«Подорож до країни Добра та Дружби» текст

Про матеріал
Мета. Продовжувати знайомити школярів з історією християнства. Розширити уявлення дітей про таке поняття моралі як доброта. Формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати в дітей бажання іти дорогою добра. Розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати кращі людські якості: милосердя, порядність, терпимість, бажання бути добрим.
Перегляд файлу

        «Подорож до країни Добра та Дружби»

Мета. Продовжувати знайомити школярів з історією православної віри. Розширити уявлення дітей про таке поняття моралі як доброта. Формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати в дітей бажання іти дорогою добра. Розвивати  критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати кращі людські якості: милосердя, порядність, терпимість, бажання бути добрим.

 

Обладнання. Малюнок сонечка; «Дерево добрих справ»; рюкзачок та «сміттєвий мішечок»; картки з частинами прислів’їв; папір для виконання завдань; малюнки, фонограми пісень та мелодій; відеоматеріали).

Хід заняття

Учні (разом). Треба всім нам привітатись:

Добрий день !

Дружно весело сказати:

Добрий день !

Вліво – вправо повернемось,

Туди-сюди усміхнемось.

Добрий, добрий, добрий день !

Всіх гостей ми привітаєм:

Добрий день.

І здоров’я побажаєм.

Добрий день !

Доброго дня, любі діти, шановні гості. Діти, я прошу вас хвилинку постояти. Хай першими сядуть уважність та щирість, другими – сердечність та чуйність, а згодом – доброта та милосердя. Ви завагались ? А чому ? Я невипадково зупинила вас. Кожен на хвилинку замислився над чистими джерелами своєї душі.

Поверніться, будь ласка, один до одного, потисніть долоні своєму товаришеві. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріє вас, так як багатство ваших душ може зігріти ближнього.

Є красива легенда, що коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитинки ангела-хранителя. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло – аби воно зростало розумним; в личко – щоб було красивим; та в груди, аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце і душу.

 

Розпочинається година доброти,

Тож прошу вас серця свої відкрити,

Щоб зрозуміти і запам’ятати,

Лише з добра усе бере початок !

Мудрець сказав: «Краса врятує світ !»

Але уже на протязі століть

Панує істина проста:

«Наш світ врятує доброта !»

Сьогодні, ми поведемо з вами мову про одну з людських чеснот про доброту, відправимося в цікаву мандрівку «До країни Добра та Дружби».

Доброта – найбільша цінність нашого життя. Дорога добра, це дорога, якою повинна йти кожна людина: від народження і до смерті. Адже доброта, це саме та якість, що коштує так дешево, але цінується так дорого. Її не можна купити ні за які гроші, вона по краплиночці виховується з малечку, її вбирає дитина з молоком матері і на протязі усього життя дарує світу. А щоб добра у світі стало більше, нам самим потрібно бути добрими – говорити хороші слова, добре ставитися до інших, робити добрі справи. Людина, яка робить добро, є такою ж щасливою як і та, кому вона його зробила. Тому добро завжди пов’язане з такими чеснотами, як чуйність, милосердя, доброчинність, щирість, справедливість. На добро, зроблене для вас іншими, треба відповідати також добром. У нашого народу добрі діла завжди були у пошані.

А тепер пропоную трішки пограти і вирушити в подорож.

 

 

Зараз ви бачите маршрут нашої мандрівки. На ньому є такі зупинки:

  • «Українського фольклору»;
  • «Казкова»;
  • «Поетична»;
  • «Парк відпочинку»;
  • «Дерево добра»;
  • «Святкова»
  • «Наш спільний дім»

 

Думаю, що кожен із вас у своєму житті хоча б раз кудись мандрував. Для того, щоб мандрівка була вдалою, потрібно зібрати з собою у дорогу усе, що може знадобитися. Тож і я пропоную вам підготуватися до мандрівки «Дорогою добра» і скласти у рюкзачьок людські чесноти, які стануть нам у нагоді.

(Діти пишуть на кольорових стікерах людські чесноти, називають  і складають їх у «рюкзак»).

Також, у нас є «сміттєвий мішечок», в який потрібно помістити негативні риси характеру. Отож, напишіть на листочках негативні риси характеру.

(Діти виконують завдання.)

Ми не будемо називати ці риси характеру людини, а помістимо їх у «сміттєвий мішечок» і міцно-міцно його зав’яжемо. Щоб вони ніколи не торкнулися ваших сердець.

У довгій дорозі не обійтися без підтримки товаришів. Обведіть кожен свою долоньку і напишіть на ній своє ім’я, подайте товаришеві і нехай він напише вам по 5 гарних слів, які будуть зігрівати вас у мандрівці.

Тепер ми готові до подорожі, тож вирушаємо.

 

 

І. Зупинка «Українського фольклору».

З давніх-давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя та доброта були основними у житті українців. Наш народ шанує та цінує праведне життя – життя чесне, щире,праведне та добропорядне. І про це говорить народна мудрість.

Перший крок до добра – не роби нікому зла.

Хто людям добра бажає, той і сам має.

Хто не чинить лихого, тому не страшно нічого.

Роби добре діло скільки зможеш, від цього не занеможеш.

Вчися робити добро, тоді погане на розум не прийде.

 

Ось такі та багато інших прислів’їв та  приказок про добро склав наш народ.

Діти, а з чим у вас асоціюється слово «добро»? (Сонце, квіти, веселка.)

Чуючи слово «добро» ми відразу пригадуємо собі щось тепле, гарне, миле.

До нас на заняття завітало сонечко, давайте прикрасимо його промінці  українськими прислів’ями та приказками про добро.

(Діти складають прислів’я, пояснюють, як вони розуміють їх значення і за допомогою вихователя прикріплюють на сонечко.)

Молодці, гарно справилися із завданням. Тож продовжимо нашу подорож.

 

ІІ. Зупинка «Казкова».

На казковій зупинці на нас чекають нові пригоди-запитання, хтось потребує нашої допомоги. А хто саме, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Від розбійників тікав,

В небі з лебедем літав,

Півня взявши за коня,

Мчав по полю навмання,

Друзів у біді не кинув знаменитий …(Буратіно)

Ми потрапили на урок доброти, який дає Мальвіна Буратіно.

Мальвіна. Буратіно, ви знову не вивчили урок ? Які казки про добро Ви знаєте ?

Буратіно. О, Мальвіно, у мене було безліч справ, я просто не мав часу читати. Діти, може ви мені допоможете ?(Діти називають казки в яких добро перемагає зло:

Буратіно. Дякую за допомогу, друзі. Без вас я б ніколи не впорався.

Мальвіна. Так, дітки, ви молодці, багато читаєте і знаєте. Тож я хочу подарувати вам «Скриньку мудрості» в якій є пам’ятки про добро- 10 Божих заповідей. Я хочу, щоб ви вивчили і завжди дотримувалися їх у житті.

Наша подорож триває і ми на «Поетичній зупинці».

ІІІ. «Поетична зупинка».

Ми з вами на попередніх заняттях вже не раз говорили про добро і вашим завданням на сьогодні було вивчити вірші про добро. Давайте послухаємо.

 

Коли ти будеш добрим,

Про тебе люди скажуть.

Ніколи не забудуть,

Про ввічливість твою.

У школі і удома усім давно відомо,

Що добрих не народжують,

А добрими стають.

 

Не лінуйтесь робити добро,

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно, як велика гора

Стане вам на шляхові земному.

 

І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину,

Щоб серденько, як сонце цвіло,

Це хорошою робить людину.

 

Хай душа буде світлою в вас

Й промениться завжди добротою.

Йдіть робити добро ! В добрий час

І живіть в цьому світі з красою.

Правда в світі є дуже проста:

Сонце землю теплом зігріває,

А людину – її доброта,

І любов у житті прикрашає.

 

Виростай, дитино, каже мені мати,

І розкриється весь світ тобі –

Зможеш легко труднощі долати,

Як повік не зрадиш доброті !

Пожалій мурашечку,

І полий ромашечку,

Кущик посади !

При потребі старшому,

Меншому чи слабшому

Вмій допомогти.

 

Здавна, кажуть добрі люди,

Ближніх Бог велів любити.

І завжди для всіх і всюди

Він велів добро творити.

І найкраще знаю нині – коли совість підказала,

Так зробить добро людині,

Щоб вона про це й не знала.

Усі разом: Будьте добрими

            І станете щасливими !

Діти, що спільного у всіх прочитаних віршах ? Хто ж повинен творити добро ? (Кожен із нас.)

ІV. «Парк відпочинку»

Ви, напевно, стомилися, тож пропоную трішки відпочити. (Виконання фізкультхвилинки.)

Добре те, що сонце світить, (Руки вгору)

Добре те, що вітер віє. (Рухи руками зі сторони в сторону)

Добре те, що цей ось ліс (Присісти і повільно підійматися)

Разом з нами ріс і ріс.

Добре гратися надворі. (Пострибати, руки на поясі)

Добре вчитися  у школі, (Повороти тулуба)

Добре плавати в ставку, (Рухи руками)

Добре те, що я живу ! (Розвести руки в сторони)

Відпочили ? Готові мандрувати далі ?  (під пісню)

 

V. «Дерево добрих справ»

Про добро можна багато і красиво розповідати, говорити, мріяти. Але слова не принесуть ніякої користі, якщо добрі діла не втілювати в життя, якщо гарні слова залишаться лише словами.

Добрі слова – це коріння.

Добрі думки – квіти.

Добрі справи – плоди.

Добрі серця – сади.

Від ваших добрих слів у нас на дошці виросло «Дерево добрих справ», від добрих думок воно зацвіло. Але вмієте ви не тільки говорити про добро, але й робити добрі справи. Давайте прикрасимо деревце вашими добрими справами.

       

 Пограємо в гру "Так і ні".

 – Бабусі хлопчик помагав,

 На допомогу він мастак.

 Він, діти, добрий хлопчик? (Так.)

 – Тепер усі скажіть мені:

 У сварці жити добре? (Ні.)

 –А як немає забіяк,

 Тоді усім прекрасно? (Так.)

 – А як серця у всіх ясні,

 То вам погано, діти? (Ні.)

 – Співає хлопчик гарно як!

 А вам подобається? (Так.)

 – А як обличчя всіх сумні,

 Похмурі, злі? Вам добре? (Ні.)

 – Кричить, ламає все хлопчак,

 Це теж погано, діти? (Так.)

 – Тоді іще скажіть мені:

 Як діти б’ються, добре? (Ні.)

 – Коли вам краще жити:

 Коли сміються діти? (Так.)

 Звичайно, краще в мирі

 І з усіма дітьми дружити,

 Щоб всі веселими були,

 В добрі і злагоді жили.

.

А за добро  і хороші справи заведено віддячувати добром. Думаю, що всі ви любите подарунки. Хто з вас знає, яке найулюбленіше свято всіх дітей прийде до нас  з початком зими ? (День святого Миколая).

А хто такий святий Миколай ? (Який таємно від усіх робив добрі справи, щиро вірив у Бога і служив йому на землі.)

 

19 грудня згадують Святителя Миколая.

Святий Миколай Чудотворець вшановується як захисник простих людей, покровитель мореплавства, торгівлі та землеробства, опікун бідних і сиріт.

Святий Миколай народився 260 року у місті Мирі Лікійській (Мала Азія) у родині багатих, благочестивих та благородних батьків. У дитинстві хлопчик зустрічався з нужденними, голодними. Він тяжко сприймав бідність. Миколай змалку щиросердно молився Богові, просив добра  і справедливості для всіх людей. А сам вночі таємно носив до дверей осель бідняків дарунки, а особливо до тих, в кого були маленькі діточки. Історія, коли св. Микола допоміг своїми подарунками трьом дівчатам вийти заміж, розвинулася в традицію непомітно підкладати дітям подарунки під подушечки.

Усі християнські народи мають звичай обдаровувати малих дітей у ніч з 18 на 19 грудня. Адже святий Миколай - ще й покровитель та вихователь дітей.

Опівночі Чудотворець заходить до кожної оселі разом зі своїми помічниками - Ангелом і маленьким чортиком Антипком. Ангел роздає подарунки чемним дітлахам, Антипко розносить різки неслухняним. Усе це складається до торбинки й кладеться разом з печивом-"миколайчиком" дитині біля подушки.

 

Є така гарна традиція – писати листи святому Миколаєві. Тож давайте і ми з вами розфарбуємо торбинки для святого угодника  і попросимо у нього гостинців за свої добрі справи.

 

 (Діти під музичний супровід «Доброта Миколая» розфарбовують торбинки для Святого Миколая і пишуть свої листи подяки. Листи складають у конверт.

VІ зупинка – «Наш спільний дім»

Вчитель.

- Що ми називаємо спільним домом?

- Як нам в ньому живеться?

- Подивіться на наш будинок, який зветься школа. У ній багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники. Що у них спільне?

Чи можна їх назвати товаришами, друзями? Як діти стають друзями? Що для цього треба?

( Спільні інтереси та заняття, однакові погляди на життя…).

Виставка дитячих робіт.

- У кого з вас є друзі?

- Чи є вони серед однокласників?

- Що для цього потрібно?

 Учень.      

 Дружить хмарка з дощиком:

 носить воду горщиком.

 Дощик — із травичкою,

 а трава — з копичкою,

 а копиця — з коником,

 що гасає з дзвоником.

 А іще — з телятком,

 баранцем, лошатком.

 Всі вони — з Даринкою,

 дівчинка — з хмаринкою,

 з тою, що із дощиком

 носить воду горщиком.

 Ось замкнулось дружнє коло,

 подружились всі довкола.

 

Що найціннішого є у житті,

І найдорожчого за все на світі,

То – доброта, запам’ятайте, діти,

І хай вона крокує по землі.

Цінніша перлів, золота  і слави,

Вона єдина зігріває нас,

Така одвічна, мудра, нелукава,

Пригорне кожне серце повсякчас.

А ми сьогодні, поєднавши руки,

Запалюємо свічку доброти,

Її вогонь освітлює дорогу

Й допомагає впевнено іти.

Любіть життя, несіть в долонях світло,

І відкривайте душі для добра,

І буде янгол щиро ваш радіти,

І доторкнеться вашого плеча.

 

Ну що ж, любі діти. Підходить до завершення наша виховна година.

Я вірю в те, що від сьогодні стала добрішою кожна дитина.

Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться і в ваших серцях і з ним ви будете іти по житті до своєї мети.

Нехай любов земна і доброта сердечна

Завжди крокують з вами поруч у житті.

1

 

docx
Додано
20 жовтня 2022
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку