Та людина, що любить довго поспати. (Соня).

Поставте ці  іменники  у  множину ( усно)

ОСТРІВ  ТВОРЧИЙ ( Слайд 29-31)

ТВОРЧА  РОБОТА  ( Робота  в  групах,  в  картках)

Учитель:  Уявіть собі. що ви стали поетами. Давайте спробуємо скласти коротенький вірш-щедрівку, який ви зможете на святого  Василя защедрувати своїм близьким:

Щоб були у нас ___________

І багаті, і веселі.

Щоб раділа __________

Нині в школу йти пора.

Щоб як музику чудову

Скрізь любили нашу ____________

Й головними на землі,

Щоб були  __________ .

Яку  частину  мови  ми  додавали? ( Іменник)

(оселі, дітвора, мову, вчителі).

Учні зачитують складений вірш-щедрівку, визначають  рід, число, відмінок. 

  • Молодці, діти! А  каравела  «Іменник»  наближається до  берега  ДОСЯГНЕНЬ. Прийшов  час  оцінити  ваші  знання, активність  на  уроці! Порахуйте  скільки  фішок  у  кожного  з  вас. Якщо  ви  отримали більше 10 фішок – оцінка  за  урок 11  балів.

VІ.  Підсумок уроку ( слайд 32)

Рефлексія

- Чи сподобалась вам подорож? Чим саме?

- Чи досягли ви очікуваних результатів? Яких саме? ( Діти зачитують свої  очікування, які  записали  на  початку  уроку та  прикріплюють  на  Берег  очікувань)

- Мені  було  дуже  цікаво з  вами  працювати.

- Ось і урок наш закінчується. Перед тим, як попрощатися  з  вами ми  запишемо  домашнє  завдання.

VІІ. Домашнє  завдання.( слайд 33)

Виконай  одне  із запропонованих  завдань.

  1. Склади  розповідь - казку  про  іменник.
  2. Склади  інформаційне  ґроно про  іменник та  на  його  основі  розкажи  про  цю  частину  мови.

 

Додатки.

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
31 березня 2021
Переглядів
748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку