Планування "Календарно-тематичне планування навчального матеріалу біології 8-й клас"

Про матеріал
Календарно-тематичне планування навчального матеріалу з біології 8-й клас. 70 годин – 2 години на тиждень. Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804. Підручник - Біологія : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2021. В домашніх завданнях зазначено перегляд відео-уроків Тетяни Чічковської https://www.youtube.com/channel/UCvcdUaQnYBLFwAs1d7CgQ8g.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу
з біології 8-й клас

70 годин – 2 години на тиждень.

Складено згідно навчальної програми з біології для 6-9 класів, що затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804.

Підручник - Біологія : підруч. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2021.

№ з/п

Тема уроку

Лабораторні роботи

Домашнє завдання

Дата за планом

Дата за фактом

Помітка

Вступ. Організм людини та його вивчення    (2 год)

  1.  

Біосоціальна природа людини. Особливості анатомії та фізіології людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

 

Читати та виконати завдання §1-2. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Значення знань про людину, для збереження її здоров’я.

 

Читати та виконати завдання §2. Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

Тема 1. Організм людини як біологічна система   (8 год)

  1.  

Організм людини як біологічна система.

 

Читати та виконати завдання §3. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Різноманітність клітин організму людини. Тканини.

Лабораторне дослідження №1 «Ознайомлення з мікропрепаратами тканин людини».

Читати та виконати завдання §4. Опрацювати та вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Органи та системи органів організму людини.

 

Читати та виконати завдання §5. Опрацювати та вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Рефлекс.

 

Читати та виконати завдання §6-7. Опрацювати та вивчити конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

 

Читати та виконати завдання §8. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Імунна регуляція. Імунітет.

 

Читати та виконати завдання §9. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 1 «Організм людини як біологічна система».

 

 

 

 

 

Тема 2. Опора та рух   (6 год)

  1.  

Значення опорно-рухової системи, будова та функції. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

Лабораторне дослідження №2 «Мікроскопічна будова кісткової та хрящової тканин людини».

Читати та виконати завдання §10-11. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Огляд будови скелета людини.

 

Читати та виконати завдання §12. Вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Функції та будова скелетних м’язів. М’язова система людини.

Лабораторне дослідження №3 «Мікроскопічна будова м’язової тканини людини».

Читати та виконати завдання §13. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Опорно-рухова система людини.

Практична робота № 1 «Визначення розташування й функцій окремих кісток, суглобів та м’язів».

Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Робота та втома м’язів.

Лабораторне дослідження №4 «Розвиток втоми при статичному і динамічному навантажені. Вплив ритму і навантаження на розвиток втоми».

Читати та виконати завдання §14. Переглянути конспект у зошиті. Міні-проект «Рухова активність – основа фізичного здоров’я».

 

 

 

  1.  

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Захворювання та пошкодження опорно-рухової системи. Профілактика захворювань опорно-рухової системи. Надання першої медичної допомоги при пошкодженнях опорно-рухової системи.

 

Дослідницький практикум №1 «Визначення особистої постави». Читати та виконати завдання §15. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання. Міні-проект «Гіподинамія – ворог сучасної людини».

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 2 «Опора та рух».

 

 

 

 

 

Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини   (4 год)

  1.  

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Процеси та етапи метаболізму людини.

 

Читати та виконати завдання §16. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Харчування людини. Їжа та її компоненти. Раціональне харчування. Значення збалансованого харчування для збереження здоров’я. Харчові та енергетичні потреби людини.

 

Дослідницький практикум №2 «Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла». Читати та виконати завдання §17-18. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Міні-проект «Збалансоване харчування».

 

 

 

  1.  

Вітаміни.

 

Вивчити конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Порушення обміну речовин та його профілактика.

 

Переглянути конспект у зошиті. Тестове завдання з теми 3 «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини».

 

 

 

Тема 4. Травлення   (6 год)

  1.  

Травлення людини, його значення. Будова травної системи людини. Травні ферменти.

 

Читати та виконати завдання §19. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Процес травлення в ротовій порожнині. Ковтання.

Лабораторне дослідження №5 «Зовнішня будова зуба».

Читати та виконати завдання §20. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Травлення в шлунку та кишечнику. Всмоктування

 

Дослідницький практикум №3 «Дія ферментів слини на крохмаль». Читати та виконати завдання §21-22. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Регуляція травлення. Мікробіота травної системи.

 

Читати та виконати завдання §23. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Харчові розлади та їх запобігання. Захворювання травної системи та їх профілактика. Гельмінти в організмі людини та профілактика проти них.

 

Читати та виконати завдання §23. Переглянути конспект у зошиті та  відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з тем 3 та 4 «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення».

 

 

 

 

 

Тема 5. Дихання   (3 год)

  1.  

Значення дихання. Будова дихальної системи людини.

 

Читати та виконати завдання §24-25. Опрацювати та вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Газообмін в легенях і тканинах. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. Утворення звуків.

 

Читати та виконати завдання §26. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Захворювання дихальної системи та їх профілактика.

 

Читати та виконати завдання §27. Переглянути конспект у зошиті. Тестове завдання з теми 5 «Дихання».

 

 

 

Тема 6. Транспорт речовин   (8 год)

  1.  

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Формені елементи крові. Лімфа. Тканинна рідина.

Лабораторна робота №1 «Мікроскопічна будова крові людини».

Читати та виконати завдання §28. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Групи крові. Переливання крові. Зсідання крові.

 

Читати та виконати завдання §29. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Імунна система. Імунітет.

 

Читати та виконати завдання §30-31. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Імунні реакції організму людини. Імунізація. Алергія. СНІД.

 

Читати та виконати завдання §32. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Серце, його будова та функції. Серцевий цикл. Робота серця.

 

Читати та виконати завдання §33. Опрацювати та вивчити конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Система кровообігу. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Артеріальний тиск.

Лабораторне дослідження №6 «Вимірювання частоти серцевих скорочень».

Читати та виконати завдання §33-34. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Серцево-судинні захворювання та їх профілактика. Кровотечі. Перша медична допомога при кровотечах.

 

Дослідницький практикум №4 «Самоспостереження за частотою серцевих скорочень». Читати та виконати завдання §35. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання. Міні-проект «Внесок українських вчених у вивчені серцево-судинної системи».

 

 

 

  1.  

Узагальнення з тем 5 та 6 «Дихання. Транспорт речовин».

 

 

 

 

 

Тема 7. Виділення. Терморегуляція   (6 год)

  1.  

Виділення – важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи.

 

Читати та виконати завдання §36. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Утворення сечі. Регуляція сечовиділення.

 

Читати та виконати завдання §37. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Захворювання сечовидільної системи та їх профілактика.

 

Читати та виконати завдання §37. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Значення і будова шкіри. Похідні шкіри. Терморегуляція.

Лабораторна робота №2 «Вивчення будови шкіри у зв’язку з її функціями».

Читати та виконати завдання §38. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Захворювання шкіри та їх профілактика. Перша медична допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження) та сонячних ударах.

 

Читати та виконати завдання §39. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Підготуватися до тематичного оцінювання. Міні-проект «Догляд за шкірою».

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 7 «Виділення. Терморегуляція».

 

 

 

 

 

Тема 8. Зв’язок організму людини з навколишнім середовищем. Нервова система   (5 год)

  1.  

Нервова регуляція. Будова нервової системи. Центральна та периферична нервова система.

 

Читати та виконати завдання §40. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Спинний мозок.

Лабораторне дослідження №7 «Вивчення будови спинного мозку людини».

Читати та виконати завдання §41. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Головний мозок.

Лабораторне дослідження №8 «Вивчення будови головного мозку людини».

Читати та виконати завдання §42-43. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Соматична та вегетативна нервова система.

 

Читати та виконати завдання §44. Опрацювати конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Захворювання нервової системи та їх профілактика.

 

Читати та виконати завдання §45. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Тестове завдання з теми 8 «Нервова система».

 

 

 

Тема 9. Зв’язок організму людини з навколишнім середовищем. Сенсорна система   (6 год)

  1.  

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

Читати та виконати завдання §46. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Зорова сенсорна система. Будова ока. Зір людини. Сприйняття світла, кольору, простору. Гігієна зору.

Лабораторне дослідження №9 «Визначення акомодації ока».

Читати та виконати завдання §47-48. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Слухова сенсорна система. Будова вуха. Гігієна слуху.

Лабораторне дослідження №10 «Вимірювання порога слухової чутливості».

Читати та виконати завдання §49. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

 

Читати та виконати завдання §50-52. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-уроки.

 

 

 

  1.  

Порушення роботи сенсорних систем. Захворювання органів сенсорних систем та їх профілактика.

 

Переглянути конспект у зошиті. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з тем 8 та 9  «Зв’язок організму людини з навколишнім середовищем. Нервова та сенсорна система».

 

 

 

 

 

Тема 10. Вища нервова діяльність   (5 год)

  1.  

Поняття про вищу нервову діяльність, та її основні типи. Умовні та безумовні рефлекси. 

Лабораторне дослідження №11 «Визначення реакції зіниць на світло».

Дослідницький практикум №4 «Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту». Читати та виконати завдання §53-55. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Поняття про сигнальні системи. Мова. Мислення. Свідомість. Навчання та пам’ять.

 

Читати та виконати завдання §56-57. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини. Формування особистості.

 

Переглянути конспект у зошиті.

 

 

 

  1.  

Сон. Біоритми.

 

Читати та виконати завдання §59. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Вплив токсичних речовин на нервову систему й поведінку людини.

 

Переглянути конспект у зошиті. Тестове завдання з теми 10 «Вища нервова діяльність».

 

 

 

Тема 11. Ендокринна система   (3 год)

  1.  

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Гуморальна регуляція. Гормони.

 

Читати та виконати завдання §60-61. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Стрес. Захворювання ендокринної системи та їх профілактика.

 

Читати та виконати завдання §62. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок. Міні-проект «Йододефіцит в організмі людини, та його наслідки».

 

 

 

  1.  

Взаємодія регуляторних систем організму людину.

 

Узагальнення з тем 10 та 11 «Вища нервова діяльність. Ендокринна система».

 

 

 

Тема 12. Розмноження і розвиток людини   (7 год)

  1.  

Репродуктивна система людини.

 

Читати та виконати завдання §63. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Статеві клітини. Статеве дозрівання.

Лабораторна робота №3 «Будова статевих клітин».

Читати та виконати завдання §64. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Запліднення. Спадковість і спадкові захворювання людини.

 

Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Вагітність. Ембріональний розвиток людини.

 

Читати та виконати завдання §65. Опрацювати конспект у зошиті. Переглянути відео-урок.

 

 

 

  1.  

Постембріональний розвиток людини.

 

Читати та виконати завдання §66. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок. Міні-проект «Тійм’ячка».

 

 

 

  1.  

Репродуктивне здоров’я. Захворювання репродуктивної системи та їх профілактика.

 

Читати та виконати завдання §66. Переглянути конспект у зошиті та відео-урок.

 

 

 

  1.  

Узагальнення з теми 12 «Розмноження і розвиток людини».

 

Підготувати цікавий матеріал до уроку.

 

 

 

Узагальнення   (1 год)

  1.  

Цілісність організму людини. Підсумок роботи за рік.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дуда Ольга Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Матяш Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
28 жовтня 2022
Переглядів
7892
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку