Учитель – це значно більше, ніж просто учений.
Великий учений може і не бути вчитилем.
Вчитель – це також актор.
Він веде свою роль, і від його таланту (або бездарності) залежить увага (або байдужність) публіки.
Бо клас – теж глядачі. Але вчитель – більш ніж актор. Навіть народний артист ніколи не несе відповідальності за свого глядача. А вчитель – несе.
Методична розробка уроку
Предмет: основи конструювання одягу
Тема уроку: Побудова креслень шалевих комірів
Мета уроку:
Ознайомитись із поняттями: «шаль», «апаш», перегин лацкана, лінія напівзаходу, дзеркальне відображення. Навчитись особливостями конструювання шалевих комірів, самостійно виконувати побудову креслення, взаємоповазі під час роботи в групах;
Сприяти розвитку практичних вмінь та навичок, логічного мислення, просторової уяви, умінню оперувати отриманими знаннями; розвинути проектувальні вміння, творчі ідеї та здібності учнів;
Формувати самостійне мислення та високу професійну майстерність, навички індивідуальної і колективної праці, позитивне ставлення до трудової діяльності, почуття відповідальності, вимогливі до себе, дбайливості, дисциплінованості, старанності, наполегливості;
Виховувати охайність і точність під час виконання креслярських робіт, спостережливість, культуру мовлення та культуру поведінки, почуття патріотизму.
Очікувальні результати
Засвоїти:
Навчитися:
Тип уроку: комбінований з елементами ділової гри.
Методи і прийоми навчання: репродуктивний, пояснювально-ілюстративний; випереджаючі завдання, розповідь-пояснення, евристична бесіда, практичний показ, демонстрація, практична робота, інтерактивний метод «мозковий штурм», робота в групах.
Форми роботи: фронтальна, кооперативна-групова.
Комплексно-методичне забезпечення уроку: слайдова презентація «Побудова креслень шалевих комірів», ілюстрації моделей жіночого одягу відомих кутюр’є, макети зразків моделей одягу з шалевими комірами, комплект лекал в натуральну величину, плакат «Побудова креслень вшивних шалевих комірів», інструкційні картки, критерії оцінювання, тестові завдання, відеоматеріали, дидактичні інформаційні блоки.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: креслярські інструменти, манекен навчальний, набір інструментів для виконання практичного завдання.
Візуальний ряд: мультимедійні засоби навчання, різновиди шалевих комірів в натуральну величину, ілюстрації моделей одягу.
Міжпредметні зв’язки: Технологія виготовлення одягу, Інформаційні технології, Виробниче навчання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Повідомлення черговими про відсутніх учнів.
ІІ. Актуальність і корекція опорних знань.
Узагальнення відповідей учнів, підведення підсумків. Оцінювання.
Метод самооцінювання під керівництвом учителя.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
3.1 Мотивація навчально-пізнавальної діяльності (створення проблемної ситуації)
Учитель оголошує девіз уроку.
«Практика завжди має бути побудована на хорошій теорії, ворота якої – перспектива.»
Діалог учителя з учнями.
Робота виконується у формі ділової гри з використанням організації навчання у співпраці практиків та теоретиків. Учні об’єднують у дві групи, кожна група складається з теоретиків і практиків.
3.2 Очікувані результати учнями від випереджаючих завдань.
Учні презентують ескізи моделей комірів типу «шаль» та «апаш», конструкцію яких хотіли би створити і відобразити у власному виготовленому ними виробі.
IV. Оголошення теми та мети уроку.
Сприйняття та первинне осмислення матеріалу.
Алгоритм вивчення нового матеріалу.
4.1 Особливості конструювання шалевих комірів.
4.2 Виконання побудови креслень визначених конструкцій (додаток 1.)
4.3 Кінцеві оформлення креслень (додаток 2.)
V. Узагальнення та систематизація набутих знань.
5.1 Міні – практикум (робота в групах).
Завдання виконуються за алгоритмом:
5.2 Метод «Мозковий штурм» (підтвердження єдності понять «теорія і практика»)
Отже, чи важливий принцип єдності теорії та практики у професійному самовдосконаленні?
Дайте відповіді на запитання і доведіть, що це дійсно так: (початкові букви відповідей складають слово єдність – мотивація пізнавальної активності учнів).
VІ. Підведення підсумків уроку (дебрифінг)
Вчитель пропонує учням скласти «валізу» зі знань, умінь і гарного настрою, отриманих від сьогоднішнього уроку.
Прийом «Думки вголос»
VІІ. Домашнє завдання.
Виконувати побудову креслень вшивного та суцільновикроєного шалевого комірів зі щільним приляганням коміра до шиї.