Урок 11
Тема: Побудова діаграм та графіків. Практична робота № 4 «Побудова діаграм»
Навчальна мета: Засвоїти практичні навички в роботи з табличним процесором
Розвивальна мета: Розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами, виконувати дії за зразком
Виховна мета: Виховувати зосередженість, вміння застосовувати новий матеріал на практиці.
Тип уроку: Урок застосування знань і вмінь (практика)
Структура уроку
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Етап орієнтації
Мета сьогоднішнього уроку якомога найкраще познайомитися із роботою з табличним процесором
III. Етап проектування
ІV. Етап навчальної діяльності
Побудова діаграм та графіків.
Щоб створити діаграму, треба виконати такі дії:
• Виділити на робочому листі дані. які необхідно відобразити на діаграмі (нехай виділено діапазон комірок FЗ:F8).
• Клацнути на кнопці "Мастер диаграмм", що на стандартній панелі інструментів, з'явиться вікно "Мастер диаграмм [шаг 1 из 4]: тип диаграммы".
• Виконати крок 1 - вибрати вкладку "Стандартные" або "Нестандартные", вибрати тип діаграми у списку "Тип:", уточнити різ¬новид типу у списку "Вид:" (Нехай для нашого прикладу вибрали "Круговая"). Подивитися результат, натиснувши і притримуючи кнопку "Просмотр результата". Клацнути на кнопці "Далее" - з'явиться діалогове вікно "Мастер диаграмм [шаг 2 из 4]: источник данных диаграммы".
• Виконати крок 2 - вибрати джерело даних діаграми. Якщо треба змінити діапазон даних (наприклад, =Лист!$Р$3:$Р$8), вибрати вкладку "Диапазон данных". У вкладці "Ряд" вибирають послідовність даних, для якої у полі "Ім'я" можна задати ім'я, звідки його взяти, а у полі "Значення" модифікувати діапазон комірок. У полі "Подписи оси X" можна вказати комірки, звідки ці підписи беруться. Клацнути на кнопці "Далее" - з'явиться нове діалогове вікно "Мастер диаграмм [шаг 3 из 4]: параметры диаграммы ".
• Виконати крок 3 - вибрати параметри діаграми у шістьох вкладках. У вкладці "Заголовки" у полі "Название диаграммы" внести назву всієї діаграми; у полях "Ось Х", "Ось У" і "Ось Z" внести назви відповідних осей. У вкладці "Оси" вибирають способи відображення написів. У вкладці Линии сетки" задають на діаграмі основні та допоміжні лінії. У вкладці "Легенда" можна розмістити на діаграмі у вибраному місці пояснюючий текст.
У вкладці "Подписи донных" послідовності даних можуть бути підписані своїми значеннями. У вкладці "Таблица донных" можна приєднати до діаграми таблицю її вихідних даних. Клацнути на кнопці "Далее" - з'явиться діалогове вікно "Мастер диаграмм [шаг 4 из 4): размещение диаграммы ".
• Виконати крок 4 - вказати, де повинна знаходитися діаграма - на окремому або поточному листі з таблицею. Клацнути на кнопці "Готово". Якщо діаграму буде розміщено на окремому листі, то краще зробити пояснюючий напис для її ярлика.
Для прикладу за вищенаведеною таблицею результатів можна створити наведену діаграму.
Маленькі квадратики в кутках і посередині ліній рамки дозволяють змінити розміри та показують, що діаграма виділена. Діаграму можна перемістити захопивши мишею її середину. Для редагування її потрібно виділити подвійним натискуванням мишею. Вказавши на потрібний елемент діаграми (заголовок, легенда, осі, серії даних, область даних або область діаграми), правою кнопкою миші можна викликати діалогове вікно для його форматування.
При роботі з діаграмами слід врахувати, що:
• будь-які зміни значень в комірках таблиці, які використані для побудови діаграми, одразу ж відображаються на самій діаграмі;
• перетягування мишею однієї з точок на діаграмі викликає зміну значення у відповідній комірці таблиці;
• додати в діаграму нову послідовність даних можна транспорту¬ванням мишею виділених даних в область діаграми.
Практична робота № 4 «Побудова діаграм»
Завдання
Додаток 1
VI. Контрольно-оцінювальний етап
VII.Домашнє завдання
Повт. § 7,9, вивчити терміни
Додаток 1
Практична робота № 4 «Побудова діаграм»
Прізвище, ім`я |
Оцінки з фізики |
||
Лабораторна робота |
Контрольна робота |
Тематична атестація |
|
Іванов Василь |
5 |
7 |
6 |
Сидоров Олександр |
4 |
3 |
3,5 |
Листова Олена |
10 |
7 |
8,5 |
Какор Олег |
8 |
6 |
7 |
Васько Ігор |
8 |
8 |
8 |
Порядок форматування діаграми:
Самостійне виконання завдань практичної роботи із записом порядку дій.
1