Презентація "Формування ключових компетентностей учнів на різних етапах уроку математики

Про матеріал
"Математика є фундаментом , на якому будується здатність правильно сприймати дійсність..."І.Г.Песталоцці Все больше спеціальностей потребують високого рівня застосування математики. Щоб успішно навчати учнів, кожен вчитель повинен добре знати свій предмет, знати сучасні методи формування математичних понять, володіти сучасними педагогічними технологіями і методами викладання математики.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Формування ключових компетентностей учнів на різних етапах уроку математики. Автор: Єрошенко Юлія Павлівна вчитель математики КЗ «Чугуївський ліцей №6» Чугуївської міської ради Харківської області

Номер слайду 2

«Математика є фундаментом, на якому будується здатність правильно сприймати дійсність…» І. Г. Песталоцці

Номер слайду 3

Цілі вивчення математики в основній школі:оволодіння математичними знаннями, необхідними для застосування в повсякденному житті, у вивченні суміжних дисциплін та у продовженні навчання в профільній старшій школі або інших формах середньої освіти;інтелектуальний розвиток учнів, формування якостей мислення;формування уявлень про математику як частину загальнолюдської культури, про значущість математики в розвитку цивілізації та сучасного суспільства;придбання компетентності у галузі математики.

Номер слайду 4

Основні компетентності, формування яких є найбільш пріоритетним на уроках математики:практична математична компетентністьсоціально особистісна компетентністьзагальнокультурна компетентність

Номер слайду 5

Випускник базової середньої освітиоволодіває геометричною мовою і навчиться використовувати її для описання навколишнього світу, має первинні просторові уявлення і зображувальні вмінняоволодіває системою функціональних понять, використовує функціонально – графічні зображення опису і аналізу реальних залежностейоволодіває символічною мовою алгебри, застосовує отримані навички в ході розв’язування задачмає тверді навички виконання усних, письмових, інструментальних обчислень;навчається застосовувати графічне зображення для розв’язання та досліджування рівнянь, систем та нерівностейоволодіває прийомами рішення рівнянь, нерівностейзастосовує систематичні знання про плоскі фігури та їх властивості, про прості просторові тіла до розв’язування практичних задач геометричного змісту

Номер слайду 6

Соціально – особистісна компетентність оволодіє стилем мислення його абстрактністю, строгістю, доказовістювміє логічно доводити твердження, висувати гіпотези і розуміти необхідність їх перевіркивміє ясно, точно та грамотно висловлювати свої думки в усному та письмовому мовленнівміє використовувати математичні підходи для розв’язування задач, що виникають в навколишньому світівміє виконувати пошук, відбір, аналіз, систематизацію і класифікацію інформаціївміє самостійно використовувати різноманітні інформаційні джерела і самостійно складати бази даних

Номер слайду 7

Загальнокультурна компетентністьрозуміє, що математика є невід’ємною частиною загальнолюдської культури, впливає на інші галузі культурирозуміє, що математична символіка і формули математики дозволяють описувати загальні властивості об’єктів практики і науки та відношення між ними, що математичний апарат розвивається і удосконалюється з метою створення можливостей для постановки, дослідження і рішення проблем, що виникають у процесі розвитку різних гуманітарних наук, удосконалення техніки та технологійрозуміє, що математика як наука виникла з потреби людської практики і розвивається, виходячи з цих, а також власних внутрішніх закономірностейрозуміє, що формальний математичний апарат створює можливість для розв’язування задач, що виникають у повсякденній практичній діяльності людини

Номер слайду 8

Головне завдання математичного курсу. Забезпечення умов для досягнення кожним учнем практичної компетентності.урок проводити у досить високому темпі, який допомагає мобілізувати увагу. Навчальна діяльністьвраховувати психологічні особливості дітействорювати проблемні ситуації на урокахвикористовувати різні форми та види діяльності на урокахзастосовувати алгоритмічний підхідзалучати учнів до роботи з довідниковою та додатковою літературоюрозвивати надпредметні навичкиорганізовувати позакласну роботу

Номер слайду 9

Формування компетентностей учнів на різних етапах уроку. Перевірка домашнього завдання1. Рецензування відповідей. Мета: активувати розумову діяльність учнів, розвивати критичне мислення, вчити оцінювати знання учнів. Результат: формування пізнавальної компетентності2. Математичний диктант. Мета: розвивати самостійність мислення, формувати гнучкість і точність думки, розвивати увагу та пам'ять. Результат: формування самоосвітньої компетентності.

Номер слайду 10

Формування компетентностей учнів на різних етапах уроку. Пояснення нового матеріалу1. Доведення теорем, лемм і т.п. Мета: вчити дослідницькій роботі. Результат: формування полікультурної компетентності2. Лекція з використанням отриманої учнями інформаціїМета: вчити короткому раціональному запису, відпрацювання вмінь робити висновки та узагальнення. Результат: формування інформаційної компетентності3. Дослідницька лабораторія (колективна експериментальна робота)Мета: вчити оперувати знаннями, розвивати гнучкість отриманих знань. Результат: формування пізнавальної , самоосвітньої, соціальної компетентностей

Номер слайду 11

Формування компетентностей учнів на різних етапах уроку. Закріплення, відпрацювання вмінь та навичок1. Навчальна самостійна робота. Мета: вивчити властивості дробу, і т.п. Результат: формування пізнавальної компетентності2. Дослідження різноманітних видів пам’ятіМета: закріплення знань про похідну та її застосування, і т.п.; розробка правил (алгоритмів) запам’ятовування. Результат: формування компетентності, яка допомагає саморозвитку3. Розв’язування задач, виразів з коментуванням. Мета: закріплення умінь розв’язувати задачі та вирази. Результат: формування інтелектуальної і полікультурної компетентностей4. Математична естафета. Мета: закріплення знань учнів, формування вмінь перевіряти, слухати, думати. Результат: формування пізнавальної компетентності5. Розв’язування задач декількома способами. Мета: розвивати власну позицію учнів, опираючись на їх знання теми. Результат: формування інтелектуальної компетентності6. Робота з підручником

Номер слайду 12

Формування компетентностей учнів на різних етапах уроку. Творча робота1. Створювання проектів. Мета: показати на основі вивченого матеріалу вміння учнів створювати проекти. Результат: формування полікультурної компетентності2. Засідання математичного гуртка. Мета: вчити учнів на основі своїх знань знаходити розв’язок задач прикладного характеру. Результат: формування полікультурної, комунікативної компетентностей

Номер слайду 13

Формування компетентностей учнів на різних етапах уроку. Контроль1. Створення реклами (презентації) вивченої теми(уроку), робота в групах зі взаємною оцінкою. Мета: вчити дітей уяві та вмінню абстрагуватися. Результат: формування інтелектуальної компетентності2. Самостійна робота зі взаємоперевіркою; диференційована контрольна робота. Мета: вчити дітей, опираючись на отримані знання, самостійно працювати. Результат: формування соціальної компетентності

Номер слайду 14

Формування компетентностей учнів на різних етапах уроку. Домашнє завдання. Скласти питання, задачі та вирази з теми уроку. Мета: перевірити засвоєний матеріал уроку, формувати уміння добирати приклади. Результат: формування компетентності, яка допомагає саморозвитку2. Різнорівневі задачі: репродуктивні, особливої складності, на кмітливість, математичну логіку, і т.п. Мета: перевірити знання учнів відповідно до їх рівню підготовки. Результат: формування інтелектуальної компетентності

Номер слайду 15

Література1. Компетентнісний підхід до навчання учнів на уроках математики Методичний посібник для вчителів Харків : РМК Московського РУО, 2008;2. Родигіна І. В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання. Харків: Основа, 2005;3. Волобуєва Т. Б. Розвиток творчої компетентності школярів. Харків: Основа, 2005.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Svetlana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 березня 2021
Переглядів
3421
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку