Поділ слів для переносу

Про матеріал
Поділ слів на склади для переносу. Позначення м’якості приголосних на письмі. Спостереження за словами, в яких звуків меньше, ніж букв.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок №3тема уроку: Поділ слів на склади для переносу. Позначення м’якості приголосних на письмі. Спостереження за словами, в яких звуків меньше, ніж букв.

Номер слайду 2

Сьогодні ми продовжимо закріплювати свої знання про звуки та букви української мови, а також пригадаємо, як можна переносити слова з рядка в рядок. Каліграфічна хвилинкабус куль Ґа цир гло дзи. ГлобусдзиҐа. Циркуль- Яке слово тут зайве?Доповни і запиши речення: Лінійка,…..,…….,………,…… - шкільне приладдя.

Номер слайду 3

Прочитай уривок з вірша. Головна професія…Є одна поміж професій. Якої вчаться у житті. Вона для кожного найперша. Якої вчитемешся й ти!Яка професія для тебе головна зараз?

Номер слайду 4

Спишіть слова в алфавітному порядку. До кожного слова постав запитання. На які дві колонки можна їх поділити?Ведмідь , вересень, медаль, олень, портфель, учитель. Хто? Що?Ведмідь вересень олень медаль учитель портфель

Номер слайду 5

Прочитайте прислів’я. спишіть, вставляючи потрібні букви.1. Вче..я – світ, а невче…я – тьма.2. Не кажи «не вмію», а «кажи навчус..»3. Хто зна…я має, той і мур зламає

Номер слайду 6

Гімнастина для очей

Номер слайду 7

Розглянемо таблицю. Пригадаємо, коли в словах може бути звуків менше, ніж букв.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Звуків меньше, ніж букв, у словахІз буквосполученням дж,дз. Зі знаком м’якшення ьІз м’якими подовженими приголосними звуками. Бджола, дзвіноктьма[н’:] навчання

Номер слайду 8

Спиши слова, в яких звуків меньше, ніж букв. Бджола, зірка, мрія, дорога, дім, колодязь, кіт, дзиґа, знання, якір, хліб, морква, ґудзик, голінь, мед, гоління, розум, дівчинка.

Номер слайду 9

Пригадаймо,як можна переносити слова з рядка в рядок.1. Слова переносимо по складах: мо-ре, лі- то, де-ре-во.2. Слова с одним складом не переноиться: гриб, кіт, дім.3. Одна буква в рядку не залишається і не переноситься на другий рядок.4. не можна розривати буквосполучення «дж» , «дз», якщо вони позначають один звук: хо-джу, ра-джу-ся, гу-дзик.5. не можна розривати буквосполучення «ьо» , «йо»: пе-ньок, зна-йо-мий.6. у словах, де є подвоєння приголосних 1 літера залишається в робочому рядку, а інша переноситься: гіл-ля, колос-ся, волос-ся.

Номер слайду 10

Спиши слова, поділяючи їх для переносу: Абрикос, апельсин, черешня, черемха, очерет, пшениця, пиріг, апетит, знання, читання, приладдя. Аб-ри-кос,апель-син. Че-реш-ня. Че-рем-ха, че-ре-мха. Оче-рет. Пше-ни-ця. Пи-ріг. Апе-тит. Знан-ня, зна-ння. Чи-тан-ня, чи-та-ння. При-лад-дя, при-ла-ддя.

Номер слайду 11

Прочитай початок казки. Слова, що в дужках, змінюй за змістом. Як дівчинка Буквар образила Дівчинка пішла до школи. Мама дала їй Буквар. Новенький,з яскравими (малюнки). Дівчинка швидко навчилась читати. (Закинути) Буквар. Прикро йому, (Буквар). Одного разу повернулась дівчинка зі (школа), поклала порфель,(пообідати). Вийняла з портфеля книгу з червоним вітрилом на палітурці й читає. Раптом чує – хтось говорить тоненьким-тоненьким голосом, ніби маленька дитина: Чом ти забула про мене, дівчинко? Адже я (навчити) тебе читати. Здивуваласяь дівчинка…Знайди склади з м’якими приголосними звуками.(якшо після приголосної стоїть буква я, і, є,ю,ь)

Номер слайду 12

Домашне завдання: прочитай ще раз текст с попереднього слайду. Випиши слова, у яких звуків меньше, ніж букв

pptx
Додано
28 березня 2023
Переглядів
1459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку