Діагностика психологічної готовності дітей до шкільного навчання (інтерпретація)

Про матеріал
Діагностичний методичний комплекс, спрямований на визначення рівня психологічної готовності дітей із нормальним типом розвитку та слабозорих до шкільного навчання, складається з 20 діагностичних методик, об’єднаних у два діагностичні блоки: особистісна та інтелектуальна готовність.
Перегляд файлу

ДІАГНОСТИКА ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ

ДО ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ

(ІНТЕРПРЕТАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ)

 

Діагностичний методичний комплекс, спрямований на визначення рівня психологічної готовності дітей із нормальним типом розвитку та слабозорих до шкільного навчання, складається з 20 діагностичних методик, об’єднаних у два діагностичні блоки: особистісна та інтелектуальна готовність.

 

Я-соціальне

1. Назви своє повне ім’я.

• Самостійно називає своє ім’я, по батькові та прізвище — З бали;

• самостійно називає своє ім’я та прізвище, а по батькові — з підказкою — 2 бали;

• завдання самостійно не виконує. Виконує завдання лише здопомогою: після кількох звернень і заохочень — 1 бал.

2. Скільки тобі років? Коли у тебе день народження?

• Самостійно правильно називає свій вік і дату народження (або хочаб місяць, пору року) — 3 бали;

• самостійно називає свій вік, є труднощі у відповіді назапитання, коли день народження — 2 бали;

• відповідає з допомогою та заохоченням на обидва запитання або хоча б на одне з них (на перше) — 1бал.

3. Ти хлопчик чи дівчинка? А ким ти станеш у майбутньому: мамою чи татом, тіткою чи дядьком?

Самостійно правильно відповідає на всі три запитання — З бали;

• самостійно відповідає на перше запитання, але потребує допомоги для відповіді на інші два запитання — 2 бали;

• самостійно не відповідає на запитання — 1 бал.

4. У тебе є брат чи сестра? Хто старший?

• Правильно відповідає на запитання. Якщо є брат чи сестра, називає їх ім’я та вік — 3 бали;

• називає імена, але плутає або неточно зазначає вік, хоча говорить при цьому, хто старший — 2 бали;

• самостійно не відповідає, потребує допомоги та заохочення — 1бал.

5. Як звуть твоїх батьків? Ким вони працюють?

• Називає імена своїх батьків та їхні професії чи посади — З бали;

• називає ім’я батьків, але не чітке уявлення про їхні професії чи посади за місцем роботи, називає професію одного з батьків — 2 бали;

• називає імена батьків, але не знає, ким вони працюють — 1 бал.

6. Де ти живеш? Яка твоя адреса?

• Дитина самостійно правильно називає свою адресу — З бали;

• дитина самостійно добре пояснює, де розташований її будинок, як до нього дістатися, однак адреси не називає —2 бали;

• дитина пояснює, де вона живе, за допомогою дорослого — 1 бал.

 

Я-фізичне

7. З яких частин складається твоє тіло?

• Правильно самостійно називає основні частини тіла (тулуб, руки, ноги, голова) — 3 бали;

• самостійно називає певні частини тіла чи інші складники людського організму (шкіра, кістки, серце, кров тощо) — 2 бали;

• називає частини тіла з допомогою та із заохоченням — 2 бал.

8. Якого кольору твоя шкіра?

• Дитина правильно самостійно відповідає на запитання — З бали;

• дитина правильно відповідає, дивлячись на себе, — 1 бали;

• дитина відповідає з допомогою та із заохоченням — 1 бал.

9. Який у тебе колір очей?

• Дитина правильно самостійно відповідає на запитання — З бали;

• дитина правильно відповідає після заохочення — 2 бали;

• дитина відповідає з допомогою та після заохочення — 1 бал.

10. Яке у тебе волосся (довжина, колір, хвилясте чи пряме)?

• Дитина правильно самостійно відповідає на запитання — З бали;

• дитина відповідає, дивлячись на своє волосся. У відповіді може припускати неточності й потребувати заохочення — 2 бали;

• дитина відповідає з допомогою та заохоченням — 1 бал.

11. Якого ти зросту (високий, низький); якої статури (худенький, повненький)?

• Дитина правильно самостійно відповідає на запитання — З бали;

• дитина самостійно відповідає. У відповіді може припускати неточності та потребувати заохочення — 2 бали;

• дитина відповідає з допомогою та після заохочення —1 бал.

12. На кого зі своїх рідних ти схожий (на маму, тата, бабусю1 т. д.) ?

• Самостійно відповідає на запитання, зазначаючи, чим схожий, — 3бали;

• самостійно перераховує родичів, на яких схожий. Знаходить схожість із допомогою — 2 бали;

• називає, на кого схожий, але вказує на відмінності або несуттєві ознаки (колір одягу тощо) — 1 бал.

 

Я-психічне

13. Розкажи, яка ти людина. Наприклад, добра, хитра тощо.

• Дитина відповідає самостійно, без прикладу виконання завдання — 3 бали;

• дитина самостійно відповідає після прикладу виконання завдання, додає кілька своїх характеристик — 2 бали;

• дитина потребує допомоги у відповіді на запитання, повторює запропоновані у прикладі риси, не додаючи власні варіанти — 1 бал.

14. Що ти любиш?

• Дитина самостійно перераховує речі, які любить. Відповіді стосуються трьох і більше категорій (велика кількість варіантів відповідей) — 3 бали;

• дитина самостійно відповідає, відповіді стосуються однієї чидвох категорій (велика кількість варіантів відповідей) — 2 бали;

• дитина потребує заохочень і допомоги у відповіді назапитання, дає один чи два варіанти відповіді — 1бал.

15. Що тобі не подобається?

  •                 Дитина самостійно перераховує речі, які їй не подобаються. Відповіді стосуються трьох і більше категорій (велика кількість варіантів відповідей). Або відповідь охоплює вищі категорії, морально-етичні аспекти поведінки (наприклад, коли мене ображають, б’ють) — 3 бали;
  •                 дитина самостійно відповідає. Відповіді стосуються однієї чи двох категорій (велика кількість варіантів відповідей). Категорії відповіді охоплюють звичайні речі (їжа, іграшки) — 2 бали;
  •                 дитина потребує заохочень і допомоги у відповіді на запитання, дає один чи два варіанти відповіді — 1 бал.

16. Що ти вмієш робити?

  •                 Дитина самостійно перераховує те, що вміє робити. Відповіді стосуються трьох і більше категорій (велика кількість варіантів відповідей) — 3 бали;
  •                 дитина самостійно відповідає. Відповіді стосуються однієї чи двох категорій (велика кількість варіантів відповідей) — 2. бали;
  •                 дитина потребує заохочень і допомоги у відповіді на запитання, дає один чи два варіанти відповіді — 1 бал.

17. Що ти вважаєш своїм?

• Дитина самостійно перераховує речі, які вважає своїми.Відповіді стосуються трьох і більше категорій — 3 бали;

• дитина самостійно відповідає. Відповіді стосуються однієї чидвох категорій — 2 бали;

• дитина потребує заохочень і допомоги у відповіді назапитання, дає один чи два варіанти відповіді — 1 бал.

18. Чого тобі хочеться понад усе?

  •                 Дитина самостійно перераховує речі, які вона хоче. Відповіді стосуються трьох і більше категорій або 1—2 варіанти відповідей вищих категорій: морально-етичні, професійні тощо — 3 бали;
  •                 дитина відповідає самостійно. Відповіді стосуються однієї чи двох категорій. Реальні бажання, що стосуються задоволення безпосередніх інтересів і потреб (іграшки, їжа тощо) — 2 бали;
  •                 дитина потребує заохочень і допомоги у відповіді на запитання, дає один чи два варіанти відповіді, що стосуються нереальнихбажань (стати чарівником тощо) — 1 бал.

 

Емоційно-оцінний блок

19. Чим ти відрізняєшся від інших дітей?

• Дитина самостійно вказує на кілька суттєвих відмінностей, що стосуються рис характеру, зовнішності, моральних особливостей —3 бали;

• дитина самостійно вказує на одну чи кілька відмінностей, що стосуються зовнішності, одягу — 2 бали;

• дитина вказує на відмінності лише з допомогою та після заохочення — 1 бал.

20. Ти сам собі подобаєшся? Чим? Що тобі в собі подобається найбільше?

• Дитина дає самостійно ґрунтовну відповідь із поясненням — 3бали;

• дитина відповідає на запитання, із заохоченням пояснює, чому— 2 бали;

• дитина відповідає після заохочення та допомоги —1 бали.

21. Що ти хотів би змінити в собі (чого позбутися)? Чому?

  •                 Дитина дає самостійно ґрунтовну відповідь із поясненням — 3бали;
  •                 дитина відповідає на запитання, після заохочення пояснює, чому — 2 бали;
  •                 • дитина відповідає після заохочення та допомоги. Не пояснює, чому— 1 бал.

22. А іншим людям ти подобаєшся? Чому?

• Дитина самостійно дає ґрунтовну відповідь із поясненням — 3бали;

• дитина відповідає на запитання, після заохочення пояснює,чому — 2 бали;

• дитина відповідає після заохочення та допомоги. Не пояснює, чому— 1 бал.

23. А яким тебе хочуть бачити інші (тато, мама, брат/сестра, товариші, вихователі)? Чому?

• Дитина дає самостійно ґрунтовну відповідь із поясненням — 3бали;

• дитина відповідає на запитання, після заохочення пояснює,чому — 2 бали;

• дитина відповідає після заохочення та допомоги. Не пояснює, чому— 1 бал.

24. Як ти вважаєш, чи всі твої бажання можуть здійснитися?

• Вважає, що деякі бажання можуть здійснитися, а деякі— ні. Адекватна відповідь — 3 бали;

• вважає, що бажання можуть здійснитися за певних умов —2 бали;

• вважає, що бажання здійсняться чи не здійсняться, але непояснює, чому — 1 бал.

 

Поведінковий блок

25. Чи часто тобі роблять зауваження батьки, вихователі? Чому?

• Дитина самостійно дає ґрунтовну відповідь із поясненням — 3бали;

• дитина відповідає на запитання, після заохочення пояснює,чому — 2 бали;

• дитина відповідає після заохочення та допомоги. Не пояснює, чому— 1 бал.

26. Що ти вмієш робити самостійно, без допомоги дорослого?

• Дитина самостійно перераховує те, що вміє робити.Відповіді стосуються трьох і більше категорій — 3 бали;

• дитина відповідає самостійно. Відповіді стосуються однієї чи двох категорій — 2 бали;

• дитина потребує заохочень і допомоги у відповіді назапитання. Один чи два варіанти відповіді — 1 бал.

27. Ти любиш виконувати доручення дорослого? Які? Чому?

• Дитина самостійно дає ґрунтовну відповідь із поясненням — 3бали;

• дитина відповідає на запитання, після заохочення пояснює,чому — 2 бали;

• дитина відповідає після заохочення та допомоги. Не пояснює, чому— 1 бал.

28. Які обов’язки у тебе є вдома, в садочку?Які обов’язки тобі приємні,

а які ні?

• Дитина самостійно перераховує те, що вміє робити. Відповіді стосуються трьох і більше категорій — 3 бали;

• дитина самостійно відповідає. Відповіді стосуються однієї чи двох категорій — 2 бали;

• дитина потребує заохочень і допомоги у відповіді на запитання. Один чи два варіанти відповіді — 1 бал.

29. Що ти робиш, коли батьки не можуть виконати твоє прохання одразу (наприклад, купити іграшку, яка тобі дуже подобається) ?

• Дитина називає реальні способи своєї поведінки (слухаюся, прошу, плачу) — 3 бали;

• називає реальні способи поведінки після заохочення— 2 бали;

• дає неправдиву відповідь або потребує допомоги для відповіді— 1 бал.

30. Коли ти лишаєшся без нагляду дорослих (вихователя, батьків), ти поводишся так само, як і в їх присутності, чи якось інакше? Як саме?

• Самостійно відповідає. Називає реальні способи своєї поведінки — 3 бали;

• називає реальні способи поведінки після заохочення— 2 бали;

• дає неправдиву відповідь або потребує допомоги для відповіді— 1 бал.

 

Одержані бали складають і за їх сумою визначають рівень активної Я-концепції дитини.

 

Шкала оцінювання

G:\мне рекомендовали\ДИАГН СТ.ГР. 2020\2.jpg

G:\мне рекомендовали\ДИАГН СТ.ГР. 2020\3.jpg

 

Діагностичний інструментарій практичного психолога Сєргєєвої О.А.

Страница 1

 

doc
Додано
30 березня 2020
Переглядів
601
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку