Подорож до країни Здоров'я

Про матеріал
Мета: формувати у дітей ціннісне ставлення до свого здоров’я; закріпити знання про вітаміни, їх значення в житті людини; розширити уявлення учнів про корисну для здоров' я їжу, особисту гігієну тіла, здоровий спосіб життя; розвивати практичні навички правильного вибору продуктів харчування, догляду за своїм тілом; виховувати позитивні емоції щодо свого здоров' я, бажання вживати тільки корисні продукти, багаті на вітаміни, потребу в здоров' ї як важливій життєвій цінності.
Перегляд файлу

Тема: Подорож до Країни міцного здоров’я
Мета: формувати у дітей ціннісне ставлення до свого здоров’я; закріпити знання  про вітаміни, їх значення в житті людини;  розширити уявлення учнів про корисну для здоров' я їжу, особисту гігієну тіла, здоровий спосіб життя; розвивати практичні навички правильного вибору продуктів харчування, догляду за своїм тілом; виховувати позитивні емоції щодо свого здоров' я, бажання вживати тільки корисні продукти, багаті на вітаміни, потребу в здоров' ї як важливій життєвій цінності.

 Хід заняття

1.Організаційний момент

1.1. Привітання.

Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня

Хай  вам ясно сонечко світить у вікно щодня

Хай сміється мирне небо і дивує світ,

А земля нехай дарує вам барвистий цвіт,

Бо здоров’я, любі діти в світі головне

А здоровий і веселий - щастя не мине.

2. Введення казкового героя.

Діти, сьогодні,коли я йшла на роботу,до мене підійшла листоноша і передала лист. Цей лист адресований нашому 1-Б класові. Ось послухайте, я його вам прочитаю.

«Дорогі діти! Я живу на північному полюсі і у нас дуже холодно. Вчора я катався на крижині і застудився. В мене сильний кашель,нежить, болить горло. Підкажіть,будь ласка, як мені можна вилікуватись? Як зберегти своє здоров’я, щоб менше хворіти»

  • Діти, як ви думаєте, від кого цей лист?(Від ведмедика Умки)

-Нашим завданням сьогодні буде допомогти ведмедику вилікуватися від застуди. А як саме - дізнаємось, мандруючи країною Здоров’я.  Ну що ж, вирушаємо у подорож  стежинкою, яка  зветься Вітамінна.

3.  Розповідь про вітаміни.

Овочі і фрукти товаришують із вітамінами – корисними речовинами, необхідними для здоров’я людини. Особливо вони потрібні для тих, хто хворіє. Слово «вітамін» - походить від латинського слова «віта» - життя. Назва ця не випадкова, якщо не вистачає вітамінів, людина тяжко хворіє. Кожен вітамін має ім’я.Їх позначають великими латинськими літерами. В організмі людини більшість вітамінів не утворюється. Вони надходять туди з їжею. А якщо їх організму не вистачає, людина хворіє. Вітаміни потрібні для нормального розвитку. Тому треба знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни. А зараз ми з вами познайомимося з деякими вітамінами

Їжа, багата на вітаміни,

Є дуже корисною для людини.

В кожного з них особлива задача,

Кожен опікується здоров’ям дитячим.

  •  От, наприклад, якщо ви хочете мати гарну шкіру, рум’яні щічки та добрий зір, звертайтесь до вітаміну А. Він товаришує із морквою, помідором, абрикосом, петрушкою, зеленою цибулею та кропом, маслом, сиром, яйцями. Також цей вітамін допомагає рости, зберігає добрий зір.
  •  А чи знаєте ви який вітамін допомагає думати? Якщо ви хочете зростати сильними, веселими і мати добрий апетит, вітамін В вам допоможе. А товариші його – картопля, горошок, буряк, квасоля та зелений салат, житній  хліб, гречана, вівсяна каші, жовток яєць, печінка, м,ясо.
  •   Якщо ви хочете мати міцне здоров’я, бути завжди бадьорими, вітамін С вам стане у пригоді. Його друзі – лимон, апельсин, чорна смородина, малина, капуста, зелена цибуля,часник, картопля та хрін. А ще цей вітамін лікує застуду, зміцнює імунітет.
  •  Вітамін Д дуже потрібний тим, хто хоче швидко і добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби та кістки. Хоча його друзі не ростуть ані в саду, ані на городі, він також має корисні подарунки для вас – це молоко, сир, яйця, вершкове масло. До того ж  він товаришує із самим сонечком: влітку його промінці разом із засмагою передають вам і вітамін Д. А ще він є в печінці та житньому хлібі. 

Але існує одне важливе правило щодо вживання фруктів і овочів. Чи знаєте ви його? («Перед вживанням фрукти і овочі необхідно мити»).

 Гра «Вітаміни»

  • А тепер перевіримо, які ви уважні. Ви бачите на дошці малюнки продуктів та назви вітамінів. Нам потрібно їх розташувати так, щоб продукти знаходилися біля назви вітаміна, який в них міститься. (морква,абрикос, помідор-А, горошок, буряк – В, Лимон, апельсин, капуста-С, сир, яйця, молоко-Д,)(Кожне зображення літери А, В, С, Д  позначено таким же кольором, як овоч чи фрукт, в якому він знаходиться.

Завдання дітям: підібрати (з урахуванням кольору) вітаміни до відповідного фрукта, овоча.

«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить народна мудрість.

Гра «Завжди, іноді, ніколи»

Цей продукт можна їсти:  завжди – великий палець вгору

                                Іноді – великий палець вбік

                                Ніколи – вниз

Замість солодкої води запропонуємо ведмедику зробити з мамою корисний коктейль.

«Малиновий коктейль»

  1 склянка – молока, 2 ст. ложки – малинового варення, за бажанням додайте морозива.

Молоко, варення та морозиво збивати міксером до утворення пишної маси. Готовий коктейль розлити.

  • Які овочі та фрукти з Вітамінної стежини допоможуть ведмедику вилікуватись від застуди? Підкажемо ведмедику.

Без їжі людина не може жити. Через їжу ми отримуємо поживні речовини необхідні для роботи мозку, серця, легенів, інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією. А ще здоров’я залежить від того, як ми їмо, як пережовуємо їжу.

Отже, щоб бути здоровим, треба знати правила харчування.

1. Їсти потрібно 4 рази на день в один і той же час. У школі слід їсти після 2 або 3 уроку.

2. Обов’язково снідайте. Вранці корисно їсти кашу.

3. На обід має бути 2-3 страви. Їжа повинна бути різноманітною. Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу. Багато овочів і фруктів.

4. Не захоплюйтеся надмірно солодощами. Виробами із борошна і солоною їжею.

5. Їжу треба добре пережовувати, щоб не зіпсувати шлунок.

6. Під час їжі не можна відволікатися, займатися іншою справою, читати. Це знижує апетит і погіршує процес засвоєння продуктів.

7. Не можна переїдати. Тоді не хочеться займатися спортом, бігати, вчитися. Переїдання є причиною багатьох хвороб.

8. Страви повинні бути свіжими, мати приємний запах, смак і гарний вигляд.

4. Відвідування «Зеленої  аптеки»

- Чим ще можна лікуватися під час застуди нам підкаже “Зелена аптека”.

Життя на планеті Земля не існувало б без рослин. Вони не тільки допомагають всім живим істотам дихати, але також допомагають їм лікуватися від хвороб.

Природа пропонує людині величезне розмаїття дарів, серед них – ліки від багатьох хвороб. Треба лише знати та вміти ними користуватися. Ще давним-давно люди помітили, що всі звірі лікуються травами. Різні рослини допомагають від різних хвороб.

За багато років народні лікарі накопичили безліч знань про корисні властивості рослин. В сучасних аптеках можна побачити різноманітні трави, настоянки, таблетки і мікстури з трав.

Часто люди самі збирають трави. Може бути хтось із знайомих вам дорослих теж збирав лікарські рослини?
Хто з вас бачив в аптеці лікарські рослини? Які?
Кого з вас лікували за допомогою трав? Від яких хвороб? Якими травами?

- Давайте спробуємо вилікувати Умку.

Дидактична гра «Вилікуй мене»

 Діти накладають картки із зображенням лікарської рослини, на зображення того органу, який вона лікує при застуді. Наприклад: легені—мати-й-мачуха, ромашка, горло—календула, голова—малина тощо.

Ви дізнались багато цікавої інформації про лікарські рослини . Це вони піклуються про нас і наше здоров'я , а ми повинні подбати про їх збереження  Для цього необхідно розбірливо та раціонально використовувати рослини , які  ростуть довкола нас .

5. Місток корисних звичок

Гра « Режим дня»

- Діти , що таке режим дня? ( Режим дня - це правильне чергування навчання, праці і відпочинку.)

- Коротка розповідь вчителя про режим дня

Кожен з нас повинен чітко дотримуватись режиму дня, щоб почувати себе бадьорим та веселим, добре вчитися, бути здоровим.

Діти по черзі повинні правильно розташувати на дошці малюнок із серії Режим дня.

  • А ще щоб бути здоровим потрібно щоранку умиватись, чистити зуби, зачісувати волосся.

Тут живуть дуже охайні люди. Вони гарно виглядають, мають міцне здоров’я, бо дотримуються правил особистої гігієни.

Послухайте, що вони нам радять:

  • Мийся один раз на тиждень.
  • Щоденно приймай душ уранці та ввечері.
  • Мий руки перед вживанням їжі, після прогулянок, відвідування туалету, спілкування з тваринами.
  • Чисти зуби двічі на день.
  • Зрізай нігті на руках один раз на тиждень, на ногах – один раз на два тижні.
  • Підтримуй чистоту волосся, доглядай за ним.

        -  А ще для вас вони підготували цікаве завдання.

          -  Із розсипанки складіть прислів’я та поясніть його значення.   

                 Чиста, хвороби, біда, вода, для

  •           Діти послухайте, яка пригода трапилась із маленьким цуценям.

Слухання казки

У цуценяти захворів зуб, всю щоку роздуло. Ходе цуценя по двору, плаче, а друзі поради дають.

  • Я знаю дуже добрий спосіб, - щебече горобець. – Потрібно цуценя лоскотати, поки біль не пройде.
  • - Дурниці, - перебило його мишеня. – Потрібно взяти 16 щіточок і зробити цуценяті  масаж. Біль, як рукою, зніме.
  • - Цей засіб добрий, але допомагає лише мишам, - серйозно мовило порося, - а цуценяті потрібно…
  • - Зуби потрібно чистити! – мовив їжак. – зубною щіткою! Ось самий добрий засіб.

Діти, підніміть руку, хто чистить зуби зранку? А увечері? Цуценя не знало, що треба чистити зуби і як правильно це треба робити. А ви знаєте?

(Зуби потрібно чистити 2 рази на день: зранку і увечері.

Чистити треба знизу вверх, а потім зліва на право.

Дітям потрібно чистити  зуби тільки дитячою зубною пастою. )

 Скажіть, а ви знаєте у кого зуби ростуть кожен-кожнісінький день? У бобра, у зайця, у всіх гризунів кожен день зуби сточуються і знову ростуть.

Щоб бадьорий був ти зранку,

                    Щоб було усе в порядку,

                    Весело роби … ( Зарядку ).

Фізхвилинка

Ви, мабуть, втомилися? Тож давайте відпочинемо.

Я раненько прокидаюсь, біля ліжка потягаюсь.

Йду й водицею вмиваюсь, рушничком я утираюсь,

А тоді роблю зарядку, різні вправи по порядку.

Хом'ячок.

Хомка, Хомка, хом'ячок, посмугований бочок.

В Хомки гарна звичка є — Хомка рано устає

Прибирає двір і хатку й почина робить зарядку:

Спершу тупає ногами, потім низько присідає,

Вгору лапи піднімає. 1, 2, 3, 4, 5 — Хомка сильним хоче стать.

  • Рослина не може рости без світла, води, повітря. Так і людина. Щоб не хворіти, бути здоровим треба загартовувати свій організм. Влітку ходити босоніж, купатися в морі,

займатися фізкультурою і спортом, гуляти на свіжому повітрі, більше рухатися.

5. Острівець «Настрою та вчинків».

  •  Під час хвороби лікують не тільки ліки, трав‘яні настої, а і добрий настрій. Давайте підійдемо до наступної стежинки «Настрою та вчинків».

(На дошці розкладені картки з зображенням дітей з різним  настроєм.)

  • Яким буває настрій?

(Сумним, радісним, здивованим, злим…)

  • Роздивіться картинки. Я буду  читати віршики, а ви –підбирати відповідний малюнок.

Дивно, ой дивно синочку малому

Тато зловив здоровенного сома: о-о-о!      (здивування)

Пес хату стереже, не спить

І грізно на чужих ричить: р-р-р!  (злість)

Е-е-е, скоро ніч до нас прийде.

Де ти, мамо моя, де?

Я піду тебе шукати,

За тобою сумувати.    (сум)

А чому так радість сяє

У очах малих діток (радість)

Гра «Відгадай емоції»
- Наскільки ви уважні до емоційного стану ваших друзів? Що таке відтінки кольорів, ви вже знаєте. А відтінки емоцій?
- Спочатку для гри обирають ведучого. Він заплющує очі. Вчитель показує ілюстрації дітей з різними емоціями. Ведучий розплющить очі, гравці своєю поведінкою, а найголовніше — емоційним станом, намагаються відтворити загадану емоцію.
Ведучий повинен відгадати, яку саме емоцію зображують гравці. Якщо він відгадав правильно, ведучим призначають іншого гравця.

  • А щоб вам трішечки підняти настрій, пропоную подивитися смішинку, яку підготували учні вашого класу.

 Смішика

На сцену виходять Мати й Василько.

Мати

Помий, Василько, руки. Як ти підеш до школи з такими руками?

Василько

Та це не обов’язково.

Мати

Як то не обов’язково?

Василько

Бо я в школі ніколи руки не піднімаю.
 - Як приємно бачити усміхнені обличчя, чути ласкаві слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе лагідні, добрі слова.
Ви всі їх добре знаєте. Давайте ж пригадаємо якомога більше добрих
слів, і зберемо у нашу «чарівну скриньку».

(Діти у скриньку говорять добрі слова)

  • А зараз ми відкриємо скриньку та випустимо ці слова у світ. Нехай всі люди знають як багато слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше,
    Веселіше жити на землі. Адже, весела людина – це здорова людина.
  • Тепер зображення дітей з добрим настроєм покладіть у посилку. Ось наша посилка для ведмедика зібрана. Що ж ми в неї поклали?

Давайте пограємо у гру «Овації».

(Вчитель пропонує встати тим, хто, приміром, уранці робить зарядку. Якщо є

такі, вони встають, а інші їм аплодують).

Устаньте всі ті, хто:

робить вранці зарядку;

не має шкідливих звичок;

любить фізкультуру.

старанно працював.

6. Підсумок заняття

Якщо людина здорова і виконує вимоги щодо здорового способу життя, то організм людини  міцний, як наше коло. А якщо якогось правила не дотримуватись, наприклад режиму дня, то коло розривається, людина слабшає, а значить хворіє. Отож запам'ятайте золоті слова «Найбільше багатство для людини – це здоров'я»

-Чудово, коли дитина здорова. Тоді їй усе хочеться робити. І відпочивати, і гратися, і вчитися, і займатися спортом.

- Молодці, діти! Я гадаю, що ми допоможемо ведмедикові вилікуватися та бути у доброму настрої?

Правда, здоров’я – всьому голова. Коли людина здорова, то вона дужа, весела, красива, сильна, витривала, смілива, тому що вона себе прекрасно почуває і може наполегливо працювати, навчатись, може робити те, що їй до душі, займатись улюбленою справою. А коли щось болить, то сили немає, радості також, бо всі думки про одне – позбутись болю. Отже, бажаю всім доброго  здоров’я! Будете здорові – будете щасливі й радісні.

 

Здоров'я людини - найбільше багатство.

Його неможливо ніколи купити.

Його не буває в житті забагато.

Без нього не можна у щасті прожити.

  • Я ВВАЖАЮ, УМКА обов’язково використає наші поради.

Ось і закінчилася наша мандрівка в країну Здоров’я.

Звичайно, ми все не охопили. Більше ви дізнаєтесь на уроках основ здоров’я.

Як підсумок – прозвучить Гімн Здоров’ю.

Учень 1. Здоров’я – основа усього на світі,

Здоровими бути бажають всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і тепло вдягатись.

Учень 2. Себе гартувати водою і сонцем,

І солодко спати з відкритим віконцем.

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо ж страви нам росту і сил додають.

Учень 3. Поводитись добре, усіх шанувати.

Не плакать, не киснуть,  не капризувати.

Себе берегти для матусі і тата,

Накази їх всюди виконувать свято.

Учень 4. Щоб міцне здоров’я мати,

Треба добре-добре знати

Дітям правила прості,

А за змістом золоті.

Учень 5. Перш за все – не лінуватись

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом,

Воду крижану не пити

І ніколи не палити!

Учень 6. Щоб знешкодити мікроби,

Руки мий щоразу чисто,

Не забудь щоденно їсти

Овочі і фрукти різні –

Всі вони тобі корисні.

Учень 7. Перед сном запам’ятай:

Не злися і не переїдай.

Чим легша їжа,

Тим сон міцніший.

Учень 8. Про здоров’я своє

Завжди пам’ятай,

Немиті овочі і фрукти

Ніколи не вживай.

 Учень 9. Вранці й ввечері, мій любий,

  Завжди  - завжди ти чисть зуби.

 Учень 10. Хто здоровий, той сміється,                                                            

                   Все йому в житті вдається,

 Радість б'ється в нім щоднини,                                                                                   

  Це ж чудово для людини!                                                                                                              Хто здоровий, той не плаче,                                                                                                               Жде його в житті удача.

docx
Додано
6 жовтня 2021
Переглядів
1255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку