розвивати логічне мислення, пам'ять, спостережливість учнів, уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, комунікативні компетенції; виховувати повагу до думки товариша.
Тема. Подорож «У країні ЛОГІКИ»
Мета: розвивати логічне мислення, пам'ять, спостережливість учнів,
уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість,
комунікативні компетенції; виховувати повагу до думки товариша.
Хід заняття
Вступне слово вчителя.
Дорогі діти! Ви потрапили до країни «Логіка». Це давня країна зі своїми звичаями, містами, визначними місцями, з власною мовою і громадянами. Але громадянином цієї країни стати не так вже й просто. Для цього потрібно:
Пам’ятайте! Ви обов’язково маєте відвідати всі міста! А не заблукати вам допоможе карта (слайд 2).
Місто ЖАРТІВЛИВИХ ЗАДАЧ
Щоб пройти містом, ви повинні правильно відповісти на запитання громадян цієї країни.
1. Скільки разів можна від 100 відняти 10?
(1 раз, бо потім залишиться 90 (100 − 10), і треба буде віднімати вже від 90, а не від 100).
2. Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали
3. Скільки горіхів в порожній склянці? (0 горіхів).
4. Що важче – кілограм вати або кілограм цвяхів? (Порівну).
5. На груші виросло п’ять яблук, а на ялинці – лише два. Скільки всього яблук виросло? (0 яблук).
6. Два хлопчики зустрілись у вагоні потягу:
— Я завжди їду в 5 вагоні з хвоста потягу – сказав Іван.
— А, я – у 5 від голови – відповів Ігор. Скільки вагонів в потязі?
(9 вагонів).
Місто РЕБУСІВ
Щоб пройти містом, ви маєте розгадати ребуси. Ребус – один з видів словесних ігор, що були популярними ще в давнину. Ребус – це загадка, у якій шукане слово чи фраза зображені у вигляді комбінацій фігур, знаків, букв, тощо. Перші ребуси з’явились у Франції в ХV столітті.
Кожна команда по черзі розгадує ребус (слайд 6-9)
Місто ТВОРЧОСТІ
Відповідь :
Відповідь:
Місто ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ
У цьому місті взагалі ніхто не говорить. Тільки малює і пише. Спробуйте розв’язати завдання мешканців цього міста і вони вам неодномінно допоможуть.
Місто НЕЗВИЧАЙНОЇ ДВІЙКИ
Двійки різними бувають
За одні карають,
Ну, а інші трудівниці,
Числа розкладають.
За допомогою п’яти двійок та арифметичних дій записати число 11; 15.
22: 2 +2 – 2 = 11; 22: 2 +2 + 2 = 15.
Місто ТАНГРАМ
Скласти будинок та ялинку біля нього.
Місто НАРОДНОЇ МУДРОСТІ
Щоб пройти містом, маєте пригадати і назвати якомога більше прислів’їв і приказок з числівниками. Пам’ятай, кожне прислів’я чи приказка – це один крок у правильному напрямку.
Підведення підсумків.
Вчитель. Вітаємо! Тепер ви повнправні мешканці країни ЛОГІКА.