Міністерство освіти і науки України
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
Програма з корекційно-розвиткової роботи для закладів загальної середньої освіти
(для дітей з тяжкими порушеннями мовлення, 1-4 класи)
(Корекція мовлення)
2018р.
Планування «Розвиток мовлення» |
|||
№ |
Зміст уроку |
дата |
примітки |
1. |
Діагностика стану сформованості слухових процесів та фонематичного слуху. Мета: обстеження слухового сприймання, уваги, памʼяті, контролю. |
|
|
2. |
Діагностика стану сформованості звуковимови Мета: Обстеження будови і рухливості органів артикуляції. Обстеження вимови: − самостійної; − відображеної; − ізольованої. |
|
|
3. |
Слухове сприймання, увага. Мета: Розвиток чуття ритму. Диференціація немовленнєвих звуків за силою та довжиною звучання, висотою, тембром:
неприємних (грубих, злих). |
|
|
4. |
Тема: Звуки: [А], [О] [У] Мета: Розвиток умінь розрізнювати на слух голосні фонеми. Відпрацювання вправ на розвиток мовленнєвого дихання та фонаційного видиху. Закріплення правильної звуковимови звуків [А], [О] [У] в ізольованій позиції, складах.
|
|
|
5. |
Тема: Звуки: [А], [О] [У] Мета: Розвиток артикуляційних укладів звуків, сили, точності, координованості, синхронності, кінестетичних відчуттів та уявлень. Удосконалення умінь розмежовувати голосні звуки [А], [О] [У]. Розвиток мовленнєвого дихання |
|
|
6. |
Тема: Диференціація звуків [О-А], [О-У] [А-О-У]. Мета: Розвиток умінь розрізнювати на слух голосні фонеми. Відпрацювання вправ на розвиток мовленнєвого дихання та фонаційного видиху. Вчити в усному мовленні диференціювати звуки (о-а); (о-у); (а-о-у) в ізольованій позиції, в складах. |
|
|
7. |
Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення. Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою дидактичних ігор; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини. |
|
|
8. |
Тема: Звуки: [І], [И], [Е]. Мета: Розвиток умінь розрізнювати на слух голосні фонеми. Відпрацювання вправ на розвиток мовленнєвого дихання та фонаційного видиху. Закріплення правильної звуковимови звуків [І], [И], [Е] в ізольованій позиції, складах |
|
|
9. |
Тема: Звуки: [І], [И], [Е]. Мета: Розвиток артикуляційних укладів звуків, сили, точності, координованості, синхронності, кінестетичних відчуттів та уявлень. Удосконалення умінь розмежовувати голосні звуки [І], [И], [Е]. Розвиток мовленнєвого дихання |
|
|
10. |
Тема: Диференціація звуків: [І-Е], [І-И], [І-Е-И]. Мета: Розвиток умінь розрізнювати на слух голосні фонеми. Відпрацювання вправ на розвиток мовленнєвого дихання та фонаційного видиху. Вчити в усному мовленні диференціювати звуки в ізольованій позиції, в складах. |
|
|
11. |
Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення. Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою дидактичних ігор; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини. |
|
|
12. |
Тема: Постановка звуку [с]. Мета: Розвиток артикуляційного укладу свистячих звуків. Удосконалення мовленнєвого дихання. Розвиток фонематичного слуху, дрібної моторики. |
|
|
13. |
Тема: Закріплення звуку [с]. Мета: закріплювати правильний артикуляційний уклад звука; стимулювати до самостійного мовлення; розвивати фонематичний слух, увагу дитини. |
|
|
14. |
Тема: Склади [СА] [СО] [СУ] Мета: стимулювати учня до вимовляння звуків; вчити впізнавати графічне зображення звуків, співвідносити з їх звучанням. Розвивати дрібну моторику, артикуляційний апарат, слухову та зорову пам'ять учня. |
|
|
15. |
Тема: Склади [СІ] [СИ] [СЕ] Мета: стимулювати учня до повторення за логопедом вивчених звуків; вчити знаходити їх графічне зображення, підбирати самостійно заданий звук; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику. |
|
|
16. |
Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення. Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини |
|
|
17. |
Тема: «Назви одним словом» Мета: розвивати в дитини здатність до класифікації та узагальнення груп предметів; розвивати мовний аналіз та синтез; стимулювати до самостійної діяльності; удосконалювати дрібну моторику. |
|
|
18. |
Тема: Звук [З] Мета: познайомити з правильним артикуляційним укладом звуку [З]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики. |
|
|
19. |
Тема: Звук [З] Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності. |
|
|
20. |
Тема: Склади [ЗА] [ЗО] [ЗУ] Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
21. |
Тема: Склади [ЗІ] [ЗИ] [ЗЕ] Мета: вчити складати склади за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
22. |
Тема: «Хто це?» Мета: розвивати пасивний словник дитини за допомогою слів-назв тварин; стимулювати до співпраці; розвивати вміння дотримуватись інструкцій при виконанні завдань; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику. |
|
|
23. |
Тема: Склади [ЗАЗ] [ЗОЗ] [ЗУЗ] Мета: вчити викладати склади з друкованого матеріалу; розвивати процеси аналізу та синтезу; стимулювати до самостійної роботи; розвивати дрібну моторику, артикуляційний апарат. |
|
|
24. |
Тема: Склади [CАЗ] [СОЗ] [СУЗ] Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
25. |
Тема: «Чарівний мішечок» Мета: розвивати пасивний словник за допомогою слів-назв овочів та фруктів; розвивати вміння класифікувати предмети, співвідносити їх до певної групи; розвивати дрібну моторику, артикуляційний апарат. |
|
|
26. |
Тема: Розвиток зорового сприймання, уваги. Мета: формування зорового розпізнавання зображення, стійкості, розподілу зорової уваги. Розвивати вміння розпізнавати зображення серед інших контурних зображень; з'єднувати лініями схожі предмети за кольорами (наприклад, об'єднати всі груші жовтого кольору, всі яблука червоного та ін. |
|
|
27. |
Тема: Звук [Ц] Мета: познайомити з правильним артикуляційним укладом звуку [Ц]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики. |
|
|
28. |
Тема: Звук [Ц] Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності |
|
|
29. |
Тема: Склади [ЦА] [ЦО] [ЦУ] Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
30. |
Тема: Склади [ЦЕ] [ЦИ] [ЦІ] Мета: вчити складати склади за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
31. |
Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення. Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини |
|
|
32. |
Тема: Звук [Ш] Мета: познайомити з правильним артикуляційним укладом звуку [Ш]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики. |
|
|
33. |
Тема: Звук [Ш] Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності |
|
|
34. |
Тема: Склади [ША] [ШО] [ШУ] Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
35. |
Тема: Склади [ШЕ] [ШИ] [ШІ] Мета: вчити складати склади за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання |
|
|
36. |
Тема: Дидактична гра « Хто це?» Мета: розвивати пасивний словник за допомогою слів-назв тварин; розвивати вміння класифікувати предмети, співвідносити їх до певної групи; розвивати дрібну моторику, артикуляційний апарат.
|
|
|
37. |
Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення. Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини |
|
|
38. |
Тема: Склади [ШАС] [ШОС] [ШУС] Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
39. |
Тема: Диференціація звуків [С -Ш] Мета: Розвиток артикуляційного укладу (с-ш) звуків. Удосконалення мовленнєвого дихання. Закріплення умінь виокремлювати та впізнавати звук на фоні інших: звуків. |
|
|
40. |
Тема: Розвиток зорового сприймання, уваги. Мета: формування зорового розпізнавання зображення, стійкості, розподілу зорової уваги. Розвивати вміння розпізнавати зображення серед інших контурних зображень; з'єднувати лініями схожі предмети за формами (наприклад, об'єднати всі предмети квадратної форми та всі предмети круглої форми, тощо) |
|
|
41. |
Тема: Звук [Ж] Мета: познайомити з правильним артикуляційним укладом звуку [Ж]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики. |
|
|
42. |
Тема: Звук [Ж] Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності |
|
|
43. |
Тема: Склади [ЖА] [ЖО] [ЖУ] Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
44. |
Тема: Склади [ЖЕ] [ЖИ] [ЖІ] Мета: вчити складати склади за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
45. |
Тема: Склади [ШАЖ] [ШОЖ] [ШУЖ] Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
46. |
Тема: Складання простих слів з вивчених літер Мета: вчити складати прості слова за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання |
|
|
47. |
Тема: Дидактична гра «Зроби як я» Мета: організація уваги зорової, слухової , слухомовленнєвої та тих самих видів пам’яті. |
|
|
48. |
Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення. Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини. |
|
|
49. |
Тема: Звук [Ч] Мета: познайомити з правильним артикуляційним укладом звуку [Ч]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики. |
|
|
50. |
Тема: Звук [Ч] Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності |
|
|
51. |
Тема: Склади [ЧА] [ЧО] [ЧУ] Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання |
|
|
52. |
Тема: Склади [ЧИ] [ЧІ] [ЧЕ] Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
53. |
Тема: «Назви одним словом» Мета: розвивати в дитини здатність до класифікації та узагальнення груп предметів; розвивати мовний аналіз та синтез; стимулювати до самостійної діяльності; удосконалювати дрібну моторику.
|
|
|
54. |
Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення. Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини |
|
|
55. |
Тема: Понятійна співвіднесеність слова Мета: Засвоєння понятійної співвіднесеності слова, формування операцій: класифікації предметів, явищ навколишнього світу. |
|
|
56. |
Тема: Звук [М] Мета: познайомити з правильним артикуляційним укладом звуку [М]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики. |
|
|
57. |
Тема: Звук [М] Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності. |
|
|
58. |
Тема: Склади [МА] [МО] [МУ] Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання |
|
|
59. |
Тема: Склади [МИ] [МІ] [МЕ] Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
60. |
Тема: Складання простих слів з вивчених літер Мета: вчити складати прості слова за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання |
|
|
61. |
Тема: «Покажи мені…» Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини |
|
|
62. |
Тема: Звук [Л] Мета: познайомити з правильним артикуляційним укладом звуку [Л]; стимулювати до повторення звуку за зразком; розвиток артикуляційного апарату за допомогою вправ; удосконалення мовного дихання; розвиток дрібної моторики. |
|
|
63. |
Тема: Звук [Л] Мета: вчити впізнавати звук на слух серед інших звуків; впізнавати графічне зображення звуку серед інших, правильного його показувати, розвивати фонематичний слух, дрібну моторику; спонукати до самостійної діяльності. |
|
|
64. |
Тема: Склади [ЛИ] [ЛІ] [ЛЕ] Мета: закріпити вивчені звуки (букви) шляхом викладання заданих складів з друкованого матеріалу; розвивати вміння працювати за інструкцією, дотримуватись її; розвивати дрібну моторику, мовне дихання. |
|
|
65. |
Тема: Склади [ЛА] [ЛО] [ЛУ] Мета: вчити складати склади з поданих звуків за зразком; показувати їх на вимогу логопеда; стимулювати самостійне мовлення дитини; розвивати артикуляційний апарат, дрібну моторику, мовне дихання |
|
|
66. |
Тема: Складання простих слів з вивчених літер Мета: вчити складати прості слова за зразком, самостійно, слухати інструкцію; розвивати мовний аналіз та синтез; розвивати дрібну моторику, мовне дихання |
|
|
67. |
Тема: Розвиток розуміння зверненого мовлення. Мета: удосконалювати здатність дитини розуміти звернене мовлення за допомогою виконання інструкцій; розвивати дрібну моторику, збільшувати пасивний словник дитини |
|
|
68. |
Підсумкове заняття Тема: Розвиток зорового сприймання, уваги. Мета: формування зорового розпізнавання зображення, стійкості, розподілу зорової уваги. Розвивати вміння розпізнавати зображення серед інших контурних зображень |
|
|