Показовий урок з геометрії
у 8 класі
на тему:
«Розв’язування прямокутних трикутників»
Підготувала і провела
учитель математики
Зоценко Т. М.
2019
III. Узагальнення і систематизація знань учнів
Учениця:
Не за тридев’ять земель, не за тридесяте царство, а в чарівну країну Геометрію, в її чудове Місто Теорем прийшла якось гарна дівчинка Гіпотенуза і постукала до перекошеного будиночку, в якому жили Прямий Кут і два його сини, Катети. С тих пір будинок набув форму прямокутного трикутника, і життя в ньому невпізнанно змінилось. Вечорами ця дружня сім’я тепер часто гралася в схованки, під час яких перший кут і зробив одного разу відкриття: коли вдається відшукати Катети, то знайти Гіпотенузу вже зовсім легко, бо Квадрат Гіпотенузи дорівнює сумі квадратів Катетів.
Учень:
Прямокутні трикутники в геометрії відіграють важливу роль. Що означає розв’язати трикутник? Це означає за кількома відомими елементами трикутника – сторонами чи кутами – знайти інші його елементи. Знаючи співвідношення в прямокутному трикутнику і теорему Піфагора, можна розв’язати будь який прямокутний трикутник.
Слайд:
Можливі такі випадки розв’язування прямокутних трикутників:
B
c
C A
B
C A
B
c
C A
B b
C b A
Пигадаємо алгоритми розв’язування задач на знаходження: катетів, гіпотенузи, гострих кутів.
Завдання уроку – з’ясувати способи обчислення невідомих елементів прямокутного трикутника за кожним із чотирьох виділених пар елементів а також закріплення вмінь використовувати ці способи для розв’язування практичних задач.
Кейс – методом розв’яжемо задачу практичного характеру
Задачі на знаходження висоти предмета, основа якого доступна.
Задача.
Знайдіть висоту дерева. Результати вимірювання такі: а=40 м., α=31º.
Задача на знаходження відстані між двома пунктами, розділеними перешкодою.
Знайдіть відстань між пунктами А і В, розділеними річкою. Нехай результати вимірювання такі: а=50 м., α=72º.
Розминка «Математики жартують».
Ситуація в сім’ї математиків
Учениця. А як весело в сім’ї, якщо ваші батьки математики.
Син. Тату, мені холодно.
Тато. Стань у прямий кут !
Син. Для чого???
Тато. Там 90 градусів
Сценка 2
1-й. Дмитрику, а це правда, що в тебе мама математик?
2-й. Так!
1-й. І чим вона займається?
2-й. Розв’язуванням прямокутних трикутників.
1-й. Так? А хобі в неї є? Що вона любить робити, коли не займається розв’язуванням прямокутних трикутників?
2-й. Розв’язуванням квадратних рівнянь.
IV. Підсумок уроку