Слайд 1 Поетична скринька.
Іван Андрусяк «Вірші для дітей» (1 кл.)
Тема позакласного заняття:
Поетична скринька. Іван Андрусяк «Вірші для дітей» (1 клас)
Мета: Викликати в учнів бажання читати і вивчати поезію; узагальнити знання учнів про вірші; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати творчі здібності учнів, уміння висловлювати оцінні судження; виховувати любов до рідної поезії.
Обладнання: виставка книжок з віршами, вірші для читання Івана Андрусяк і творчі завдання для учнів, мультимедійна дошка, (зображення героїв віршів, зображення - смайлики).
Хід уроку:
Доброго дня діти! Мене звати Ганна Федорівна, сьогодні ми з вами трохи по працюємо в нашій бібліотеці. Я дуже рада вас бачити.
Організаційний момент
Відгадайте загадку. СЛАЙД 2
Красивий, щедрий рідний край,
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься... (Україна). СЛАЙД 3
- Діти, як називається країна, у якій ми живемо?(Україна…)
ІІ. Оголошення теми і завдань заняття СЛАЙД 4
- Правильно, Україна — наша земля. Тут народилося багато письменників та поетів. З віршами одного з дитячих поетів ми з вами сьогодні познайомимося. Тема нашого маленького заняття — «Поетична скринька. Іван Андрусяк «Вірші для дітей»».
Вправа «Очікування».
- Як ви вважаєте, діти, яким буде наше заняття? (цікавим, пізнавальним тощо… відповіді дітей).
Отож, постараємось і зробімо його цікавим .
ІІІ. Вивчення матеріалу
Він завжди розповідає, що писати почав тоді, як народилася молодша донечка Стефа. СЛАЙД 5 відео про Андрусяка (скорочено)
Іван Андрусяк автор численних поетичних збірок, дитячих повістей та ще багато іншого. Нині відомий насамперед як дитячий письменник. https://www.youtube.com/watch?v=URdVxwj0jic (Автор: Український інститут книги)
СЛАЙД 6
Уважненько слухаємо усі. https://www.youtube.com/watch?v=I3Lfx_snDJY (Автор: Юлія Лебедюк)
- Всі уважно слухали? Про кого віршик?(картинка мами мишки та маленького миша)
- Сподобався вам вірш?
Мабудь ви трохи ухляли, тож трохи відпочинемо:
Встали всі і повторюємо за мною
Мовленнєво-рухова розминка:
Вітерець у лісі: ш - ш –ш
Прилетів жук: ж – ж – ж
Заспівав комарик: з – з – з
Подуйте на кульбабку СЛАЙД 8
3.- Ну що? Давайте давайте працювати далі. Ми з вами подивимося та уважно послухаємо ще один маленький відеоролик на віршик Івана Андрусяк «Про вміння читати» https://www.youtube.com/watch?v=g3R1MHWkmRA (авторка: Людмила Дудук) СЛАЙД 9
- Ну що ви думаєте, як потрібно читати книжку?
- А цей віршик вам сподобався?(робота з дітьми)
- Що ви бачите на виставці? (книжечки)
- Так на виставці ми вам показали які є дитячі книжечки з віршами цього автора та інших в нашій бібліотеці.
- Читання вивчених віршів напам’ять (як що хтось з дітей знає віршик).
ІV. Підсумок уроку
- З якими віршами ознайомилися ми з вами сьогодні?
- А ви запам’ятали хто автор?
- Які ці вірші за настроєм?
- Хто з героїв вам подобається? Чому?
- З творами якого поета ми сьогодні познайомилися?
- Пригадайте, з яких віршів персонажі у кросворді
- Дякую всім за увагу! До зустрічей в нашій бібліотечній скринці!
ПРО КОРИСТЬ ЧИТАННЯ
За сьогодні сіра мишка
з’їла вже четверту книжку,
а така ж мала –
майже як була.
Докоряє миша-мама:
– Не читала ти їх, мабуть,
а без цього ти
не будеш рости.
Це, дитинко, знають всі
миші й навіть люди:
не читаєш, а їси –
користі не буде.
ПРО ВМІННЯ ЧИТАННЯ
Умів читати носоріг —
та в книжці сторінки
перегортати рогом міг
він тільки навпаки.
Отак читав, читав, читав,
почавши із кінця:
ох, нецікава книжка та
і нецікава ця…
Бо коли знаєш, як в кінці
героям пощастило, —
то з чого все це почалось,
не так уже й важливо.
Себе картає носоріг:
я, певно, помилився,
тому що балуватись міг,
а я читати вчився!
Із нами теж таке бува,
хлоп’ятка і дівчатка,
що з букв складаємо слова
з кінця а чи з початку,
і так у книжці сторінок
ковтаємо багато, —
а виявляється, що ми…
не вміємо читати!
КРОСВОРД
мишка
книжка
носоріг
читати
маленька сіренька
багато знає, всім все розповідає
великий та товстий з рогатим носом
допомогає все зрозуміти