Показове заняття "Помпони з ниток"

Про матеріал
Тема: Помпони з ниток та сувеніри з них Мета: Навчальна: А) розказати дітям з чого виробляють нитки та тканини; Б) навчити способу розпізнавання волокон. Розвивальна: А) освоїти спосіб виготовлення помпонів з ниток, сконструювати з помпонів сувенір «Сердечко»; Б) удосконалити навички роботи з ножицями; розвивати кольоросприйняття, просторове мислення, мілку моторику рук. Виховна: А) Удосконалити навички групової роботи. Матеріали та обладнання: нитки, ножиці, клей-пістолет і стрижні до нього, таблиця у техніці Скрабінг, зразки ниток та тканин, запальничка, пінцет, зразок сувеніру «Сердечко». Словникова робота: волокна, помпон. План заняття І. Організаційна частина. 1. Привітання (організація дітей). 2. Відмічання присутніх. 3. Перевірка наявності матеріалів. ІІ. Актуалізація опорних знань. ІІІ. Вступна бесіда - Поняття волокон, ниток, тканин. - Розповідь, які бувають волокна і з чого їх отримують (з допомогою скрабінг – таблиці і загадок). - Експеримент для розпізнавання різних видів волокон та тканин (обов’язкове застереження не повторювати цей експеримент вдома без батьків!) IV. Пояснення і демонстрація вчителемспособу створення круглого помпона. V. Самостійна робота дітей. Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями і клеєм-пістолетом. VІ. Перерва і гра «Угадай слово». VІІ. Продовження самостійної роботи дітей. Індивідуальна допомога, фронтальні зауваження. VІІІ. Підсумок заняття. Демонстрація робіт і їх обговорення.
Перегляд файлу

Центр творчості дітей та юнацтва

Прилуцької міської ради Чернігівської області

 

 

 

Відкрите заняття

 

«Помпони з ниток

та сувеніри з них»

 

 

C:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-bfbbe4c4d427904392bd11d25f4ef5d5f903983efe18ad19ebff948c248c7552_36c1b98bf162935.jpg 

 

 

Підготувала

Керівник гуртка

«Сувенірна майстерня»

Шедеврик»

ШИНКАРЧУК О.В.

Дата проведення:

30.01.2024 р.

 

 

 

Тема: Помпони з ниток та сувеніри з них

Мета: Навчальна:

А) розказати дітям з чого виробляють нитки та тканини;

Б) навчити способу розпізнавання волокон.

Розвивальна:

А) освоїти спосіб виготовлення помпонів з ниток, сконструювати з помпонів сувенір «Сердечко»;

Б) удосконалити навички роботи з ножицями; розвивати кольоросприйняття, просторове мислення, мілку моторику рук.

Виховна:

А) Удосконалити навички групової роботи.

Матеріали та обладнання: нитки, ножиці, клей-пістолет і стрижні до нього, таблиця у техніці Скрабінг, зразки ниток та тканин, запальничка, пінцет, зразок сувеніру «Сердечко».

Словникова робота: волокна, помпон.

План заняття

І. Організаційна частина.

1. Привітання (організація дітей).

2. Відмічання присутніх.

3. Перевірка наявності матеріалів.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Вступна бесіда

-         Поняття волокон, ниток, тканин.

-         Розповідь, які бувають волокна і з чого їх отримують (з допомогою скрабінг – таблиці  і загадок).

-         Експеримент для розпізнавання різних видів волокон та тканин (обов’язкове застереження не повторювати цей експеримент вдома без батьків!)

IV. Пояснення і демонстрація вчителемспособу створення круглого помпона.

V. Самостійна робота дітей.

Повторення правил техніки безпеки при роботі з ножицями і клеєм-пістолетом.

VІ. Перерва і гра «Угадай слово».

VІІ. Продовження самостійної роботи дітей. Індивідуальна допомога, фронтальні зауваження.

VІІІ. Підсумок заняття.

Демонстрація робіт і їх обговорення.

Хід заняття

І. Добрий день, діти! Давайте розпочнемо наше заняття (Відмічаю присутніх, перевіряю чи все приладдя та матеріали у наявності).

Тема сьогоднішнього уроку: «Помпони з ниток та сувеніри з них».

ІІ. Давайте пригадаємо де в повсякденному житті ми стикаємося з нитками? А з тканинами? А що ми вже робили з ниток на наших заняттях? (браслети, шапочки на шишку, птахів)

C:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-39e82312b730fe5029dc66a2e708ccff4573c1018df4c80cb8d7f36697ebefb5_39c522ea249fcf4b.jpgІІІ. Сьогодні я хочу розповісти вам звідки беруться нитки і тканини і які вони бувають. А також навчу способу їх розпізнавання. Отже,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото таблиці скрабінг

Нитки складаються з волокон, а волокна бувають хімічного, рослинного і тваринного походження. Хімічні волокна людство навчилося видобувати штучним шляхом і про способи їх отримання ви дізнаєтеся в старших класах, коли будете вивчати науку хімію.

Ми ж зупинимося на волокнах рослинного та тваринного походження. Рослинні волокна отримують з рослин, а тваринні з тварин. Зараз з вашою допомогою ми з’ясуємо з яких рослин і тварин їх отримують.

Після цього переходимо до виготовлення помпону.

Читаю загадки по одній, діти відгадують і я по черзі відкриваю вічко таблиці, в яких містяться малюнки-відгадки.


Били мене, били,
На шматки порвали,
У воді мочили,
По траві валяли.
Одну половину з кашею поїли,
Другу половину – на плечі наділи.

(Коноплі)

 

В чистім полі він росте:
На високих ніжках,
В зелених панчішках.
Квіточки блакитні,
Оченьки привітні.

(Льон)

 

Пасеться на лугу тварина:

Пухка і сіра, як хмарина.

Вона нам вовною дає

Турботу і тепло своє.

(Вівця)

 

 

Чорна є, буває біла,

Наче мед, коли доспіла.

Рясно дерево вкриває,

В червні-липні дозріває. 

(Шовковиця)


C:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-9525ed29c290f33be53e2816c43f0bdf9662d404e95728d73634fdf089b46ab1_46fe32d761fdec79.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фото відкритої таблиці (скрабінг)

Коротко розповідаю про те, де ростуть рослини, як давно людство їх використовує, які тканини з них роблять.

Далі я розповідаю, що існує спосіб розпізнавання волокон, для цього нам потрібен вогонь (запальничка). Без батьків не повторювати! – наголошую.

Розповідаю, що при підпалюванні: хімічні волокна – плавляться, рослинні – мають запах спаленого паперу, тваринні – мають запах смаленої курки.

Відрізаю маленькі шматочки ниток і тканин пінцетом, підпалюю, тушу і даю нюхати. Таким чином вчимося розпізнавати з чого зроблені ті чи інші волокна.

C:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-f5075dd5a478c104bad5792084797fd9cf33b855b8db2613b67a099b75d18051_b73524f5236b0c18.jpg C:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-489db1907134f9669a8e6bcf0696f8362883b9c79dddbd731079442814483ec7_97f00fe7ae55e194.jpg

C:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-bfbbe4c4d427904392bd11d25f4ef5d5f903983efe18ad19ebff948c248c7552_36c1b98bf162935.jpgІV. Демонструю зразок сувеніру «Сердечко».

 

 

 

 

 

 

 

 

Показую як намотувати, розрізати і зв’язувати нитки. Розказую, що для сувеніра «Сердечко» потрібно три помпони, які склеюються між собою і як за допомогою ножиць їм надається форма сердечка.

C:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-499bb6a92d68064361ab46b621954f6d705f37eaceadc9c4fdfc1d64338fec5a_f2f89f139b87266d.jpgC:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-5e8112a6ac00e79fcddd4674abfdbd91e273b9abd095fee0c30a12a3846a2e5c_74f60d5705baa761.jpgV. Діти починають самостійно робити помпони, я всім допомагаю.

C:\Users\Admin\Documents\ViberDownloads\Шинкарчук\0-02-05-6d579b80df23db769f2ec19ceb12d79d93a2f3d04a0b0266dd2435a37ee52c8e_b35816e80635afb8.jpg 

 

 

 

 

 

 

VI. Перерва, на якій ми граємо в гру «Угадай слово».

Група загадує слово, а той, хто вгадує за допомогою різних питань накшталт «Живе – не живе?», «Це предмет?», «Якого кольору?» тощо, вгадує задумане слово.

VII. Продовжуємо самостійну роботу, склеюємо три помпони разом, надаємо ножицями форму серця, приклеюємо ниточку.

C:\Users\Admin\Desktop\0-02-05-2bd43fed635d9b2eb08c33ef481bf8cdc964cd8342462e92064e385b164d2367_98dffe4d05c0ccab-COLLAGE.jpgVIII. Демонструю всім результати нашої праці (роблю аналіз невеличких огріхів, якщо є), дякую всім за плідну працю.

 

docx
Додано
24 травня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку