Тема: Зимові канікули. Вірші про зимові канікули. Розваги та правила поведінки на канікулах.
Мета: розширювати знання дітей про зимові розваги і зимові свята; активізувати словник; формувати поняття про необхідність дотримання правил безпеки під час зимових канікул; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати, вміння працювати в групі; збагачувати словниковий запас учнів.
Формування предметних компетентностей:
- математична компетентність - виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі
- природознавчої – формувати уявлення учнів навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
- застосувати знання в різноманітних життєвих ситуаціях;
- формувати навички природоохоронної роботи;
- сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів.
- комунікативної – формувати уміння учнів зв’язно висловлювати думку;
- спілкуватися державною мовою;
- налагоджувати взаємодію з оточуючими;
- розвивати навички спілкування.
Очікувані результати. Учні знатимуть:
Обладнання: мультимедійна презентація, роздруковані картки, малюнки зимових розваг, малюнки зимових свят, музичний супровід, роздатковий матеріал, відеоролики, констуктор Lego.
Вид уроку: Інтеграція: мовно - літературна освітня галузь, математична освітня галузь, природнича освітня галузь, технологічна освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент (2 хв.)
Ранкове коло
1. Вітання
- Доброго дня, діти, сьогодні ми з вами зробимо ще один крок до вивчення нашої природи.
2.·Ранкові новини
- Яка у нас зараз пора року?
- Який іде перший зимовий місяць?
- Які ще зимові місяці ви знаєте?
- Який сьогодні день тижня? (вчора, завтра)
- Яке сьогодні число?
- Яка погода? Опади?
3. Визначення настою (кубики Lego)
Червоний колір – поганий настрій, зелений – чудовий.
4. Обмін інформацією.
— Що для вас означає свято?
— Чи любите ви свята?
— Чи може свято бути кожного дня?
5. Вправа «Продовж речення»
- Я люблю свята, тому що...
II. Актуалізація опорних знань учнів (7 хв.)
Учитель пропонує дітям об’єднатися в три групи, дає конверт із розрізаними на частини сюжетними малюнками свят (Святого Миколая, Нового року, Різдва). Діти збирають картинку, називають свято.
— Які свята відзначають узимку? (Святого Миколая, Новий рік, Різдво.)
На дошці прикріплена ялинка. Кожен учень отримує геометричні фігури. Діти прикріплюють фігури називаючи її.
— Де більше прикрас: праворуч чи ліворуч?
— Ще взимку святкують Різдво Христове — найдавніше наше свято. Починає Різдво Святвечір. Раніше обов’язково перед Святвечором виготовляли зірку.
3. Гра «Намалюй різдвяну зірку»
Учитель пропонує дітям намалювати різдвяну зірку, з’єднавши цифри в порядку зростання.(Від найменшої цифри до найбільшої).
1, 2, 3, 4, 5
Я у двір іду гуляти
Бабу снігову ліпити
Пташок крихтами годувати
Потім з гірки спускатись
В снігу білому повалятись
Додому всі в снігу прийшли
З’їли суп і спать лягли.
ІІІ. Повідомлення теми заняття. ( 1 хв.)
-Незабаром розпочнуться зимові канікули – пора відпочинку, свят та розваг. Але для того, щоб канікули були веселими й корисними, необхідно пам`ятати про безпечну поведінку. Ми сьогодні поговоримо про зимові розваги та безпеку під час зимових канікул».
ІV. Основна частина. (15 хв.)
Люблю канікули зимові
Люблю канікули зимові, |
Люблю я білий-білий сніг, Антоніна Грицаюк |
— Що саме любить герой вірша в зимових канікулах?
— Хто любить зимові канікули?
На зимових канікулах я люблю…
Ой, немає їм ціни!
По льоду біжать вони –
Швидконогі…
(Ковзани)
В зимовий, студений час
Люблять всі малята нас.
З гірки ми рушаєм в путь,
А на гірку нас везуть.
(Санчата)
Я – істота нежива,
Я – істота снігова.
З кульок я складаюсь,
Діток потішаю.
(Сніговик)
Дві дощечки на ногах
Вміло їздять по снігах.
(Лижі)
Мороз ніс щипає трішки.
Взимку діти грають в ... (Сніжки)
Лижі,санки, сніговик, ковзани, сніжки.
А зараз ми закріпимо один із видів зимових розваг на канікулах.
V.УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (4 хв.)
Зіграти хочеться мені
З вами, друзі, в «Так чи ні».
Вам питання я поставлю:
Готуйте відповідь свою.
— Хлопчик на лижах іде спускатись із гірки на дорогу.(Ні.)
— Дівчинка на ковзанах катається по тонкій кризі. (Ні.)
— Хлопчик збиває бурульки із даху. (Ні.)
— Діти граються із бродячими котами. (Ні.)
VII.ПІДСУМОК УРОК ( 1 хв.)
2. Що вам найбільше сподобалось на уроці?