Інтегрований урок Укр. мова, Я і Україна та Образотворче мистецтво "Великодня подорож "

Про матеріал

Метою цього уроку є - ознайомити учнів з традиціями святкування Великодня ; здійснити подорож до пам'ятників писанці , розширити знання про Великодні свята , їх символи та великодні привітання , поглиблювати знання учнів з писанкарства , розвивати інтерес до читання символічних знаків , фантазію , уяву , творчість , виховувати прагнення підтримування традицій українського народу .

Перегляд файлу

Інтегрований урок

 

 

Інтегрований урок : Українська мова , Я і Україна ,             

                        Образотворче мистецтво  (2 клас)  

Тема : Великодня подорож .

Мета : Ознайомити учнів з традиціями святкування Великодня ; здійснити подорож до пам‘ятників писанці , розширити знання про Великодні свята , їх символи та великодні привітання , поглиблювати знання учнів з писанкарства , розвивати інтерес до читання символічних знаків , фантазію , уяву , творчість , виховувати прагнення підтримування традицій українського народу .

Обладнання : розмальовані дерев‘яні  писанки , українські вишиті рушники , Великодній кошик із писанками і крашанками .

                                                   Хід роботи .

1 . Організація класу .

  • Поглянемо одне на одного , посміхнемося . Для того , щоб справитись із завданнями нашого уроку , будемо працювати старанно , слухати уважно , писати охайно .

2 . Оголошення теми і мети уроку .

  • Сьогодні , діти , у нас незвичайний урок . Ми відправимося у цікаву великодню подорож . Побуваємо не тільки у містах і селах нашої України , а за кордоном . Побачимо як готуються люди усього світу до святкування Великодня . Побуваємо біля відомих пам‘ятників писанці .
  • На чому ви б хотіли відправитися у подорож ? ( на машині часу ) .

 

Вправа «Саморефлексація»

  • Про що ви б хотіли дізнатися на уроці ?

( Як приходить Великдень )

  • Чого хочете навчитися на уроці ?

( Каліграфічно і правильно писати , виразно читати , робити висновки , розмальовувати писанку )

  • Що хочете побачити ?

( Відомі памятники писанці )

На екрані :

Хочу дізнатися : як до нас приходить Великдень .

Хочу навчитися : каліграфічно і правильно писати , виразно читати , робити висновки , розмальовувати писанку .

Хочу побачити : відомі памятники писанці .

3 . Хвилинка каліграфії .

Пп

Писанка

Писанка – [

Словникова робота ( у кожного учня роздруковано значення слів )

Крашанка – це яйце , яке фарбують на свято Великодня .

Кольори крашанок мають певне значення :

Червоний – радість ,  життя , любов .

Жовтий – місяць , зорі , врожай .

Блакитний – здоровя , небо , повітря .

Зелений – воскресіння природи .

Чорний з білим – вшанування душ померлих .

Писанка – робити яйце строкатим , мазати , прикрашати .

4. Робота над новим матеріалом .

4.1 Читання казки « Чарівне яєчко « ( вчителем )

   На високій горі курочка знесла яєчко . Воно було гарним , біленьким , і вирішило помандрувати . Скотилося яєчко з гори і покотилося стежкою . І ось зустріло наше яєчко на своєму шляху село . 

   Колись там були щасливі люди . Але їхньому щастю позаздрив злий чаклун . Він промовив закляття і на село впала темрява . У садах висохли дерева , завяла пшениця на полях . Людей здолали хвороби , і вони забули , що таке щастя .

  Довго тривало те лихо . Аж ось до села завітав мудрець . Він вирішив допомогти людям . Мандрівник заходив до кожної оселі і дарував фарби – жовту , червону , зелену , блакитну . При цьому казав : « Згадайте , якого кольору небо , сонце  , весняна трава . А згадати вам це допоможе те , з чого народжується життя .

   Одного разу  селяни побачили , як з яєчка вилупилось курча . Тоді зібрали вони всі яєчка і пофарбували їх у різні кольори . І о , диво ! Закляття чаклуна зникли , а люди посміхалися і раділи ! І з того часу вирішили вони фарбувати яєчка кожної весни .

  • Ну , що ж мандруємо далі . А щоб у дорозі нам було весело , послухаємо  пісеньку  про писанку .

( пісню виконує М. Матюшко )

Зупинка 1 .

Ось і перша наша зупинка . Ми знаходимося у селі Братківці  на Львівщині .

А щоб побачити памятник писанці , необхідно написати веселковий диктант .

4.2  Веселковий диктант

       ( До кожного написаного  іменника  необхідно усно підібрати прикметник )

Сонечко , травичка , троянда , небо , крашанка .

( н-д : сонечко – жовте , травичка – зелена , троянда – біла , небо – голубе , крашанка – червона )

  • Молодці , ви гарно справилися із завданням і наше яєчко зупинилося біля памятника писанці .

Екскурсовод 1

Памятник в селі Братківці  , виконує роль польової каплички . Справа в тому , що в його центрі помістили статуї Діви Марії . Висота писанки – 6.5 м .

4.3  Творча робота

Наша подорож триває . І на нас знову чекає цікаве завдання  .

Якщо хочете , щоб зірочки засяяли , вставте у них букви е чи и .

В               сна  , з            ма , В          ликдень  , д             хнув , з             мля ,                         кн             голюб .

Перевірка завдання .

Зупинка 2

Ми з вами приїхали на острів Хортиця , що у Запорізькій області .

Екскурсовод 2 

Наші предки вірили , що писанка має магічну  силу , приносить добро , щастя , захищає від злого . Саме такою силою притягує до себе ось ця камяна писанка. До неї приходять ті люди , котрі дуже хочуть мати дітей . Кажуть , що необхідно доторкнутися до писанки і вона виконає усі бажання .

Зупинка 3

Великдень українці завжди святкували радісно , піднесено . Готувались до цього свята заздалегідь . Упродовж тижня наводили лад у господарстві , прибирали , мазали хати . Я пропоную відпочити і подивитись , як готуються до свята наші господарки Тетяна  та Уляна .

Сценка « Сварка Тетяни та Уляни «

Тетяна  : Ой , Уляна , Уляна , в тебе в хаті грязно  !

                  Горщики під лавкою поросли отавкою !

Уляна :    Брешеш , брешеш , сусідко , що у мене гидко !

                  Я ж така хороша , гарна і пригожа !

Тетяна:  Подивіться на неї , премудрую  газду  ,

                  Віник на кілочку , а мисник в куточку !

Уляна :   Чи ж я не хазяйка , чи не господиня ?

                 Сім днів хати не мела , печі не топила !

                Гарна я хазяйка , добра господарка ,

                Як прийде Великдень , буде в мене чисто !

Тетяна :  Ой вже близько любе свято !

                   Діточки , скоріш до хати !

                  Бо вже недалечко –

                 Червоне яєчко !

Ось яєчко привело нас ще до одного пам’ятника . Колись дуже    дуже  давно поїхали українці шукати щастя до Канади . Ось уже онуки та правнуки повиростали у них . Давно б могли і забути про Україну . Але рідна земля назавжди залишилася у їхніх серцях .

Екскурсовод 3

В Канаді у місті Альберта стоїть українська  писанка  , зроблена з алюмінію . Семиметрове яйце при допомозі залізної підпори здіймається над землею . На цю красу приходять подивитися сотні відвідувачів .

4.4  Гра « Я – журналіст «

Уявіть  собі , що  ви  журналісти . Журналіст ставить запитання , інший  учень відповідає . Якщо  відповіли правильно  , маєте право поставити своє запитання.

-  Як по – різному називають великодні яйця ?

 ( писанки , крашанки , дряпанки , мальованики )

-  Який колір крашанок переважав на Поділлі ?

( червоний )

- Які знаки на писанках відповідають за здоров’я ?

( сонечко , риба , олені , ружа )

Зупинка 4

А зараз , сядьте зручно , тому що ми пересідаємо  у швидкісну  машину  часу . Ми їдемо – у майбутнє ! Увага   !  Увага  ! Усім членам екіпажу  приготуватися  до  нової подорожі .  Ось ми і у майбутньому .

( на екрані  майбутній комплекс « Писанка « )

Це величезний комплекс « Писанка « , який розташований на острові Рибальський , що на Київщині . Висота сягає  44 поверхового будинку . Малюнок писанки постійно змінюється ! У цьому прекрасному яєчку є : кафе , ресторани , кінотеатри ,магазини . Я сподіваюсь , що дуже скоро ми зможемо побувати у цьому комплексі .

5 . Розпис писанок

5.1 Бесіда вчителя

У зошиті на вас чекає величезний сюрприз . Я намалювала вам писанки , розфарбувала їх , прикрасила ! ( Діти дивуються )

Ой , що ж тепер буде ? Напевне , це дощик змив усі фарби ! Я дуже хочу , щоб ваші писанки заграли веселковими кольорами . Отож , беріть у руки чарівні олівці і розмалюйте писанки .

5.2  Самостійна робота учнів .

6 . Підсумок уроку .

Ось і підходить до кінця наша великодня подорож . Чи здійснилися ваші очікування від уроку ?  ( на екрані з’являється запис )

Хочу дізнатися : як до нас приходить Великдень .

Хочу навчитися : каліграфічно і правильно писати , виразно читати , робити висновки , розмальовувати писанку .

Хочу побачити : відомі памятники писанці.

  • Я , діти , вдячна вам за гарну роботу на уроці . І вам , і гостям , присутнім на нашому уроці , хочу побажати добра і щастя , миру і здоровя .

Великдень несе нам весну й воскресіння ,

Щоб квітнула радість у серці постійно !

Щасливо святкуйте в родинному колі !

Обдаровуйте ближніх добром і здоровям !

З Великоднем вас !

7. Домашнє завдання

( закінчити оформляти писанку в кольорі )

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
1 січня
Переглядів
406
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку