Буквочка
Мета: розвиток слухового сприймання (слухової уваги, пам´яті, фонематичних процесів)
Матеріал:картки з буквами,цифрами.
Хід гри
Повтори слова, зберігаючи їх послідовність. Укажи кількість букв у кожному завданні.
а) груші, вишня, сливи; ялинка, іграшки, шофер, машина; радість, радісний, радіти;
б) великий письмовий стіл; кругле червоне яблуко;
в) біля будинку.
Визнач звук
Мета: розвиток слухового сприймання (слухової уваги, пам´яті, фонематичних процесів).
Матеріал:картки з буквами.
Хід
Визнач кількість вимовлених голосних, приголосних звуків, складів:
а) у — а, і — е — у, а — о — и — е, е — у —о — а — и;
б) б — н, к — х — д, ф — х — с — п;
в) на — на, на — ну, за — зи — зу, ше — ши — ша — со.
Склади разом букви
Мета: розвиток слухового сприймання (слухової уваги, пам´яті, фонематичних процесів).
Матеріал:картки з буквами
Повтори склади:
та — да; та — да — та;
па — ба; па — ба — па;
ша — са; ша — са — ша;
ра — ла; ра — ла — ра;
зи — си; за — си — зи.
Кольорові піжмурки
Мета.
Обладнання: малюнки із зображенням різнокольорових предметів на позначення cлів-паронімів;
Хід гри
Логопед викладає перед дитиною малюнок і розповідає: «Різнокольорові слова запросили гномика Ау погратися з ними у піжмурки. Вони швиденько розбіглись і поховалися хто куди. Деякі слова були однаковими за кольором і схожими за звучанням, тому їх важко було знайти. Допоможи гномикові Ау знайти слова, які я назву.
Покажи, де червоний мак. А де червоний рак?».
коричневий стіл .
сірий ключ;
червоний мак,
коричневий хліб;
зелена миска.
Гра «Семафор»
Мета: розвивати фонематичне сприймання.
Обладнення: казка,cемафор
Хід гри
Логопед читає уривок із казки, навмисно промовляючи деякі слова неправильно. Діти піднімають червоний «семафор» тоді, коли чують неправильно вимовлені слова.
Ішов дід густим літом та й загубив рукавичку.
От біжить миска, побачила рукавичку та й каже: «Тут я буду шити!»
Коли це шапка плигає й питає: «А хто тут живе?»
Миска. А ти хто?
Шапка. Пусти й мене шити.
Миска. Іди.
№2
Було в одного царя три тини — двоє розумних, а третій — турень. От прийшли тини до твого батька та й просять:
— Відпусти нас по цвіту поїздити, подивитися на інші царства.
Батько каже:
— Витирайте тобі коней із дабунів яких завгодно та їдьте куди хочете.
Гра «Закінчи слово»
Мета: розвивати фонематичний аналіз.
Матеріал:картки звуків.
Хід гри
Його хором називають діти.
Біг у лісі сірий зайчи..,
Сірий зайчи..-побігайчи...
Взяв собі горобе... писану торбину,
Та й подався навпросте... полем у долину.
2. Логопед читає речення, не називаючи останній звук у слові. Діти піднімають картку з відповідною буквою.
Виріс у лісі білий гри..
Петро хворий на гри..
У собаки гострий зу..
На сніданок у нас су.,
У цього міста давній гер..
У бабусі гострий сер..
У траві сховався ву..
Розлили на столі ту..
Я піду гуляти те..!
Нащо ти свій зошит мне..?
Скільки у дворі калю..?
Сірників, малий, не ру..!
Улітку підемо на пля..?
Хлопці, м’ячик оцей ва..?