Пленерний урок у початковій школі

Про матеріал

Конспект уроку у початковій школі.

Тип уроку: пленерний ( на свіжому повітрі, на подвір”ї церкви),інтегрований( урок з музичного мистецтва ,читання , природи, християнської етики, фізичної культури),комбінований(вивчення нового, закріплення вивченого, перевірка знань), бінарний( читання і музика; природа і музика; християнська етика і музика).

Перегляд файлу

 Кузьменко Наталія Ярославівна,

вчитель музичного мистецтва,

мистецтва, СЗШ -77 з поглибленим вивченням

економки та управлінської діяльності , м Львів.

(вища категорія, старший вчитель, стаж 24 роки)                                        

 

                                              Конспект уроку у початковій школі.

Тип уроку: пленерний ( на свіжому повітрі, на подвір”ї церкви),інтегрований( урок з музичного мистецтва ,читання , природи, християнської етики, фізичної культури),комбінований(вивчення нового, закріплення вивченого, перевірка знань), бінарний( читання і музика, природа і музика, християнська етика і музика).

Тема: Весна природи і весна душі.

Мета: Спостереження на вулиці  за  змінами в природі ,ознайомлення  із давнім звичаєм нашого народу – зустрічати весну; формувати навички створювати власні висловлювання; розвивати уяву; знайомити з духовно-моральними цінностями українців,  прикладами християнських традицій в Україні, виховувати духовно-моральні та естетичні почуття.

Очікуваний результат: учні повинні наводити приклади змін у житті живої природи та змін у житті й праці людей весною, вміти виконувати веснянки і бавитися в гаївки.

Обладнання: вірш Г.Глібова «Котилася тарілочка», загадки про птахів, бубон, заклички, кошик з писанками.

Хід уроку:,

1.Актуалізація опорних знань:

- проведення  інструктажу з Т.Б., правила поведінки на вулиці під час уроку;

  - пригадати , яка зараз пора року (учитель пропонує відгадати загадку).

Куди ступаю – сонце сяє,

Усе навколо оживає,

А ще пробуджую від сну

Я нашу землю чарівну. ( Весна )

  - які є ознаки весни ( високо піднімається сонце, прилітають птахи, оживають комахи, виводять баранців  пастися на полонину, співають веснянки, гаївки, печуть паску, розписують писанки).

2. Нова тема:

- Весною високо піднімається сонце.

Діти  роказують  вірш Г. Глібова « Котилася тарілочка».

                                                          Котилася тарілочка по крутій горі

                                                    Забавляла любих діток у моїм дворі.

Нам тієї тарілочки чому не любить –

                                                    Хорошая,  золотая,  і як жар горить.

      Золотую  ту  тарілочку всі знають давно

    То на небі сонце ясне, на весь світ одно.

 

 Виконують веснянку « Вийди, вийди сонечко». Співаючи  пісню  стають в коло і «котять» - передають з рук в руки бубон, що символізує сонце.

 

-Прилітають з вирію птахи.

Діти загадують загадки про птахів( зачитує вчитель), розглядають навколишню територію, стараються  розгледіти  птахів, визначають, які це птахи.

 

1.Летів птах через дах,

Сів на воротях  в червоних чоботях.

Хату на хаті  має

Всім  жабам рахунок знає. ( Лелека)

 

2.Вона гнізда не має, ку-ку, ку-ку співає,

Своє  одне яєчко кладе в чуже гніздечко.

І виростає птиця, для лісу захисниця:

Всю гусінь в лісі й гаї старанно позбирає. ( Зозуля)

 

3.Швидко  скрізь цей птах літає,   безліч   мошок   поїдає,

За вікном  гніздо будує, тільки в нас він не зимує.

Чорні  жупани, білі  сорочки, то сидять рядочком …..(ластівки)

 

    Закличка

Ластівки – ластівки,

Візьміть собі веснівки,

Нате вам камінці,

Дайте нам румянці.

 

 Співають  пісню «Повертайся  ластівко», сл. В .Вірменича, муз. М. Сингаївського, виконуючи  приспів акомпанують на шумових інструментах( бубонах, дзвониках), плескають в долоні.

 

-Прокидаються комашки.

Діти перераховують  яких вони  знають комашок, шукають на деревах, у траві.  Вчитель загадує загадку про жучка( сонечко, зозулька або божа корівка).Якщо знайдуть комашку – вчитель або діти її фотографують, щоб в класі детально все про неї вивчити, розглянути , намалювати і тд.

 

Такий невеличкий жучок червоненький

На спинці у нього горошки чорненькі.

І назву свою я від сонечка маю,

Дітей забавляю, весну зустрічаю.

До всіх вас сьогодні я радо сміюся,

А ще, у народі « зозулькою» звуся.

 

  Діти виконують гаївку- гру «Жучок». Учні  стають колом  дивлячись один одному в спину, між ними в різні боки ходить жучок і жучиха. Виконуючи   приспів   герої  грають на шумових інструментах, а діти плескають  долонями в ритм  пісні.

-Виводять  баранців  пастися на полонину. Учні  декламують ( читають з листка) вірш про весну.

               Ішла  весна у синій хустині

                     Несла вона у скрині гостинці:

Качатам – ряску,

 Малятам – ласку,

    Гусятам – водицю,

         Баранцям – травицю.

 

 Діти виконують  пісню – гру « Ой де ж ти бував чорний  баране ». Дівчата  і хлопці стають навпроти один  одного і по - черзі співають  пританцьовуючи( роблячи по одному кроку на зустріч).Коли зустрінуться - вітаються: « Христос Воскрес».

 

Ой де ж ти бував чорний баране.

 

1 Ой де ж ти бував, чорний баране?

-Ходив  я до млина, мій любий  пане! (2р.)

2.Ой, що ти там їв, чорний баране?

-Клюсочки  з мисочки, мій добрий пане! (2р.)

3.Чим тебе били, чорний  баране?

-То кийком, то кнутом, мій добрий пане!(2р.)

4.Ой, як ти плакав, чорний баране?

-Бе-бе-бе, ме-ме-ме! Мій любий пане! ( 2р.)

 

-Весною діти виходять співати веснянок, гаївок, закликати весну.

Вчитель  читає  закличку:

                   Ой вийшла сестра з братом,

                   Ой вийшли мама з татом,

                   Ой вийшли всі дівоньки ,

                    Співати  гаївоньки.

 

Діти бавляться і співають гаївку – руханку  «Подоляночка» , « Вербовая дощечка», «Кривий танок».

Троє учнів тримають  заквітчаний вінок( велику палицю) від якого відходять різнобарвні стрічки. Решту дітей співаючи водять кривий танок між стрічками.

 

                Ми кривого танцю йдемо.

                Ми в нім кінця не знайдемо.

                А ні кінця, а ні ладу,

                Не питайся котра з-заду.

                А ні кінця, а ні ладу – не зможеш знайти.

-Весною святкують одне з найбільших християнських свят –ВЕЛИКДЕНЬ, печуть паски, розписують писанки, їдуть до церкви посвячувати кошика  з традиційними наїдками( паскою, ковбаскою, писанками).

              Покотилася писанка травичкою,

              Вмилася чистою водичкою.

               Вбралася у квіти і в зіллячко

              Прикотилася на наше подвірячко

Діти хором декламують заклик до гри- руханки « Котилася писанка».

Котилася писанка з гори та в долину,

Прикотилась прямісінько до нас на гостину.

Котилася крашанка з двору в двір,

Нехай у господі буде мир.

 

Діти розділяють на групи, стають рядочком,  складають долоньки  човником і  передають один одному писанку. Змагаються,  хто швидше і більше писанок назбирає.

3.Підсумок  уроку.

 

docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1439
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку