Мистецтво
За підручником Л. Масол, О. Гайдамаки, О. Колотило
( 2 години на тиждень)
І семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
1 |
Прощавай, веселе літечко! Ноти. Правила співу. Слухання: К. Меладзе «Квітка-душа» у виконанні Н. Матвієнко і С. Шурінса. Виконання: поспівка, О. Янушкевич, М. Ясакова «Де поділось літечко?» (с. 4-5) |
|
2 |
Прощавай, веселе літечко! Організація робочого місця. Живопис. Пейзаж. Утворення похідних кольорів. Створення пейзажу «Яскраві спогади про літо» (акварель, гуаш) (с. 6-7) |
|
3 |
Звуки та кольори природи. Нотна грамота. Скрипковий ключ. Слухання: В. Косенко «Пасторальна», Д. Саррі «Пастораль». Порівняння творів. Виконання: «Пішли діти в поле» (українська народна пісня) (с. 8-9) |
|
4 |
Звуки та кольори природи. Лінія горизонту. Утворення на палітрі різних відтінків осінніх кольорів. Малювання композиції «Осіннє чудо-дерево» (матеріали на вибір) (с. 10-11) |
|
5 |
Осінні перетворення. Програмна музика. Музичний цикл. Слухання: А. Вівальді «Осінь» із циклу «Пори року», П. Чайковський «Осіння пісня» («Жовтень») із циклу 12 пєс «Пори року». Виконання: створення за допомогою музичних інструментів циклу музичних «картин» осені. (с. 12-13) |
|
6 |
Осінні перетворення. Колорит. Художня техніка монотипія. Створення композиції «Осінні квіти» в теплому або холодному колориті в техніці монотипія (акварель, гуаш) (с. 14-15) |
|
7 |
Хмаринки-чарівниці, невтомні мандрівниці. Музичний пейзаж. Звуки різної тривалості, записування їх нотами. Слухання: М. Чембержі «Хмаринка», Р. Шуман «Порив». Виконання: Н. Антоник, Н. Двойкіна «Хмаринки» (с. 16-17) |
|
8 |
Хмаринки-чарівниці, невтомні мандрівниці. Настрій картини. Порівняння колориту в пейзажах. Створення композиції «Хмаринки-мандрівниці» (гуаш) (с. 18-19) |
|
9 |
Ритми осіннього дощу. Настрій у музичному творі. Штрихи і пауза в музиці. Перегляд: мультфільм «Капітошка» (фрагменти). Слухання: В. Косенко «Дощик». Виконання: А. Мігай, Н. Кулик «Дощик», ритмічні композиції «Танок осіннього дощу» (с. 20-21) |
|
10 |
Ритми осіннього дощу. Графіка. Рух на картині. Штрих. Слухання: Е. Морріконе «Плач, вітре». Малювання гриба під дощем у вітряний день (кольорові олівці) (с. 22-23). |
|
11 |
Про що розповів натюрморт. Балет. Слухання: К. Хачатурян балет «Цибулино» (фрагменти). Перегляд: мультфільм «Цибулино» (фрагменти). Гра «Оживи картину». Виконання: «Ходить гарбуз по городу» (українська народна пісня) (с. 24-25). |
|
12 |
Про що розповів натюрморт. Натюрморт. Композиційний центр. Гра «Оживи картину». Малювання натюрморту з кавуна та фруктів (акварель, сіль) (с. 26-27) |
|
13 |
Про що розповів натюрморт. Календарно-обрядові пісні. Слухання: «Женчичиок-бренчичок» (в обробці М. Леонтовича), М. Мусоргський гопак з опери «Сорочинський ярмарок». Виконання: «Ходить гарбуз по городу» (українська народна пісня), проплескування ритму гопака. (с. 25) |
|
14 |
Про що розповів натюрморт. Правила роботи з пластиліном. Ліплення овочів. Створення колективного натюрморту (пластилін, солоне тісто) (с. 27) |
|
15 |
Троїсті музики. Народні музичні інструменти. Ансамбль. Слухання: Л. Колодуб «Троїсті музики». Виконання: А. Філіпченко, В. Панченко «Ой заграйте, дударики» (с. 28-29) |
|
16 |
Троїсті музики. Орнамент. Створення візерунка, яким можна прикрасити народний інструмент цимбали (матеріали і техніки на вибір) (с. 30-31) |
|
17 |
Як сопілка флейтою стала. Тембр. Нотна грамота. Слухання: В. Кирейко награвання Лукаша з опери «Лісова пісня» (сопілка), Й. С. Бах «Жарт» (флейта). Створення: поспівки з вивчених нот. Виконання: Л. Масол, В. Тименко «Кольорова гама» (с. 32-33). |
|
18 |
Як сопілка флейтою стала. Основні засоби виразності (лінія, штрих, крапка, пляма). Зображення кольоровими лініями ніжної мелодії флейти або гучних звуків барабана (фломастери) (с. 34-35) |
|
19 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Симфонічна казка. Струнні інструменти. Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і вовк» (теми Петрика, Пташки, Качки, Кішки, Дідуся») (с. 36-37). |
|
20 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силуетне зображення. Створення силуетної композиції «Бережіть птахів!» (гуаш) (с.38-39) |
|
21 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Симфонічна казка. Дерев’яні духовні інструменти. Виконання: І. Білик «Киця-Кицюня» (с. 37) |
|
22 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Силуетне зображення. Створення силуету котика (крупа, клей) (с. 39) |
|
23 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Звукоряд. Нотний стан. Симфонічна казка (продовження). Мідні духовні та ударні інструменти. Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і Вовк» (теми Вовка, Мисливців) (с. 40-41) |
|
24 |
Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси. Засоби виразності: форма і колір. Техніка роздмухування плям. Створення казкового лісу, роздмухуючи плями (акварель, трубочка для соку) (с. 42-43). |
|
25 |
Зимові свята. Українські колядки та щедрівки. Слухання: А. Вівальді «Зима» із циклу «Пори року». Перегляд: мультфільм «Різдво», кінофільм «Один удома» (фрагмент «Щедрик»). Виконання: українська народна пісня «Ой хто Миколая любить» (с. 44-45). |
|
26 |
Зимові свята. Створення рамки для фотографій із зображенням морозних візерунків (воскові олівці, акварельні фарби) (с. 46-47) |
|
27 |
Зимові свята. Виконання: Дж. Пєрпонт «Jingle Bells» («Дзвоники дзвенять»). Створення ритмічного супроводу до пісні на ударних інструментах (с. 45) |
|
28 |
Зимові свята. Витинанка. Створення витинанки – янголятка (папір) (с. 47) |
|
29 |
Перевір свої досягнення. Завдання Лясольки. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
30 |
Перевір свої досягнення. Завдання Барвика. Завдання Лясольки та Барвика. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
31 |
Зимові етюди. Етюд. Такт. Слухання: Ф. Ліст. «Юнацький етюд № 12 «Заметіль»». Виконання: поспівка, ритмічні етюди (с. 50-51) |
|
32 |
Зимові етюди. Відтінки кольору. Створення композиції «Зимові етюди» із використанням різних відтінків кольорів (воскові олівці, акварельні фарби). (с. 52-53) |
|