1
7 клас
«Загальна географія»
(35 год., 1 год. на тиждень)
№
|
К-ть год |
Тема та зміст уроку |
Дата |
При-мітки |
1 |
2 |
3 |
|
|
Повторення (1 година) |
||||
1 |
1 |
Географічне положення своєї місцевості на карті України. Узагальнення відомостей про природу своєї місцевості і занять населення. Практична робота:Знаходження своєї місцевості на карті України, області. |
|
|
Земна куля (10 годин) |
||||
2 |
1 |
Уявлення про Землю в давні часи. Форма Землі. Докази кулястості Землі. |
|
|
3 |
1 |
Глобус – модель земної кулі. Земна вісь, екватор, полюси. Зображення суші й води на глобусі. Практична робота:Моделювання з пластиліну земної кулі з позначенням екватора і полюсів. |
|
|
4 |
1 |
Умовне зображення поверхні Землі на площині (фізична карта півкуль). Розподіл води і суші на Землі. Материки і океани на глобусі та карті півкуль. Практичні роботи:
|
|
|
5 |
1 |
Градусна сітка та її призначення. Меридіани та паралелі. Практична робота:Вправи на визначення напрямків, материків й океанів на глобусі та карті. |
|
|
6 |
1 |
Перші кругосвітні подорожі. Практична робота:Позначення на контурній карті півкуль шляхів кругосвітніх подорожей, кордонів теплових поясів різними кольорами. |
|
|
7 |
1 |
Обертання Землі навколо своєї осі. Зміна дня і ночі. Практична робота: Показ за допомогою телурія або глобуса і джерела світла зміни дня і ночі. |
|
|
8 |
1 |
Нерівномірність нагрівання поверхні земної кулі Сонцем (прямі, похилі промені). Поняття про клімат. |
|
|
9 |
1 |
Теплові пояси: жаркий. Зображення на глобусі та карті півкуль. Особливості природних умов. |
|
|
10 |
1 |
Теплові пояси: помірний. Зображення на глобусі та карті півкуль. Особливості природних умов. |
|
|
11 |
1 |
Теплові пояси: холодний. Зображення на глобусі та карті півкуль. Особливості природних умов. |
|
|
Природні зони та їх розміщення на земній кулі (24 години) |
||||
12 |
1 |
Різноманітність природних умов на Землі. Природні зони, закономірності їх розміщення на поверхні Землі. Карта природних зон. Практичні роботи:
|
|
|
|
|
Зона арктичних пустель (3 години) |
|
|
13 |
1 |
Географічне положення зони арктичних пустель. Практичні роботи:
|
|
|
14 |
1 |
Особливості природи: поверхня, клімат. Практичні роботи:
|
|
|
15 |
1 |
Своєрідність рослинного і тваринного світу зони арктичних пустель. Заняття населення. Практичні роботи:
|
|
|
|
|
Зона тундри (3 години) |
|
|
16 |
1 |
Географічне положення зони тундри. Практичні роботи:
|
|
|
17 |
1 |
Особливості природи: поверхня, клімат. Практичні роботи:
|
|
|
18 |
1 |
Своєрідність рослинного і тваринного світу зони арктичних пустель. Заняття населення. Практичні роботи:1. Фронтальна й індивідуальна робота по заповненню таблиць (систематизація навчального матеріалу). 2. Складання схеми зв’язків між компонентами природного комплексу. |
|
|
|
|
Лісова зона (5 годин) |
|
|
19 |
1 |
Географічне положення лісової зони. Практичні роботи:
|
|
|
20 |
1 |
Особливості природи: поверхня. Практичні роботи:
|
|
|
21 |
1 |
Особливості природи лісової зони: клімат. |
|
|
22 |
1 |
Своєрідність рослинного і тваринного світу лісової зони. Практична робота:Складання схеми зв’язків між компонентами природного комплексу. |
|
|
23 |
1 |
Заняття населення лісової зони. Практична робота:Фронтальна й індивідуальна робота по заповненню таблиць (систематизація навчального матеріалу). Складання схеми зв’язків між компонентами природного комплексу. |
|
|
|
|
Зона степів (2 години) |
|
|
24 |
1 |
Географічне положення природної зони. Особливості природи: поверхня. Практичні роботи:
|
|
|
25 |
1 |
Клімат, своєрідність рослинного і тваринного світу зони степів. Заняття населення. Практичні роботи:
|
|
|
|
|
Зона пустель (3 години) |
|
|
26 |
1 |
Географічне положення зони пустель. Практичні роботи:
|
|
|
27 |
1 |
Особливості природи пустель: поверхня, клімат, Практичні роботи:
|
|
|
28 |
1 |
Своєрідність рослинного і тваринного світу. Заняття населення. Практичні роботи:
|
|
|
|
|
Зона субтропіків (3 години) |
|
|
29 |
1 |
Географічне положення субтропічної зони. Практичні роботи:
|
|
|
30 |
1 |
Особливості природи зони субтропіків: поверхня, клімат, Практичні роботи:
|
|
|
31 |
1 |
Своєрідність рослинного і тваринного світу. Заняття населення. Практичні роботи:
|
|
|
|
|
Тропічна зона (2 години) |
|
|
32 |
1 |
Географічне положення тропічної зони. Особливості природи: поверхня, клімат. Практичні роботи:
|
|
|
33 |
1 |
Своєрідність рослинного і тваринного світу. Заняття населення. Практичні роботи:
|
|
|
|
|
Висотна поясність в горах (2 години) |
|
|
34 |
1 |
Географічне положення висотної поясності в горах. Особливості природи: поверхня, клімат. Практичні роботи:
|
|
|
35 |
1 |
Своєрідність рослинного і тваринного світу. Заняття населення. Практична робота:Фронтальна й індивідуальна робота по заповненню таблиць (систематизація навчального матеріалу). |
|
|
36 |
|
Повторення |
|
|