Індивідуальне календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва за підручником С.К. Трач, М.І. Резніченка та альбомом-посібником Н.Шевченко.
Образотворче мистецтво
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
1-4 класи (за оновленою програмою)
За підручником С.К. Трач, М.І. Резніченка
та альбомом-посібником Н.Шевченко
І семестр
1 год. на місяць
№ |
Тема уроку |
Дата Пізик А. |
Дата Лютік М. |
Мова графіки та живопису |
|||
1
|
Вступ. Пропедевтичне ознайомлення з видами образотворчого мистецтва, засобами виразності в них. |
|
|
Уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва; основні графічні матеріали та інструменти. Виконання композиції шляхом домальовування висохлого силуету. Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма. Практична робота: виконання композиції «Хто в що одягнений?» (туш, паличка або кулькова ручка, фломастер). |
|||
2.
|
Силуетно-площинне зображення квітів, дерев. Ознайомлення з технікою «гратографія». Уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. Техніка «монотипія». Практична робота: виконання композиції «Золота осінь» (мило, глянцевий папір, гуаш). |
|
|
3.
|
Колір — головний засіб виразності живопису. Передача багатства кольорів та відтінків у роботі з натури. Основні, похідні, теплі, холодні кольори . «Хроматичні» та «ахроматичні» кольори. |
|
|
Мова скульптури, архітектури й декоративно-прикладного мистецтва |
|||
|
Елементарні поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва, її основні ознаки; матеріали для роботи художника- скульптора. Рельєф. Передавання фактури поверхні в рельєфі. Практична робота: ліплення рельєфної композиції «На дні морському» (пластилін). |
|
|
4.
|
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Основні елементи архітектурних споруд. Силуетне зображення будівель. Спроби передавання просторового явища загороджування в зображенні архітектурних об’єктів. Практична робота: виконання будиночків та колективної аплікації «Чарівні куполи соборів» (кольоровий папір). |
|
|
Розширення уявленнь про симетричну форму та роль вісі симетрії в її побудові. Поєднання силуетної форми й декору. Практична робота: виготовлення фігурки янголятка в техніці витинанки. (білий та кольоровий папір). Узагальнення і систематизація знань учнів. |
№ |
Тема уроку |
Дата Пізик А. |
Дата Лютік М. |
|
Композиційні прийоми у графіці та живописі |
|
|
5.
|
Роль композиції у створенні художнього твору. Композиційні засоби. Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові частини. Практична робота: виконання композиції «Зимові розваги» (гуаш, кольоровий папір) |
|
|
Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування на площині великих та малих елементів. Способи передавання глибини простору, за принципом “ближче – нижче”, “ближче – більше”, “далі – вище”, “далі – менше”. |
|||
6. |
Статична та динамічна композиції Елементарне передавання динамічного стану об’єктів. Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. |
|
|
Симетрія як найпростіший композиційний засіб організації площини. Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму, колірні асоціації. Практична робота:виконання композиції «Танок метеликів». (гуаш або акварельні фарби) |
|||
|
Композиційні прийоми в скульптурі та декоративно-прикладне мистецтво |
|
|
7. |
Розширення понять про будову тіла тварин. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду тварин під час ліплення. Формування навичок створення статичного чи динамічного образу у скульптурі (круглій або рельєфі). Практична робота: ліплення персонажів казки «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно» (пластилін) |
|
|
Спрощення форми в декоративній композиції (рослини, птахи). Створення декоративних образів в об’ємі. |
|||
8. |
Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, особливості писанок різних регіонів України. Практична робота «Великодні писанки» (кольоровий картон і папір) |
|
|
Використання спрощення та ритму як засобів створення орнаменту. Види орнаменту. Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції |
|||
9.
|
Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. Практична робота: ліплення декоративної пташки «Півень серед квітів» (пластилін) |
|
|
Розширення уявлень про симетричну форму. Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням тощо. Практична робота: виготовлення об’ємних квітів для колективної композиції (білий і кольоровий папір) Узагальнюючий урок. |