Планування "Географія 9 клас"

Про матеріал

Завдання календарно-тематичного планування:

  • визначення місця кожної теми в річному курсі й місце кожного уроку в темі;
  • визначення взаємозв'язку між окремими уроками, темами річ­ного курсу;
  • організація раціональної роботи й озброєння учнів системою знань, умінь, навичок із предмета.
Перегляд файлу

8 КЛАС

«УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ»

(70 год. на рік, 2 години на тиждень)

 

Програма: Навчальна програма з географії  для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» є формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, щоб вони зберігали і захищали довкілля і усвідомлювали сталий розвиток, були готові брати участь у вирішенні питань довкілля і розвитку суспільства.

Учнів 8 класів орієнтують на формування:

  • усвідомлення впливу життєдіяльності людини на природі комплекси України; дотримання правил поведінки людини в природі; значення природоохоронних територій для збереження унікальних ландшафтів України; значення Червоної та Зеленої книг України;
  • стилю поведінки у  зонах екстремальних природних явищ, екологічного лиха, техногенного забруднення, а також на території природоохоронних об’єктів.

Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади і суспільства, що розуміє принципи і механізми функціонування суспільства, а також важливість національної ініціативи; спирається у своїй діяльності на культурні традиції і вектори розвитку держави.

Учнів 8 класів орієнтують на:

  • формування моделі полікультурної поведінки, що відповідає принципам моралі та чинному законодавству України, громадянської позиції щодо збереження природи України;
  • вміння працювати в групі над географічними дослідженнями та проектами на засадах співробітництва, розуміти сенс поставленого завдання, вибудовувати аргументацію;
  • виховання поваги до національної історії,  культури,  мови,  традицій, гордості за розвиток вітчизняної географічної науки.

Вивченням наскрізної змістової лінії «Здоров’я і безпека» прагнуть сформувати учня духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінним членом суспільства, який здатний вести здоровий спосіб життя, допомагати у формуванні безпечного здорового життєвого середовища.

Учнів 8 класів орієнтують на:

  • розуміння того, що здоров’я є найвищою цінністю для кожної людини та суспільною цінністю, свідому мотивацію щодо ведення здорового способу життя, відповідальності за власне життя і здоров’я;
  • формування безпечної поведінки в навколишньому середовищі і в екстремальних (надзвичайних) ситуаціях (під час навчальних екскурсій і польових досліджень);
  • організацію успішної навчальної роботи зі створення здоров’язберігаючих умов.

Метою вивчення наскрізної змістової лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» є забезпечення кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); розвиток лідерських ініціатив, здатність успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

Учнів 8 класів орієнтують на:

  • використання ресурсів (навчальних, природних та інших)  для створення  цінностей;
  • складання плану дій, що визначає пріоритети й етапи, важливі для досягнення їхніх цілей (на прикладі вивчення природи, населення у своєму регіоні);
  • вміння оцінювати переваги й ризики альтернативних варіантів і зробити вибір, що виражає їхні преференції на прикладі досліджень проблем, пов’язаних з екологічною ситуацією у своїй місцевості.

Скорочення: ЕБСР – екологічна безпека та сталий розвиток, ЗБ – здоров’я і безпека, ГВ – громадянська відповідальність, ПФГ – підприємливість і фінансова грамотність.

 

 

 

 

        Дата

 

 

 

Зміст уроку

Наскрізні змістові лінії

Примітка

1

 

ВСТУП.

Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації.

Інструктаж з БДЖ.

 

 

 

 

ГВ

 

2

 

Географічні відомості про територію України в минулому.  Сучасні географічні дослідження.

 

3

 

Розділ І. Географічна карта та робота з нею.

Тема 1.Географічна карта.

Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЕБСР

ПФГ

 

4

 

Класифікація карт. Навчальні карти й атласи. Способи зображення географічних об’єктів та явищ на картах.

 

5

 

Національний атлас України, електронні карти.

 

6

 

Картографічні Інтернет-джерела. Геоінформаційні та сучасні навігаційні системи.

 

7

 

Тема 2. Топографічні карти.

Читання топографічних карт. Вимоги до складання топографічних карт. Практичне використання топографічних карт. Плани міст, схеми руху транспорту.

 

8

 

Практична робота 1.Визначення географічних і прямокутних координат за топографічною картою.

 

9

 

Тематичне оцінювання. Вступ. Географічна карта та робота з нею.

 

10

 

Розділ ІІ. Географічний простір України.

Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу.

Політична карта світу, її елементи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗБ

ГВ

 

 

11

 

Географічне положення. Державна територія України. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри країни та Європи. Фізико-географічне положення.

Практична робота № 2 Позначення на контурній карті кордонів і назв сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи; визначення координат точок, протяжності території країни в градусах і кілометрах.

 

12

 

Тема 2. Формування території України. Адміністративно-територіальний  устрій України.

Територіальні зміни меж України з ХХ ст. Особливості сучасного адміністративно-територіального устрою, його проблеми та шляхи вдосконалення на різни територіальних рівнях.

 

13

 

Тема 3. Україна на карті годинних поясів.

Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу. Час в Україні.

 

14

 

Тематичне оцінювання. Географічний простір України.

 

15

 

Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України.

Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси.

Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір, річкових долин. Карта «Фізична поверхня». Особливості рельєфу своєї місцевості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЕБСР

ЗБ

ГВ

ПФГ

 

16

 

Геологічна історія Землі. Геологічне літочислення. Геологічні ери. Геологічна будова.

 

17

 

Карта «Тектонічна будова». Основні тектонічні структури. Зв'язок рельєфу з тектонічними структурами.

 

18

 

Практична робота 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України.

