Поетичні образи у творах Дмитра Павличка. Д. Павличко «Вітряк»».

Про матеріал
Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Д. Павличка. Удосконалювати навички правильного і виразного читання, зв’язного висловлювання власних думок; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уяву, фантазію, творчі та конструкторські навички. Виховувати спостережливість, інтерес до творчості поета.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з літературного читання, трудового навчання з елементами СТЕМ.

Тема. Поетичні образи у творах Дмитра Павличка. Д. Павличко «Вітряк»».

Мета. Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Д. Павличка. Удосконалювати навички правильного і виразного читання, зв’язного висловлювання власних думок; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати уяву, фантазію, творчі та конструкторські навички. Виховувати спостережливість, інтерес до творчості поета.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

ІІ. Мовленнєва розминка.

  1. Я без крил, але літаю,

Вербі коси розплітаю.

Покручу я вітрячок

Якщо добре розлютити,

Можу шкоди наробити.

Читання

  • Ви з’їли кислий лимон.
  • Ви отримали довгоочікуваний подарунок
  • Ви ненароком поламали улюблену іграшку.
  • Ви зустріли свого друга.
  1. Складання таблиць

 

 

 

 

 

 

1

Метал

Небеса

Вітряк

Летить

Б

І

Л

И

Й

2

Дитина

Червоний

Неділя

Трудиться

3

Лимон

Найстаріше

Стоїть

Зустрічає

4

Пісня

Гарний

Посипаний

Світить

5

Заєць

Сонячний

Стадіон

Згасає

1

Просили

Чумацький

Чіткий

Навколо

Ж

О

В

Т

И

Й

2

Подумали

Жайворонок

Легкий

Щоднини

3

Вертоліт

Літати

Розумний

Неокрає

4

Горять

Опівночі

Зрозумілий

Виразно

5

Дивляться

Навчання

Розбірливий

Чітко

1

Сумна

Крила

Блакить

З’явилося

С

И

Н

І

Й

2

Грубий

Духмяно

Символ

Світить

3

Дзвінком

Яскраво

Хліб

Відлітає

4

Дружний

Темніє

Календар

Палає

5

Молоти

Весело

Калина

Літає

1 кружечок білий - вітряк

3 трикутник жовтий - вертоліт

4 квадрат жовтий - опівночі

5 трикутник синій - молоти

3 прямокутник жовтий - неокрає

3 кружечок синій - хліб

  1. квадрат жовтий - чумацький
  1. прямокутник білий - згасає
  1. прямокутник синій - відлітає

 1 квадрат білий - небеса

1 кружечок синій - блакить

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Слухання пісеньки про вітерець.

( пісня  про вітерець__)

 

  1. Підібрати спільнокореневі слова.

Вітер, вітерець, вітряний, вітряк.

  1. З чим асоціюється у вас  вітер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Чому у вас вітер асоціюється з вітряком?
  • Скласти аналогії до слова вітряк.

Вітряк – млин

Вітряк – світло

Вітряк – мука.

Вітряк – вода

Вітряк – поле

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. При підготовці до уроку працювали інформатори. Вони підготували інформацію про вітряки.

(Повідомлення інформаторів)

 

  1. Вчитель.

Ви ознайомилися з вітряками, які люди використовували раніше і використовують зараз у народному господарстві.

Багато художників також змальовували вітряки у своїх художніх полотнах.

  • Показ картин художників.

C:\Users\Admin\Desktop\ukraynskij_silskij_zimovij_pejzazh_mlin_khata_khudozhnik_skorobagatko_a_kartina_1992_r.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Vodnaya-melnitsa.-Vecher-624x475.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Vodnaya-melnitsa.-Gusi-624x408.jpgC:\Users\Admin\Desktop\Melnitsa.-ZHatva.jpg

Художник Юрій Журка

Поети описують їх у своїх творах.

  • Хто знає вірші про вітряк.

( діти читають вірші)

ВІТРЯКИ

Вітряний млин окрай села,

Де поле неозоре…

Кругом хліба, кругом хліба –

Десь трактор ниву оре…

Те, що зібрали - до млина,

Везуть молоти люди.

І мелють, мелють жорнова,

 Зерно на біле чудо.

 Ніч наступає –небеса

Вкривають рясно зорі.

 Вітряк із скрипом галаса,

У просторі прозорім.

Вітер притих, замовк вітряк,

Знов тишею п’янкою.

Посипав зорі хтось вгорі,

 Ще свіжою мукою…

О, вітряки, млини мої,

Ви й нині при роботі…

Окраса рідної землі,

Ви у муці і поті…

 

V. Ознайомлення з темою уроку.

  • Сьогодні ми познайомимося із віршем Д. Павличка «Вітряки».

Цілі для учня:

  • Я навчуся виразно читати вірш
  • Дізнаюся нову інформацію про вітріки

Вчитель. Зможете самостійно виготовити вітрячок

VІ. Робота над темою.

Інформацію про Дмитра Павличка ви дізнаєтеся просканувавши кюар код. Ваше завдання:

  • прочитати інформацію.
  • Обговорити в групах.
  • Зробити коротке повідомлення.
  1. Робота кюар кодом ( Робота в групах)
  • Ознайомлення з інформацією про Дмитра Павличка.
  • Повідомлення груп.

Вчитель. Про маму поет писав: мама навчила мене розмовляти а книжка думати.

  1. Виступ бібліотекаря.

Дмитро Павличко написав багато творів для дорослих читачів. Але про молодших школярів він не забув. Для дітей він написав книги «Найкраще місце на землі», «Кіт Мартин»,  «Золоторогий олень», «Веселка».

  1. Опрацювання вірша.
  1. Слухання вірша (аудіозапис, вірш читає Гурнік Вадим)
  • Які картини ви уявляли слухаючи вірш.
  1. Словникова робота.
  • Щоб зміст вірша вам був зрозумілий попрацюйте над словами із стіни слів.

 

Неокрає    мукою

Опівночі    тишею

Дзвінкою    блакить

Посипаний    вертольоти

  • Підібрати синоніми до слова «неокрає»

( безмежне, безконечне, нескінчене, неозоре, неоглядне…)

  • Робота у групах.

Таблиця

  Прочитайте в лівій колонці тлумачення і доберіть до них відповідні слова з правої колонки

Пагорб –

 гелікоптер, літальний апарат.

Неокрає –

горб, форма рельєфу, що піднімається над навколишньою поверхнею.

Опівночі –

величезне скупчення  зірок , яке ми бачимо

неозброєним оком.

Вертоліт –

без краю.

Чумацький Шлях-

 о 12 годині ночі.

 

Повідомлення груп.

  1. Повторне читання.
  2. (читання дощиком)
    Аналіз вірша.
  • Яка тема вірша?

( це є розповідь про вітряк який стоїть на пагорбі і виконує роботу)

Читання вірша ланцюжком.

  • Вибіркове читання.
  • Де стоїть вітряк?
  • Яка робота у вітряка?
  • Чим важлива ця робота?
  • Коли вітряк злітає в небеса?
  1. Перевірка змісту
  • Складання коміксів.

Ваші однокласники із 3 – В класу вчора вчили цей вірш і вони для вас підготували завдання за змістом вірша у коміксах.

( діти складають комікси)

Робота по рядах

  • Прочитати вірш замріяно у повільному темпі.
  • Прочитати із швидкістю легкого вітру.
  • Прочитати із швидкістю сильного вітру.
  1. Робота у групах.
  1. Знайти рими

Вітряк – так    згаса – небесса

Неокрає – літає     опівночі –  очі

Є – своє     вертольоти – молоти

Блакить – лежить    дзвінкою – мукою

  1. Знайти уособлення.

Вітряк хотів би літати , вітряк злітає в небеса, зір палають очі, вітряк лине у блакить, Чумацький шлях лежить.

  1. Підібрати синоніми до слів

Робить –працю, трудиться, виконує, заподіює, чинить

Згасає – погасає, гасне, меркне, темніє, затихає.

  1. Скласти чистомовку.

 

  1. Фізкульт хвилинка

Ми старанно працювали час і відпочити.

Закрийте очі. Уявіть, що ви знаходитесь серед лісової галявини. З усіх боків чути ( музика) щебетання птахів. Легенький вітерець обвіває ваше обличчя. Все навколо відпочиває – і земля, і дерева. Відпочиває наш мозок. Земля віддає нам силу ( кінець музики). Повільно відкривайте очі  і подивіться на мене, усміхнулись. І ще мить і ви готові долати нові вершини знань.

Дослідження млинів.

  1. Сьогодні я хочу, щоб ви пофантазували про що може мріяти вітряк який стоїть на пагорбі

Вправа « Трикутник Волта Діснея»

 

 

 

 

 

 

Висновок. Мріяти це дуже добре, але мрії повинні бути реальними,

  1. Робота з дискусійною шкалою.

Діти, як ви думаєте вітряки це добре чи погано.  Хто вважає, що добре прикріпіть біля слова «Добре», а хто по іншому біля «Погано»

  • Чому ви так вважаєте?
  1. Вітряк – символ добробуту і свободи.

І сьогодні ми попробуємо виготовити вітряки. Діти переглянули відеопрезинтації різноманітних вітряків, підготували матеріал і сьогодні вони попробують їх виготовити.

 

  • Техніка безпеки на карточках. У ролі ваших наставників будуть батьки.
  1. Робота у групах виготовлення вітрячків.
  2.  Захист робіт

VІІ Підсумок уроку.

Вправа « Навчальний дайвінг»

docx
Додав(-ла)
Пастух Євгенія
Додано
15 березня 2020
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку