Планування з основ здоров'я у 9 класі

Про матеріал
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Перегляд файлу

ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я, 9 клас

Орієнтовне поурочне планування (35 годин ).

Складено до підручника: Основи здоров’я:підручник для 9 кл. закл. загальної середньої освіти/ І.Д. Бех, Т.В. Воронцова, В.С. Пономаренко, С.В. Страшко. – К.: Видавництво «Алатон»», 2020. – 224 с. 2-ге видання, перероблене.

Дата проведення

Зміст (тема) уроку

Примітки

Розділ 1. БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ (13 годин)

1

06.09

Тема 1. Захист життя і здоров’я у воєнний час.

Захист життя під час обстрілів, бомбардувань. Шляхи і правила евакуації. Вибір надійного укриття. Як діяти під

завалами. Види техногенних аварій, які виникли внаслідок воєнних дій. Дії під час хімічної та радіаційної небезпеки. Контакти з озброєними людьми на окупованих територіях.

 

 

2

13.09

Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів

Види й ознаки вибухонебезпечних предметів. Ідентифікація загроз: міни (протипіхотні, протитранспортні), боєприпаси (що не вибухнули), детонатори/підривники, саморобні вибухові пристрої та міни-пастки, набої. Ознаки небезпечних територій. Позначення/маркування небезпечних територій («Небезпечно міни» та інші). Правила поведінки під час: виявлення вибухонебезпечних предметів,якщо опинились на замінованій території або стали свідком інциденту на мінному полі. Небезпека самостійного маркування вибухонебезпечного предмета у

безпосередньої близькості від нього. Взаємодія з рятувальними службами.

 

 

3

20.09

Невідкладна домедична допомога

Визначення стану потерпілого. Перша допомога у надзвичайних ситуаціях. Види і наслідки кровотеч. Невідкладна допомога при кровотечах. Серцево-легенева реанімація. Алгоритм рятування людей під час пожежі, з-під завалів. Невідкладна медичнадопомога при опіках, отруєнні чадним газом.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок надання невідкладної допомоги при травмах, кровотечах, опіках, втраті свідомості, зупинках дихання

 

 

4

27.09

Психологічна самодопомога

Дозрівання мозку та емоції. Емоційні реакції в гострих стресових ситуаціях. Травматичний стрес та ПТСР. Керування емоціями. Техніки самодопомоги. Дихальна гімнастика. Нервово-мязова релаксація. Технікизаземлення. Медитація. Аутотренінг. Робота зі страхами і тривожними думками.

 

 

5

04.10

Дотримання здорового способу життя.

Сучасне уявлення про здоров'я. Взаємозв’язок фізичної, психічної, соціальної і духовної складових здоров’я. Чинники, що впливають на показники здоров’я населення

Практичне заняття:

Аналіз свого способу життя та особистих.

 

 

6

11.10

Сфери життя людини.

Практичне заняття:

Довгострокове планування з урахуванням важливих сфер життя .

 

 

 

7

18.10

Тема 2. Сучасний комплекс проблем безпеки

Безпека як потреба людини. Види і рівні загроз. Заходи безпеки. Взаємозв’язок особистої, національної і глобальної безпеки.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок оцінювання ризику на особистому рівні

 

 

8

01.11

Концепція національної безпеки України. Сфери національної безпеки.

 

9

08.11

Глобальні загрози, породжені діяльністю людини та їх вплив на здоров’я. Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя.

Практичне заняття:

 

Проєкт Велосипед як корисний для здоров’я й екологічно чистий транспортний засіб

 

 

10

15.11

Міжнародне екологічне право. Екологічне законодавство України. Поняття інформаційного суспільства та сталого розвитку.

Практичне заняття:

Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади

 

 

11

22.11

Узагальнення знань з теми «БЕЗПЕКА І ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ»

 

Розділ 2. ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (5 годин)

12

29.11

Збереження і зміцнення фізичної складової здоров'я

Взаємозв’язок складових фізичного здоров’я.

 

13

06.12

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичне, психологічне і соціальне благополуччя людини.

 

14

13.12

Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.

 

15

20.12

Біологічні ритми і здоров’я. Значення сну в юнацькому віці.

 

16

27.12

Харчування при різному фізичному навантаженні. Контроль за масою тіла.

Практичне заняття:

Розрахунок калорійності харчового раціону відповідно до енергозатрат організму

 

 

17

 

Моніторинг здоров’я Види моніторингу фізичної складової здоров’я. Показники фізичного здоров’я.

Практичне заняття:

Експрес-оцінка індивідуального рівня фізичного здоров’я

 

 

18

 

Узагальнення з теми «ФІЗИЧНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я»

 

Розділ 3. ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я (7 годин)

19

 

Самореалізація особистості

Самореалізація у підлітковому та юнацькому віці. Складові самореалізації.

 

 

20

 

Самопізнання і формування особистості. Формування самооцінки.

 

 

21

 

Поняття життєвого самовизначення. Складові життєвого самовизначення.

 

22

 

Критерії і мотиви для вибору професії. Профорієнтація.

Практичне заняття:

Міні-проект: «Дослідження ринку праці за матеріалами засобів масової інформації»

 

 

23

 

Емоційне благополуччя

Природа і види емоцій. Поняття емоційної зрілості. Саморегуляція. Методи самоконтролю.

 

24

 

Уміння вчитися

Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання.

 

25

 

Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.

Практичне заняття:

Визначення індивідуального стилю навчання

 

 

26

 

Підготовка до Державної підсумкової атестації. Способи ефективного навчання й підготовки доіспитів. Планування часу.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок раціонального планування часу і підготовки до Державної підсумкової атестації

 

 

27

 

Самовиховання характеру

Риси характеру. Чинники, від яких залежить характер людини.

 

 

28

 

Роль життєвих цінностей у формуванні характеру. Цінності і якість життя. Моральний розвиток особистості.

Самовиховання характеру.

 

29

 

Узагальнення знань з теми «ПСИХІЧНА І ДУХОВНА СКЛАДОВІ ЗДОРОВ’Я»

 

Розділ 4. СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ЗДОРОВ’Я (9 годин)

30

 

Тема 1. Соціальне благополуччя

Соціальна компетентність.

Стосунки і рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Принципи формування міжособистісних стосунків. Стосунки з дорослими і однолітками.

Практичне заняття:

Відпрацювання прийомів ефективного спілкування з дорослими й однолітками.

 

 

31

 

Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя.

 

 

32

 

Репродуктивне здоров’я молоді

Стан репродуктивного здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків. Запобігання захворювань, які передаються статевим шляхом. Засоби контрацепції.             

Практичне заняття:

Ознайомлення з роботою установ, які надають соціально-психологічні та медичні послуги за місцем проживання

 

 

33

 

Вплив психоактивних речовин на репродуктивне здоров’я. Профілактика вроджених вад.

 

34

 

ІЛ/СНІД: проблема людини і проблема людства

Формула індивідуального захисту. Тестування на ВІЛ-інфекцію, гепатити В і С/ Протидія дискримінації ВІЛ-позитивних людей. Значення моральних цінностей для

профілактики ІПСШ. Соціально-психологічні та медичні послуги держави для молоді.

Практичне заняття:

Відпрацювання навичок отримання достовірної

інформації про інфекційні та неінфекційні захворювання у своєму середовищі

 

35

 

Контроль знань з теми «Психічна, соціальна і духовна складові здоров’я»

 

 

docx
Додано
17 жовтня 2023
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку