Мета
Познайомити студентів із різними типами прикладних задач та методами їх розв’язання за допомогою похідної; формування уміння застосовувати знання та способи дій у змінених і нових навчальних ситуаціях; поглибити знання учнів про моделювання процесів дійсності за допомогою апарата похідної;
- розвивати пізнавальний інтерес, навички колективної праці;
- виховувати працьовитість, зібраність, організованість, увагу, відповідальність та вимогливість до себе
Основні вимоги
У результаті вивчення теми студенти повинні
Знати:
- таблицю похідних;
- формули суми, різниці, добутку, частки
- властивості тригонометричних функцій (область визначення, область значення; парність, непарність, монотонність, періодичність; найбільше, найменше значення);
- основні співвідношення між тригонометричними функціями одного аргументу;
- формули тригонометричних функцій суми та різниці двох аргументів, подвійного аргументу;
Вміти:
- користуватися таблицею похідних;
- обчислювати похідну суми, різниці, добутку, частки;
- перетворювати тригонометричні вирази за допомогою формул;
- будувати графіки тригонометричних функцій і на них ілюструвати властивості функцій;
- застосовувати геометричні перетворення при побудові графіків тригонометричних функцій;
При вивчені теми слід звернути увагу на такі питання:
На попередньому занятті ми з’ясували, який вигляд мають графіки тригонометричних функцій. На слайді зображено чотири графіка функції. Назвати кожен з них і записати формулу.
Рис. 1
Таким чином, на минулому занятті, ми з’ясували вигляд основних тригонометричних функцій, але на практиці, наприклад, в фізиці при вивченні гармонійних коливань, графіка напруги, необхідно вміти будувати графіки більш складних функцій.
Наприклад, щоб побудувати графік функції потрібно виконати геометричні перетворення над графіком . Отже, сьогоднішня тема нашого заняття: «Геометричні перетворення графіків функцій». Для початку згадаємо основні перетворення графіків функцій.
Завдання № 1. Розглянемо графіки на слайдах, та пояснимо, які перетворення з ними відбулися.
1. ,
Рис. 2
2. , ,
Рис. 3
3. , ,
Рис. 4
4. ,
Рис. 5
Побудувати в зошитах наступні графіки функцій.
Завдання № 2. Побудувати графік функції А)
Б)
1)
2) стиск попереднього графіка вздовж осі ОХ в 3 рази
3) - паралельне перенесення другого графіка вправо на одиниць.
Завдання № 3 Проаналізуйте малюнки і назвіть геометричні перетворення, які виконуються для побудови графіків.
Рис. 6
Завдання № 4 Серед графіків, які зображено на рисунках 1 - 4 назвіть графіки нижче поданих функцій:
Рис. 7
Завдання № 4 Індивідуальні завдання на картках (додаток 2)
Домашнє завдання: Побудувати графіки (додаток 3)
Додаток 1
Математичний диктант
Додаток 2
Додаток 3