АЛГЕБРА, 11 КЛАС
Тема уроку: Показникова та логарифмічна функції.
Мета: Удосконалити вміння розв’язувати показникові і логарифмічні рівняння та нерівності, застосовуючи властивості показникової і логарифмічної функцій. Формувати в учнів цілісну картину світу, шляхом використання міжпредметних зв'язків. Формувати в учнів інформаційні компетенції, (критично осмислювати і використовувати інформацію з різних галузей наук: фізики, біології, екології).
Розвивати комунікативні компетентності, компетентності саморозвитку і самоосвіти та продуктивної творчої діяльності.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання: інтерактивний комплекс, презентація учителя, картки із завданнями.
Запис на дошці: «Від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в якусь справу залежать ваші успіхи, а можливо і невдачі.»
Конфуцій
Хід уроку
І. Організаційно-мотиваційний етап
1. Організаційний момент
Слайд 1
Сьогоднішній урок я хочу розпочати з вислову Конфуція « Від того настрою, з яким ви вступаєте в день, або в якусь справу залежать ваші успіхи, а можливо і невдачі.»
Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм, і отримати від нього задоволення і хороші результати.
2. Мотивація. Прийом «Прорекламуй»
Слайд 2
Учні були об’єднані в гендерні групи і одержали завдання підготувати рекламу «Показникової функції» та «Логарифмічної функції».
Приклад реклами «Показникової функції».
Показникова функція допомогла людям описати такі процеси, як радіоактивний розпад, розмноження бактерій, утворення нейтронів у ланцюговій реакції. Без неї не були б розв’язані задачі про зміну атмосферного тиску, приріст деревини. І навіть сума вашого внеску до банку підлягає закону, який описується цією функцією. Прагнете бути активним учасником життя – вивчайте «Показникову функцію»!
Приклад реклами «Логарифмічної функції».
Якщо ви хочете знати за яким законом ростуть роги баранів, кіз, антилоп; як нічні метелики пролітають великі відстані; як звертаються вусики рослин; як відбувається ріст тканин у стовбурах дерев. Якщо хочете вміти визначати рівень сили звуку, тощо, вивчайте «Логарифмічну функцію»!
3. Оголошення теми, мети, завдань уроку
Слайд 3, 4
ІІ. Операційно-пізнавальний етап
Слайд 5 Робота в групах. (Узагальнення і систематизація матеріалу)
Слайд 6 Завдання для І групи
Показникова функція, її графік і властивості
Слайд 7 Завдання для ІІ групи
Логарифмічна функція, її графк і властивості
Слайд 8 Завдання для ІІІ групи
Логарифм та його властивості
Слайд 9 Застосування знань
Прийом «Решето»
Відсійте зайві твердження. Залатайте дірки у решеті, тобто виправте неточності у твердженнях. (Завдання до вправи пропонується учням на слайді. Учні виконують завдання самостійно з наступним колективним обговоренням).
Завдання 1
Які з наведених функцій є показниковими?
Слайд 10 ( відп до завд 1)
Слайд 11
Завдання 2
Слайд 12(відп до завд 2)
Слайд 13 Завдання 3
З наведених функцій виберіть зростаючі:
Слайд 14 (відп до завд 3)
Слайд 15 Завдання 4
З наведених рівнянь виберіть логарифмічні:
Слайд 16 (відпов до завд 4)
Слайд 17 Завдання 5
Згрупуйте показникові рівняння за способом розв’язування
Зведення до спільної основи |
Винесення спільного множника за дужки |
Заміна змінної (зведення до квадратного рівняння) |
Логарифмування |
Розв’язування однорідних рівнянь |
|
|
|
|
|
Слайд 18 (відп до завд 5)
Слайд 19 Завдання 6
Згрупуйте логарифмічні рівняння за способом розв’язування
Зведення логарифмів до однієї основи |
Метод потенціювання |
Метод заміни змінної |
Метод логарифмування обох частин |
|
|
|
|
Слайд 20 (відп до завд 6)
Слайд 21
Удосконалення умінь і навичок
Розв’яжемо разом
Слайд 22
Робота в парах:
1. Розв’язати рівняння 2х +2х-3=72
2. Розв’язати нерівність log2/3(6-х)≤log2/3(х+1)
3. Розв’язати рівняння 9x -2∙3x = 63
Слайд 23
ІІІ. Контрольно-оцінний етап
Підсумок уроку
Слайд 24 Рефлексія
КАРТКА САМООЦІНЮВАННЯ
ПРІЗВИЩЕ _____________________
Завдання |
«Реклама» |
Робота в групі |
«Решето» |
«Згрупуй» |
Розв’яжи |
Кількість балів за завдання |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
Кількість набраних балів |
|
|
|
|
|
ОЦІНКА _________________