Конспект уроку у початковій школі.
Тип уроку: пленерний ( на свіжому повітрі, на подвір”ї церкви),інтегрований( урок з музичного мистецтва ,читання , природи, християнської етики, фізичної культури),комбінований(вивчення нового, закріплення вивченого, перевірка знань), бінарний( читання і музика; природа і музика; християнська етика і музика).
Кузьменко Наталія Ярославівна,
вчитель музичного мистецтва,
мистецтва, СЗШ -77 з поглибленим вивченням
економки та управлінської діяльності , м Львів.
(вища категорія, старший вчитель, стаж 24 роки)
Конспект уроку у початковій школі.
Тип уроку: пленерний ( на свіжому повітрі, на подвір”ї церкви),інтегрований( урок з музичного мистецтва ,читання , природи, християнської етики, фізичної культури),комбінований(вивчення нового, закріплення вивченого, перевірка знань), бінарний( читання і музика, природа і музика, християнська етика і музика).
Тема: Весна природи і весна душі.
Мета: Спостереження на вулиці за змінами в природі ,ознайомлення із давнім звичаєм нашого народу – зустрічати весну; формувати навички створювати власні висловлювання; розвивати уяву; знайомити з духовно-моральними цінностями українців, прикладами християнських традицій в Україні, виховувати духовно-моральні та естетичні почуття.
Очікуваний результат: учні повинні наводити приклади змін у житті живої природи та змін у житті й праці людей весною, вміти виконувати веснянки і бавитися в гаївки.
Обладнання: вірш Г.Глібова «Котилася тарілочка», загадки про птахів, бубон, заклички, кошик з писанками.
Хід уроку:,
1.Актуалізація опорних знань:
- проведення інструктажу з Т.Б., правила поведінки на вулиці під час уроку;
- пригадати , яка зараз пора року (учитель пропонує відгадати загадку).
Куди ступаю – сонце сяє,
Усе навколо оживає,
А ще пробуджую від сну
Я нашу землю чарівну. ( Весна )
- які є ознаки весни ( високо піднімається сонце, прилітають птахи, оживають комахи, виводять баранців пастися на полонину, співають веснянки, гаївки, печуть паску, розписують писанки).
2. Нова тема:
- Весною високо піднімається сонце.
Діти роказують вірш Г. Глібова « Котилася тарілочка».
Котилася тарілочка по крутій горі
Забавляла любих діток у моїм дворі.
Нам тієї тарілочки чому не любить –
Хорошая, золотая, і як жар горить.
Золотую ту тарілочку всі знають давно
То на небі сонце ясне, на весь світ одно.
Виконують веснянку « Вийди, вийди сонечко». Співаючи пісню стають в коло і «котять» - передають з рук в руки бубон, що символізує сонце.
-Прилітають з вирію птахи.
Діти загадують загадки про птахів( зачитує вчитель), розглядають навколишню територію, стараються розгледіти птахів, визначають, які це птахи.
1.Летів птах через дах,
Сів на воротях в червоних чоботях.
Хату на хаті має
Всім жабам рахунок знає. ( Лелека)
2.Вона гнізда не має, ку-ку, ку-ку співає,
Своє одне яєчко кладе в чуже гніздечко.
І виростає птиця, для лісу захисниця:
Всю гусінь в лісі й гаї старанно позбирає. ( Зозуля)
3.Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує.
Чорні жупани, білі сорочки, то сидять рядочком …..(ластівки)
Закличка
Ластівки – ластівки,
Візьміть собі веснівки,
Нате вам камінці,
Дайте нам румянці.
Співають пісню «Повертайся ластівко», сл. В .Вірменича, муз. М. Сингаївського, виконуючи приспів акомпанують на шумових інструментах( бубонах, дзвониках), плескають в долоні.
-Прокидаються комашки.
Діти перераховують яких вони знають комашок, шукають на деревах, у траві. Вчитель загадує загадку про жучка( сонечко, зозулька або божа корівка).Якщо знайдуть комашку – вчитель або діти її фотографують, щоб в класі детально все про неї вивчити, розглянути , намалювати і тд.
Такий невеличкий жучок червоненький
На спинці у нього горошки чорненькі.
І назву свою я від сонечка маю,
Дітей забавляю, весну зустрічаю.
До всіх вас сьогодні я радо сміюся,
А ще, у народі « зозулькою» звуся.
Діти виконують гаївку- гру «Жучок». Учні стають колом дивлячись один одному в спину, між ними в різні боки ходить жучок і жучиха. Виконуючи приспів герої грають на шумових інструментах, а діти плескають долонями в ритм пісні.
-Виводять баранців пастися на полонину. Учні декламують ( читають з листка) вірш про весну.
Ішла весна у синій хустині
Несла вона у скрині гостинці:
Качатам – ряску,
Малятам – ласку,
Гусятам – водицю,
Баранцям – травицю.
Діти виконують пісню – гру « Ой де ж ти бував чорний баране ». Дівчата і хлопці стають навпроти один одного і по - черзі співають пританцьовуючи( роблячи по одному кроку на зустріч).Коли зустрінуться - вітаються: « Христос Воскрес».
Ой де ж ти бував чорний баране.
1 Ой де ж ти бував, чорний баране?
-Ходив я до млина, мій любий пане! (2р.)
2.Ой, що ти там їв, чорний баране?
-Клюсочки з мисочки, мій добрий пане! (2р.)
3.Чим тебе били, чорний баране?
-То кийком, то кнутом, мій добрий пане!(2р.)
4.Ой, як ти плакав, чорний баране?
-Бе-бе-бе, ме-ме-ме! Мій любий пане! ( 2р.)
-Весною діти виходять співати веснянок, гаївок, закликати весну.
Вчитель читає закличку:
Ой вийшла сестра з братом,
Ой вийшли мама з татом,
Ой вийшли всі дівоньки ,
Співати гаївоньки.
Діти бавляться і співають гаївку – руханку «Подоляночка» , « Вербовая дощечка», «Кривий танок».
Троє учнів тримають заквітчаний вінок( велику палицю) від якого відходять різнобарвні стрічки. Решту дітей співаючи водять кривий танок між стрічками.
Ми кривого танцю йдемо.
Ми в нім кінця не знайдемо.
А ні кінця, а ні ладу,
Не питайся котра з-заду.
А ні кінця, а ні ладу – не зможеш знайти.
-Весною святкують одне з найбільших християнських свят –ВЕЛИКДЕНЬ, печуть паски, розписують писанки, їдуть до церкви посвячувати кошика з традиційними наїдками( паскою, ковбаскою, писанками).
Покотилася писанка травичкою,
Вмилася чистою водичкою.
Вбралася у квіти і в зіллячко
Прикотилася на наше подвір”ячко
Діти хором декламують заклик до гри- руханки « Котилася писанка».
Котилася писанка з гори та в долину,
Прикотилась прямісінько до нас на гостину.
Котилася крашанка з двору в двір,
Нехай у господі буде мир.
Діти розділяють на групи, стають рядочком, складають долоньки човником і передають один одному писанку. Змагаються, хто швидше і більше писанок назбирає.
3.Підсумок уроку.