Положення про проведення конкурсу професійної майстерності серед учнів професії 7231 «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів».

Про матеріал
Завдання для проведення конкурсу професійної майстерності серед здобувачів освіти професії 7231 «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів».Завдання з слюсарної справи та будови та експлуатації транспортних засобів.
Перегляд файлу

Положення про проведення

конкурсу професійної майстерності серед учнів професії 7231 «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів».

 

Порядок проведення конкурсу.

Конкурси професійної майстерності – це одна з ефективних форм перевірки якості професійної підготовки учнів. Конкурси професійної майстерності слюсарів з ремонту автомобілів проводяться між учбовими групами або ланками в групі.

Можливо також проводити обласні, між обласні конкурси. Робочі місця для конкурсів організовують в учбових слюсарно- ремонтних майстернях, в лабораторіях, в пунктах технічного обслуговування і на спеціально відведених майданчиках, оснащуючи необхідною технікою, устаткуванням, інструментами і пристосуваннями для складально-розбиральних робіт. Умови роботи для усіх учасників конкурсів мають бути однаковими.

Конкурс проводиться в два етапи: перший етап – перевірка теоретичних знань, другий - виконання слюсарних і ремонтних робіт.

Варіанти квитків для перевірки теоретичних знаньучасників конкурсу приведені далі.

Нині слюсарні роботи виконуються на виробництвах різних видів, тому слюсарі-універсали підрозділяються за видами робіт.

Проте існує єдина технологія виконання слюсарних операцій, що включають розмітку, рубку, правку і гибку, різання металів, обпилювання, свердління, зенкування і зенкерування, розгортання отворів, нарізування різьб, клепку, шабрування розпилювання і припасування, притирання і доведення, пайку, лудіння і склеювання.

Для перевірки знань і практичних навичок, отриманих в процесі навчання в учбових закладах професійної освіти професії «Слюсар з ремонту автомобіля», кожен учасник конкурсу повинен виконати наступні завдання:

1. Виготовити певну деталь по кресленню і инструкційно –технологочній карті (із застосуванням розмітки, рубки, обпилювання свердління і нарізування різьб).

2. Виконати технічне обслуговування АКБ.

3. Розбирання та складання маточини колеса та регулювання підшипника маточин заднього колеса.

4. Регулювання теплового зазору клапанів.

 

За неправильну і неякісну виконану роботу учасники конкурсу отримують штрафні бали, які потім віднімають з 80 балів, даних кожному з учасників на початку конкурсу.

Під час роботи учаснику забороняється:

1. Використати прийоми, що суперечать правилам безпечної роботи.

2. Консультуватися з ким-небудь і користуватися чиєю-небудь допомогою.

3. Залишати робоче місце після закінчення часу, відведеного на виконання завдання.

За порушення вказаного порядку проведення конкурсу на учасника накладається штраф у розмірі 5 балів, а за грубі і повторні порушення він може бути позбавлений права подальшого участі в конкурсі.

За дотримання учасником конкурсу вимог безпечної роботи відповідає представник команди і особи, відповідальна за (проведення конкурсу).

 

 

 

 

 

 

 

Учасник конкурсу повинен мати заповнену картку наступного

виду:

 

Карточка учасника  конкурсу

ПІБ______________________________________________________________

Номер учня________________

Учбовий заклад______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Для виконання завдання кожному конкурсанту надається обладнання індивідуального або спільного користування, а також необхідний набір інструментів і пристосувань. Виконання всіх завдань оцінюється в 80 балів. Облік помилок ведеться по системі нарахування штрафних балів. При виконанні робіт учасник повинен вкластися в заліковий час, відведений на виконання кожного завдання.

Фотографія робочого часу має наступний вигляд:

Показник

Номер завдання

1

2

3

4

Початок роботи

 

 

 

 

Закінчення роботи

 

 

 

 

Час роботи

 

 

 

 

Зупинка  з поважної причини

 

 

 

 

Заліковий час роботи, хв

 

 

 

 

Штрафний час, хв

 

 

 

 

Штрафна бали

 

 

 

 

 

За кожні прострочені 10 хв на виконання завдання з учасника конкурсу знімається 1 бал.

Усі учасники конкурсу виконують необхідні роботи відповідно з вимогами, зазначеними в завданнях, на кресленнях і в інструкційно-технологічних картах.

Критерії оцінки результатів конкурсу

При виконанні першого завдання (20 балів) можливо зняти за такі штрафні бали:

■ 1-2 бали — за використання неправильних прийомів обробки деталей кожним інструментом;

■ по 1 балу за кожне відхилення ±0,1 мм від габаритних розмірів, передбачених кресленням;

■ 3 — 5 балів, за неправильне заточування інструменту;

■ 1 - 3 бали — за помилки при нарізуванні різьби.

При виконанні другого завдання (20 балів) можливо зняття таких штрафних балів:

■ 1-2 бали — за порушення ТБ при обслуговуванні АКБ;

■1 бал за помилки при вимірювання уровню електроліту;

■ 3 — 5 балів, за неправильне заряджування АКБ;

■ 1 - 3 бали — за помилки при вимірюванні щільності електроліту.

 

При виконанні третього завдання (20 балів) можливо зняття таких штрафних балів:

■ 3 бали — якщо після регулювання підшипників маточини повертається від сильного поштовху руки більше ніж на 10 обертів або менше ніж на чотири оберти;

■ 2 бали — за перевищення номінального зазору 0,1...0,4 мм між колодкою і гальмівним барабаном на 0,1 мм.

При виконанні четвертого завдання (20 балів) можливо зняття таких штрафних балів:

■ 5 балів — за невміння відшукати ВМТ 1-го циліндра;

■ 2-3 бали — за порушення технології регулювання теплового зазору;

Примітка . Також судді можуть оштрафувати учасників конкурсу на 1 -2 бали за порушення правил безпечної роботи і на 2 — 3 бали — за неправильний вибір інструментів, пристосувань, неправильну організацію робочого місця і низьку культуру роботи.

Оцінка та облік результатів конкурсу

Оцінка якості роботи учасника конкурсу, проводиться за показниками, наведеними у таблиці:

Номер завдання

Завдання

Максимальна можливе кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Виготовлення деталі з використанням розмітки, рубки,  різання, опилювання, свердлення та нарізання різьби.

20

 

 

2

ТО АКБ

20

 

 

3

Розбирання, установка  та регулювання маточини колеса.

20

 

 

4

Регулювання теплового зазору клапанів.

20

 

 

Всього

 

 

 

Головний суддя

 

Представник  комісії

 

 

Таблиця оцінки результатів конкурсу заповнюється на кожного учасника, що, як показала практика проведення таких конкурсів, дуже зручно для підведення загальних підсумків.

Досвід проведення конкурсів професійної майстерності показує, що для спрощення оцінки виконання робіт кожен учасник повинен мати облікові листи по кожному завданню.

Для проведення конкурсів слюсарів з ремонту автомобіля розроблені наступні форми облікових листів.

 

 

Обліковий лист № 1

Виготовлення деталі (20 балів)

Прізвище, ім'я, по батькові учасника_________________________

Стартовий номер учасника_______________________

Номер завдання___________________________________

Час початку роботи ______Час закінчення роботи_________

 

Номер

по порядку

Завдання

Максимальна можливе кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Розмітка

2

 

 

2

Рубка

2

 

 

3

Різання

2

 

 

4

Опилювання

2

 

 

5

Свердлення

2

 

 

6

Нарізання різьби

3

 

 

7

Заточка інструмента

4

 

 

8

Замір деталі

3

 

 

9

Відхилення габаритних розмірів

 

 

 

Всього

 

 

 

ПІБ суді _____________________________Підпис________________

 

Для виконання всіх операцій, перерахованих в обліковому аркуші № 1, учасникам конкурсу може бути запропоновано виготовити яку-небудь деталь. Так, наприклад завдання виготовити призматичну направляючу шпонку за кресленням, на якому вказані всі необхідні параметри і технологія виготовлення (додаток 1).

Можливо завдання ускладнити: учасники отримають завдання по кресленнях виготовити замок (додаток 2), а для виконання операції заточування інструменту пропонується заточити спіральне свердло, для чого учасники конкурсу отримували ескіз за яким заточується спіральне свердло.

 

Додаток 1.  Креслення призматичної направляючої шпонки.

Додаток 2. Креслення замка.

Обліковий лист № 2

ТО АКБ  (20 балів)

Прізвище, ім'я, по батькові учасника_________________________

Стартовий номер учасника_______________________

Номер завдання___________________________________

 

Час початку роботи______Час закінчення роботи__________

Номер за  перечнем

Завдання

Максимально можлива кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Чистка АКБ від бруду

2

 

 

2

Вимірювання рівня електроліту та його олив.

5

 

 

3

Вимірювання щільності електроліту.

5

 

 

4

Зарядка АКБ.

8

 

 

ПІБ суді _____________________________Підпис________________

 

 

Для виконання вимірювань учасникам конкурсу необхідно АКБ, а також вибрати необхідний інструмент і пристосування.

 

Обліковий лист № 3

Розбирання, складання та регулювання підшипників маточин колеса автомобіля «Таврія» (20 балів)

Прізвище, ім'я, по батькові учасника_______________________

Стартовий номер учасника

Номер завдання____________

Час початку роботи ______Час закінчення роботи _______

Номер за  перечнем

Завдання

Максимально можлива кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Зняття та установка маточини колеса

10

 

 

2

Регулювання підшипників маточини колеса

10

 

 

Всього

 

 

 

ПІБ суді _____________________________Підпис________________

 

Обліковий лист № 4

Регулювання теплового зазору клапанів  (20 балів)

Прізвище, ім'я, по батькові учасника_________________________

Стартовий номер учасника_______________________

Номер завдання___________________________________

Час початку роботи ______Час закінчення роботи_________

 

 

Номер за  перечнем

Завдання

Максимально можлива кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Визначення ВМТ 1-го циліндра

6

 

 

2

Визначення теплового зазору клапанів

2

 

 

3

Регулювання теплового зазору клапанів

6

 

 

4

Установка кришки клапанів

6

 

 

Всього

 

 

 

ПІБ суді _____________________________Підпис________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційно-технологічна карта ТО АКБ.

 

З а в д а н н я І. Зняти батарею, очистити клеми та штирі і вмастити їх.

Відкрутіть обидві гайки кріплення кришки акумуляторного гнізда і зніміть її. Потім цим самим ключем ослабте гайки кріплення клем, і злегка повертаючи клеми, зніміть їх із штирів. Старанно очистіть поверхню кришок і банки акумуляторної батареї від бруду і пилу.

Перевірте стан бака батареї. Ознаками тріщин на поверхні будуть сліди підтікання електроліту. Така батарея вважається несправною і потребує ремонту. Якщо немає тріщин, після перевірки герметичності бака протріть поверхню кришок вологою ганчіркою, змоченою в 10%-номурозчині нашатирного спирту або каустичної соди.

Наждачним папером зачистіть вивідні штирі і клеми від окислів, змастіть їх неконтактні частини і між-елементніперемички технічним вазеліном, зніміть пробки і стальним тонким дротом діаметром 2 мм прочистіть у них вентиляційні отвори.

З а в д а н н я II.

Перевірити рівень електроліту.

І. Викрутіть пробку і опустіть в акумулятор через заливний отвір скляну трубочку. Коли нижній кінець трубочки доторкнеться до пластин, щільно закрийте пальцем її верхній кінець і вийміть трубочку з акумулятора. Заміряйте масштабною лінійкою висоту стовпника електроліту в трубочці. Ця висота відповідає рівню електроліту в акумуляторі, який має бути в межах 10— 15 мм. Знову вставте трубочку в заливний отвір, відпустіть палець і вилийте електроліт в акумулятор. Перевірте решту акумуляторів і, виявивши в них недостатній рівень електроліту, гумовою грушею долийте дистильованої води і ще раз перевірте рівень.

В акумуляторних батареях деяких типів після доливання рівень електроліту не перевіряють: під нас доливання він встановлюється автоматично. Обслуговуючи таку акумуляторну батарею, викрутіть пробки заливних отворів і щільно надіньте їх на виступи а вентиляційними отворами. Потім долийте дистильованої води до країв заливних отворів, зніміть пробки і закрутіть їх в отвори. При цьому в акумуляторах автоматично встановиться потрібний рівень електроліту.

В акумулятори, як правило, доливають дистильовану воду, а електроліт лише тоді, коли точно відомо, що він витік. При цьому густина електроліту який доливаєте, має бути такою самою, як і в акумуляторі. Після доливання в акумулятор води обов’язково поставте батарею на заряджання, щоб вода під дією струму добро перемішалась з електролітом. Цього правила обов’язково треба додержуватись взимку, щоб запобігти замерзанню води.

