«Бібліотека – храм мудрості і науки»
( Святковий парад улюблених книжок до дня бібліотек)
Мета:популяризація шкільної бібліотеки; дати учням загальні відомості про книгу як історичну пам’ятку людства, як коштовний скарб, у якому джерело мудрості ,та її різноманіття; виховувати в дітей повагу та любов до книги, зацікавити їх читанням.
Обладнання:костюми для учасників, вислови про книгу, записи пісень,
Розгорнуті книжково – ілюстративні виставки « Книга – друг і порадник»,
«Герої улюблених книжок».
(Лунає гімн про бібліотеку)
Бібліотекар. Доброго дня вам, шановні гості! Вітаємо всіх, хто сьогодні прийшов на наше свято – свято бібліотек, цього вічно живого храму душі і науки. Розпочати його годиться її величності Королеви Книг та її подрузі Поетичної Музи.
Поетична Муза
Бібліотека!
У тиші храму, де живуть слова,
І мови, рідної до болю,
Чаклуєш всіх великою любов ‘ю.
До тебе йдуть і зблизька, і здалека,
Щоб почерпнуть від тебе лиш добра.
Королева книг
О, як багато вас зійшлось
Сьогодні тут на свято!
Та бачу, місце всім знайшлось,
Хоч може, тіснувато.
Ось так і в палацах моїх,
Хизуючись собою трошки
Мільйони підданих моїх
Стоять в струнких обложках
Та підданих моїх пізнать
Ви зможете з одного мигу,
Як тільки я себе назву,
Я – Королева книга. (так , як називають моїх підданих? (Книги )
Бібліотекар. Символічно, що саме в день Віри, Надії, Любові та їх матері Софії ( мудрості) відзначається свято бібліотек. А свято бібліотек – це, передовсім, свято книги, подивіться на них, вони навчають вас, дарують вам мудрість. Тож сьогодні ми з вами можемо спостерігати незвичайний парад, парад улюблених книжок наших читачів.
Королева Книг.
Мабуть, немає такої людини, яка б не читала чи не слухала казок. Казка – це символ дитинства та родинного затишку.
( Звучить пісня «Маленька країна», виходять учні 3 – Б класу з книжками)
1). Ми йдемо в бібліотеку,
І стільці чекають нас.
Ми книжки беремо в руки,
І читає весь наш клас
2). Клас чарівні казки любить,
Де царівни і вовки
Ми закинули ляльки,
Бо читаєм вже казки!
Всі разом. Подивіться, вони чудові, різнокольорові!
(Показують книжки « Казки світу», «Казки Іспанії» та інші.)
Поетична Муза.
Хто мріє про книги
І любить читати –
У світ він порине
Цікавий, багатий
Бібліотекар. Чуєте, море шумить, пірати з пригодницьких книг наближаються!
(Звучить музика, виконується танець піратів учнями 7- Б класу)
Учень. Наш клас дуже любить читати пригодницькі книги, вони переносять читачів на безлюдні острови і потрапляють у полон до піратів. Скільки пригод і відкриттів чекають тут кожного читача-мандрівника! Ми звертаємось до всіх шукачів пригод (усі«Боротись і читати, знайти і не здаватись!»)
(показують дітям книги « П’ятнадцатирічний капітан», «Пригоди Тома Сойєра», «Острів скарбів»)
Учениця. Цю пісню, присвячую всім читачам пригодницьких книг.
(Виконується пісня про книги під фонограму «Не вішати ніс гардемарини»)
Як на світі треба жити,
Як поводитись нам слід,
1.Книга може всіх навчити –
тільки доброго нас вчить.
Від нудьги і від неробства
книги справжні лікарі.
Доброти вчать і відваги
Книги наші вчителі!
Приспів:
Книжки – це світ казок цікавих,
Книжки – це стежка у життя,
Книжки це розум і знання,
Книжки це розум і знання,
Помічники у різних справах.
2.Якщо друг твій справжній – книга,
ти читаєш залюбки,
То розтане в серці крига,
якщо посварився ти.
З книгою завжди цікаво,
з нею весело завжди.
Книзі – слава, книзі – шана,
ти її і полюби.
Приспів.
Бібліотекар. А ось до нас завітали читачі з 5 –А класу
(Звучить музика з фільму про Шерлока Холмса)
Учень. На свято ми принесли свої улюблені книжки , які прочитали всім класом і зараз ви маєте унікальну можливість познайомитись з ними. Книга «Пригоди детектива Ниточки». Детектив Ниточка – незвичайний персонаж. Він розплутує кримінальні загадки та таємниці, з якими довелось колись зіткнутися.
(виходить детектив Ниточка з книжкою )
А це, книга про Молі Махлюй, маленьку чарівницю, яка зазирнула до забороненого у її віці довідника для чарівників старших за 100 років.
Книги розуму навчають,
Знаєм більше ти і я.
Вгору сходи виростають,
Сходи - це наші знання.
Поетична Муза.
Впізнати книжкових героїв непросто
Докласти знань має кожен із вас.
Та все про них дізнатись можна,
Настає довгожданий, загадковий час!
Бібліотекар.
1.Казка про чудове перетворення бідної служниці на красуню - принцесу за допомогою чарівного взуття і кохання. (Попелюшка)
2.Братик не завжди слухався свою сестру і напився води з калюжі .(Сестриця Оленка та братець Іванко)
3.Головна героїня цієї казки наїлася одним зернятком, спала в горіховій шкарлупі, вкривалася пелюстками троянд. (Дюймовочка)
4. Королева, яка прожила все своє життя серед криг та снігу (Снігова королева)
5. Ця героїня, завжди мандрувала на свойому літаючому апараті.
(Баба-Яга , мітла та ступа)
Бібліотекар. А зараз зустрічайте читачів 4 – А класу.
( Під пісню « Книжчин дім» виходять учні 4-А класу)
Учень. А ми, любимо читати журнали для дітей (показують і кажуть назву журналів «Пізнайко», «Стежка», «Малятко», «Барвінок», «Щедрику – Ведрику».
Новини дня вчорашнього і глибина віків,
Поради для дорослих, казки для малюків
Статті в журналі вченому і сторінки газет –
Це, ( преса, періодика ) відкриєм вам секрет.
Читач її шанує, у світ новин це крок,
Цікаву періодику читаєм до дірок.
А «Джмелик» вам розкаже, про кольори веселі
Про фарби і пастелі, картинні галереї.
Художників відкриють уважні читачі
Бібліотекар. Сьогодні на цім святі присутні дві сварливі красуні Параска і Палажка Ну ніяк вони свої конфлікти не владнають без стороннього ока. Прийдеться їх вислухати.
(виходять Параска і Палажка)
Параска 1.Йо-йо-йо… Та ти дивися, які тут гарні люди зібрались.
Палажка 2.А я шо - не гарна?
1. Та не відволікай мене своїми балачками. Дивись, які діти гарні, добрі,
привітні, культурні. Справді, як не з нашої школи.
2.Та, з нашої це школи, бач як посміхаються.
1.А я чула, що в них є пречудова резиденція – шкільною бібліотекою називається.
2.Там що, справді так гарно?
1.Аякже. А ти що там не була? Ой, проґавила ти свої молоді роки. Які там книжки з малюнками, з картами, фотографіями. А яка там обслуга… В момент твої забаганки виконають!
2.Все що захочу?
1.Все що хочеш, там же Інтернет є!
2.А хто такий Інтернет?
1. Інтернет - це така мудра махіна, яка тобі всьо шо хоч знайде.
2.Що, і друзів може той Інтернет найти?
1. Певно що може, але тобі навіщо, дивись, скільки тут друзів і не треба нікого шукати.
2.Та ні, але ж я інтересуюся. Може ти мене по – приятельські поведеш туди.
1.Хоч зараз. Саме туди я йду. Там у них сьогодні свято.
2.Яке це?
1.День бібліотек святкують, так би мовити. Йду поздоровляти. Хочеш поділюся букетом і гайда зі мною.
Вітаю з святом щиро нині,
Щоби ви всі були щасливі,
Щоб не було від читачів відбою,
Й вам гроші лилися рікою.
2.Щоб вдалих спонсорів знайшли по Інтернету,
Які б опікували всю бібліотеку.
Тож зичимо: щоб балаканина ця збулася!
Вам кланяються дівчинки Парася і Палазя!
А зараз перевіримо, чи уважно ви слухали нас.
Спробуйте відгадати загадки.
Щодня приходим в храм духовний,
Світ пізнаєм у рідній мові.
Це не кіно, не ігротека,
Дитяча це…(Бібліотека)
Розібратись в морі книг -
І веселих і сумних -
Допоможе вам не пекар,
А знавець …(Бібліотекар)
В школі - учень,
Вдома – син,
У театрі ти глядач.
Як зайдеш в бібліотеку,
Будеш зватися …(Читач)
Параска. А для маленьких читачів, у нас є чарівна торбинка у якій знаходяться речі з різних казок, треба їх розібрати:
1.Золотий ключик (Пригоди Буратіно)
2.Човник ( Івасик – Телесик)
3.Колосок (Колосок)
4.Рукавичка (Рукавичка)
5.Листок (Коза – Дереза)
6.Пір’ячко (Кривенька качечка)
(Звучить пісня про козаків)
Бібліотекар. Звідки ви і хто такі?
Учні. Козачата ми!
Учень. Прийшли на свято до вас, щоб розказати про свої улюблені книжки. Ми захоплюємося історичними подіями, що відбувалися дуже давно на землі нашої України. Читаємо книжки та журнали про славу козацьку, про їх традиції, побут, звичаї, щоб бути гідними свого народу.
(Демонструють книги «Притчі про Україну», «Дідух», і журнал
«Світ дитини» )
Учень.
Бібліотека – це неначе школа,
Це інформації широке коло.
А ще - ідей жива скарбниця
Для всіх, хто хоче знанням збагатиться.
Учень.
Думи козацькі діти, читайте
Пісню козацьку не забувайте
Мужність плекайте в собі, школярі
Як це робили колись козаки.
(Виконують танок «Козачки»)
Королева Книга
Якщо забракне серцю таємниць,
Захочеш доторкнутися святого,
Пройди поміж тісних рядів полиць.
Торкнися книги – джерела усього.
Бібліотекар.
Запрошую до слова нашого гостя, поета,старшого друга наших козачат___________
( Виступ поета -----------)
Поетична Муза.
Любі хлопчики й дівчата!
Закінчилось наше свято!
.Я вам хочу побажати
Книг багато прочитати .
Королева Книг.
Я, навчу вас, любі діти,
Наш рідний край любити,
Рідну землю боронити,
Для свого народу жити.
Бібліотекар.
Добігло до кінця наше свято, але не завершується зустріч із книгою. Бажаю вам назавжди подружитися з нею!
(Лунає пісня « Герої дитячих книг», учасники свята у костюмах виходять на сцену)