Площі плоских фігур. Урок геометрії 9 клас

Про матеріал
план конспект уроку узагальнення і систематизації знань"Площі плоских фігур" геометрія 9 клас
Перегляд файлу

Геометрія 9 клас.           Тема: “ Площі плоских фігур “

Мета уроку:відтворити та узагальнити основні поняття з теми ;сприяти засвоєнню системи знань;створити оптимальні психолого-педагогічні умови для застосування та систематизації навчального матеріалу, розвивати пам’ять,                           ,математичну мову,логічне мислення, виховувати інтерес до уроків математики.                                                                                  Тип уроку:урок узагальнення та систематизації знань.

Епіграф:”Знання збираються по краплині,як вода в долині”

                                         Хід уроку:

I   Організаційний етап.Мобілізація активності учнів.

Учні перевіряють свою готовність до проведення уроку і визначають його головні завдання:

-знати формули для обчислення площі фігур;

-вміти застосовувати їх для розв’язування задач.

II. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

III. Відтворення та узагальнення понять,знань з даної теми.Створення відчуття учнем власної компетентності.

Робота в парах.

Учні працюють парами,повторюють основний теоретичний матеріал за схе- мою 1.(з порожніми блоками),ставлячи запитання один одному і заповнюючи схему(схема1 є на кожній парті та на дошці)

Площі фігур Трикутники Чотирикутники Круг Схема1

При цьому вчитель пропонує здійснювати спостереження за власними мовленнєвими вміннями за такими напрямками :багатство мовлення,послідовність,вміння виділити головне,переконливість.

Така робота триває 5 хв.Потім представник від кожної пари заповнює один їз блоків схеми. При цьому учні визначають формули, які були ними записані неточно. Вчитель радить учням користуватись мнемічними засобами: -прочитати формулу вголос,                                                                                              запам’ятати її через споглядання,                                                                                               описати формулу рукою в повітрі.                                                                                                    Учні оцінюють ефективність методу навчання на основі використання структурної схеми:                                                                                                                    -можливості блокового представлення матеріалу теми для організації запам’ятовування,                                                                                                                                                -можливість встановити найближчі зв’язки між поняттями,                                                         -можливість визначення плану повторення і вивчення теми,                                             -можливісь визначити блоки,що засвоєні на належному рівні та напрямки корекційної роботи,                                                                                                                           -формування вміння бачити ціле.                                                                                                                          IV. Осмислення основних теоретичних понять.Діагностика сформованості поняття”площа’’.                                                                                                                                   Вчитель пропонує здійснити самоперевірку осмислення основних понять на основі порівняння основних типів сприймання(аудіальний,візуальний і тощо).    1. Площа фігури-цедодатна величина,числове значення якої має такі властивос-ті: a) рівні фігури мають рівні площі,                                                                                                      б)якщо фігура розбита на частини,що є простими фігурами,то площа цієї фігури дорівнює сумі площ її частин.                                                                                                     2.Виключити зайвий запис:5см²,4мм²,5а,7км²,10га.  (5км).                                                      3.Рівні фігури мають рівні площі.Але ,як зрозуміти,що вони виражені різними числами 9 і 900?  (Різні одиниці вимірювання).                                                                                 V.Зміцнення знань у процесі узагальнення вмінь і навичок.                           Забезпечення чіткої організації самостійної навчальної діяльності учнів.Учні об’єднуються в групи по 4 чоловіки,розв’язуючи задачі,запропоновані вчителем,здійснюють саморегуляцію своєї пізнавальної діяльності за пунктами(вольова сфера),                                                                                                                                                  Чи розумію я текст?Чи можу намітити план розв’язання?Чи можу вказати в чому трудність?Чи можу поставити товаришу запитання?Чи відчуваю почуття успіху?

Приклади задач для розв’язування:                                                                                              1.Квадрат і прямокутник мають рівні площі.Сторона квадрата дорівнює 8 см,а одна зі сторін прямокутника 16 см.Знайти другу сторону прямокутника.                                 2. Знайти найменшу висоту трикутника,сторони якого дорівнюють 7см,8см,9см.             3.Дві висоти паралелограма 18см і 24 см .Знайти площу паралелограма,якщо різниця його сторін12см.                                                                                                             4.Діагоналі ромба дорівнюють 6см і8см.Знайти довжину його висоти.                                                                                   5.Основи трапеції дорівнюють20см і41см,а бічні сторони 10см і 17см.Обчисліть    площутрапеції.                                                                                                                                                                                                                        Розв’язавши завдання,учні звіряють свої відповіді із відповідями,що записані на дошці,беруть фігуру з номером розв’язаної задачі і наклеюють на основу,що прикріплена до дошки .Під час її заповнення учні отримують рисунок і знайомляться з поняттям апперцепція- здатність сприймати об’єкти такими,як хоче цього людина.

 

 

 

 

 

 VI Підсумок уроку Домашнє завдання .Рефлексія.                                                                           1)Учні аналізують ефективність використаних методів навчання.                                          2)Визначають домашнє завдання-скласти три задачі на використання формул для обчислення площі плоскої фігури,вказати рівень їх складності.                                       3)Визначають цінність орієнтації уроку.                                                                                               4)На заготовлених раніше фігурах пишуть прикметники,що характеризуютьїх емоційний стан на кінець уроку.                                                                                            5)Роблять висновок,що спілкування-це спосіб   вияву групової форми буття людей.                                                                                                                                        6)Називають слова,які надалі ввійдуть до їх активного словника. 

docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку