Подорож маленької краплинки

Про матеріал
Комбіноване заняття з природознавства та сенсорики з використанням театралізованої діяльності
Перегляд файлу

     Програмовий зміст : Формувати уявлення дітей про роль та цінність води для всього живого. Розвивати пізнавальний інтерес до води, розвивати уяву, закріпити правила поведінки біля річки, вчити дітей сортувати сміття. Використовувати художнє слово, закріплювати вміння дітей відповідати на запитання, активізувати і збагатити словник дітей іменниками, прикметниками та дієсловами по темі заняття.

Прищеплювати бережливе ставлення до води, спонукати дітей до експериментування.

Викликати у дітей позитивно-емоційний відгук на театралізоване дійство за допомогою театру на парасольці; вчити промовляти слова потішки разом з вихователем, добирати предмети за величиною, кольором; закріпити червоний і синій кольори.

Розвивати мовлення, увагу, вміння орієнтуватися в просторі, творчі здібності дітей засобами театральної діяльності.

Виховувати позитивні емоції, почуття дружби, взаємодопомоги.

 

Хід заняття

-Дорогі мої хлопчики і дівчатка, скажіть мені, будь ласка, чи любите ви казочки? А які казочки ви знаєте? Про кого в них розповідається? От і сьогодні я хочу запропонувати  вам подивитися одну дуже цікаву казочку.  А казочку нам розповість ось ця яскрава парасолька. (Бесіда про парасольку: якого кольору; на яку геометричну фігуру схожа; коли використовуємо). Тож сідайте зручненько і слухайте уважненько. Парасолька відкривається – казка починається.

Розповідь казки за допомогою театру на парасольці.

Пригоди маленької краплинки.

     На одній хмаринці жила собі маленька краплинка. Вона була ще дуже маленька і тато з мамою не дозволяли їй подорожувати, як старшим братикам та сестричкам. А їй дуже хотілося. Краплинка любила слухати розповіді старших про їх пригоди і часто уявляла собі той день, коли вона пуститься у свою першу мандрівку.

І ось цей день настав. Краплинка дуже раділа, але й хвилювалась водночас. Ось засвітилась блискавка, потім прогримів грім і краплинка разом з іншими крапельками полетіла на землю.

Спочатку на невисокому дереві зустріла краплинка сумного метелика.

- Доброго дня– привіталась краплинка.

- Добрий день – відповів метелик.

- Мене звуть Краплинка, а тебе ?

- А я - весняний метелик. Я дуже скучив за дощем, нарешті я помию свої крильця  від пилу та вдосталь нап’юся.

     І метелик почав махати своїми крильцями, підставляючи їх теплому літньому дощику. А наша краплинка полетіла далі і приземлилася на маленьку квіточку

     - Ой, нарешті дощик - зраділа квіточка!

     - Добрий день, мене звуть Краплинка. Скажіть, будь ласка, чому ви так радієте нам, дощовим крапелькам?

     - О, дощові крапельки - це найцінніше для всього живого. Дякуючи дощику, із маленької зернинки я перетворюся на красиву квіточку.

     В цей момент дмухнув вітерець і наша краплинка полетіла далі і плюхнулася прямісінько в маленьку річечку.

     -Добрий день - привіталася до краплинки річечка. - Я дуже рада нашому знайомству. Мої мешканці дуже чекали на дощик, чуєш яку веселу пісеньку співають непосидливі жабки. Вони люблять стрибати під крапельками.

Дощик скінчився. Яскраве тепле сонечко розправило свої промінчики. Краплинка попрощалася зі своїми новими друзями і по одному з сонячних промінчиків піднялася на свою хмаринку до мами і тата.

  

      -Дітки, чи сподобалась вам казочка? А про кого вона була? А в нашій групі є хмаринка? А яка вона? А знаєте чому вона сумна? Її краплинки розлетілися і уже довгий час не повертаються. Давайте наведемо лад і допоможемо нашій хмаринці знайти її краплинки.

      - Ой, погляньте, хто це лежить на галявині. Та це ж маленькі метелики! Вони так довго не вмивались, що їхні крильця висохли і повідламувались. Давайте полікуємо їх, підберемо їм крильця.

(Дидактична гра “Підбери метеликові крильця”)

     -Молодці, малята. Справилися з завданням. Ось і перша краплинка віднайшлася. А тепер давайте підійдемо до клумби.  Привіт, Бджілко. Що тут сталося? (розкидані квіточки з довгими та короткими ніжками).  Бджілка каже, що вже давно не було дощику. Стебла квіточок стали тоненькими та легенькими. Зірвався сильний вітер, зірвав і порозкидав квіти. Ось тепер плачуть квіточки, хочуть одна до одної, квіточки з коротенькими ніжками на свою клумбу, а з довгими ніжками на свою. Що робити? Як їм треба допомогти? (Треба порівняти їх.). Але спочатку давайте покличемо дощик нехай намочить землю і напоїть квіти.

Іди, дощику, іди

На городи, на сади,

Щоб травичка проросла

І квіточка зацвіла

Щоб дітки маленькі

Росли здоровенькі.

(Дидактична гра “Посади квіточку ”).

     -Молодці. І з цим завданням справилися. Ось за це вам від бджілки ще одна краплинка.  Але ж погляньте це не всі краплинки. Де ж нам їх іще шукати? Як ви думаєте, малята, а чи потрібна водичка людям? А для чого? (Відповіді дітей) Правильно. Ось і я вам пропоную помити іграшки та попрати лялькам одяг.

( На столах стоять дві миски з водою. Хлопчики миють іграшки, а дівчатка перуть одяг) .

     - Молодці. За це ви отримуєте ще дві краплинки. Ось усі краплинки повернулися до хмаринки.

     - Але малята, ви знаєте, що краплинки живуть не лише на хмаринці? Вони ще живуть і в морі, і в озері, і в річці. Давайте підійдемо до річечки і подивимось на її краплинки.  А хто ще живе в річці? Так. В річці живуть різні рибки, жабки, раки та равлики.  І їм, як і людям, потрібна чиста водичка. Ой, малята, погляньте, що це в річці? Сміття!!! Хто ж його туди накидав?  Так усі річкові мешканці можуть загинути. Давайте швиденько приберемо.  Але спочатку наші ручки розімнемо.

Пальчикова гра.

Бризнув дощик із хмаринки

І посипались краплинки,

Вгору , вниз , туди ,сюди,

І попадали вони.

Влітку спеку віяло

Вітерцем повіяло.

З нами вітерець погрався

І у віяло сховався.

(Діти  збирають в сміттєвий пакет сміття з річки).

     -Послухайте, що це за музика грає? Та це ж джерельце співає. Воно дуже радіє, що ви, малята, прибрали його річечку. За це воно дозволяє посадити  в ньому квіточки.

(Дослід з водою: на столі стоїть велика мілка посудина з водою. Діти опускають в неї квіти, пелюстки яких загорнені всередину. Квіти намокають і пелюстки розпускаються)

      -Гарно ми з вами попрацювали, багато нового дізналися. А тепер давайте віддамо парасольці хмаринку і нехай вона ще і іншим діткам розповість таку цікаву казочку.

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
328
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку