Планування корекційних занять "Розвиток мовлення"

Про матеріал
Планування корекційних занять з "Розвитку мовлення" для учнів з тяжкими порушеннями мовлення розроблене на основі Програми з корекційно-розвиткової роботи для закладів загальної середньої освіти (для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, 1-4 класи) (Корекція мовлення) 2018р.
Перегляд файлу

 

 

Міністерство освіти і науки України

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

Програма з корекційно-розвиткової роботи для закладів загальної середньої освіти

(для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, 1-4 класи)

(Корекція мовлення)

2018р.

 

Планування «Розвиток мовлення»

Зміст уроку

дата

примітки

1.

Діагностика стану сформованості слухових процесів та фонематичного слуху.

Мета: обстеження слухового сприймання, уваги, памʼяті,

контролю.

 

 

2.

Діагностика стану сформованості звуковимови

Мета: Обстеження будови і рухливості органів артикуляції.

Обстеження вимови:

− самостійної;

− відображеної;

− ізольованої.

 

 

3.

Слухове сприймання, увага.

Мета: Розвиток чуття ритму.

Диференціація немовленнєвих звуків за силою

та довжиною звучання, висотою, тембром:

  • гучних-тихих;
  • довгих-коротких;
  • високих-низьких;
  • приємних (лагідних, добрих),

неприємних (грубих, злих).

 

 

4.

Тема: Звуки: [А], [О] [У]

Мета: Розвиток умінь розрізнювати на слух голосні фонеми.

Відпрацювання вправ на розвиток мовленнєвого дихання та фонаційного видиху. Закріплення  правильної звуковимови звуків  [А], [О] [У]  в ізольованій позиції,  складах.

 

 

 

5.

Тема: Звуки: [А], [О] [У]

Мета: Розвиток артикуляційних укладів звуків, сили, точності, координованості, синхронності, кінестетичних відчуттів та уявлень. Удосконалення умінь розмежовувати голосні звуки [А], [О] [У]. Розвиток мовленнєвого дихання

 

 

6.

Тема: Диференціація звуків [О-А], [О-У] [А-О-У].

Мета: Розвиток умінь розрізнювати на слух голосні фонеми.

Відпрацювання вправ на розвиток мовленнєвого дихання та фонаційного видиху. Вчити в усному мовленні диференціювати звуки (о-а); (о-у); (а-о-у) в ізольованій позиції, в складах.

 

 

7.

Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення.

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою дидактичних ігор; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини.

 

 

8.

Тема: Звуки:  [І], [И],  [Е].

Мета: Розвиток умінь розрізнювати на слух голосні фонеми.

Відпрацювання вправ на розвиток мовленнєвого дихання та фонаційного видиху. Закріплення  правильної звуковимови звуків  [І], [И],  [Е]   в ізольованій позиції,  складах

 

 

9.

Тема: Звуки:  [І], [И],  [Е].

Мета: Розвиток артикуляційних укладів звуків, сили, точності, координованості, синхронності, кінестетичних відчуттів та уявлень. Удосконалення умінь розмежовувати голосні звуки [І], [И],  [Е]. Розвиток мовленнєвого дихання

 

 

10.

Тема: Диференціація звуків: [І-Е], [І-И], [І-Е-И].

Мета: Розвиток умінь розрізнювати на слух голосні фонеми.

Відпрацювання вправ на розвиток мовленнєвого дихання та фонаційного видиху. Вчити в усному мовленні диференціювати звуки  в ізольованій позиції, в складах.

 

 

11.

Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення.

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою дидактичних ігор; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини.

 

 

12.

Тема: Постановка звуку [с].

Мета: Розвиток артикуляційного укладу свистячих звуків.

Удосконалення мовленнєвого дихання. Розвиток фонематичного слуху, дрібної моторики.

 

 

13.

Тема: Закріплення звуку [с].

Мета: закріплювати правильний артикуляційний уклад звука; стимулювати до самостійного мовлення; розвивати фонематичний слух, увагу дитини.

 

 

14.

Тема: Склади [СА] [СО] [СУ]

Мета: стимулювати учня до вимовляння звуків; вчити впізнавати графічне зображення звуків, співвідносити  з їх звучанням. Розвивати дрібну моторику, артикуляційний апарат, слухову та зорову пам'ять учня.

 

 

15.

Тема: Склади [СІ] [СИ] [СЕ]

Мета: стимулювати учня до повторення за логопедом вивчених звуків; вчити знаходити їх графічне зображення, підбирати самостійно заданий звук; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику.

 

 

16.

Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення.

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини

 

 

17.

Тема: «Назви одним словом»

Мета: розвивати в дитини здатність до класифікації та узагальнення груп предметів; розвивати мовний аналіз та синтез; стимулювати до самостійної діяльності; удосконалювати дрібну моторику.

 

 

18.

Тема: Звук [З]

Мета: познайомити з правильним артикуляційним  укладом звуку [З]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики.

 

 

19.

Тема: Звук [З]

Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності.

 

 

20.

Тема: Склади [ЗА] [ЗО] [ЗУ]

Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

21.

Тема: Склади [ЗІ] [ЗИ] [ЗЕ]

Мета: вчити складати склади за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

22.

Тема: «Хто це?»

Мета: розвивати пасивний словник дитини за допомогою слів-назв тварин; стимулювати до співпраці; розвивати вміння дотримуватись інструкцій при виконанні завдань; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику.

 

 

23.

Тема: Склади [ЗАЗ] [ЗОЗ] [ЗУЗ]

Мета: вчити викладати склади з друкованого матеріалу; розвивати  процеси аналізу та синтезу; стимулювати до самостійної роботи; розвивати дрібну моторику, артикуляційний апарат.

