Розробка логопедичних ігор по ФФМН

Про матеріал
Логопедична гра Буквочка Мета: розвиток слухового сприймання (слухової уваги, пам´яті, фонематичних процесів) Матеріал:картки з буквами,цифрами. Хід гри Повтори слова, зберігаючи їх послідовність. Укажи кількість букв у кожному завданні. а) груші, вишня, сливи; ялинка, іграшки, шофер, машина; радість, радісний, радіти; б) великий письмовий стіл; кругле червоне яблуко; в) біля будинку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Буквочка

Мета: розвиток слухового сприймання (слухової уваги, пам´яті, фонематичних процесів)

Матеріал:картки з буквами,цифрами.

Хід гри

Повтори слова, зберігаючи їх послідовність. Укажи кількість букв у кожному завданні.

а) груші, вишня, сливи; ялинка, іграшки, шофер, машина; радість, радісний, радіти;

б) великий письмовий стіл; кругле червоне яблуко;

в) біля будинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Визнач звук

Мета: розвиток слухового сприймання (слухової уваги, пам´яті, фонематичних процесів).

Матеріал:картки з буквами.

Хід

Визнач кількість вимовлених голосних, приголосних звуків, складів:

а) у — а, і — е — у, а — о — и — е, е — у —о — а — и;

б) б — н, к — х — д, ф — х — с — п;

в) на — на, на — ну, за — зи — зу, ше — ши — ша — со.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Склади разом букви

Мета: розвиток слухового сприймання (слухової уваги, пам´яті, фонематичних процесів).

Матеріал:картки з буквами

Повтори склади:

та — да; та — да — та;

па — ба; па — ба — па;

ша — са; ша — са — ша;

ра — ла; ра — ла — ра;

зи — си; за — си — зи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кольорові піжмурки

Мета.

  • Закріпити назви основних кольорів та їх відтінки.
  • Активізувати слухову ува­гу.
  • Формувати спрямованість уваги на фонологічну структу­ру слова.
  • Розвивати фонематичне сприймання на перцептивному рівні.
  • Удосконалювати грама­тичний бік мовлення шляхом узгодження назв кольорів з ро­дом іменників.

Обладнання: малюнки із зоб­раженням різнокольорових предметів на позначення cлів-паронімів;

Хід гри

Логопед викладає перед ди­тиною малюнок і розповідає: «Різнокольорові слова запро­сили гномика Ау погратися з ними у піжмурки. Вони шви­денько розбіглись і поховалися хто куди. Деякі слова були од­наковими за кольором і схо­жими за звучанням, тому їх важко було знайти. Допомо­жи гномикові Ау знайти сло­ва, які я назву.

 Покажи, де чер­воний мак. А де червоний рак?».

 

  • білий бинт — білий бант

скачанные файлы.jpgскачанные файлы (1).jpg

коричневий стілскачанные файлы (2).jpg .

  • блакит­на папкаскачанные файлы (4).jpg  блакитна шапка, шапка.jpg, зелена жабка;жабка.jpg

 

 

 

  • чорний жук жук.jpg чорний лук,лук.jpg

сірий ключ;ключ.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • червоний ракчервоний рак.jpg  червоний лаклак.jpg

червоний мак,мак.jpg

коричне­вий хліб;хліб.jpg

 

 

 

  • червона машина машина.jpg — червона калинаvr.gif,жовтий ко­лосок;колосок.jpg
  • сіра мишкамишка.jpg — сіра чаш­качашка.jpg

зелена мис­ка. миска.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Семафор»

Мета: розвивати фонематичне сприймання.

Обладнення:  казка,cемафор

Хід гри

Логопед читає уривок із казки, навмисно промовляючи деякі слова неправильно. Діти піднімають червоний «семафор» тоді, коли чують неправильно вимовлені слова.

Ішов дід густим літом та й загубив рукавичку.

От біжить миска, побачила рукавичку та й каже: «Тут я буду шити!»

Коли це шапка плигає й питає: «А хто тут живе?»

Миска. А ти хто?

Шапка. Пусти й мене шити.

Миска. Іди.

№2

Було в одного царя три тини — двоє розумних, а третій — турень. От прийшли тини до твого батька та й просять:

— Відпусти нас по цвіту поїздити, подивитися на інші царства.

Батько каже:

— Витирайте тобі коней із дабунів яких завгодно та їдьте куди хочете.

семафор.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра «Закінчи слово»

Мета: розвивати фонематичний аналіз.

Матеріал:картки звуків.

Хід гри

  1. Логопед читає вірш, недочитуючи в окремих словах останній звук.

Його хором називають діти.

Біг у лісі сірий зайчи..,

Сірий зайчи..-побігайчи...

Взяв собі горобе... писану торбину,

Та й подався навпросте... полем у долину.

2. Логопед читає речення, не називаючи останній звук у слові. Діти піднімають картку з відповідною буквою.

Виріс у лісі білий гри..

Петро хворий на гри..

У собаки гострий зу..

На сніданок у нас су.,

У цього міста давній гер..

У бабусі гострий сер..

У траві сховався ву..

Розлили на столі ту..

Я піду гуляти те..!

Нащо ти свій зошит мне..?

Скільки у дворі калю..?

Сірників, малий, не ру..!

Улітку підемо на пля..?

Хлопці, м’ячик оцей ва..?

 

алфавіт.jpg

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали для друку
Інкл
Додано
5 лютого 2022
Переглядів
555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку