Показовий урок з геометрії у 8 класі на тему: «Розв’язування прямокутних трикутників»

Про матеріал
Мета уроку: Узагальнення, систематизація та закріплення знань про теорему Піфагора, розв’язування прямокутних трикутників; застосування набутих знань і вмінь у практичній діяльності. Розвиток вмінь аналізувати, робити висновки, знаходити власні способи розв’язання. Формування компетентностей: соціальних (розвиток пізнавальної активності учнів, робота в команді, усвідомлення власного внеску в спільну роботу, вміння брати відповідальність), комунікативних (формування власної точки зору, розвиток культури мовлення, вміння доводити власну позицію). Виховування активності, уваги, кмітливості, самостійності. Прищеплення інтересу до математики. Урок узагальнення і систематизації знань
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Показовий урок з геометрії

у 8 класі

на тему:

«Розв’язування прямокутних трикутників»

 

 

 

 

 

 

Підготувала і провела

учитель математики

Зоценко Т. М.

 

2019


III. Узагальнення і систематизація знань учнів

Учениця:

Не за тридев’ять земель, не за тридесяте царство, а в чарівну країну Геометрію, в її чудове Місто Теорем прийшла якось гарна дівчинка Гіпотенуза і постукала до перекошеного будиночку, в якому жили Прямий Кут і два його сини, Катети. С тих пір будинок набув форму прямокутного трикутника, і життя в ньому невпізнанно змінилось. Вечорами ця дружня сім’я тепер часто гралася в схованки, під час яких перший кут і зробив одного разу відкриття: коли вдається відшукати Катети, то знайти Гіпотенузу вже зовсім легко, бо Квадрат Гіпотенузи дорівнює сумі квадратів Катетів.

Учень:

Прямокутні трикутники в геометрії відіграють важливу роль. Що означає розв’язати трикутник? Це означає за кількома відомими елементами трикутника – сторонами чи кутами – знайти інші його елементи. Знаючи співвідношення в прямокутному трикутнику і теорему Піфагора, можна розв’язати будь який прямокутний трикутник.

Слайд:

Можливі такі випадки розв’язування прямокутних трикутників:

 B

 c

  1. за гіпотенузою і гострим кутом

         C A

 B

 

  1. за катетом і гострим кутом                          a

      C A

 B

 c

  1. за гіпотенузою і катетом

           C A

 B       b

 

  1. за катетами                                                     a

 C b A

Пигадаємо алгоритми розв’язування задач на знаходження: катетів, гіпотенузи, гострих кутів.

C:\Users\Діма\Desktop\2019-03-04.png

Завдання уроку – з’ясувати способи обчислення невідомих елементів прямокутного трикутника за кожним із чотирьох виділених пар елементів а також закріплення вмінь використовувати ці способи для розв’язування практичних задач.

Кейс – методом розв’яжемо задачу практичного характеру

Задачі  на знаходження висоти предмета, основа якого доступна.

Задача.

Знайдіть висоту дерева. Результати вимірювання такі: а=40 м., α=31º.

                               C:\Users\Діма\Desktop\2019-03-04 (1).png

Задача на знаходження відстані між двома пунктами, розділеними перешкодою.

Знайдіть відстань між пунктами А і В, розділеними річкою. Нехай результати вимірювання такі: а=50 м., α=72º.

                                C:\Users\Діма\Desktop\2019-03-04 (3).png

Розминка «Математики жартують».

Ситуація в сім’ї математиків

Учениця. А як весело в сім’ї, якщо ваші батьки математики.

Син. Тату, мені холодно.

Тато. Стань у прямий кут !

Син. Для чого???

Тато. Там 90 градусів

Сценка 2

1-й. Дмитрику, а це правда, що в тебе мама математик?

2-й. Так!

1-й. І чим вона займається?

2-й. Розв’язуванням прямокутних трикутників.

1-й. Так? А хобі в неї є? Що вона любить робити, коли не займається розв’язуванням прямокутних трикутників?

2-й. Розв’язуванням квадратних рівнянь.

IV. Підсумок уроку

 

docx
Додано
11 березня
Переглядів
66
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку