ПОЄДНАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ І ТРАДИЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ ТА ІНОЗЕМНИХ МОВ ЯК ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЄВОСТІ ЗНАНЬ

Про матеріал
Педагогічні технології, в яких домінують сучасні інноваційні педагогічні технології, максимально забезпечують не лише засвоєння матеріалу всіма школярами, але й сприяють інтелектуальному розвитку особистості, її самостійності, гуманності у ставленні до інших учнів, озброюють уміннями відповідально діяти в певних життєвих ситуаціях. У процесі своєї педагогічної діяльності педагог повинен зрозуміти, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інноваційного,особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення неповнолітніх дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня.
Перегляд файлу

Поєднання інноваційних і традиційних технологій навчання УкРАЇНСЬКої ТА іноземних мов як чинник забезпечення дієвості знань

   

Дати  кожній  дитині  щастя  – ось у  чому  вбачав  свою   місію   педагог   і   вчений В.Сухомлинський.  Але   дитина   не   може   бути   щасливою,   якщо   їй   у   школі   нецікаво,   якщо   вона   не   відчуває   себе   достатньо   здібною,   щоб   оволодіти шкільною   наукою.   Тому,   щоб   зробити   дитину   щасливою,   педагог,   перш   за   все,  повинен   допомогти   їй   вчитися,   відчути   “смак”   успіху,   навчити  працювати, думати,   спостерігати… «Успіх   у   навчанні, - зазначав   В.Сухомлинський,   -   єдине   джерело   внутрішніх   сил   дитини,   які   породжують   енергію   для   подолання   труднощів,   бажання   вчитися».

На сучасному етапі розвитку освіти великого значення набувають активні та інтерактивні методи навчання такі як: ділові та предметні ігри (вони мають сильний активізуючий вплив на учнів); мотиваційні ігри, пов'язані з моделюванням вірогідної поведінки учнів і спрямованості їхньої розумової діяльності; функціональні ігри, що є прекрасним інструментом для систематизації знань, формування певних умінь і навичок; організаційно - діяльнісні ігри (на цьому етапі включаються моменти зіткнення думок, розбіжності інтересів, елементи новизни).

Інноваційні  прийоми  активізації   пізнавальної   діяльності   учнів на уроках української мови  – це  особисті  асоціації, які  допомагають  розвинути  творчі  здібності, інтелект, нестандартність мислення,  уяву,  фантазію, орієнтують  на  пошук  нових ідей, фактів, образів тощо. При подачі нового матеріалу або узагальненні вивченого  застосовується  опорна  схема    блок - схема.

Незважаючи на розмаїття нововведень, основною формою організації навчальної діяльності залишається урок. 

 Незважаючи на розмаїття нововведень , основною формою організації навчальної діяльності залишається , перш за все, урок . Яким йому бути, вирішує вчитель .  Я цілком погоджуюсь із думкою Василя Сухомлинського : «Урок – це дзеркало загальної і педагогічної культури вчителя , мірило його інтелектуального і культурного багатства , показник його кругозору , ерудиції». Яким же повинен він бути?  Сучасний урок – це урок демократичний. Для такого уроку характерними ознаками є :

  • підготовка не мовознавців-теоретиків, а гуманних освічених людей;
  • навчання не словом, а справою;
  • проведення його не для учнів, а разом з ними;
  • спрямовування діяльності не на клас в цілому, а на особистість кожного учня;
  • забезпечення повного засвоєння навчального матеріалу на уроці.

Саме уникненню багатьох недоліків у підготовці до уроку  допомагає чітке використання методики тієї чи іншої технології, суттєвою особливістю якої є протиставлення довільних дій чіткому алгоритму, системі логічно вмотивованих дій, послідовному переходу від одного елемента до іншого.

Розробляючи технологію навчання рідної мови, виходжу в  поєднання функціонального та комунікативного підходів, що стимулює діяльність учнів на уроці, сприяє формуванню  вмінь вільно здійснювати мовленнєве спілкування в усній і письмовій формах; доцільно використовую  ресурси рідної мови в різних життєвих ситуаціях, застосовуючи вироблені суспільством правила мовленнєвої поведінки.

У процесі оновлення освіти спостерігається тенденція до інтеграції  знань,  зменшення  числа  навчальних  дисциплін,   набуває поширення  так  звана  стратегія   ефективного  навчання.

Перефразовуючи вислів"Як назвеш корабель, так він і попливе", на практиці переконалася: як почнеш урок, так  він і "пройде". Тому велику увагу приділяю організаційному моменту. Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості,  забезпечити нормальну зовнішню обстановку та психологічний настрій учнів на роботу. У своїй педагогічній практиці нерідко використовую розминки для мотивації навчання, для ненав’язливого формулювання мети і завдань уроку.

Завдяки розминці створюються умови, за яких мета і завдання навчального процесу, визначені вчителем, усвідомлюються кожним учнем як особистісно значущі. Міні-тренінги, вправи "Психоформула", "Спіймай мій настрій", "Слухняний язик" – це неповний перелік тих розминок, що їх використовую на уроках( докладніше досвід роботи та рекомендації подано у статті "Організаційний момент на уроці української мови та літератури:теорія, практика, інновації").

Тому намагаюсь у своїй роботі застосовувати оптимальні інтерактивні технології, які б проектували креативні якості особистості учня: фантазію, натхнення, ініціативу, нестандартність, непересічність, наявність власної точки зору.   Саме здатність осмислювати виучуване, виділяти основне сприяє виробленню вмінь свідомо застосовувати знання на практиці.

Сучасна методика нагромадила багатий арсенал прийомів інтерактивного навчання від найпростіших  («Робота в парах», «Ротаційні (змінні) трійки», «Карусель», «Мікрофон»)  до складних («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Аналіз ситуації»), а також імітаційні ігри, дискусії, дебати. Використання інтерактивних технологій - не самоціль, а засіб створення атмосфери доброзичливості  й порозуміння, зняття з душі дитини  почуття страху, спосіб зробити її розкутою, навіяти впевненість у своїх силах, налаштувати на успіх, виявити здібність до творчості.

Вміле застосування інноваційних форм роботи, на мою думку,  дасть змогу вчителеві успішно розв`язати порушені проблеми. Для цього визначила такий алгоритм:

  • визначити рівень підготовленості класу до сприйняття тієї чи іншої технології;
  • провести достатню попередню підготовку;
  • забезпечити послідовність в освоєнні учнями певних прийомів роботи;
  • дати учням інструктивні матеріали.

Педагогічні технології,  в  яких  домінують  сучасні   інноваційні   педагогічні  технології,  максимально забезпечують не лише засвоєння матеріалу всіма школярами, але й сприяють інтелектуальному  розвитку особистості,  її самостійності,  гуманності у ставленні до інших учнів, озброюють уміннями відповідально  діяти  в  певних  життєвих  ситуаціях.

Отже, у процесі своєї педагогічної діяльності я переконалася, що лише вдала інтеграція сучасних педагогічних технологій інноваційного,особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення неповнолітніх дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати творчу особистість учня.

 « Перед людиною три шляхи до пізнання : шлях мислення – найбільш благородний , шлях наслідування – найбільш легкий і шлях особистого досвіду – найбільш важкий» ( Конфуцій)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку