Поглянь довкола золота осінь

Про матеріал
Урок 3 Тема вищезазначеного уроку передбачає його проведенні у жовтні місяця (золота осінь). За мету проведення уроку обрано: - поглибити знання учнів про тексти на осінню тематику, їхні різновиди, особливості побудови; формувати навички виразного читання і переказу оповідань та казок, заохочувати до щирого її тлумачення; - розвивати творчі здібності учнів; формувати розуміння прекрасного у сьогоденні; -виховувати позитивні риси вдачі, бажання працювати із додатковими джерелами художньо-поетичного слова.
Перегляд файлу

Урок 3

 

Тема:  Поглянь  довкола.

Мета: поглибити  знання  учнів  про  тексти  на  осінню  тематику,   їхні 

   різновиди,  особливості  побудови;  формувати  навички  виразного  читання  і  переказу  оповідань  та  казок,  заохочувати  до  щирого  її тлумачення;   розвивати  творчі  здібності  учнів; формувати  розуміння  прекрасного  у сьогоденні;  виховувати  позитивні  риси  вдачі, бажання   працювати  із  додатковими  джерелами  художньо-поетичного  слова.

 

Обладнання: книги  «Моя  читаночка», сигнальні  картки,  виставковий  стіл,  роздатковий  матеріал,  аркуші  паперу,  кольорові  олівці.

                                                      Хід  уроку

Організація  класу

  Аутотренінг

(наводить  учень)

Я – учень,

Я  ходжу  до  школи.

Я  навчаюсь  вчитись,

Я  все  розумію.

Я  все  хочу  знати.

(наводить  вчитель)

Урок  має  бути:

- цікавим;

- трохи  казковим;

- навчальним;

-продуктивним.

(читають  з  дошки  по  черзі)

Ми  будемо:

дисциплінованим,

уважними,

зібраними

 

 

Мотивація  навчальної  діяльності  учнів

а)  Колективне  повторення  вірша  І.  Кульської  «Жовто-жовто  навколо…»

б)  Я  хочу  продовжити  тему  образотворчого  мистецтва  у  природі  наступним  віршем:

( Виразне  читання  вчителем  вірша )

Осінь пензлика взяла

Осінь пензлика взяла,
малювати почала,
в білокорої берізки золотила довгі кіски.
Став багряним колір чуба
в мудрого дідуся-дуба.
Дві сестрички, дві осички
стали жовті, мов лисички.
А довкруг, довкруг травиця
тихо-тихо золотиться.
Ось палахкотять калина,
горобина і шипшина.
Не вгаває щедра осінь,
а малює неба просинь.
Ще — тоненькі павутинки,
сірий дощик і хмаринки…
Пензлик біга без упину —
гарна в осені картина.
(Марія Пономаренко)

в)  Вправа  «Із  веселим  олівцем»  (Хто  швидше  всіх  за  1  хвилину  відтворить  почуте  на  маленькому  аркуші  паперу)

г) – Ми  продовжимо  тему  нашого  уроку  шляхом  перевірки  вашої  готовності  до  нашого  уроку.

3.  Робота  над  темою  уроку:

а) с.  44. «Моя  читаночка» («Чарівна  осінь» за Ю.Старостенком)

 а) Аналіз  тексту  за  запитаннями:

- Який  період осені  оспівує  письменник  у  тексті?

- Що  стає  з  пожовклими  листочками?

- Чому  тварини  радіють  листяній  ковдрі?

- Що  сказано  про  озимину  у  тексті? Прочитати  цей  абзац.

- Вилучити  словосполучення,  які  вживаються  у  переносному  значенні  з  уривка,  який  починається  словами  «… Ходить  осінь  полями…»

- Як  люди  відносяться  до  осені?

- Як  осінь  за схвалення  віддячує  людям?

б)  Переказ  текстів,  підготовлених  учнями.  Сигнальними  картками  клас  оцінює  роботу учениці. (учні  викладають  джерело  підготовки  до  уроку  на  «Книжковому  вернісажі»

в)  Колективна  робота  над  текстом:

                                                         Осінні сни клена

Василь Сухомлинський

    Ми пішли до лісу подивитись на осіннє вбрання дерев. Зупинились біля високого клена. Посідали. Яка краса відкрилася перед нами! Стоїть клен у яскравому барвистому вбранні, а листочки ж ні затремтять, ні зашепотять.

    Дивіться, діти: клен спить. І сниться йому все, що бачив од весни до весни. Ось жовтий листочок — мов золота кульбабка. Весною клен був зачарований її красою. Запам’ятав. А як заснув, то й пригадав весну — листочок і пожовтів.

Робота  в групах.

Картка ( На  місці  пропусків  вставити  потрібні  слова) 

                                                    Осінні сни …

….         Сухомлинський

    Ми пішли до лісу подивитись на осіннє ……. дерев. Зупинились біля високого клена. Посідали. Яка …..відкрилася перед нами! Стоїть клен у яскравому барвистому вбранні, а ……  ж ні затремтять, ні зашепотять.

    Дивіться, діти: клен …..  . І сниться йому все, що бачив од весни до весни. Ось …… листочок — мов золота кульбабка. Весною клен був  ……  її красою. Запам’ятав. А як заснув, то й пригадав весну — листочок і пожовтів.

- Який  жанр  тексту? (казка)

Яка  тема  тексту?

Яка мета  тексту?

 

г) Зупинка  поезії  . Робота  за  «Моя  читаночка»  с.45

1. Аналіз  загадок (пошук  підказок).

2. Вірш «Мачинка» І.Драч

- Переказати  зміст  вірша.

- Усно  намалюйте  Осінь.

- Прокоментувати  заголовок.

- Чи  зустрічали  надворі  о  цій  порі  весняні  квіти? Чому  їм  є  місце  у  нашій  місцевості?

д) Аудіозапис  вірша Л.Костенко

д) Конкурс  виразного  читання  віршів  підготовлених  учнями самостійно ( обирається  склад  журі)

 

4.  Підсумок  уроку

а)Виразне  читання  вчителем  вірша О.Пчілки «Як  швидко  літо  промайнуло»

Як швидко літо проминуло!
Прийшла осінняя пора.
Немов на крилах полинуло
Кохане літечко з двора!…
Садок марніє потихеньку,
Пожовклі падають листки,
Вітрець не віє вже тепленько,
Жене понурії хмарки.
Посох горошок на городі,
Мачок вже цвіт давно згубив,
Високий соняшник на грядці
Журливо голову схилив.

б) Вправа «Мікрофон» (Уподобаний  етап  уроку

5. Домашнє  завдання: МЧ с.93 – 98 чит,  преказ.  дівчатка – поезії  про  козаків,  хлопчики  10  приказок  про  козаків.

 

docx
Додано
22 липня 2019
Переглядів
1419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку