Самостійна робота старшокласників

Про матеріал
Серія уроків з геометрії 11 клас з теми "Тіла обертання", рівень стандарту. Підручник Є.Нелін
Перегляд файлу

Самостійна робота учнів ліцею - це особливо організована діяльність, що включає у свою структуру такі компоненти, як:

  • з'ясування мети  поставленого навчального завдання;
  • чітке й системне планування самостійної роботи;
  • пошук необхідної навчальної й наукової інформації;
  • освоєння інформації і її логічна обробка;
  • вироблення власної позиції;
  • подання, обґрунтування й захист отриманого результату;
  • проведення самоаналізу й самоконтролю.

Починати роботу в рамках поставленої мети  викладач повинен з діагностування  рівня знань учнів і формування емоційно-позитивного відношення в учня до предмету, до себе й своєї діяльності. Для цього у вересні проводиться вхідне тестування, за допомогою якого з'ясовується рівень володіння теоретичним матеріалом і практичними навичками. Потім складається план корекційної роботи з усунення прогалин. Щоб просування вперед було більш ефективним необхідно усвідомлене прагнення випускників до самовдосконалення своїх знань. Для цього розробляються тести по розділах математики на відпрацьовування основних формул, визначень і властивостей. Учні працюють із цими тестами й здійснюють самоперевірку по ключах або взаємоперевірку без ключів, з наступною перевіркою правильності відповідей викладачем. Щоб учень працював чесно, без списування, не оцінюється цей вид роботи оцінкою, а тільки фіксується кількість правильних відповідей і динаміку просування в оволодінні теоретичними знаннями.

Далі, на наступному етапі, викладач подбає про створення умов для систематичної  пошукової учбово-пізнавальної діяльності учнів й їхньої адекватної самооцінки  в ході процесу навчання на основі самоконтролю й самокорекції.  Викладач повинен виступати в ролі партнера учня,  створювати умови,  у яких учні можуть розвивати власні можливості. Учитель не повинен боятися показати, що він не знає всього на світі , тому, також як і діти, має право на помилку. Новий матеріал необхідно викладати із прийомами дослідження, що стимулює самостійність мислення, застосовувати проблемні методи навчання, що виробляє й закріплює практичні навички самостійної роботи й розвиває творчу самостійність.

На заключному етапі навчання необхідно створити умови для самостійної пізнавальної активності учнів, їхній індивідуально-творчій діяльності й остаточному формуванню самостійної діяльності. Максимальна кількість часу на цьому етапі повинна приділятись на самостійну роботу, з можливістю перевірити правильність виконання завдань по еталонній роботі або кінцевій відповіді. Самостійна робота учнів припускає різні види групової й колективної роботи, у процесі якої викладач працює з декількома учнями індивідуально. Як може будуватися групова робота, наприклад, по темі «Використання декількох прийомів при розв’язуванні рівнянь і нерівностей». Робота складається із трьох етапів:

  1. Група із чотирьох учнів ділиться на пари, кожна з яких розв’язує своє рівняння або нерівність;
  2. Пари перебудовуються й у нових парах учні обмінюються між собою розв’язками й здійснюють взаємоперевірку, відповідають один одному на виниклі питання;
  3. Розв’язування  під керівництвом викладача рівняються з еталонними, при цьому обговорюються наступні питання:
    • яким вимогам відповідає еталонна робота;
    • у чому причини помилок;
    • що потрібно зробити, щоб їх виправити?

Очевидно, що в ході самоосвіти відбувається збагачення індивідуального досвіду учнів. Вони не просто засвоюють інформацію, а суб'єктивно перетворюють її, внутрішньо переробляють, наповнюючи значимим для себе змістом. 

Застосування цих методів показано в конспекті уроку по темі «Використання декількох прийомів при розв’язку логарифмічних рівнянь» (Додаток ).

 

 

 

 

docx
Додано
20 березня
Переглядів
25
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку