11 клас
70 год, 2 год на тиждень
Розподіл годин за темами:
Повторення початкових понять з неорганічної хімії 5
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів 8
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини 9
Тема 3. Хімічні реакції 8
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості 35
Тема 5. Хімія і прогрес людства 5
Повторення початкових понять з неорганічної хімії
-
Правила техніки безпеки в кабінеті хімії
-
Періодичний закон та хімічний зв'язок
-
Основні класи неорганічних сполук
-
Розчини та їх характеристики
-
Основні закономірності хімічних реакцій
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
-
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.
-
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».
-
Складання електронних та графічних формул елементів
-
Валентність та ступінь окиснення. Взаємозв’язок між положення елемента в періодичній системі та максимальними та мінімальними значеннями ступенів окиснення
-
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.
-
Відпрацювання вмінь та навичок. Самостійна робота
-
Захист проекту на вибір учнів. 1. Застосування радіонуклідів у медицині. 2. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.
-
Узагальнення знань з теми
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини
-
Йонний зв'язок
-
Ковалентний зв'язок. Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію)
-
Металічний зв'язок
-
Водневий зв'язок
-
Тренувальні вправи
-
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин.
-
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.
-
Захист проекту на вибір учнів. 1. Застосування рідких кристалів. 2. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 3. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів.
-
Систематизація та узагальнення знань з теми
Тема 3. Хімічні реакції
-
Необоротні і оборотні хімічні процеси.
-
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.
-
Гідроліз солей.
-
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.
-
Використання хімічної рівноваги при промисловому виробництві деяких неорганічних речови.
-
Розрахункові задачі. 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.
-
Захист проекту на вибір учнів. 1. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 2. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх.
-
Контрольна робота
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості
-
Неметали. Загальна характеристика неметалів.
-
Фізичні властивості неметалів.
-
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів.
-
Явище адсорбції.
-
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів.
-
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном.
-
Особливості водних розчинів сполук неметалічних елементів з Гідрогеном, їх застосування.
-
Оксиди неметалічних елементів, залежність хімічної активності оксидів від положення в періодичній системі.
-
Вміст оксидів неметалічних елементів в атмосфері, вплив на людину
-
Кислоти. Кислотні дощі.
-
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами.
-
Повторення та узагальнення знань про неметалічні елементи.
-
Контроль знань
-
Загальна характеристика металів.
-
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.
-
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості.
-
Застосування металів та їхніх сплавів.
-
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.
-
Амфотерні гідроксиди
-
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі.
-
Поняття про жорсткість води та способи її усунення.
-
Розрахункові задачі. 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.
-
Сучасні силікатні матеріали.
-
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.
-
Якісні реакції на деякі йони.
-
Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей.
-
Біологічне значення металічних елементів
-
Біологічне значення неметалічних елементів.
-
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.
-
Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей.
-
Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами.
-
Захист проекту на вибір учнів. 1. Штучні алмази у техніці. 2. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 3. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. 4. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості.
-
Захист проекту на вибір учнів. 5. Кислотні дощі. 6. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. 7. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 8. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.
-
Розв’язування задач різних типів
-
Контрольна робота
Тема 5. Хімія і прогрес людства
-
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій
-
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.
-
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.
-
Захист проекту на вибір учнів. 1. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 2. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».
-
Підсумковий урок з теми