Якщо в гаражі немає зарядної станції, встановіть батарею на автомобіль, приєднайте надійно клеми до вивідних штирів, запустіть двигун і на середніх обертах колінчастого вала заряджайте її 10—15те струмом генератора.

З а в д а н н я III.

Перевірити густину електроліту.

Викрутіть пробку заливного отвору, стисніть гумову грушу автомобільного ареометра (кислотоміра), опустіть в електроліт через заливний отвір гумовий наконечник і повільно відпустіть грушу. За поділкою на шкалі ареометра, яка збігається з верхнім рівнем електроліту, визначте його густину. При цьому температура електроліту повинна бути близько 20°С. Якщо температура електроліту акумулятора вища від зазначеної, то до показів ареометра додайте на кожний градус температурну поправку 0,0007.З а в д а н н я IV.

Перевірити ступінь заряджання батареї за напругою між вивідними штирями акумуляторів за допомогою навантажувальної вилки.

Притисніть навантажувальну вилку контактними ніжками до штирів акумулятора. Ніжки вилки з’єднані з навантажувальною спіраллю і вольтметром. Навантажувальна спіраль закрита кожухом з вентиляційними отворами.https://studfiles.net/html/2706/1176/html_mMQhUvb399.iyBI/htmlconvd-4dryV9158x1.jpg

Встановіть вилку на штирі акумулятора і натисніть на неї. При цьому по спіралі піде струм близько 150 А, а вольтметр покаже напругу акумулятора.

Через 5 сек. зніміть навантажувальну вилку і для всіх акумуляторів по черзі повторіть вимірювання тричі.

Напруга справного і повністю зарядженого акумулятора повинна досягти 1,7—1,8в і не знижуватися протягом 5 сек. Якщо напруга знизиться до 1,6— 1,7 в, то такий акумулятор вважають розрядженим на 25%; якщо до 1,5— 1,6 в,— то на 50%, якщо до1,3—1,4в — то на 75%. Батарею акумуляторів вважають справною, коли різниця в показах навантажувальної вилки на окремих акумуляторах не перевищує 0,1 А. Якщо батарея розряджена більш як на 50% влітку і більш як на 25% взимку, то до експлуатації вона непридатна і її треба заряджати на зарядній станції. Після закінчення перевірки встановіть батарею на автомобіль і приєднайте клеми до вивідних штирів.

Ввімкніть замок запалювання, встановіть кнопку центрального перемикача освітлення в друге або трете положення і за відхиленням стрілки амперметра, коли двигун не працює, визначте правильність ввімкнення батареї. Якщо стрілка відхиляється до знака «— », це означає, що амперметр показує розрядження, батарея ввімкнена правильно. Якщо стрілка підхиляється до знака «+», зніміть клеми із штирів, поверніть батарею так, щоб штирі помінялись місцями, потім надіньте клеми на штирі і затягніть її ключем. Після цього встановіть на батарею кришку і гайками закріпіть батарею в гнізді.

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструкційно- технологічна карта заміна підшипників задньої маточини.

 

1.Необходімо відпустити колісні гайки, використовуючи домкрат, підніміть автомобіль і демонтуйте колесо.

2. Далі зніміть захисний ковпачок, використовуйте для цього викрутку і ключ на «27», потім відкрутіть гайку маточини.

3. Зніміть барабан. Увага, ось тут якраз і може знадобитися стяжной знімач, оскільки в більшості випадків після зняття барабана внутрішній підшипник залишається на цапфі. Для того щоб його зняти, потрібно спочатку спробувати зробити це використовуючи викрутку і молоток, постарайтеся зірвати підшипник з місця. Іноді після того як він зірваний, його вдається зняти рукою. В іншому випадку вам допоможе приготований раніше знімач.

4. Наступний крок - витяг підшипника з маточини і очистка маточини від старого мастила. Коли все чисто і краю зовнішніх обойм підшипників нормально видно - приступайте до почергового вибивання цих обойм.

5. Установка (запресовування) нових обойм повинна відбуватися рівними ударами, стежте уважно, щоб не дай Бог, не було перекосів, скористайтеся раніше приготованими оправками. Після цього заповнюйте маточину мастилом і встановлюйте підшипник. Акуратно запресуйте сальник з боку внутрішнього підшипника.

6. Тепер можна надіти барабан на цапфу і затягнути гайку до упору. Встановіть колесо. Відпустіть гайку тоді, коли з'явитися характерний люфт по вертикалі.

7. Поступово, плавним рухом затягуйте гайку, провертаючи при цьому колесо і перевіряючи наявність люфту. Коли люфт зникне - припиніть затяжку і застопоріть гайку. Після цього щедро заповніть захисний ковпачок мастилом і встановіть його в маточину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учасник конкурсу повинен мати заповнену картку наступного

виду:

 

Карточка учасника  конкурсу

ПІБ______________________________________________________________

Номер учня________________

Учбовий заклад______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Учасник конкурсу повинен мати заповнену картку наступного

виду:

 

Карточка учасника  конкурсу

ПІБ______________________________________________________________

Номер учня________________

Учбовий заклад______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Учасник конкурсу повинен мати заповнену картку наступного

виду:

 

Карточка учасника  конкурсу

ПІБ______________________________________________________________

Номер учня________________

Учбовий заклад______________________________________________________________________________________________________________________________

 

__________________________________________________________

Номер завдання

Завдання

Максимальна можливе кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Виготовлення деталі з використанням розмітки, рубки,  різання, опилювання, свердлення та нарізання різьби.

20

 

 

2

ТО АКБ

20

 

 

3

Розбирання, установка  та регулювання маточини колеса.

20

 

 

4

Регулювання теплового зазору клапанів.

20

 

 

Всього

 

 

 

Представник  комісії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обліковий лист № 1

Виготовлення деталі (20 балів)

Прізвище, ім'я, по батькові учасника_________________________

Стартовий номер учасника_______________________

Номер завдання___________________________________

Час початку роботи ______Час закінчення роботи_________

 

Номер

по порядку

Завдання

Максимальна можливе кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Розмітка

2

 

 

2

Рубка

2

 

 

3

Різання

2

 

 

4

Опилювання

2

 

 

5

Свердлення

2

 

 

6

Нарізання різьби

3

 

 

7

Заточка інструмента

1

 

 

8

Замір деталі

3

 

 

9

Відхилення габаритних розмірів

3

 

 

Всього

 

 

 

ПІБ суді _____________________________Підпис________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обліковий лист № 2

ТО АКБ  (20 балів)

Прізвище, ім'я, по батькові учасника_________________________

Стартовий номер учасника_______________________

Номер завдання___________________________________

 

Час початку роботи______Час закінчення роботи__________

Номер за  перечнем

Завдання

Максимально можлива кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Чистка АКБ від бруду

2

 

 

2

Вимірювання рівня електроліту та його олив.

5

 

 

3

Вимірювання щільності електроліту.

5

 

 

4

Зарядка АКБ.

8

 

 

ПІБ суді _____________________________Підпис________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обліковий лист № 3

Розбирання, складання та регулювання підшипників маточин колеса автомобіля «Таврія» (20 балів)

Прізвище, ім'я, по батькові учасника_______________________

Стартовий номер учасника

Номер завдання____________

Час початку роботи ______Час закінчення роботи _______

Номер за  перечнем

Завдання

Максимально можлива кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Зняття та установка маточини колеса

10

 

 

2

Регулювання підшипників маточини колеса

10

 

 

Всього

 

 

 

ПІБ суді _____________________________Підпис________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обліковий лист № 4

Регулювання теплового зазору клапанів  (20 балів)

Прізвище, ім'я, по батькові учасника_________________________

Стартовий номер учасника_______________________

Номер завдання___________________________________

Час початку роботи ______Час закінчення роботи_________

 

 

Номер за  перечнем

Завдання

Максимально можлива кількість балів

Штрафні бали

Фактична оцінка в балах

1

Визначення ВМТ 1-го циліндра

6

 

 

2

Визначення теплового зазору клапанів

2

 

 

3

Регулювання теплового зазору клапанів

6

 

 

4

Установка кришки клапанів

6

 

 

Всього

 

 

 

ПІБ суді _____________________________Підпис________________

 

 

docx
Додав(-ла)
Popilnuha Valera
Додано
30 вересня 2021
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку