Есе про роботу шкільного психолога в умовах сучасних викликів.
Інноваційна робота психолога в новій українській школі відкриває безмежні можливості для підвищення якості освіти та психологічного благополуччя учнів.
Подолання викликів сьогодення завдяки інноваційним технологіям в роботі шкільного психолога
Нова українська школа переживає значні зміни та реформи, спрямовані на підвищення якості освіти та підготовку молодого покоління до викликів сучасності. У цьому контексті, інноваційна робота психолога в школі стає надзвичайно важливою.
Військовий стан в країні і безпосереднє знаходження нашого краю і всіх мешканців в зоні бойових дій, роблять першочерговим завданням психологічної роботи - формування навичок антистресу у всіх учасників навчального процесу. В умовах військового стану, використання інноваційних технологій стає єдиним шляхом для перетворення наслідків цього виклику у стійку перевагу Нової української школи.
Подолання стресу в учасників виховного процесу і робота шкільного психолога онлайн формуються зі спеціального підходу.
Ось кілька кроків, з яких складається процес роботи:
Оцінка стресових факторів: Перш за все, психолог з’ясовує, які саме стресові ситуації і фактори впливають на учасників виховного процесу. Це повітряні тривоги, страх за своє життя та життя рідних, втрата близьких, відсутність або проблеми у стосунках з однолітками, навчальні навантаження, сімейні проблеми тощо.
Онлайн консультації: Надає необхідну підтримку та консультації через відеодзвінки або чат. Учасники виховного процесу мають можливість звертатися до психолога для висловлення своїх почуттів та отримання порад.
Розвиток навичок копінгу: Вчить учасників виховного процесу методикам подолання стресу, таким як релаксація, медитація, глибоке дихання або позитивне мислення.
Психоосвіта: Проводить вебінари та лекції для учасників виховного процесу щодо стресу, його впливу на здоров'я та способи управління ним.
Підтримка вчителів: Шкільний психолог також працює з педагогами, надає їм поради щодо подолання стресу та сприяє становленню успішної особистості.
Співпраця з батьками : Психолог проводить зустрічі з батьками, на яких вони діляться своїми турботами та отримують поради щодо того, як підтримувати своїх дітей.
Моніторинг і оцінка: Психолог веде облік, аналізує результати подолання стресу учасниками виховного процесу та оцінює ефективність своєї роботи.
Залучення до ігрових та творчих активностей: Використовує онлайн ігри та творчі заняття для відволікання від стресу та розвитку психологічного комфорту.
У своїй роботі Світлана використовує платформу АІС «Я - психолог».
Програма допомагає проводити онлайн-опитування, тестування, зберігати результати, вести поточну документацію, журнал щоденної роботи, аналітичні звіти тощо. https://xn----ftbomobdq1b9f.xn--j1amh/cpanel/cpanel.
Багато корисної та цікавої інформації надає подкаст громадської організації «Смарт освіта» – «Дофамін для освіти». https://edutalks.nus.org.ua/
Психолог повинен бути в курсі останніх досягнень у сфері психології та використовувати їх у своїй роботі. Писхолог постійно підвищує свою кваліфікацію. Пройшла навчальний курс «Цифрові інструменти Google для освіти» і успішно працює на «Chromebook». Також під час проходження курсу «Зміцнення потенціалу практичних психологів» опанувала психологічні навички:
У планах на майбутнє: використання віртуальної реальності для тренування навичок самодопомоги та визначення подальшого освітнього шляху учнів. При організації роботи у такий спосіб психолог та учні знаходяться в одній віртуальні аудиторії. Учні разом спілкуються, взаємодіють та виконують групові вправи, що створює ефект присутності і прибирає кордони, які виникають при використанні інших комп’ютерних технологій в дистанційному навчанні. Очевидно, що подібні технології можна застосувати й при проведенні профорієнтаційних заходів та занять. З’являється можливість спробувати себе у ролі фахівця обраної спеціальності. https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/download/659/578
Інноваційна робота психолога в новій українській школі відкриває безмежні можливості для підвищення якості освіти та психологічного благополуччя учнів. Цей процес вимагає постійного самовдосконалення та адаптації до змін, адже він є невід'ємною складовою успішної та гармонійної освітньої системи.