Метою цього уроку є - ознайомити учнів з традиціями святкування Великодня ; здійснити подорож до пам'ятників писанці , розширити знання про Великодні свята , їх символи та великодні привітання , поглиблювати знання учнів з писанкарства , розвивати інтерес до читання символічних знаків , фантазію , уяву , творчість , виховувати прагнення підтримування традицій українського народу .
Інтегрований урок
Інтегрований урок : Українська мова , Я і Україна ,
Образотворче мистецтво (2 клас)
Тема : Великодня подорож .
Мета : Ознайомити учнів з традиціями святкування Великодня ; здійснити подорож до пам‘ятників писанці , розширити знання про Великодні свята , їх символи та великодні привітання , поглиблювати знання учнів з писанкарства , розвивати інтерес до читання символічних знаків , фантазію , уяву , творчість , виховувати прагнення підтримування традицій українського народу .
Обладнання : розмальовані дерев‘яні писанки , українські вишиті рушники , Великодній кошик із писанками і крашанками .
Хід роботи .
1 . Організація класу .
2 . Оголошення теми і мети уроку .
Вправа «Саморефлексація»
( Як приходить Великдень )
( Каліграфічно і правильно писати , виразно читати , робити висновки , розмальовувати писанку )
( Відомі пам’ятники писанці )
На екрані :
Хочу дізнатися : як до нас приходить Великдень .
Хочу навчитися : каліграфічно і правильно писати , виразно читати , робити висновки , розмальовувати писанку .
Хочу побачити : відомі пам’ятники писанці .
3 . Хвилинка каліграфії .
Пп
Писанка
Писанка – [
Словникова робота ( у кожного учня роздруковано значення слів )
Крашанка – це яйце , яке фарбують на свято Великодня .
Кольори крашанок мають певне значення :
Червоний – радість , життя , любов .
Жовтий – місяць , зорі , врожай .
Блакитний – здоров’я , небо , повітря .
Зелений – воскресіння природи .
Чорний з білим – вшанування душ померлих .
Писанка – робити яйце строкатим , мазати , прикрашати .
4. Робота над новим матеріалом .
4.1 Читання казки « Чарівне яєчко « ( вчителем )
На високій горі курочка знесла яєчко . Воно було гарним , біленьким , і вирішило помандрувати . Скотилося яєчко з гори і покотилося стежкою . І ось зустріло наше яєчко на своєму шляху село .
Колись там були щасливі люди . Але їхньому щастю позаздрив злий чаклун . Він промовив закляття і на село впала темрява . У садах висохли дерева , зав’яла пшениця на полях . Людей здолали хвороби , і вони забули , що таке щастя .
Довго тривало те лихо . Аж ось до села завітав мудрець . Він вирішив допомогти людям . Мандрівник заходив до кожної оселі і дарував фарби – жовту , червону , зелену , блакитну . При цьому казав : « Згадайте , якого кольору небо , сонце , весняна трава . А згадати вам це допоможе те , з чого народжується життя .
Одного разу селяни побачили , як з яєчка вилупилось курча . Тоді зібрали вони всі яєчка і пофарбували їх у різні кольори . І о , диво ! Закляття чаклуна зникли , а люди посміхалися і раділи ! І з того часу вирішили вони фарбувати яєчка кожної весни .
( пісню виконує М. Матюшко )
Зупинка 1 .
Ось і перша наша зупинка . Ми знаходимося у селі Братківці на Львівщині .
А щоб побачити пам’ятник писанці , необхідно написати веселковий диктант .
4.2 Веселковий диктант
( До кожного написаного іменника необхідно усно підібрати прикметник )
Сонечко , травичка , троянда , небо , крашанка .
( н-д : сонечко – жовте , травичка – зелена , троянда – біла , небо – голубе , крашанка – червона )
Екскурсовод 1
Пам’ятник в селі Братківці , виконує роль польової каплички . Справа в тому , що в його центрі помістили статуї Діви Марії . Висота писанки – 6.5 м .
4.3 Творча робота
Наша подорож триває . І на нас знову чекає цікаве завдання .
Якщо хочете , щоб зірочки засяяли , вставте у них букви е чи и .
В сна , з ма , В ликдень , д хнув , з мля , кн голюб .
Перевірка завдання .
Зупинка 2
Ми з вами приїхали на острів Хортиця , що у Запорізькій області .
Екскурсовод 2
Наші предки вірили , що писанка має магічну силу , приносить добро , щастя , захищає від злого . Саме такою силою притягує до себе ось ця кам’яна писанка. До неї приходять ті люди , котрі дуже хочуть мати дітей . Кажуть , що необхідно доторкнутися до писанки і вона виконає усі бажання .
Зупинка 3
Великдень українці завжди святкували радісно , піднесено . Готувались до цього свята заздалегідь . Упродовж тижня наводили лад у господарстві , прибирали , мазали хати . Я пропоную відпочити і подивитись , як готуються до свята наші господарки Тетяна та Уляна .
Сценка « Сварка Тетяни та Уляни «
Тетяна : Ой , Уляна , Уляна , в тебе в хаті грязно !
Горщики під лавкою поросли отавкою !
Уляна : Брешеш , брешеш , сусідко , що у мене гидко !
Я ж така хороша , гарна і пригожа !
Тетяна: Подивіться на неї , премудрую газду ,
Віник на кілочку , а мисник в куточку !
Уляна : Чи ж я не хазяйка , чи не господиня ?
Сім днів хати не мела , печі не топила !
Гарна я хазяйка , добра господарка ,
Як прийде Великдень , буде в мене чисто !
Тетяна : Ой вже близько любе свято !
Діточки , скоріш до хати !
Бо вже недалечко –
Червоне яєчко !
Ось яєчко привело нас ще до одного пам’ятника . Колись дуже – дуже давно поїхали українці шукати щастя до Канади . Ось уже онуки та правнуки повиростали у них . Давно б могли і забути про Україну . Але рідна земля назавжди залишилася у їхніх серцях .
Екскурсовод 3
В Канаді у місті Альберта стоїть українська писанка , зроблена з алюмінію . Семиметрове яйце при допомозі залізної підпори здіймається над землею . На цю красу приходять подивитися сотні відвідувачів .
4.4 Гра « Я – журналіст «
Уявіть собі , що ви журналісти . Журналіст ставить запитання , інший учень відповідає . Якщо відповіли правильно , маєте право поставити своє запитання.
- Як по – різному називають великодні яйця ?
( писанки , крашанки , дряпанки , мальованики )
- Який колір крашанок переважав на Поділлі ?
( червоний )
- Які знаки на писанках відповідають за здоров’я ?
( сонечко , риба , олені , ружа )
Зупинка 4
А зараз , сядьте зручно , тому що ми пересідаємо у швидкісну машину часу . Ми їдемо – у майбутнє ! Увага ! Увага ! Усім членам екіпажу приготуватися до нової подорожі . Ось ми і у майбутньому .
( на екрані майбутній комплекс « Писанка « )
Це величезний комплекс « Писанка « , який розташований на острові Рибальський , що на Київщині . Висота сягає 44 поверхового будинку . Малюнок писанки постійно змінюється ! У цьому прекрасному яєчку є : кафе , ресторани , кінотеатри ,магазини . Я сподіваюсь , що дуже скоро ми зможемо побувати у цьому комплексі .
5 . Розпис писанок
5.1 Бесіда вчителя
У зошиті на вас чекає величезний сюрприз . Я намалювала вам писанки , розфарбувала їх , прикрасила ! ( Діти дивуються )
Ой , що ж тепер буде ? Напевне , це дощик змив усі фарби ! Я дуже хочу , щоб ваші писанки заграли веселковими кольорами . Отож , беріть у руки чарівні олівці і розмалюйте писанки .
5.2 Самостійна робота учнів .
6 . Підсумок уроку .
Ось і підходить до кінця наша великодня подорож . Чи здійснилися ваші очікування від уроку ? ( на екрані з’являється запис )
Хочу дізнатися : як до нас приходить Великдень .
Хочу навчитися : каліграфічно і правильно писати , виразно читати , робити висновки , розмальовувати писанку .
Хочу побачити : відомі пам’ятники писанці.
Великдень несе нам весну й воскресіння ,
Щоб квітнула радість у серці постійно !
Щасливо святкуйте в родинному колі !
Обдаровуйте ближніх добром і здоров’ям !
З Великоднем вас !
7. Домашнє завдання
( закінчити оформляти писанку в кольорі )