 

 

24.

Тема: Склади [CАЗ] [СОЗ] [СУЗ]

Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

25.

Тема: «Чарівний мішечок»

Мета: розвивати пасивний словник за допомогою слів-назв овочів та фруктів; розвивати вміння класифікувати предмети, співвідносити їх до певної групи; розвивати дрібну моторику, артикуляційний апарат.

 

 

26.

Тема: Розвиток зорового сприймання, уваги.

Мета: формування зорового розпізнавання зображення, стійкості, розподілу зорової уваги. Розвивати вміння розпізнавати зображення серед інших контурних зображень; з'єднувати лініями схожі предмети за кольорами (наприклад, об'єднати всі груші жовтого кольору, всі яблука червоного та ін.

 

 

27.

Тема: Звук  [Ц]

Мета: познайомити з правильним артикуляційним  укладом звуку [Ц]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики.

 

 

28.

Тема: Звук  [Ц]

Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності

 

 

29.

Тема: Склади [ЦА] [ЦО] [ЦУ]

Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

30.

Тема: Склади [ЦЕ] [ЦИ] [ЦІ]

Мета: вчити складати склади за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

31.

Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення.

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини

 

 

 

32.

Тема: Звук  [Ш]

Мета: познайомити з правильним артикуляційним  укладом звуку [Ш]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики.

 

 

33.

Тема: Звук  [Ш]

Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності

 

 

34.

Тема: Склади [ША] [ШО] [ШУ]

Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

35.

Тема: Склади [ШЕ] [ШИ] [ШІ]

Мета: вчити складати склади за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання

 

 

36.

Тема: Дидактична гра « Хто це?»

Мета: розвивати пасивний словник за допомогою слів-назв тварин; розвивати вміння класифікувати предмети, співвідносити їх до певної групи; розвивати дрібну моторику, артикуляційний апарат.

 

 

 

37.

 Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення.

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини

 

 

38.

Тема: Склади [ШАС] [ШОС] [ШУС]

Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

39.

Тема: Диференціація звуків [С -Ш]

Мета: Розвиток артикуляційного укладу (с-ш) звуків.

Удосконалення мовленнєвого дихання.

Закріплення умінь виокремлювати та впізнавати звук на фоні інших: звуків.

 

 

40.

Тема: Розвиток зорового сприймання, уваги.

Мета: формування зорового розпізнавання зображення, стійкості, розподілу зорової уваги. Розвивати вміння розпізнавати зображення серед інших контурних зображень; з'єднувати лініями схожі предмети за формами (наприклад, об'єднати всі предмети квадратної форми та всі предмети круглої форми, тощо)

 

 

41.

Тема: Звук  [Ж]

Мета: познайомити з правильним артикуляційним  укладом звуку [Ж]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики.

 

 

42.

Тема: Звук  [Ж]

Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності

 

 

43.

Тема: Склади [ЖА] [ЖО] [ЖУ]

Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

44.

Тема: Склади [ЖЕ] [ЖИ] [ЖІ]

Мета: вчити складати склади за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

45.

Тема: Склади [ШАЖ] [ШОЖ] [ШУЖ]

Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

46.

Тема: Складання простих слів з вивчених літер

Мета: вчити складати прості слова за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання

 

 

47.

Тема: Дидактична гра «Зроби як я»

Мета: організація уваги зорової, слухової , слухомовленнєвої та тих самих видів пам’яті.

 

 

48.

Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення.

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини.

 

 

49.

Тема: Звук  [Ч]

Мета: познайомити з правильним артикуляційним  укладом звуку [Ч]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики.

 

 

50.

Тема: Звук  [Ч]

Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності

 

 

51.

Тема: Склади [ЧА] [ЧО] [ЧУ]

Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання

 

 

52.

Тема: Склади [ЧИ] [ЧІ] [ЧЕ]

Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

53.

Тема: «Назви одним словом»

Мета: розвивати в дитини здатність до класифікації та узагальнення груп предметів; розвивати мовний аналіз та синтез; стимулювати до самостійної діяльності; удосконалювати дрібну моторику.

 

 

 

54.

Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення.

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини

 

 

55.

Тема: Понятійна співвіднесеність слова

Мета: Засвоєння понятійної співвіднесеності слова, формування операцій: класифікації предметів, явищ навколишнього світу.

 

 

56.

Тема: Звук  [М]

Мета: познайомити з правильним артикуляційним  укладом звуку [М]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики.

 

 

57.

Тема: Звук  [М]

Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності.

 

 

58.

Тема: Склади [МА] [МО] [МУ]

Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання

 

 

59.

Тема: Склади [МИ] [МІ] [МЕ]

Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

60.

Тема: Складання простих слів з вивчених літер

Мета: вчити складати прості слова за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання

 

 

61.

Тема: «Покажи мені…»

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини

 

 

62.

Тема: Звук  [Л]

Мета: познайомити з правильним артикуляційним  укладом звуку [Л]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики.

 

 

63.

Тема: Звук  [Л]

Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності.

 

 

64.

Тема: Склади [ЛИ] [ЛІ] [ЛЕ]

Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання.

 

 

65.

Тема: Склади [ЛА] [ЛО] [ЛУ]

Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання

 

 

66.

Тема: Складання простих слів з вивчених літер

Мета: вчити складати прості слова за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання

 

 

67.

Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення.

Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини

 

 

68.

Підсумкове заняття

Тема: Розвиток зорового сприймання, уваги.

Мета: формування зорового розпізнавання зображення, стійкості, розподілу зорової уваги. Розвивати вміння розпізнавати зображення серед інших контурних зображень

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Камерле Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Планування
Інкл
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
5503
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку