Урок з алгебри і початків аналізу в 10 класі
Тема: Похідні елементарних функцій. Правила обчислення похідних.
Мета: Забезпечити первинне засвоєння учнями правил обчислення похідних та таблиці похідних.
Ліквідувати прогалини в знаннях учнів при розв’язуванні квадратних рівнянь та квадратичних нерівностей
Сприяти розвитку ситуації успіху.
Виховувати вміння співпрацювати в парі, групі.
Девіз уроку: Те, що я чую, я забуваю
Те, що я бачу – я пам’ятаю.
Те, що я роблю – я розумію.
Конфуцій
Організаційний момент
Учитель звертає увагу учнів на девіз уроку.
Активізація опорних знань
На дошці записано означеня похідної функції.
Учитель: Що це за запис?
Учні формулють означення похідної.
Мотивація навчання
Учитель: Похідна важливе математичне поняття.
В математиці за допомогою похідної можна знаходити кутовтовий коефіціент дотичної до графіка функції, досліджуваьи і будувати графіки функцій
Учень: У фізиці за допомогою похідної можна знвходити миттєву швидкість.
Учень – призер обласної олімпіади з економіки: За допомогою похідної розв’язують економічні задачі.
Учитель: Ви – майбутнє України. І хто як не ви будете розвивати економіку нашої держави. І вам потрібно буде розв’язувати економісні задачі, застосовувати знання про похідну.
Основна частина
Повідомлення теми і мети.
Учитель: На минулому уроці ми знаходили похідну функцій за допомогою означення. Бачили що це важкий і довгий процес. Є набагато легший шлях. Це за допомогою таблиці похідних. (Роздати учням таблиці похідних). Стор.217(підручник)
Усний рахунок: ; ; ; (умова завдань записани на дошці)
Пояснення нового матеріалу.
Правило |
Приклад |
|
|
|
|
|
|
|
|
Фізкульт хвилинка.
Закріплення набутих знань та вмінь
Стор. 211 Учні розбирають таблицю 45 з особливими
Розв’язування вправ (учні розв’язують вправиб працюючи в групах і парах)
Середній рівень. №32.1; №32.2; №33.1(1;2).
(учні знаходять похідну функції за таблицею)
Достатній рівень.№33.1(3;4); №32.6(1;2); №32.3; №32.6(4); №32.7; №32.8.
(учні користуються таблицею похідних; правилам додавання для обчислення похідних. Розв’язують квадратні рівняння)
Високий рівень. №32.4; №32.5; №32.6(3); №33.2; №33.3.(1;2)
(Учні використовують правила добутку і частки, таблицю похідних. Розв’язують квадратичні нерівності)
Учням дано відповіді до вправ – це зашифровані частини вислову С. Ф. Русової: «Лише ті знання чогось варті, якщо вини здобуті самостійно».
Середній рівень: Лише ті знання
Достатній рівень: чогось варті, якщо вони
Високий рівень: здобуті самостійно.
Підсумки
В кінці уроку учні кожної групи вивішують на дошці частинку фрази. Читають вислів. Учитель звертає увагу на те, що ці слова переплітаються з девізом уроку.
Рефлексія: Сьогодні на уроці
Я навчився…
Я повторив…
Я пригадав…
Мені було легко…
Мені було важко…
Мені сподобалось…
Мені не сподобалось…
Домашнє завдання §32; 33(вивчити таблицю похідних, розібрати розв’язані вправи) «6» №32.10(1-3)
«9» №32.10(4-6)
«12» стор. 213-214 (похідна складеної функції розібрати)
Література Є. П. Нелін «Алгебра і початки аналізу» 10 клас «Ранок», 2018
Відповіді до вправ
«6»
Відповідь |
|
20 |
-20 |
|
|
|
1 |
буква |
л |
е |
т |
и |
ы |
ш |
з |
|
|
|
|
|
|||
н |
н |
я |
а |
н |
|||
«9»
Відповідь |
|
|
-8 |
3 |
28 |
-2 |
|
1,5 |
||||||
Буква |
ч |
о |
ь |
о |
с |
г |
в |
і |
||||||
101 |
|
|
|
1 |
0;-2 |
|
|
(-2;1) |
||||||
я |
а |
т |
р |
к |
щ |
о |
в |
о |
||||||
|
||||||||||||||
нн |
||||||||||||||
«12»
Відповідь |
|
|
|
|
|
|||||||
буква |
з |
б |
у |
д |
т |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
о |
с |
і |
м |
а |
о |
|||||||
|
|
|
|
|||||||||
і |
т |
й |
но |
|||||||||
|
||||||||||||
с |
||||||||||||