Поняття конуса. Площа поверхні конуса. Зрізаний конус

Про матеріал
Серія уроків з геометрії 11 клас з теми "Тіла обертання", рівень стандарту. Підручник Є.Нелін
Перегляд файлу

Уроки № 5, № 6

 

Тема «Поняття конуса. Площа поверхні конуса. Зрізаний конус»

 

Мета:

Формування вмінь задавати питання й будувати ланцюжок логічних міркувань, висновків.

Формування навичок роботи з текстом, з новими поняттями.

Знайомство з поняттям конуса.

Формування навичок доведення теорем стереометрії.

Завдання:

Вчити спостерігати, міркувати, аналізувати.

Вчити правильній математичній мові, розвивати всі види пам'яті.

 

Хід уроку:

 

1. Введення в тему, введення нових понять.

 

Робота з підручником по абзацах (наступний текст закривається листом паперу).

 

Прочитали перший абзац, проаналізували й висунули гіпотезу в тім, що написано далі. Відкрили наступний абзац, прочитали, зрівняли з тим, про що ми говорили. Так іде робота з пунктом “Поняття конуса”. Такий вид роботи дозволяє активізувати розумову діяльність учнів відразу ж на першому етапі вивчення нового матеріалу, що збільшує відсоток успішності при запам'ятовуванні й відтворенні.

2. Систематизація нових знань.

 

Щоб систематизувати весь прочитаний матеріал, складемо на дошці й у зошитах план

  •          визначення;
  •          складові частини;
  •          перетин площиною;
  •          бічна і повна поверхні.

У першому пункті підручника ми познайомилися з поняттям конуса. Багато термінів збігаються з термінами циліндра. Знайдемо різне й подібне між ними. Проведемо порівняльний аналіз і заповнимо в зошиті таблицю.

 

З’ясували різницю при обчисленні площ бічної і повної поверхонь

 

Постараємося самі знайти формули, по яких можна обчислити площі бічної й повної поверхонь, використовуючи аналогію із циліндром.

 

(Учні приводять доведення, ґрунтуючись на тому, що за площу бічної поверхні конуса приймають площу кругового сектора, і приходять до формули: S= rL. Висновок і доведення учні записують у зошит.

 

Крім площі бічної поверхні в конуса обчислюють і площу повної поверхні. Із чого складена повна поверхня конуса? По якій формулі можна обчислити її площу?

 

S= rL +Пr2.

 

3. Застосування отриманих знань при розв’язуванні практичних задач.

 

Ковпак до костюма клоуна має вигляд конуса, радіус основи якого дорівнює 8см, а висота ковпака 12см. Скільки метрів тканини треба купити, щоб обтягнути цей ковпак.

 

4. Домашнє завдання:

проговорити план-схему;

повторити виведення формул;

скласти практичну задачу на застосування формул.

 

5. Підсумок уроку: рефлексія.

Назвати 10 основних термінів, пов'язаних з поняттям конуса.

Які форми роботи на уроці здалися вам найбільш ефективними, найменш ефективними?

Який підсумок уроку для вас особисто?

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку