« По рідному краю з довідниками та словниками»
Краєзнавчий тур
Мета: познайомити учнів з краєзнавчою довідковою літературою, з її значенням в житті людини. Навчити самостійному пошуку інформації з різних джерел і підготовки коротких повідомлень. Закріпити вміння користуватися краєзнавчими довідниками, енциклопедіями , словниками та іншими видами довідкових джерел.
Обладнання: завдання у формі мушлі з перлинами, мультимедійне обладнання, комп'ютер з доступом до мережі інтернет, принтер, виставка з довідково-краєзнавчою літературою, краєзнавча картотека, відкритий доступ до літератури.
План:
Хід уроку:
1. Бібліотекар: Доброго дня, дорогі семикласники! Сьогодні у нас незвичайний урок, а точніше туристичний вояж по Херсонщині. Я пропоную вам спробувати себе у ролі працівників рекламного агентства. На сьогоднішній час дуже важливо розповісти всьому світу про багату історію та красу нашого краю. Показ презентації №1.
Слайд №1. Для цього нам потрібно створити яскравий та інформативний проспект «Сім перлин Херсонщини».
Слайд №2.( Чорноморський біосферний заповідник)
Слайд №3.( музей ім. Б.Лавреньова)
Дві перлинки вже існують, як зразок для вас , п' ять інших потрібно підготувати . Кожна з команд, відкрийте, будь – ласка, мушлю і дістаньте перлинку з завданням. ( Діти зачитують вголос назву свого об'єкту дослідження. Об'єкти дослідження: Асканія Нова, музей Лавреньова, Олешківські піски, Чорноморський біосферний заповідник, Херсон – фортеця +старий Херсон, Джарилгач , Зелені хутори Таврії. За бажанням бібліотекаря перелік може змінюватись).
Слайд №4. (Вимоги: інформація про об'єкт, лаконічне повідомлення, 2-3 ілюстрації, відео-сюжет, список використаних джерел, захист.)
Вимоги спільні для всіх: потрібно знайти інформацію про даний об'єкт з різних інформаційних джерел та оформити їх у вигляді унікальних фактографічних даних і привабливого , лаконічного повідомлення. Також потрібно підібрати
2-3 ілюстрації. Знайти відео-сюжет про даний об'єкт. При захисті вашої сторінки спільного проспекту буде враховуватися кількість та різноманітність використаних джерел.
2. Перш ніж приступити до виконання завдання, давайте згадаємо, які є види довідкової та іншої пізнавальної літератури. Показ презентації №2 (Вікторина – гра , за допомогою слайд – презентації. Відповіді: енциклопедія, довідник, путівник, бібліографічний покажчик, календар, інтернет, онлайн енциклопедії, електронна енциклопедія, художня література).
3. Музична хвилинка
4. Основна частина (Краєзнавчий тур)
Слайд №5.( зазначено час виконання і час захисту та побажання успіху)
Для виконання завдання у вас є 20 хвилин. Захист кожної команди триває 2 хвилини. Бажаємо вам успіхів. (Діти виконують завдання, бібліотекар консультує.)
5. Бібліотекар: Бачу, що всі блискуче впорались зі своїм завданням. Переходимо до захисту.
Діти захищають проекти.
6.Домашнє завдання: Тепер ви вже стали майже професійними рекламістами , тому вам легко буде впоратись із домашнім завданням. Ви маєте створити список літератури, в якому вкажете 3-5 назв краєзнавчої тематики. Наприклад, про вулицю, на якій розташована школа, «Вулиця , на якій я живу: історія однієї назви» і т. д.
Бібліотекар: Дякуємо всім за плідну працю. Путівничок , який ми з вами зробили буде розміщено нашій виставці, присвяченій Херсонщині.