УРОК З АЛГЕБРИ, 10 КЛАС
Тема. Похідна та її застосування
Цілі уроку:
Освітня компетентність: узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми, удосконалити вміння та навички учнів розв’язувати задачі на застосування похідної, продовжити підготовку до зовнішнього незалежного тестування.
Розвиваюча компетентність: розвивати пізнавальний інтерес, навички роботи з тестами, логічне мислення.
Виховна компетентність: виховувати працьовитість, зібраність, організованість, старанність, відповідальність та вимогливість до себе.
Тип уроку: удосконалення знань, умінь та навичок
Форма роботи: колективно-групова
Наочність: підручник, таблиці, картки з тестами, рисунки з графіками функцій
Обладнання: ПК комп’ютерний клас, презентація, таблиця похідних.
СТРУКТУРА УРОКУ
І. Організаційна частина.
Привітання, перевірка готовності до уроку.
Налаштування на робочу обстановку
Рефлексія (Анаграма настрою)
«Недостатньо лише мати гарний розум,
головне – це добре застосовувати його»
Р. Декарт
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку.
На попередніх уроках ви засвоїли одне із фундаментальних понять алгебри та початків аналізу – похідну. ЇЇ появі ми завдячуємо таким вченим, як П.Ферма, І.Ньютон, Г.Лейбніц, Ж.Лагранж.
Поняття похідної широко застосовується у механіці, військовій справі, медицині, космонавтиці, фізиці, астрономії. Тому і приділяється така увага цьому поняттю.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів "ПОВТОРИ"," ЗОРІЄНТУЙСЯ "
інтерактивні вправи: колективна робота «Теоретичний бліц-турнір»,
прийом «Знайди помилку», прийом «Чи правильно, що…», «Знайди пару».
ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку "ВИВЧИ"
Компетентності учнів (мета)
Я ЗНАТИМУ (Пригадайте)___
Я ВМІТИМУ (Створіть)_____
Я МОГТИМУ (Пам‘ятайте)_____
V. Застосування вмінь та навичок "ВІДТВОРИ" "ЗАПАМ‘ЯТАЙ"
Робота по групах
Інтерактивні вправи
VI. Домашнє завдання "ДОСЛІДЖУЙ ВДОМА"
VII. Підсумок уроку
Карта уроку
ІІІ. ✍ ПОВТОРИ Колективна робота Теоретичний бліц-турнір Група вибирає поняття на дошці і відразу відповідають. Неправильні відповіді виправляють самі учні (і лише за необхідності – вчитель). За правильну відповідь учні виставляють у лист оцінювання кількість набраних балів. Для учнів зі слабкими знаннями використовується прийом «Незакінчене речення» .
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЗОРІЄНТУЙСЯ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Прийом «Знайди помилку» (1 учень біля дошки):
|
Прийом «Чи правильно, що…»
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Знайди пару Знайти похідну функції та відповідний до неї графік. Створити логічну пару: функція+похідна+графік.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ОБРОБИ ІНФОРМАЦІЮ На рисунку зображено графік функції f(х), визначеної на відрізку [-7;7]. Скільки нулів матиме функція f/(х) на проміжку (-7;7)?
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІV. ВИВЧИ |
Тема уроку. Похідна та її застосування
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Компетентності учнів на уроці (цілі)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V. ВІДТВОРИ Робота в групах І група. Знайти точки екстремуму функції.
Розв’язання: у'=4х3-4х 4х3-4х=0, х(х2-1)=0, х(х-1)(х+1)=0
Відповідь: х max=0; х min=-1;1. ІІ група. Знайти найбільше та найменше значення функції на проміжку [-3;2] .
Розв’язання:
f(-3)=81-18-3=60 f(-1)=1-2-3=-4 f(0)=-3 f(2)=16-8-3=5 Відповідь: f max=60; f min=-4.
ІІІ група. Знайти проміжки зростання та спадання функції
Розв’язання:
Відповідь: зростає (-1;0)U(1;+∞) спадає (-∞;-1)U(0;1)
ІV група. Знайти критичні точки функції
Розв’язання: у'=4х3-4х 4х3-4х=0, х(х2-1)=0, х(х-1)(х+1)=0 х=0, х=1, х=-1 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
! ЗАПАМ‘ЯТАЙ
Задача. Знайдіть число коренів рівняння -х3+3х-2=а, якщо а (-4; 0). Ґрунтовні знання з теми “Похідна” допоможуть Вам без проблем розв’язувати будь-які задачі, пов’язані з похідною. Існують різні способи розв’язування рівнянь з параметрами, один з них – графічний. Графічний метод розв’язання рівнянь є доцільним, коли рівняння містить функції з різних класів: наприклад, степенева і тригонометрична, степенева і показникові, тощо. Додатковою ознакою необхідності застосування цього методу є завдання на знаходження кількості коренів рівняння, а не самих коренів. (Коментоване поетапне повне розв’язування задачі на дошці)
Виконання завдань у форматі ЗНО. Виконання тестів – надійний шлях до здачі ЗНО Тести на картках
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VI. ДОСЛІДЖУЙ ВДОМА
Обговорення заробітної плати Знайти максимум функції.
(Заробітна плата становить 12 тисяч гривень)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VII. ПІДСУМОК УРОКУ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||