Календарно-тематичне планування уроків мистецтва у 9 класі
(до підручника «Мистецтво» автора Л Масол)
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Скорочення: СОМ – сприймання образотворчого мистецтва; СММ – сприймання музичного мистецтва; СЕМ сприймання екранних мистецтв;П– основні поняття
№ п/п |
Дата 9-Б 9-А |
Теми та зміст уроків, твори для сприймання та інтерпретації, основні поняття |
Практичні завдання, самостійні дослідження, проекти, професійні випробування |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Наскрізні лінії |
Наскрізні вміння |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
РОЗДІЛ 1. СТИЛІ НА НАПРЯМИ МИСТЕЦТВА (ПРОДОВЖЕННЯ) Тема 1-2. Школи та лідери модерну |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тематична |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
РОЗДІЛ 2. ЕКРАННІ МИСТЕЦТВА. ФОРМИ ПОШИРЕННЯ МИСТЕЦТВА |
|||||||||||
|
Тема 16-17. Мова і види кіномистецтва |
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Ціннісний компонент |
|
|
|||||
16-17 |
|
|
Ігрове, анімаційне, документальне, науково-популярне кіно. Німий кінематограф (Ч. Чаплін). Мова кіно. Міжнародні кінофестивалі. СЕМ: К/ф «Аватар». Додатково фрагменти з к/ф: «Зоряні війни», «Пірати Карибського моря: Прокляття «Чорної перлини», «Парк Юрського періоду», «Інтерстеллар», «Титанік». СММ: Дж. Горнер Саундтреки з к/ф «Аватар», «Титанік»; Дж. Вільямс Саундтрек з к/ф «Зоряні війни». П.: кадр, монтаж, титри, тапер, блокбастер, саундтрек.
|
У вільний час подивіться фільми про українських митців із серії «Обрані часом»: «Брати Нарбути», «Бойчук і бойчукизм», «Творець з божою іскрою», «Брати Кричевські. Повернення», «»Будинки та химери Владислава Городецького», «Якутовичі», «Своє вікно», «Друг мій Льонька», «Маестро, ваш вихід», «Два життя Соломії». |
називають універсальні риси та ознаки та види кіно, розуміють значення термінів знання та уявлення про специфіку праці митців (режисерів акторів тощо)
|
уміють характеризувати основні досягнення у кіно
|
характеризують творчість акторів та аналізують кіномистецтво, пояснюють головні відмінності між першим випуском стрічок та сучасними.
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях
|
-здатність логічно обґрунтовувати позицію; -творчість; -ініціативність; -співпрацювати з іншими людьми. |
||
|
Тема 18-19. Жанри і стилі кіно |
|
|
|
|||||||
18-19 |
|
|
Кіножанри: фантастика (фентезі, антиутопія, кіберпанк), бойовик, трилер, мелодрама, комедія, вестерн, детектив, містика, мюзикл, екранізація та ін. СЕМ: К/ф «Володар перснів» (трилогія). Додатково фрагменти з к/ф: «П’ятий елемент», «Матриця», «Сталкер», Ромео і Джульєтта». СММ: фрагменти з кіноопер Дж. Верді «Ріголетто (Лучано Паваротті) і «Отелло» (Пласідо Домінго). Е.-Л. Веббер «Memori» (з мюзиклу «Кішки») та «Do not Cry for Me, Argentina» (з мюзиклу «Евіта»). П.: римейк, мейнстрим, трейлер, сиквел, постер. |
Варіант 1. Порівняй образне рішення кіноплакатів до фільму «Гаррі Поттер». Яке з них є найвиразнішим? Запропонуй власне рішення афіші. Варіант 2. Професійні випробування Уявіть себе кінохудожником. Придумай образ персонажа для фентезі. Намалюй ескіз або створи на комп’ютерний образ. Професійні випробування (групова робота). Уявіть себе сценаристами й запропонуйте тему і сюжет для фантастичного кінофільму в жанрі антиутопії, фентезі або кіберпанку. Обговоріть із однокласниками й виберіть разом найвдаліший варіант. Проведіть конкурс міні-сценаріїв за колективно обраним сюжетом. Самостійно подивіться у вільний час «Привід опери» у виконання С. Брайтман і А. Бандероса. С.134-145 С.138-139,142 |
розуміє особливість жанрів та відрізняє його від інших, називає основні ознаки стилю |
застосовувує сучасні цифрові технології для створення, презентації та популяризації художніх образів; добирає й опрацьовує потрібну інформацію (зображення, текст, аудіо, відео) для пізнання, творення мистецтва |
інтерпретує й порівнює жанри кіно різних стилів і напрямів; оцінює твори видатних діячів режисерів |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-цифрова компетентність Обізнаність і самовираження у сфері культури
|
-критичне та системне мислення; -здатність логічно обґрунтовувати позицію; -творчість; -здатність співпрацювати з іншими людьми. |
||
|
Тема 20-21. Професії та школи у кінематографі |
|
|
|
|||||||
20-21 |
|
|
Кінопрофесії: кінорежисер, актори, кінооператор, художник-постановник та його асистенти (костюмер, гример, декоратор, реквізитор, бутафор), кіно-композитор, звукорежисер, звукооператор, саунд-дизайнер, каскадер, продюсер. Школи кінематографа: французька, американська (Голлівуд), італійська, індійська (Боллівуд), японська (зокрема аніме), африканська (Ноллівуд). СЕМ: К/ф «Новий кінотеатр «Парадізо». Додатково фрагменти з к/ф «Леон», «Амелі», «Вісім жінок», «Мене звати Кхан», «Сім самураїв». СММ: Г. Циммер Саундтреки з м/ф «Король Лев», к/ф «Пірати Карибського моря», «Код да Вінчі». П.: аніме, продюсер |
С. 212 підручника Поекспериментуй із зображенням облич типажів аніме. Акцентуй увагу на міміці, очах, зачісках персонажів – позитивних і негативних. Мистецький проект (з презентацією): «Школи кінематографа». С. 146-152 С.152-159
|
знає кінопрофесії світового мистецтва; називає характерні риси школи кінематографу |
уміє висловлювати свої почуття та переживання від сприймання кінотворів; бере участь у дискусіях, обговореннях на теми мистецтва |
оцінює школи кінематографу України й світу;
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Обізнаність і самовираження у сфері культури
|
-читання з розумінням; уміння -критичне та системне мислення; -ініціативність; -співпрацювати з іншими людьми. |
||
|
Тема 22-23. Українське кіно |
|
|
|
|||||||
22-23 |
|
|
Творчість О. Довженка. Українське поетичне кіно. Історичні фільми, зокрема про Б. Хмельницького (у порівнянні). СЕМ: К/ф «Тіні забутих предків». Додатково фрагменти з к/ф «Поводир», «Мелодія для шарманки», «За двома зайцями», «Зайчик», «Плем’я»; м/ф із серіалу про козаків і серіалу «Народна мудрість», «Пластилінова ворона», «Йшов трамвай дев’ятий номер». П.: анімація |
С. 212-213 підручника Варіант 1. Виготов постер або рекламний буклет для українського кінофільму за мотивами літературної класики Варіант 2. Створи образ тварини – персонажа фільму за сюжетом української народної казки у стилі петриківського розпису. Колективна робота. Разом з однокласниками започаткуйте відеотеку українських фільмів: ігрових і неігрових. Обговоріть і оберіть із них Топ-10. Професійні випробування. Уявіть себе кінопродюсером. Який твір класичної або сучасної української літератури ви б обрали для екранізації? Яких акторів потрібно запросити на кастинг? Обґрунтуйте свій вибір. С. 160-165 С. 166-167 |
знає Творчість О. Довженка на прикладі конкретних творів; Розуміє відмінність між різними видами українського кіно |
характеризує: - композиції українського кіно та порівнює їх із творами зарубіжних митців |
сприймає мистецькі твори як форми самовираження людини, на яке вона має право; засуджує плагіату, розуміє свою національну ідентичність завдяки пізнанню українського кіно та мультфільмів в контексті світового |
Спілкування державною мовою Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність і самовираження у сфері культури
|
-творчість; ініціативність; вміння конструктивно керувати емоціями; -вміння оцінювати ризики та приймати рішення; -вміння розв'язувати проблеми;
|
||
|
Тема 24-25. Телебачення: погляд у світ |
|
|
|
|||||||
24-25 |
|
|
Жанри телемистецтва: телерепортаж, телевистава, телефільм, телесеріал, відеокліп, ток-шоу, реаліті-шоу, талант-шоу. теледебати, телеміст та ін. СММ: Українські відеокліпи на пісні «Україна – це ти» (Тіна Кароль), «Time» і «Look» (ONUKA). Додатково фрагменти з телесеріалів «Роксолана», «Альф». П.: медіа, телебачення, щоу, кліп. |
С. 213 підручника Професійні випробування (колективна робота). Розділіться на міні-групи відповідно до телепрофесій (сценарист, режисер, актор, оператор, художник-постановник тощо). Використовуючи сучасні технології, створіть музичний відеокліп і продемонструйте його учням вашої школи |
орієнтується у видовому, жанровому та стильовому розмаїтті творів світового та українського мистецтв(телевистава, телефільм, телесеріал, відеокліп, ток-шоу, реаліті-шоу, талант-шоу. теледебати, телеміст) |
уміє створювати художні образи засобами різних видів телепрофесій; продукувати креативні ідеї на естетичних засадах та
|
виявляє емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва на основі збагачення досвіду естетичної чутливості; усвідомлює і поширює загальнолюдські, естетичні та художні цінності |
Спілкування державною мовою Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя
|
-висловлювати власну думку усно й письмово; -критичне та системне мислення; -здатність логічно обґрунтовувати позицію; -творчість;
|
||
|
|
Тематична 1 |
|
|
|
|
|||||
|
Тема 26-27. Фотомистецтво та реклама |
|
|
|
|||||||
26-27 |
|
|
Мова фотомистецтва, документальна і художня фотографія. Види реклами: комерційна і соціальна, креативна, гіперболізована, у стилі мінімалізму, антиреклама. СОМ: Зразки фотографій – художніх (пейзажі А. Адамса) і документальних (спортивний фоторепортаж). Фото Києво-Печерської Лаври ( сучасне і старовинне) у порівнянні з картинами Ю. Химича із зображенням Києво-Печерської лаври. С. Грандстен Фотоарт у жанрі фентезі; Ч. Юнг Дайвинг. П.: фотомистецтво, фоторепортаж, реклама, білборд, бренд. |
Варіант 1. Створи рекламу українських товарів у стилі мінімалізму. Варіант 2.Колективна робота. Створіть серію рекламних плакатів про художні секції, студії, гуртки вашої школи. Професійні випробування (на вибір). Самостійно сфотографуйте цікаві куточки свого краю та організуйте шкільний фотоконкурс «Україна рідні моя на прекрасній планеті Земля». Запропонуйте ідею або розробіть сценарій рекламного відеоролика про охорону довкілля або шкідливість куріння. С. 180-185 С.186-191
|
критично оцінює й інтерпретує явища культури фотомистецтва,реклами розуміючи роль традицій та інновацій; працює в команді для пошуку вирішення художньо-творчих завдань |
наводить приклади фотомистецтва,реклами, називає основні особливості видів; задовольняти власні творчі потреби у художній діяльності та пізнанні;
|
усвідомлює загальнолюдські цінності національної самобутності через мистецтво, готовність до їх поширення |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності
|
-здатність логічно обґрунтовувати позицію; -творчість; -ніціативність; -вміння конструктивно керувати емоціями; -співпрацювати з іншими людьми. |
||
|
Тема 28-29. Поширення мистецтва: музеї, галереї, бібліотеки |
|
|
|
|||||||
28-29 |
|
|
Пам’ятки України зі Списку світової спадщини ЮНЕСКО. СОМ: Національні музеї-заповідники українського гончарства в Опішному (Полтавщина) та «Качанівка» (Чернігівщина); Церква Св. Юра у Дрогобичі. Екстер’єри та інтер’єри музеїв світу: Лувр (Франція), галерея Уффіці (Італія), Прадо і Музей Гуегенхайма (Іспанія), Дрезденська картинна галерея (Німеччина), Національний художній музей України, Музей писанки у Коломиї. Бібліотеки різних країн, зокрема України. П.: меценат, мурал, факсиміле |
Професійні випробування. Уявіть себе музейним співробітником. Розробіть річну програму віртуальних подорожей і екскурсій художніми музеями світу за допомогою ресурсів мережі Інтернет. С. 168-173 С. 174-179
|
аналізує твори мистецтва, Пам’ятки України зі Списку світової спадщини ЮНЕСКО розуміє логіку художньої форми; |
розуміє гармонійну взаємодію людини і природи, сприймає довкілля як об’єкт для художньо-образної інтерпретації. |
усвідомлює загальнолюдські цінності національної самобутності через мистецтво, готовність до їх поширення |
Спілкування державною мовою Обізнаність і самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
-критичне та системне мислення; -здатність логічно обґрунтовувати позицію; -творчість; -ініціативність; вміння конструктивно керувати емоціями;
|
||
|
Тема 30-31. Мистецтво в діалозі культур |
|
|
|
|||||||
30-31 |
|
Полікультурність світу і мистецтво. СОМ: Петропавлівскький костел і мінарет у Кам’янці-Подільському (Україна); китайський павільйон і японська пагода у Брюсселі (Бельгія), палац Альгамбра у Гранаді (Іспанія). Парк «Міні-Европа» у Брюсселі (Бельгія). П. Брейгель Старший «Вавилонське стовпотворіння», порівняння із зображеннями Вавилонської вежі на старовинній книжковій мініатюра та картині невідомого німецького художника. І. Марчук «Скрипаль», «Пробудження», І. Рєпін «Українка біля тину. СММ: Українські пісні у виконанні С. Крушельницької. П.: полікультурне суспільство, мечеть, мінарет, пагода. |
Проведіть інтернет-конференцію на тему «Мистецтво єднає світ» Запросіть до участі школярів з різних країн. Подивіться самостійно фільм «Вавилон» (реж. А. Іньярріту), в якому показана картина нашого світу, як один великий Вавилон з перетином національних культур і традицій, людських доль. Поясніть, як кінострічка вчить людей знаходити спільну мову, вміти слухати інших і досягати цілей і залишатися толерантними в процесі міжкультурних контактів. С. 179 С. 192-197
|
знає спадщину видатних діячів світового мистецтва; називає характерні риси спільної тематики |
уміє висловлювати свої почуття та переживання від сприймання творів мистецтва; бере участь у дискусіях, обговореннях на теми мистецтва |
оцінює твори видатних діячів мистецтва України й світу;класифікує твори мистецтва різних видів, жанрів, стилів і напрямів; |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Ініціативність і підприємливість Обізнаність і самовираження у сфері культури
|
-творчість; -ініціативність; -здатність співпрацювати з іншими людьми. |
|||
32 |
|
Мистецтво в діалозі культур. Українці у світі ВМ. Твори Іллі Рєпіна, Івана Марчука. ММ. С.Крушельницька Арія Чіо-Чіо-Сан з опери Дж.Пуччіні. МД. Сенкан зі словом «мистецтво»
|
С. 198-203
|
називають універсальні риси та ознаки стилів, мають уявлення про специфіку праці митців (художників, композиторів, дизайнерів, акторів тощо)
|
уміють характеризувати основні досягнення митців, вказують національні особливості
|
характеризують творчість митців та аналізують композиції, пояснюють головні відмінності між художніми напрямами.
|
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість |
-читання з розумінням; уміння -висловлювати власну думку усно й письмово; -ініціативність; -вміння розв'язувати проблеми; -здатність співпрацювати з іншими людьми. |
|||
33 |
|
Оцінювання навчальних досягнень учнів ВМ. Візуальний ряд у підручнику ММ. Музичний супровід за вибором МД. Мистецька вікторина
|
С. 204-205
|
|
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість |
-здатність логічно обґрунтовувати позицію; -творчість; -ініціативність; -вміння конструктивно керувати емоціями;
|
|||||
34 |
Урок-екскурсія. Полікультурність в пам’ятках рідного краю |
|
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Ініціативність і підприємливість Обізнаність і самовираження у сфері культури
|
творчість; -ініціативність; -вміння конструктивно керувати емоціями;
|
||||||
35 06.05 |
Панорама мистецтв: перевіряємо свої досягнення |
|
|
|
|||||||
Скорочення: СОМ – сприймання образотворчого мистецтва; СММ – сприймання музичного мистецтва; СЕМ сприймання екранних мистецтв; П – основні поняття
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
Олена Романюк________ ________2022