 

19

 

Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні рельєфотвірні чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людини .

 

20

 

Корисні копалини України. Класифікація за використанням, географія, закономірності поширення.

 

21

 

Рудні та нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобутку. Мінеральні води та грязі. Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів.

 

22

 

Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси.

Кліматотвірні чинники (сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня) та їх взаємодія. Розподіл сонячної енергії в атмосфері і на земній поверхні.

 

23

 

Властивості повітряних мас, що впливають на територію України. Атмосферні фронти, циклони та антициклони.

Практична робота  5. Визначення вологості повітря за заданими показниками.

 

24

 

Практична робота 6. Встановлення особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм.

 

25

 

Сезонні погодні умови і явища. Несприятливі погодно-кліматичні явища.

 

26

 

Прогноз погоди. Метеорологічна служба.

 

27

 

Тематичне оцінювання. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси. Клімат і кліматичні ресурси.

 

28

 

Тема 3. Води суходолу і водні ресурси.

Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Будова річкової долини. Вплив рельєфу на річки.

 

20

 

Основні річкові басейни та системи.

Практична робота 7. Позначення на контурній карті найбільших озер, водосховищ, каналів, боліт України

 

30

 

Озера, їх типи.

 

31

 

Болота, їх типи і поширення, причини заболочення. Водосховища та канали.

 

32

 

Підземні води. Основні артезіанські басейни України. Водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання та охорони. Води суходолу своєї місцевості.

 

33

 

Тема 4. Ґрунти та ґрунтові  ресурси.

Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту, ґрунтові горизонти, родючість. Дослідження В. Докучаєва. Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення.. Карта «Ґрунти». Ґрунтові ресурси України. Ґрунти своєї місцевості. Зміни ґрунтів в результаті господарської діяльності. Заходи з раціонального використання і охорони ґрунтових ресурсів.

 

34

 

Практична робота 8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України.

 

35

 

Тема 5. Рослинність.

Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання.  Червона  та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення. Рослинність своєї місцевості.

 

36

 

Тема 6. Тваринний світ України.

Різноманітність тваринного світу.

 

 

37

 

Тематичне оцінювання. Грунти. Рослинний та тваринний світ.

 

38

 

Тема 7. Ландшафти України.

Ландшафт як просторово-цілісна система. Карта «Ландшафти».

 

39

 

Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах. Антропогенні ландшафти.

 

40

 

Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природні зони України. Зона мішаних і широколистих лісів.

 

41

 

Лісостепова зона. Використання та охорона рівнинних ландшафтів.

 

42

 

Степова зона. Використання та охорона рівнинних ландшафтів.

 

43

 

Практична робота 9. Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором

 

44

 

Гірські ландшафти Українських Карпат особливості їх зміни з висотою, використання та охорона

 

45

 

Гірські ландшафти Кримських гір особливості їх зміни з висотою, використання та охорона.

 

46

 

Природні умови і ресурси Чорного моря. Проблеми раціонального використання.

 

47

 

Природні умови у ресурси Азовського моря. Проблеми раціонального використання.

 

48

 

Тема 8. Природокористування.

Використання природно ресурсного потенціалу Україну. Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення України. Моніторинг навколишнього середовища.

 

49

 

Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа. Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Природно-заповідні об’єкти своєї місцевості. Практична робота  10. Позначення на контурній карті об’єктів природно заповідного фонду України.

 

50

 

Тематичне оцінювання. Ландшафти України. Природокористування.

 

51

 

Розділ IV. Населення України та світу.

Тема 1. Демографічні процеси та статево-віковий склад населення світу та України.

Кількість населення в світі та Україні. Зміна кількості населення в світі та Україні. Практична робота 11. Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних регіонах України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗБ

ГВ

ЕБСР

ПФГ

 

52

 

Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків в світі та Україні. Українська діаспора. Міграційна політика.

 

53

 

Статевовіковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення.

Практична робота 12. Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу.

 

54

 

Тема 2.Розселення.

Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення у світі й Україні.

 

55

 

Міські і сільські населені пункти. Критерії їх розмежування в Україні та країнах світу. Класифікація міст за кількістю населення та функціями. Міські і сільське населення.

 

56

 

Урбанізація, причини, що її зумовлюють. Міські агломерації. Мегаполіси. Світові міста. Відмінності в рівнях і темпах урбанізації в Україні і світі. Субурбанізація. Хибна урбанізація.

 

57

 

Тема 3. Етнічний склад населення.

Етноси. Найпоширеніші мовні сім`ї. однонаціональні та багатонаціональні країни.

 

58

 

Національний склад України: особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи, основні райони розселення.

 

59

 

Тема 4.Релігійний склад населення.

Релігія як явище культури. Світові релігії. Найпоширеніші релігійні конфесії в Україні.

 

60

 

Тема 5. Зайнятість населення у світі й в Україні.

Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів. Економічне активне населення

 

61

 

Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення

 

62

 

Тематичне оцінювання. Населення України і світу.

 

63

 

Розділ V.  Природа й населення свого адміністративного регіону.

Тема 1. Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку Рівненської області.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЕБСР

ПФГ

 

64

 

Тема 2. Природа Рівненської області. Особливості природних умов і ресурсів.

 

65

 

Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду

 

66

 

Тема 3. Населення Рівненської області. Кількість та структура населення. Етнічний склад.

 

67

 

Особливості зайнятості населення

 

68

 

Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості.

 

69

 

Тематичне оцінювання. Природа та населення свого адміністративного регіону.

 

70

 

Захист міні-проектів з утилізації побутових відходів.

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Планування
Додано
24 серпня 2018
Переглядів
1416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку