Урок «Відсоткові розрахунки» 6 клас

Про матеріал
Урок з використанням інформаційних і проектних інноваційних технологій, технології рівневої дифференціації . На уроці використано методи навчання: робота в парах, робота в малих групах, закінчи речення. Інтерактивні методи навчання є частиною особистісно-зорієнтованого навчання, оскільки сприяють соціалізації особистості, усвідомленню себе як частини колективу, своєї ролі і потенціалу. У додатку - комп’ютерна презентація. Вона застосовується на всіх етапах проведення уроку та відповідає загальнодидактичним принципам наочності, систематичності і послідовності засвоєння знань. На уроці реалізується прикладна спрямованість курсу математики –ознайомлення учнів із прикладними задачами, формування вміння розв’язувати такі задачі.
Перегляд файлу

Тема уроку : «Відсоткові розрахунки»

Цілі:

Освітня (формування  математичної компетенції): формування вмінь використовувати  поняття  пропорції та її властивостей  для розв’язання задач на відсотки; закріплення навичок використання правил знаходження невідомого члена пропорції при розв’язанні рівнянь; показати широту використання  в житті відсоткових обчислень за допомогою розв’язання задач з різних сфер життєдіяльності людини з метою розвитку активної пізнавальної діяльності учнів.

Виховна (формування поведінкових компетенцій): виховувати працелюбність і позитивне ставлення до навчання; сприяти вихованню бережливості та економії ;

Розвиваюча (формування вмінь виконувати самостійну науково-пізнавальну діяльність): розвивати логічне мислення, пам’ять, культуру математичної мови та записів; розвиток у учнів дослідницької  культури; створення умов, що забезпечують  формування у учнів навичок самоконтролю. 

Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.

Форми роботи: групова та індивідуальна, фронтальна, колективна.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап. Привітання  учнів. Повідомлення  теми уроку, форми проведення ( школа «Юного економіста»). Слайд 1

 

  1. Актуалізація опорних знань.

«Реєстрація учнів» Інтерактивна вправа «Робота в парах» Слайд 2

Учні перевіряють один у одного рівень засвоєння  теоретичних знань

  • Що показує відношення чисел a і b?
  • Що таке пропорція?
  • Основна властивість  пропорції.

 

Діти оцінюють відповіді однокласників у картці учасника школи (по 0,5 балів за відповідь).  Доповнення 1

Сьогодні на уроці мова піде про сімейний бюджет, про його економію. В майбутньому обов’язки розподілу  бюджету сім’ї  ляже  безпосередньо на ваші плечі, а поки ми спробуємо внести свій вклад в питання економії, використовуючи знання з тем «Пропорція», «Відсоткові розрахунки».

 

«Практичне застосування теоретичних знань»    Слайд 3

  1. В минулому місяці зарплата батьків складала    6,5 тис. гривень у тата і 3,5 тисячі гривен  у мами.
  •  У скільки разів більше заробив тато, аніж мама?
  •  Яку частину сімейного бюджету складає    заробіток мами?
  •  Скільки відсотків сімейного бюджету витрачено  на комунальні  послуги, якщо заплатили 1,2 тисячі    гривень? 

Розв’язання кожної задачі у дошки оцінюється в 1 бал (якщо діти на місцях упораються з задачами швидше, тоді також оцінюють себе  в картці учасника).

  1. Запишіть пропорції (два види записів) и поясніть як знайти невідомий член пропорції.

Розв’яжіть рівняння, використовуючи ці правила:

«Робота за рівнями» 

А (до 7 балів):            ;                            (1 бал)

 

Б (від 8 та вище):              (2 бали)

 

  1. Застосування знань, вмінь, навичок.

Слайд 4 Як мінімум раз на місяць в  кожному домі згадують про:

  • забуте світло у  в ванній кімнаті;
  • про комп’ютер, працюючий цілодобово;
  • про старий  ненажерливий  холодильник.

И після оплати рахунків за електроенергію нагальним стає питання –

як зекономити електроенергію , і, відповідно, гроші.

Слайд 5 «Оплата за електрику в місяць, рік»

Зафіксуйте у зошиті  «Середня оплата за електрику в місяць - 250 грн., в рік – 3000 грн.»

Оплата комунальних послуг в теперішній  час може суттєво вплинути на  сімейний бюджет. Причому більшу частину цієї суми складають рахунки за електрику.  Як же знизити витрати і зекономити електроенергію?

Слайд 6 Проблема:

  • Як допомогти  батькам в економії сімейного бюджету?
  • Як заробити для себе на кишенькові витрати або телефон ?

Народна мудрість : «Багатий  не той, хто багато заробляє, а той, хто з розумом витрачає…»

Слайд 7 У трикімнатній квартирі у середньому використовують 20 ламп.

Якщо ви не встигли встановити енергозберігаючі  лампи, які споживають у 4,5-5 разів менше електрики, то саме час їх придбати. Ціни на них, звичайно, вищі,  ніж  на звичайні, але термін їх використання у  декілька разів довший за лампи розжарювання и споживають вони менше струму.

Слайд 8 Розглянемо особливості використання звичайних   та енергозберігаючих  ламп.

Слайд 9 Повідомлення помічників - пошуковців «Порівняльна таблиця економії при використанні енергозберігаючої лампи» (по 2 бали за роботу)

Слайд 10 На одній енергозберігаючій лампі в рік ми економимо -

  (87,5 - 63,5) = 24 грн. А на 20 лампочках у квартирі -  24*20=480 грн.

Питання до  класу : Скільки відсотків від  сплати за електроенергію в рік можна зекономити при використанні енергозберігаючих  ламп?

                23 %  або  16% п оплаті за електроенергію (1бал+1 бал)

 

Ні для кого не  секрет, що струмінь  води зі зламаного або нещільно  закритого крана за добу виливається в десятки, а іноді й сотні літрів води. Наслідками цього є квитанції  на оплату з величезною кількістю  нулів.

 І якщо говорити образно,  в кожній оселі є безліч таких нещільно закритих кранів, через які безперервно «витікає» електроенергія, а разом з нею й фінанси. Йдеться про побутову електротехніку, яка споживає енергію навіть у сплячому режимі або в режимі очікування. Якщо ж врахувати, що в кожному господарстві є приблизно два десятки подібних пристроїв, то на рік тоненька цівка може перетворитися на досить значний «відтік» коштів з вашої ж кишені.

Слайд 11 Електроприбори в режимі очікування теж споживають  енергію.

Питання до класу: Скільки відсотків оплати за електрику витрачаються впусту?

Коли зарядний пристрій підключений до розетки постійно, до 95% енергії використовується впусту.

Краще за все илюструє безглуздість витрат електроенергії «вимкнений» телевізор, який можна спостерігати практично в кожній сім’ї. Можна подумати, що якщо екран нічого не показує, тоді і енергія не витрачається. Однак це далеко не так. Деякі електронні схеми і блок живлення телевізору знаходяться під постійною напругою, для забезпечення взаємодії з ПДК. В цьому випадку електрика витрачається в вигляді тепла, що виходить з блоку живлення. Взимку такий «підігрів» може і згодиться, а у літній час зайве тепло може стати вашою  головною біллю.

Окрім того, економія електрики дозволить скоротити споживання природних ресурсів й знизити викиди шкідливих речовин в атмосферу, тобто  внести свою лепту в збереження наших річок, озер та лісів.

Слайд 12 При економії100 Вт електроенергії, ми можемо зберегти:

  • 48 кг кам’яного вугілля;
  • 33 л нафти;
  • 35 м³ природнього газу.

Слайд 13 Підрахуйте, скільки Ви зекономили енергії. Її завжди можна конвертувати в гроші, кисень або покращення якості життя! Обов’язково спробуйте "перевірити на собі" деякі з перерахованих пунктів. Ви дуже здивуєтеся, але це дійсно працює! А навчившись економити на "дрібницях", ви невдовзі відчуєте реальну економію і на сімейному бюджеті.

Слайд 14 «Фізкультхвилинка». Профілактика шийного остеохондрозу

  • Учні малюють  носом у повітрі цифри від 1 до 9 и декілька горизонтальних вісімок;
  • Учні, сидячи  на стільці, по черзі  доторкуються кожною рукою до підлоги .

Вправи на концентрацію уваги

 Слайд 15 Практичне заняття «Як не потрапити  на гачок реклами?»

Перевіримо ваші вміння  використовувати математичні знання у повсякденному житті.  «Робота за рівнями»

А (до 7 балів):

  • Якою була початкова ціна товару, якщо у  «чорну п’ятницю» його вартість знизили на  60% и він став коштувати  423 гривні?
  • Вартість товару зросла від  140 гривень до 203 гривень. На скільки відсотків зросла   ціна? ( по 1,5 балу за задачу)

Б (от 8 и вище):Товар коштував 1200 гривень. Спочатку його вартість підвищили на 20%, а потім знизили на 20 %.  Чи змінилася  ціна товару? У випадку ствердної відповіді, вкажіть нову ціну товару  и на скільки відсотків змінилася початкова ціна? (3 бали)

Слайд 16  Економія на покупках (Спільна робота)

  • Ціна товару 900 грн. Реклама вказала на зниження  ціни у 1,5 рази. На скільки відсотків знизиться ціна? (2 бали)
  • Ціна товару становить 520 грн. Знижка 50% на другу річ.  Скільки відсотків зекономите  на кожній речі? (2 бали)

Слайд 17 «Рефлексія»

  • Що  нового узнали під час уроку?
  •  Чи комфортно  було на уроці? ( намалюйте у рядку  «Рефлексія» смайлік, який відповідає вашому настрою на уроці            )
  • Чи корисною була  інформація? Які питання з уроку    ви хотіли б поставити батькам?
  1. Підведення підсумків уроку
  2. Постановка домашнього завдання. Збірник під ред. Мерзляк А.Г.  «Математика,6»

Стр.125  контрольна робота №5 А:  №1-4

                                                        Б: + 5,6 (3 вар №124)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповнення 1

 

         Картка  учасника                        

школи     «Юного економіста»                                         

 

 

 

Реєстрація учасників

 

 

 

Розподіл за секціями

 

 

 

Семінар «Як зекономити сімейний бюджет»

(электрика)

 

 

 

Практичне заняття

«Як не потрапити на гачок реклами»

 

 

 

Рефлексія

 

 

 

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку