Презентація "Технологія критичного мистення"

Про матеріал
Презентація знайомить з особливостями використання технології критичного мислення в освітньому процесі. В ній описані ефективні методи та прийоми для формування критичного мистення у здобувачв освіти.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше!»                                                                 «Аліса в країні чудес», Льюїс  Керролл. Час вимагає змін у всіх сферах життя людини. І саме школа виконує важливу роль – формує особистість, здатну жити і працювати в реаліях сьогодення. Однією з технологій, що допомагає учню не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє його розвитку особистісних якостей, є технологія формування та розвитку критичного мислення. Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми відноситься до навичок ХХІ століття.

Номер слайду 2

Технологія КРИТИЧНОГОМИСЛЕННЯ

Номер слайду 3

Критичне мислення — мислення самостійне. Учні повинні мати достатньо свободи, щоб мислити і самостійно вирішувати найскладніші питання. Мислити критично можна в будь-якому віці. Навіть у першокласників накопичено для цього достатньо життєвого досвіду та знань. Навіть малюки здатні думати критично і самостійно. Саме завдяки критичному мисленню традиційний процес пізнання знаходить індивідуальність і стає свідомим, безперервним та продуктивним. Досить ефективним для формування критичного мислення здобувачів є методичні прийоми, які роблять освітній процес більш творчим, вчать учнів мислити, виділяти головне, висловлювати й аргументувати власні думки:«Взаємні запитання»«Асоціативній кущ»“Мозкова атака”«Сенкан»«Есе»“Прес”«Сторітеллінг» 

Номер слайду 4

ПЕРШИЙ ЕТАП1. Учні самостійно читають мікротему запропонованого тексту2. Згортають підручники та відповідають на запитання вчителя3. Учні читають наступну мікротему тексту.4. Задають питання вчителю.5. Вчитель стимулює учнів ставити питання не тільки по фактичному відтворенню інформації, а й на трансформацію, синтезування, аналіз прочитаного. ДРУГИЙ ЕТАП 1. Учні самостійно читають мікротему запропонованого тексту2. Згортають підручники та відповідають на запитання один одного. Алгоритм роботи для учнів:1. Уважно прочитай першу мікротему2. Згорни книжку, постав питання товаришу4. Почитай запитання словами: Хто?...,Чому?...,Коли…, Як?...5. Уважно вислухай відповідь6. Якщо потрібно, постав додаткові запитання.7. Оціни відповідь відповідно до вироблених критеріїв оцінювання. ВЗАЄМНІ ЗАПИТАННЯ

Номер слайду 5

1. Написати (слово,словосполучення) на дошці (або в інший спосіб на розсуд учителя)2. Учні записують слова, що спадають на думку, коли чують тему.3. Встановлюємо зв’язки між записаними учнями словами. Така форма роботи спонукає учнів думати вільно і відкрито стосовно певного предмета, образу,теми. Важливо: записувати слова до повного іх вичерпання; обговорити тему після проведення роботи. АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ

Номер слайду 6

1. Вчитель формулює запитання, проблему чи ситуацію і запропонувати учасникам висловити свої ідеї та пропозиції.2. Обираємо протоколіста або самі записуємо висловлені ідеї;2. Вчитель повідомляє, що учасники можуть пропонувати будь-які ідеї, які спадають їм на думку;3. Не обговорюємо ідеї одразу після того, як їх запропоновано.4. Записувати там, де записи добре видно.3. Опрацювати спільно з учасниками список ідей: додати нові, вилучити ті, що не стосуються теми, розподілити ідеї за категоріями, відібрати найкращі тощо. МОЗКОВА АТАКА

Номер слайду 7

 Сенкан (синквейн) – це короткий неримований вірш, що складається з п’яти рядків, який виник під впливом японської поезії на початку ХХ століття, і винайдений американською поетесою Аделаїдою Крепс. Він синтезує інформацію і факти в стисле висловлювання, котре описує, віддзеркалює запропоновану тему. Це швидкий і потужний спосіб аналізу, синтезу і узагальнення понять. Цей метод використовують для розвитку образної мови, який не вимагає тривалих затрат часу та передбачає реалізацію практично усіх особистісних здібностей Перший рядок – одне ключове слово – тема, яке визначає зміст сенкана – об’єкт або предмет, про який іДругий рядок – два прикметники, які характеризують дане поняття, дають опис його властивостей та ознак. Третій рядок – три дієслова, які показують характер дії об’єкта. Четвертий рядок – коротке речення, в якому автор висловлює своє ставлення до об’єкта. П’ятий рядок – одне слово-резюме, зазвичай іменник, через яке людина висловлює свої почуття, асоціації, пов’язані з даним поняттям, його сутністю. Формула написання сенкана. 1-й рядок - тема (іменник). 2-й рядок – опис (два прикметники). 3-й рядок – дія (три дієслова), пов’язана з темою. 4-й рядок – ставлення (фраза - чотири слова), почуття з приводу обговореного 5-й рядок – перефразування сутності (одне слово – синоніми, підсумок,узагальнення). СЕНКАН

Номер слайду 8

Структура есе визначається пропонованими до нього вимогами: Думки автора есе з проблеми викладаються у формі коротких тез; Думка повинна бути підкріплена доказами, тому за тезою слідують аргументи. Аргументи − це факти, явища суспільного життя, події, життєві ситуації і життєвий досвід, наукові докази, посилання на думку вчених та ін. Краще надавати два аргументи на користь кожної тези: один аргумент здається непереконливим, три аргументи можуть «перевантажити» виклад, виконаний в жанрі, орієнтованому на стислість і образність. Таким чином, есе набуває такої структури (кількість тез і аргументів залежить від теми, обраного плану, логіки розвитку думки): вступ теза, аргументи теза, аргументи теза, аргументи висновок. ЕСЕ

Номер слайду 9

Як організувати роботу1. Роздайте матеріали, у яких зазначено чотири етапи методу ПРЕС.- Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша очка зору (починаючи зі слів… я вважаю, що…)- Поясніть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази (починайте зі слів… тому, що…)- Наведіть приклади, додаткові аргументи на підтримку вашої позиції, назвіть факти, які демонструють ваші докази (…наприклад…)- Узагальніть свою думку (зробіть висновок, починаючи словами: отже,…таким, чином…)2. Поясніть механізм етапів ПРЕС-методу і дайте відповідь на можливі запитання учнів. Наведіть приклад до кожного з етапів.3. Запропонуйте бажаючим спробувати застосувати цей метод до будь-якої проблеми на їхній вибір.4. Перевірте, чи розуміють учні механізм застосування методу. Етапи можна адаптувати, пропонуючи учням наводити кілька варіантів своїх думок або прикладів.5. Коли формула буде зрозуміла всім учням, запропонуйте їм спробувати самим. Застосовуйте метод «Прес» на всіх уроках, де потрібна аргументація учнями своєї думки. ПРЕС

Номер слайду 10

Сторітеллінг – технологія створення історії та передачі за її допомогою необхідної інформації з метою впливу на емоційну, мотиваційну, когнітивну сфери слухача. У перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати. Отже, сторітеллінг – це розповідь історій. НАПРИКЛАД, як вам буде цікавіше дізнатися про появу сендвіча? СТОРІТЕЛЛІНГВаріант 1. Сендвіч — це англійський різновид бутерброда. Складається з 2-х або більше скибочок хліба (булки) і одного або декількох шарів м'ясної начинки (або будь-який інший). Оксфордський словник датує перше вживання терміна «сендвіч» по відношенню до їжі 1762 роком. Варіант 2. Відомий британський політик, аристократ Джон Монтегю, IV граф Сендвіч, дуже любив проводити час за картковими іграми. Одного разу, під час чергової гри в Крібедж, яка тривала вже кілька годин, він не знайшов часу перекусити і наказав слузі принести йому їжу між двома скибочками хліба. Його друзям дуже сподобався варіант прийому їжі без відриву від гри, і вони теж замовили хліб «по-сендвічскі».

Номер слайду 11

Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем. Ш. Амонашвілі

pptx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку