Інтерактивний урок корекції і узагальнення знань за темою "Подібність трикутників. Застосування подібності" з комп'ютерною підтримкою. Урок доцільно проводити після вивченої теми перед контрольною роботою.
Урок корекції і узагальнення знань по темі:
„Подібність трикутників.”
Мета. Повторення, корекція і більш глибоке осмислення учнями навчального матеріалу по даній темі; розвивати логічне мислення учнів, шляхом постановки питань творчого характеру; формування комунікативної культури, утвердження демократичних відносин, тактовності у стосунках учнів.
Тип уроку. Урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання. Мультимедійний проектор, комп’ютер.
ХІД УРОКУ.
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
„ТРЕБА НЕ ТІЛЬКИ ОПАНОВУВАТИ МУДРІСТЬ, А Й УМІЛО КОРИСТУВАТИСЬ НЕЮ.” Ціцерон.
Ці слова древньоримського оратора Ціцерона і стануть девізом нашого уроку.
Урок проводиться у формі гри. Клас заздалегідь поділений на три групи – команди.
Теоретична розминка.
Конкурс для капітанів команд. За 1 хв. потрібно дати найбільше правильних відповідей на запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
Запитання для капітана I команди.
1. Якщо три сторони одного трикутника відповідно пропорційні трьом сторонам другого трикутника то трикутники…
2. У подібних трикутників кути…
3.Квадрат катета в прямокутному трикутнику дорівнює добутку...
4.Що означає, що трикутники подібні з коефіцієнтом подібності 1?
5. Плоский кут з вершиною у центрі кола називається..
6. Середня лінія трикутника відтинає від нього трикутник …
7.Коефіцієнт подібності цих трикутників дорівнює…
8. Вписаний кут дорівнює 43°. Тоді відповідний йому центральний кут дорівнює…
9. Чи подібні два рівнобедрені прямокутні трикутники?
10. Два кути трикутника дорівнюють 70° і 25°. Чому дорівнюють кути трикутника подібного даному з коефіцієнтом подібності 2.
11. Висота в прямокутному трикутнику, проведена до гіпотенузи, ділить її на відрізки 4 і 16 см. Знайти висоту.
12. Чи подібні два квадрати?
Запитання для капітана II команди.
1. Якщо дві сторони одного трикутника відповідно пропорційні двом сторонам іншого трикутника і кути між ними рівні, то ці трикутники…
2. Бісектриса кута трикутника ділить протилежну сторону…
3. Кут, вписаний у коло, дорівнює…
4. Прямокутні трикутники з відповідно пропорційними катетами є…
5. Чи може вписаний кут бути прямим?
6. Пряма, яка перетинає дві сторони трикутника і паралельна третій стороні, відтинає від нього…
7.Чи правильно: «Якщо два прямокутні трикутники такі, що катети першого трикутника у два рази менші від катетів другого той гіпотенуза першого у два рази менша за гіпотенузу другого.»
8. Що треба знати, щоб стверджувати, що два рівнобедренні трикутники рівні?
9. Чи можуть два трикутники бути подібними, а не рівними?
10. Чи можуть два трикутники бути рівними, а не подібними?
11. Чи подібні два рівносторонні трикутники?
12. Сторони одного трикутника дорівнюють 5см, 3см, 4см, а другого відповідно дорівнюють 10см, 6см і 8см.Чи подібні ці трікутники?
Запитання для капітана III команди.
1. Якщо два кути одного трикутника відповідно дорівнюють двом кутам другого трикутника, то такі трикутники…
2. У подібних трикутниках сторони…
3. Медіани трикутника діляться точкою перетину у відношенні…
4. Кут, вершина якого лежить в на колі, а сторони перетинають коло називається…
5. Квадрат висоти в прямокутному трикутнику дорівнює добутку…
6. Пряма, паралельна будь-якій стороні трикутника відтинає від нього…
7. Вписаний кут, що спирається на діаметр дорівнює…
8. Квадрат катета в прямокутному трикутнику дорівнює добутку…
9. Відношення периметрів подібних трикутників дорівнює…
10. Властивість дотичної до кола…
11. Хорда, яка проходить через центр кола називається
12. Один з гострих кутів першого прямокутного трикутника дорівнює 35°, а другого-55°.Чи подібні трикутники?
Усне роз’язування задач.
Конкурс 1
Вказати подібні трикутників і довести їх подібність Оцінюється в 3 бали. Капітани вибирають завдання. 30секунд на обговорення.
Малюнок 1
|
Малюнок 2
|
Малюнок 3
|
Конкурс 2
Знайти проекцію катетів на гіпотенузу і сторони прямокутного трикутника
Оцінюється в 5 балів. Капітани команд вибирають завдання. (2 хв на обговорення).
Мал..4
|
Мал.5 |
Мал.6
|
Конкурс 3
Оцінюється в 5 балів. Капітани команд вибирають завдання.( 2 хвилини на обговорення.)
Знайти х, (О-центр кола)
|
|
|
Конкурс 4
Вказати подібні трикутників і довести їх подібність Оцінюється в 5 балів. Капітани вибирають завдання. 3 хвилин на обговорення
Конкурс 5
Розв’язати кросворд.
Кожна команда отримує листок з надрукованим кросвордом. Команда яка розгадає швидше отримає 2б.
1.Найдовша сторона прямокутного трикутника.
2.Рівність двох відношень.
3.Відрізок, що сполучає центр кола з довільною точкою на колі.
4. Відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони.
5.Трикутники, в яких сторони пропорційні і кути рівні.
6.Кут, вершина якого лежить на колі, а сторони перетинають коло.
7.Пряма, яка перетинає коло у двох точках.
8.Твердження, що не доводиться.
9. Промінь, який виходить з вершини кута, проходить між його сторонами і ділить кут навпіл.
10.Відрізок, що сполучає протилежні сторони многокутника.
Даний конкурс оцінюється 5 балами.
Конкурс 7
На домашнє завдання кожна з команд повинна скласти задачу для своїх суперників. Капітани оголошують умови задач для суперників. На розв’язування задач кожній команді дається по 7хв. Конкурс оцінюється в 10б.
III Підведення підсумків
Капітани команд підраховують кількість отриманих балів
Оцінюють роботу своїх гравців
Додатковий бал додається тій команді, чиї гравці були найактивнішими.
IV Домашнє завдання:
Повторити П.10-14 Тест №2,ст.123.
Презентація додається.