30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Планування з трудового навчання для дітей з особливими освітніми потребами

Про матеріал

Календарне планування складено відповідно до нових ПРОГРАМ МІНІСТЕРСТВА освіти і науки України, рекомендованих для дітей з особливими освітніми потребами ( ООП дітей) з українською мовою навчання.

Кількість годин на вивчення розділів і тем є орієнтовною, оскільки за вчителем зберігається право на її коригування з урахуванням специфіки конкретного класу.

Трудове навчання ( 2 год/ тиждень )

за навчальним посібником : альбом - посібник "Майстер Саморобко" 2 клас, А.В. Бровченко, Н.Ф. Копитіна,, вид - цтво " Підручники і посібники", 2013 р.

Перегляд файлу

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

Завдання в класі

Дата

Спрямованість корекційно – розвивальної роботи

 

Тема: « Сільськогосподарські роботи.» ( 14 год.)

 

 

 

 

 

 

 

1 – 2 .

Осінні роботи. Збір урожаю.

 

 

Збагачення уявлень про осінні роботи в саду та с/г знаряддя.

Розвиток мовлення на основі формування знань про назви трудових операцій.

Розвиток координації рухів.

Розвиток спостережливості в процесі догляду за рослинами в саду.

Формування сприймання на основі умінь розрізняти рослини саду – дерева, кущі, квіти.

3 – 4 .

Садіння дерев.  С/г знаряддя: лопата, вила, пилка, ніж. Правила безпечного поводження зі знаряддями. 

 

 

 

5/6 .

Догляд за рослинами саду восени.

 

 

 

7/8.

Прибирання закріпленої території. Використання граблів, відер, лопат.

 

 

 

9/10.

Урок – екскурсія у природу. Осінні квіти. Розгляд з подальшим зберіганням.

 

 

Збагачення уявлень учнів про осінні квіти та догляд за кімнатними рослинами.

Формування особистісних якостей: наполегливості та цілеспрямованості.

Розвиток словникового запасу на основі формування знань про назви осінніх квітів та трудових дій у квітнику, на городі, в кімнаті.

Розвиток умінь самостійно виконувати практичні роботи у квітнику ( збирання насіння).

Розвиток спостережливості в процесі догляду за рослинами.

11/12.

Насіння квітів. Робота з упорядкування клумб.

 

 

 

13/14.

Робота з кімнатними рослинами у класі.

 

 

 

 

Робота з кімнатними рослинами у спальні, коридорах.

 

 

 

 

Тема: «Конструювання» 

 

( 8 год.)

 

 

 

 

15/16.

Розповідь про будівництво, основні принципи безпечного будівництва( фундамент, міцні стіни, точний розрахунок, відповідність матеріалів). Казка « Три поросята». Робота з пластмасовим будівельним конструктором.

 

 

 

17/18.

Робота з пластмасовим будівельним конструктором. Робота за малюнком – схемою.

 

 

Розвиток конструктивних здібностей на основі роботи з конструктором.

Розвиток мовлення на основі навчання назв способів з’єднання деталей, кріплення та засобів праці.

Розвиток сприймання та мислення на основі формування вмінь добирати деталі конструкції за зразком, інструкційною картою.

Формування умінь самостійно виконувати трудові операції на основі використання інструкційної карти, плану роботи та здійснювати самоконтроль ( порівнювати свою роботу зі зразком).

19/20.

Робота з пластмасовим будівельним конструктором. Побудова будинку.

 

 

 

21/22.

Робота з металевим технічним конструктором. Розвиток вміння читати зразок – схему та знаходити відповідні деталі.

 

 

 

 

Тема: « Папір і картон» (6 год.)

 

 

 

23/24.

Розмітка паперу і картону по лінійці. Різання паперу і картону по лінії розмітки ножицями. Прийоми розмітки паперу і картону по лінійці способом проведення прямої лінії між двома точками паралельно обрізаному краю аркуша. Ведення відрахунку розмітки від нульової поділки.

 

 

Збагачення уявлень про папір, картон та інші матеріали. картон та інші матеріали. картон та інші матеріали. картон та інші матеріали. 

Розвиток просторового уявлення на основі вирізування витинанок.

Розвиток мовлення на основі збагачення словникового запасу термінами – назвами трудових операцій.

Розвиток охайності, точності виконання практичних дій.

Розвиток діяльності та мислення на основі розвитку вмінь виконувати практичні завдання за планом, інструкційною карткою.                         

25/26.

Окантування смужками паперу. Виготовлення підкладок ( таблиць) квадратної і прямокутної форми для кріплення плоских природних матеріалів для наклеювання вирізок, виготовлення дидактичного матеріалу для уроків з розвитку мови, математики.

 

 

 

27/28.

Призначення окантовки у виробах із картону. Матеріали, що застосовуються для окантовки ( коленкор, лідерин або паперові замінники цих тканин.) Вирізування і змазування клеєм окантованих смужок. Прийоми обробки кутів виробів під час окантовки – зрізування смужки під кутом 45*

 

 

 

 

Тема: « Елементи комп’ютерної грамоти» (4 год.)

 

 

 

29/30.

Комп’ютер. Його призначення. Основні деталі з яких складається. Вміння включити та виключити. Керування курсором.

 

 

Збагачення уявлень про навколишній світ на основі ознайомлення із роботою та управління комп’ютера.

Розвиток уваги, пам’яті на основі управління комп’ютером.

Розвиток мислення на основі знаходження необхідних складових комп’ютера ( клавіатура).

Розвиток уваги, зоро – рухової координації.

31/32.

Комп’ютер. Основні деталі з яких складається. Створення документа. Спроби друку тексту. Графіка( розмальовування малюнків).

 

 

 

33/34

Підсумковий урок.

 

 

 

 

Тема: « Текстильні матеріали» ( 12 год.)

 

 

 

35/36.

Робота з текстильними матеріалами. Стібок. Строчка. Види ручних стібків: зметувальний, строчка. Виконання стібка зверху вниз. Використання у мовленні технічної термінології.

 

 

Збагачення уявлень про різні види стібків у ручному виконанні та їх застосування на основі аналізу готових виробів.

Розвиток просторового орієнтування на основі виконання різних стібків.

Розвиток мислення на основі формування умінь визначати спосіб виконання завдань за назвою, за малюнком, за зразком.

37/38.

Виготовлення серветки. Оздоблення вишивкою.

 

 

 

 

39/40.

Пошиття мішечка. Оздоблення його.

 

 

 

41/42.

Повторення властивостей та призначення різних видів тканин. Догляд за речами з різних видів тканин. Культура зовнішнього вигляду.

 

 

 

43/44.

Виготовлення виробів з частин, що складаються з ниток, промащених клеєм і намотаних на повітряну кульку.

 

 

 

45/46.

Виготовлення ляльки-мотанки. Оздоблення з китиць ниток.

 

 

 

 

Тема: «Конструювання» (4 год.)

 

 

 

47/48.

Робота з будівельним конструктором. Виготовлення різноманітних будівель за зразком та уявою.

 

 

Розвиток просторового орієнтування, мислення, зорової пам’яті на основі конструювання предметів та їх аналізу за малюнком.

49/50

Робота з технічним металевим конструктором. Виготовлення транспортних засобів.

 

 

 

 

Тема : « Папір і картон» ( 6 год.)

 

 

 

51/52.

Повторення властивостей та призначення картону. Виготовлення виробів.

 

 

Розвиток особистісних якостей: охайності, цілеспрямованості, бажання виконувати роботу.

Розвиток загально трудових умінь на основі виконання завдань за інструкційною картою, самостійно складеним планом роботи.

53/54.

Урок-екскурсія у типографію, видавництво.

 

 

 

55/56.

Виготовлення об’ємних виробів. Виставка робіт.

 

 

 

 

Тема : « Елементи комп’ютерної грамоти» ( 4 год.)

 

 

 

57/58

Повторення складових частин комп’ютера та їх призначення. Розвиваючі комп’ютерні ігри.

 

 

Подальше збагачення уявлень про призначення комп’ютера.

Розвиток мислення на основі усвідомлення послідовності роботи на комп’ютері.

Розвиток зорово – рухової діяльності на основі формування вмінь працювати на комп’ютері.

59/60.

Повторення послідовності створення текстового документу. Спроби набору тексту. Розвиваючі комп’ютерні ігри.

 

 

 

 

Тема:

« Сільськогосподарські роботи»

(10 год.)

 

 

 

Збагачення уявлень про весняні роботи.

Формування діяльності і мислення на основі розвитку вміння визначати спосіб виконання різних сільськогосподарських робіт.

Розвиток загально трудових умінь на основі самостійного планування власної діяльності.

61/62.

Підготовка до весняних робіт: підготовка та пророщування насіння. Прийоми висівання насіння.

 

 

 

63/64.

Відбір насіння квітів та овочів. Пророщування насіння. Висівання насіння. Полив і підкормлювання.

 

 

 

65/66.

Підготовчі роботи до весняних робіт. Урок-спостереження.( екскурсія).

 

 

 

67/68.

Правила догляду за кімнатними рослинами, практично протягом року.

 

 

 

69/70.

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, 3 клас, Планування
Інкл
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1079
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку