Презентація до уроку з української мови у 6 класі з теми "Подорож до країни Числівника"

Про матеріал

Під час повторення теми "Числівник" у 6 класі дітям пропонується здійснити подорож, виконуючи завдання, через станції та міста «Розпізнайко», «Загадкіно», «Заспівайкіно», місто Цікавинка, «Фразеологіно» і т. ін.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА«ПОДОРОЖДО КРАЇНИЧИСЛІВНИКА» 6 клас

Номер слайду 2

Бліц-опитування. Що таке числівник?На які групи поділяються числівники за значенням та граматичними ознаками?На які розряди поділяються кількісні числівники?На які групи ділять числівники за будовою?У якому стилі найчастіше вживаються числівники?

Номер слайду 3

Станція «Розпізнайкіно» Розпізнайте і випишіть такі частини мови: І ряд – іменники, ІІ ряд – прикметники, ІІІ ряд – числівники. Три, трійка, потроїти, трикілометровий, п’ятірка, п’ять, п’ятиповерховий, один, одиниця, перший, одинокий, подвоїти, два, двійка, двоє, четвертувати, четвертий, чверть, чотири, десять, десяток.

Номер слайду 4

Станція «Загадкіно»Робота в групах . Відгадати загадки. Назвати числівники, використані в загадках. Визначити розряд числівника та групу за будовою.1. Хто вранці ходить на чотирьох ногах, вдень на двох, а ввечері на трьох? (Людина)2. Між двома дубами зав’язло теля зубами. (Пилка)3. Два брати втікають, а два доганяють. (Колеса у воза)4. Трьома зубами сіно їсть. (Вили)5. Тисяча овець, а між ними один баранець. (Зорі, місяць)6. Перший усю роботу робить, а другий господаря молоком поїть, третій хату стереже. (Кінь, корова, собака)

Номер слайду 5

Станція «Заспівайкіно»Прочитайте виразно українську народну пісню. Випишіть у два стовпчики числівники: а) кількісні, б) порядкові. Розлилися води На чотири броди. У першому бродіСоловейко щебетав,Зелені сади розвивав. У другому бродіЗозулька кувала,Літечко казала. У третьому бродіКоничок заржав,Він доріженьку почав. А в четвертому бродіТа дівчина плаче,За нелюбого йдучи,Своє лихо чуючи. 

Номер слайду 6

Фізкультхвилинка. Раз! Два! Час вставати: Будемо відпочивати. Три! Чотири! Присідаймо, Швидко втому проганяймо. П’ять! Шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись. Сім! Вісім! Час настав Повернутись нам до справ.

Номер слайду 7

Місто ЦІКАВИНКА В основі числення в українській мові лежить десяткова система. Лічба ведеться розрядами, кожний вищий розряд включає в себе десять одиниць нижчого розряду. Уся складна система числівників базується на числах першого десятка – від одиниці до дев’яти, та ще на шести числових назвах – нуль, сорок, сто, тисяча, мільйон, мільярд. Назви більйон, трильйон, квадрильйон, квінтильйон – це наукові терміни. Систему числівників українська мова успадкувала від давньоруської мови. Так за часів Київської Русі число 10 000 називалося «тьма», 100 000 – «легіон», 1 000 000 – «леодр», 10 000 000 – «ворон», 100 000 000 – «колода».

Номер слайду 8

Станція «Фразеологіно»Робота в групах. Пояснити значення фразеологізмів. Скласти з ними речення1. У перших рядах – серед найкращих2. Бути на сьомому небі – радіти, бути щасливим3. П’яте колесо до воза – щось зайве4. З першого погляду – одразу5. Обходити десятою дорогою – уникати зустрічі з ким-небудь6. До сьомого поту - до крайньої втоми

Номер слайду 9

Станція «Прислів’їнка»Творче конструювання. З’єднайте прислів’я. Назвіть числівники. Де сім господинь, а один відріж. Одна голова добре, жодного не спіймаєш. Сім разів відмір, там хата не метена. За двома зайцями поженешся - а дві краще.

Номер слайду 10

Станція «Грамотійка»Знайдіть помилки. Відредагуйте речення. Три брата зустрілися після довгої розлуки. Біля лісу зустрілися троє подруг. Вони пробігли дві десятих кілометрів. Юрко заплатив п’ятнадцять гривня.

Номер слайду 11

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1.2.3.4.5.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ТИСЯЧНИЙ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ЧОТИРИ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ВІСІМ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}МІЛЬЙОН{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}СЬОМИЙ1. Порядковий номер, який відповідає числу «тисяча». 2. Число, яке становить двічі по два.3. Цифра, що йде після семи.4. Число, що становить тисячу тисяч.5. Порядковий номер, який відповідає числу «сім».

Номер слайду 12

Підсумок уроку«Незакінчене речення»Мені на уроці найбільше сподобалося… На уроці я дізнався (дізналася)…

Номер слайду 13

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПовторити §34, вправа 300

Номер слайду 14

Збіг наш урок, як коротка мить,Бо дуже швидко час біжить. А попереду багато кроків. До найкращих і цікавих уроків!Дякую за плідну співпрацю!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Старко Ганна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
6282
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку